Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D200 v Canon EOS 30D

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Nikon D200 v Canon EOS 30D

Oorspronkelijk geplaatst door armani
    Reviews: Should you buy a Canon EOS 30D or Nikon D200?

http://www.completedigitalphotography.com/?p=419
    Voor mij persoonlijk is het simpel: D200 is mij net te duur, D30 net binnen mijn vooropgesteld budget (zoals de 20D een jaar geleden), dus 30D als ik nog geen lenzen zou hebben tenminste ...
    Greetz Geert.
    Canon gerief...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeertB
      En wat is dan jou "referentieblad" als ik vragen mag?
      Het perfecte blad zal niet bestaan, maar het ging mij enkel om de vergelijking tussen boven vernoemde bladen die ik regelmatig lees.

Kritiek is makkelijk zonder alternatief.
      Wat ik wou zeggen is dat professionalisme koppelen met Chasseur d'Images een groot compliment is voor CDI.
      Ze gissen er op los voor wat betreft nieuwe modellen (z oonder meer de EOS 3000D van < 500 EUR (2004), 1DsII met 22 MP (1 week voor de introductie van een 16MP 1DsII), de 50D met FF chip (2005))
      Ze missen gewoon technische bagage. Eén voorbeeld : hun uitleg over de reden waarom de 5D maar 3 fps kan maken, lees het artikel maar eens na .

sugar
      "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar
        Wat ik wou zeggen is dat professionalisme koppelen met Chasseur d'Images een groot compliment is voor CDI.
        Ze gissen er op los voor wat betreft nieuwe modellen (z oonder meer de EOS 3000D van < 500 EUR (2004), 1DsII met 22 MP (1 week voor de introductie van een 16MP 1DsII), de 50D met FF chip (2005))
        Ze missen gewoon technische bagage. Eén voorbeeld : hun uitleg over de reden waarom de 5D maar 3 fps kan maken, lees het artikel maar eens na .

sugar
        Maar daamee is mijn vraag nog niet beantwoord.
        Welk blad moeten we dan wel best lezen?
        Volgens jou dus al niet CDI of Chip Foto&Video.
        Welke goede bladen zijn er dan wel?
        Greetz Geert.
        Canon gerief...

Comment

CI is een van de betere bladen. Dat betekent natuurlijk niet dat je altijd met hun akkoord moet gaan. Réponse photo is ook heel goed.

Comment

Wel, ik heb een heleboel van die magazines gelezen, en er is er geen één dat ik echt goed vind.
            En ik wist niet dat je magazines moet lezen

sugar
            "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cois
              Mensen toch,kies eerst uw lenzen.....zijn dat Nikon lenzen dan neem je een Nikon,maar zijn het Canon lenzen dan neem je een Canon......zo simpel is dat.

Simpel maar stiekem een waarheid als een koe.
              Het doel wat je wilt bereiken is altijd afhankelijk van het objectief je plaatst. Zoek die eerst uit en pas daar de body op aan, zo sluit je al een heleboel aan mogelijkheden uit.
              En is er een grote keuze tussen lenzen in een bepaald bereik, kies dan voor canon (heb je vrienden zat hier hahahaha )
              Een hoop ouwe zooi
              www.rbfoto.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeertB
                Voor mij persoonlijk is het simpel: D200 is mij net te duur, D30 net binnen mijn vooropgesteld budget (zoals de 20D een jaar geleden), dus 30D als ik nog geen lenzen zou hebben tenminste ...
                als je nog geen glas hebt is D200 + 18 200 VR een zeer mooie combinatie die qua prijs met canon bijna niet te evenaren is.
                dus ook al is de 30D body op het eerste zicht goedkoper, met 1 of meerdere vglbare canon lensen (je hebt er meerdere nodig om het bereik te evenaren) erbij zit je algauw even duur of duurder.

los daarvan zijn de verschillen tussen nikon en canon body wat mij betreft eerder te vinden in persoonlijke voorkeur dan in eigenlijke technische verschillen, want die zijn naar mijn bescheiden mening miniem in de praktijk...

ik kan me dus ook aansluiten bij het gegeven : eerst glas kiezen en dan merk.
                dat de D200 duurder is klopt, maar met glas erbij is het een heel ander verhaal
                tenzij je een manier weet om zonder lens fotokes te maken natuurlijk
                you only see what you think you convinced yourself you saw

www.minedfield.be www.tecton.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door minedfield
                  als je nog geen glas hebt is D200 + 18 200 VR een zeer mooie combinatie die qua prijs met canon bijna niet te evenaren is.
                  dus ook al is de 30D body op het eerste zicht goedkoper, met 1 of meerdere vglbare canon lensen (je hebt er meerdere nodig om het bereik te evenaren) erbij zit je algauw even duur of duurder.

los daarvan zijn de verschillen tussen nikon en canon body wat mij betreft eerder te vinden in persoonlijke voorkeur dan in eigenlijke technische verschillen, want die zijn naar mijn bescheiden mening miniem in de praktijk...

ik kan me dus ook aansluiten bij het gegeven : eerst glas kiezen en dan merk.
                  dat de D200 duurder is klopt, maar met glas erbij is het een heel ander verhaal
                  tenzij je een manier weet om zonder lens fotokes te maken natuurlijk
                  Maar over twee jaar terug had Nikon niet veel keuze in VR lenzen en Canon wel in Canon IS lenzen + de body van Nikon had nog geen 100 iso...voor mij heel belangrijk hé RR.
                  Nu op dit ogenblik zou ik meer problemen hebben met mijn keuze Nikon of Canon natuurlijk,alhoewel Nikon nog altijd geen 100-400mm VR lens heeft en dat is voor mij persoonlijk ook nog altijd heeeel belangrijk.
                  Of ik zou de kombinatie Nikon D200 body lens Sigma 80-400mm Os moeten nemen.
                  Maar de kleuren van de Sigma lenzen zijn nog altijd kouder als de Canon lenzen,dus ik heb nog altijd voor mij persoonlijk de juiste keuze gemaakt.
                  Dus je ziet maar,iedereen kan een persoonlijke keuze hebben.
                  En ik ben nu wel gebonden aan Canon,ik ga nu ook niet al mijn lenzen verkopen....ben nog niet gek zenne.
                  Natuurlijk had het even goed anders kunnen gaan,want ik ben niet fanatiek Canon......dat zo echt stom zijn.
                  Last edited by Cois; 30 maart 2006, 18:09.
                  mvg FrançoisVM
                  Canon 7D

Comment

100-400mm VR lens heeft en dat is voor mij persoonlijk ook nog altijd heeeel belangrijk.
                    Dat is idd iets wat veel nikongebruikers GRAAG zouden zien! (HINT nikon HINT )

Comment

Beste mensen,

Gezien dat ik dit onderwerp gestart ben, ben ik jullie toch wel een antwoord verschuldigd.

Ik heb vandaag mijn Nikon D200 op gehaald , nu nog tijdelijk met een 18-70 lens, in afwachting van mijn 18-200 vr.

Via deze weg wil ik een ieder bedanken die zijn zegje heeft gedaan , ik heb het met veel belangstelling gevolgd , ondanks dat het soms een een beetje een welles / niets verhaaltje was (welles/niets is dan een nikon/canon)

Zo nu gaan ik eens wat spelen met papa's new toy

Nikon D200 met AF-S DX VR 18-200mm f/3.5-5.6 G IF-ED

Comment

Veel geluk en fun met je nieuwe aanwinst.
                        mvg FrançoisVM
                        Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fonzie
                          Dat is idd iets wat veel nikongebruikers GRAAG zouden zien! (HINT nikon HINT )
                          en de 80-400VR dan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotofiel
                            en de 80-400VR dan
                            Dat dacht ik toch ook

Hubert
                            Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Ik bedoelde feitelijk over twee jaar terug,een fout in mijn tekst.
                              mvg FrançoisVM
                              Canon 7D

Comment

De 80-400VR van nikon bestaat al vanaf januari 2000. Dus 2 jaar geleden bestond deze lens al 4 jaar.
                                Qua snelheid is hij echter niet te vergelijken met de canon 100-400 helaas...
                                Mijn Foto's

Comment

Working...
                                X