Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Canon 30D & 20D & 10D topic

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

    fantastisch toch!
    weet je wat, ik maak me er zelf één,
    met veel toeters en bellen ...
    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

    Comment


    • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

      MM dat kan natuurlijk ook
      Als je hem naar mij toestuurd en dat ik hem in een gefrankeerde envelop met voldoende postzegels en juiste adres erbij krijg zal ik er me handtekening er onder zetten

      Comment


      • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

        Oorspronkelijk geplaatst door Cornelus079
        Ook ik heb deze week afstand gedaan van mijn 300D en schaar mij nu tot de bezitters van een 30D. Wat een verschil!!!!!

        groeten,

        Gerard
        Ik ben in eerste instantie echter van een koude kermis thuis gekomen .
        Heb bij thuiskomst geconstateerd, na inlezen op de PC, dat de camera in totaal geen scherpe foto's maakte. Eerst fout bij mijzelf gezocht maar ben afgelopen zaterdag terug gegaan naar mijn verkoper in Aken. Allereerst wou men de camera gewoon ter reparatie opsturen. Ik heb mij echter beroepen op het consumenten beschermings recht (in Duits Kaufrecht). Na wat gedonder en heen en weer getelefoneer vandaag een nieuwe camera opgehaald. Naar mijn mening nu superscherpe foto's. Heb in het NL Eos digitaal forum enkele test foto's geplaatst als afsluiting van mijn probleem topic kijk hier: http://www.eosdigitaal.nl/forum/view...t=15:rolleyes:

        groeten,

        Gerard

        Comment


        • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

          En is het volgende normaal,foto trekken met 350D iso 100,lens canon 500f4,Av7.1 geeft een sluitertijd van 1/640.
          Foto trekken met 30D iso 100,lens canon 500f4,Av7.1 geeft een sluitertijd van 1/1000.(zelfde onderwerp)
          Wil ik met de 350D aan een sluitertijd komen moet ik -2/3 onderbelichten.
          Ik heb de indruk dat mijne 30D te snelle sluitertijden gebruikt en te donkere foto's maakt.
          Nieuwe thread gestart http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=125133
          Last edited by paris lover; 23 augustus 2006, 15:36.
          Canon 10D-350D-30D-7D-2x 1D Mark IV,24-105 L f4 ,70-200 L f2.8,100-400 L f4.5 5.6, 300mm L f4, 500mm L f4
          http://www.cyclingphoto.be

          Comment


          • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

            Zijn er nu al vragen/antwoorden geweest omtrend dit clubje?

            Comment


            • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

              Oorspronkelijk geplaatst door Teejay Bekijk bericht
              Zijn er nu al vragen/antwoorden geweest omtrend dit clubje?
              Tuurlijk niet met een 30D ben je bezig, vragen is voor moeilijke camera's.
              Mvg, drh

              "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

              Comment


              • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                De kleuren/contrast op het LCD schermpje vind ik toch een beetje bagger. Gelukkig zijn ze er beter uit op papier(350D is eerder omgekeerde). Wel is de witbalans balngrijker dan de 350. Toen stond dat altijd op automatisch, en dat werkte prima. Maar met een 30D op automatisch trekt op geen r**t.

                Maar een schitterende camera, meer heb ik niet nodig, dit is de perfecte cam voor mij

                Comment


                • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                  Ik ervaar net hetzelfde, de autowitbalans van mijn 20D is niet te vergelijken met mijn 30D, vooral bij flitsfoto’s binnen kom ik soms vreemde dingen tegen… maar ie is zeker meer dan goed voor mij ! Aan iedere cam moet je wat wennen…
                  1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                  Comment


                  • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                    Daar heb ik wat op gevonden zunne , altijd de perfecte witbalans ......met heel weinig moeite


                    check this out :




                    enkele weken geleden zo'n kaartje gekocht , ga nu niet meer buiten zonder....alé ja , als het om te fotograferen is he
                    i love my canon 30D ....and my wife...

                    Comment


                    • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                      Tja, met RAW files kan je dat ook mooi verhelpen, tot nog toe geeft dat toch altijd het gewenste resultaat zodus....

                      Comment


                      • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                        Oorspronkelijk geplaatst door Flat-6 Bekijk bericht
                        Tja, met RAW files kan je dat ook mooi verhelpen, tot nog toe geeft dat toch altijd het gewenste resultaat zodus....
                        Yep mee eens, en voor alle andere gevallen en je hebt geen grijskaart kan je ook je handmatige witbalans instellen via een grijze stoeptegel, dat werkt ook perfect.
                        Mvg, drh

                        "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

                        Comment


                        • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                          Oorspronkelijk geplaatst door Flat-6 Bekijk bericht
                          Tja, met RAW files kan je dat ook mooi verhelpen, tot nog toe geeft dat toch altijd het gewenste resultaat zodus....
                          Het is gewoon de bedoeling als je een grijskaart gebruikt dat je sowiso in RAW trekt...

                          Er bestaat ook een plugin voor jpeg, maar je moet weten als je je witbalans veranderd in jpeg, dat je veel info verliest..

                          Raw = 12bit en dan met verandering van witbalans = kwasie geen kwaliteitsverlies...

                          Ik zie toch ook wel dat ik de mijne mee heb... (heb er zelfs 2... moest ik een vergeten zijn... )

                          Lesley.
                          -=- Light is the key...

                          Comment


                          • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                            heel juist , geen gepruts meer met proberen de perfecte witbalans in te stellen op je toestel , gewoon shooten, foto van de grijskaart, en naar huis . En weten dat de witbalans perfect zal zijn ..... kan het nog beter ?
                            En voor natuurfotografie nog beter , want je witbalans nog ff vlug goed zetten als je die opstijgende reiger wil vastleggen, gaat nie lukken. Hiermee kan je eerst shooten, en dan op je gemak nog ff een foto'ke van je grijskaart nemen, waarmee je de witbalans thuis op je pc wel perfect instelt !!

                            ps: trouwens , ik shoot enkel nog in raw.....
                            i love my canon 30D ....and my wife...

                            Comment


                            • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                              Ik weet niet of het hier al gepost is maar er is een nieuwe update van Raw Shooter Essentials. Het werkt nu ook voor de 30D.

                              Ik ga het eens uitproberen.

                              Comment


                              • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                                Bedankt

                                Ik werk nu met Photoshop CS2 voor mijn 30D RAW en ik ben er héél tevreden over

                                Comment

                                Working...
                                X