Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Canon 30D & 20D & 10D topic

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

    Oorspronkelijk geplaatst door rsgvv
    Op mijn eigen computer komt over een enkele weekjes Fedora erop,
    en dan wil ik via Fedora mijn foto's eraf kunnen halen
    Volgens mij kun je beter op zoek gaan naar een kaartlezer Als ik me niet heel erg vergis heb je de Canon software nodig om de camera t herkennen. Maar het valt altijd te proberen. Er is vast wel iemand die het al geprobeerd heeft. Da's het mooie van Linux
    Groeten,

    Albert Jan

    Website AJH
    lidnummer: BD0371NL

    Comment


    • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

      Oorspronkelijk geplaatst door ajh
      Volgens mij kun je beter op zoek gaan naar een kaartlezer Als ik me niet heel erg vergis heb je de Canon software nodig om de camera t herkennen. Maar het valt altijd te proberen. Er is vast wel iemand die het al geprobeerd heeft. Da's het mooie van Linux
      Ik heb al een keer geprobeerd om een cardreader binnen knoppix benaderen
      Maar dit is me niet gelukt, toevallig wel een USB stick
      Naar veel frutten kon ik er ook dingen schrijven.

      Comment


      • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

        Ik zou het niet direct weten maar ik kan het wel eens vragen moest niemand je hier een antwoord kunnen geven ik heb een vriend met een 30D die debian gebruikt. Maar ik vermoed eigenlijk ook wel dat die een cardreader gebruikt.

        En uiteindelijk is zo een reader toch praktischer.

        Comment


        • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

          Gisteren mijn 30d gaan afhalen
          Eerste indruk : waw ....
          Ligt lekker in de hand en zeer duidelijk display.
          Wel verschoten van het gewicht van de lens(17-55 )
          voor de rest
          EN nu maar foto's nemen, en alles uit proberen.

          Aja nog 1 ding:
          De service van topfoto.de
          Leuke ontvangst(met koffie) en alle uitleg en dit in je eigen moedertaal.
          En de prijs is zeker
          Canon 30D - EFS 17-55mm f/2.8 IS USM

          Comment


          • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

            Heeft iemand ervaring met de upgrade van de 10D naar de 30D? Is het de moeite (en de kosten) waard? Wat zijn de voornaamste verbeteringen?

            Ik vind de scherpte vanuit de camera van de 10D zacht, is dat beter bij de 30D? Of moet je daar ook fotoshoppen?

            Is de 350D ook te overwegen?

            Graag uw meningen.

            Jan Scholten

            Comment


            • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

              Oorspronkelijk geplaatst door scholtenjan
              Heeft iemand ervaring met de upgrade van de 10D naar de 30D? Is het de moeite (en de kosten) waard? Wat zijn de voornaamste verbeteringen?

              Ik vind de scherpte vanuit de camera van de 10D zacht, is dat beter bij de 30D? Of moet je daar ook fotoshoppen?

              Is de 350D ook te overwegen?

              Graag uw meningen.

              Jan Scholten
              Ik ga binnenkort iemand uitleggen over zn 10D, dus dan zal ik wel het verschil zien met mijn 30D. En misschien kan ik dan wat punten opnoemen.

              Comment


              • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                Beste 30D'ers,

                Ik heb pas een 350D besteld. De focus daarvan is blijkbaar stuk. Dit is de conclusie na vergelijk met twee 300D toestellen die het veel beter deden.
                De 350D kon 15 a 20% van de onderwerpen niet scherpstellen (b.v. een sinaasappel) en heeft enorme front- en backfocusproblemen bij alle lenzen. De 300's misten slechts ongeveer 5% van de onderwerpen en hadden geen back- of frontfocus.

                De 350D is dus stuk en gaat terug. Echter, mijn gouwe ouwe EOS 100 analoog, had een betere focus dan de 300D. Ik overweeg nu een 30D, puur om maar heel weinig focusfouten te hebben en om een weer een echt snelle AF te hebben.

                Graag feedback over:

                vergelijking AF van 350D en 30D
                focus in mindere lichtomstandigheden 30D
                algemene focussnelheid 30D
                hit / miss / spot-on AF gedrag 30D bij open diafragma's
                back of frontfocus problemen?

                HELP!

                Comment


                • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                  The EOS 20D provides full cross-type performance with maximum apertures as small as f5.6, yet it achieves up to 3 times the standard focusing precision when used with EF lenses featuring maximum apertures larger than or equal to f/2.8. The autofocus system of the Digital Rebel XT is inherited from the film Rebel XT body and has normal precision f5.6 sensors.

                  Bob Atkins..


                  Hetzelde geld voor de 30D..

                  Ik heb de overstap gedaan van 300D naar 20D en de AF werkt stukken beter & dat merk je heel goed (zeker in low-light!)...

                  Aangezien de 350D dezelfde AF heeft van de 300D gaat de vergelijking dus gelijk op...

                  Comment


                  • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                    Is het bij jullie 30d ook als je naar een preview foto kijkt op de lcd dat de foto niet volledig beeld vullend is ?.Dus dat er onder en boven nog een zwart randje is ?
                    Ik dacht dat het eerst niet was ? Ben nu al een paar dagen alles aan het uit proberen en het viel mij ineens op.

                    Ook heb ik moeite met scherpe foto's te trekken binnen onder kunstlicht.
                    Maar dat zal wel aan mij liggen
                    Ook het flitsen met een externe flitser heb ik nog niet onder de knie
                    Canon 30D - EFS 17-55mm f/2.8 IS USM

                    Comment


                    • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                      Oorspronkelijk geplaatst door jippen
                      Is het bij jullie 30d ook als je naar een preview foto kijkt op de lcd dat de foto niet volledig beeld vullend is ?.Dus dat er onder en boven nog een zwart randje is ?
                      Ik dacht dat het eerst niet was ? Ben nu al een paar dagen alles aan het uit proberen en het viel mij ineens op.

                      Ook heb ik moeite met scherpe foto's te trekken binnen onder kunstlicht.
                      Maar dat zal wel aan mij liggen
                      Ook het flitsen met een externe flitser heb ik nog niet onder de knie
                      Toevallig was me dat laatst ook op gevallen, maar ik zit er niet zo mee. Bij mij staat hij standaard op de kleine foto met RGB histogram, ik wil namelijk weten als er in bepaalde delen van de foto's geen details bevaten.

                      Comment


                      • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                        Oorspronkelijk geplaatst door rsgvv
                        Toevallig was me dat laatst ook op gevallen, maar ik zit er niet zo mee. Bij mij staat hij standaard op de kleine foto met RGB histogram, ik wil namelijk weten als er in bepaalde delen van de foto's geen details bevaten.

                        A ok, als het zo is heb ik daar ook geen problemen mee hoor.
                        Maar dacht eerst dat het over het gehele lcd schermpje werd getoont.
                        Waarschijnlijk omdat ik er nu pas aandacht aan geschonken heb.
                        Canon 30D - EFS 17-55mm f/2.8 IS USM

                        Comment


                        • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                          ik ben ook een 30D gebruiker.
                          Heb de eos 300 D meer dan 2 jaar gehad. Zeer goed toestel.
                          Ben daarna op de eos 350D overgestapt en die stap hadi k niet moeten doen want de foto's waren niet zo scherp als met de 300D. We hebben deze 3 weken gestest met andere lenzen en in alle mogelijke modes.
                          Maar, we hebben hem verkocht en de 30D aangeschaft. Met dit toestel zijn we tevreden.

                          Je kan meer van mijn foto's zien op http://www.stefaandevos.net/photography en


                          Groetjes,
                          stefaan
                          Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                          Comment


                          • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                            Voor een 2de batterij, waar kopen jullie die? Ik heb het dan over de "nep" en niet de echte Canon-versies. Naar het schijnt hebben die quasi dezelfde levensduur maar kosten ze nog niet de helft. Enkel erg betrouwbare sites aub !

                            Merci

                            Comment


                            • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                              Oorspronkelijk geplaatst door Flat-6
                              Voor een 2de batterij, waar kopen jullie die? Ik heb het dan over de "nep" en niet de echte Canon-versies. Naar het schijnt hebben die quasi dezelfde levensduur maar kosten ze nog niet de helft. Enkel erg betrouwbare sites aub !

                              Merci
                              Ik heb ze gekocht bij de fotograaf en dan het merk Hahnel.
                              maar dan zijn ze nog rond de 60 euro

                              Comment


                              • Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic

                                zet mij ook maar bij het 20D lijstje
                                1DmkIII / 20D + BG-E2 grip / speedlite 580EX
                                EF-S 10-22 / EF 17-40 L / EF 100-400 L / EF 24-105 L / EF 50 F1.8 II / sigma 150mm F2.8 macro

                                Comment

                                Working...
                                X