Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D200 v Canon EOS 30D

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Nikon D200 v Canon EOS 30D

Nope geen instellings details zou ook nogal raar geweest zijn in een artikel over een andere camera.
    Als je A zegt moet je B zeggen he. Hij schrijft een artikel over de 30D en geeft daar en passant aan dat het een betere camera is voor sport gebaseerd op zijn ervaring met een 20D vs D200. Iemand die dat artikel leest wil waarschijnlijk een aankoopbeslissing maken gebaseerd daarop. Een beetje extra info gaat niemand storen integendeel.

Ken Rockwell krijgt vaak de kritiek dat hij dingen schrijft over apparatuur die hij niet in zijn handen heeft gehad...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fonzie
      Als je A zegt moet je B zeggen he. Hij schrijft een artikel over de 30D en geeft daar en passant aan dat het een betere camera is voor sport gebaseerd op zijn ervaring met een 20D vs D200. Iemand die dat artikel leest wil waarschijnlijk een aankoopbeslissing maken gebaseerd daarop. Een beetje extra info gaat niemand storen integendeel.
      Het is geen vergelijkingstest he het is een introductieartikel over de 30D(zelfs geen testartikel). En de instellingen zijn hier dan ook toch echt geen kwestie van als je A zegt moet je B zeggen ook niet. Als je in een beschrijving van een toestel een verwijzing naar resultaten met een ander toestel maakt betekent dat toch niet dat je alle details tot in de puntjes moet gaan uitleggen zeker? Amaai waar eindigt dat dan. Dan kan je gewoon geen artikels meer schrijven. En moet ie dan alle mogelijke settings gaan beschrijven en hun verschillende resultaten in een artikel dat niet over D200 gaat? En stel jezelf eens de vraag indien een man met zijn ervaring (met nikon en fotografie) er in een periode van meerdere weken niet in slaagt dezelfde resultaten te halen als met een 20D voor dit type fotografie, waarom zou iemand anders dat dan plotseling wel kunnen.
      Ken Rockwell krijgt vaak de kritiek dat hij dingen schrijft over apparatuur die hij niet in zijn handen heeft gehad...
      Yep onder andere dat ook maar wat je hier mee wil zeggen ontgaat mij want dat is met Gailbraith duidelijk het geval niet.
      Last edited by Kevlar; 22 maart 2006, 11:39.

Comment

Als ik dit hier allemaal hoor dan moet mijn D100 wel al immens slecht geworden zijn en verouderd. Ik denk niet dat het nog mogelijk is er goeie foto's mee te maken gezien de superioriteit van de huidige toestellen.
        Ik denk dat ik me toch een canon 5D zal moeten kopen want dan zal ik ook goeie foto's kunnen maken.

@kevlar: sorry voor trage respons maar hier een klein voorbeeldje van een geflitste foto met sfeer:

Btw: gelieve geen discussie te ontketenen nu

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TrustNoOne
          Als ik dit hier allemaal hoor dan moet mijn D100 wel al immens slecht geworden zijn en verouderd. Ik denk niet dat het nog mogelijk is er goeie foto's mee te maken gezien de superioriteit van de huidige toestellen.
          Ik denk dat ik me toch een canon 5D zal moeten kopen want dan zal ik ook goeie foto's kunnen maken.

@kevlar: sorry voor trage respons maar hier een klein voorbeeldje van een geflitste foto met sfeer:

Trust,

Dat is per definitie een slechte foto
          Want getrokken met een verouderde camera en dan nog wel met een flash

Hubert
          Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

En moet ie dan alle mogelijke settings gaan beschrijven en hun verschillende resultaten in een artikel dat niet over D200 gaat? En stel jezelf eens de vraag indien een man met zijn ervaring (met nikon en fotografie) er in een periode van meerdere weken niet in slaagt dezelfde resultaten te halen als met een 20D voor dit type fotografie, waarom zou iemand anders dat dan plotseling wel kunnen.
            Hij moet niet alle settings uitleggen.
            D200: AF-C, Closest subject priority, lock on normal, pattern 2, release priority --> was genoeg geweest. Nu staat er niks.

Meerdere weken? Hij zegt dat hij het toestel een keer heeft meegenomen naar een basketbalwedstrijd.

Ik vrees dat zijn claims niet voor niks vaag zijn...

If you were confused by Single Area AF versus Dynamic Area AF, you're going to need to carefully study these new controls--they add a great degree of choice to your autofocus options, but they are not obviously intuitive, even to veteran Nikon users.
            Het AF systeem van de D200 is uniek in de nikon line-up namelijk, er is geen andere nikon die dit systeem deelt.

Yep onder andere dat ook maar wat je hier mee wil zeggen ontgaat mij want dat is met Gailbraith duidelijk het geval niet.
            Hij was de 30D al boven de D200 aan het stellen op de moment van de persaankondiging...

Wat mij betreft zijn zowel Ken Rockwell als Rob Galbraith niet de juiste bronnen als het op reviews aankomt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TrustNoOne

Geen discussie. Hoor ik vind het een hele leuke foto waar je fier op mag zijn. Maar je ziet toch duidelijk wat de flash heeft kunnen belichten en wat niet. Een foto zonder flits had toch nog een totaal ander beeld gegeven. Of dat dan beter zou geweest zijn dat is nog iets anders natuurlijk. Zoals ik reeds zei ik kon je ook wel wat geflitste foto's met sfeer tonen hoor maar dat maakt nog steeds een flits niet geschikt voor alle situaties en zeker geen alternatief voor hoge iso.

En ja ik moet mij ook een 5D kopen want ik zit ondertussen ook met een aftands toestel
              Last edited by Kevlar; 22 maart 2006, 19:03.

Comment

Hij moet niet alle settings uitleggen.
                D200: AF-C, Closest subject priority, lock on normal, pattern 2, release priority --> was genoeg geweest. Nu staat er niks.
                Komaan zeg waarom zou dat moeten? En hij zal ook wel meerdere zaken geprobeerd hebben hoor. Nog eens zijn artikel is geen vergelijkingstest he. En nog veel minder een beschrijving van de D200.
                Meerdere weken? Hij zegt dat hij het toestel een keer heeft meegenomen naar een basketbalwedstrijd.
                Euh " we've shot the D200 and 20D side-by-side for available light basketball over several weekends this winter" dat is dus alvast meerdere weken. En hij heeft dat toestel waarschijnlijk nog steeds ook.
                Ik vrees dat zijn claims niet voor niks vaag zijn...
                Wat een ongegronde insinuaties. En waarom omdat je D200 hier minder goed in is dan een 20D is dat dan zo erg?
                Hij was de 30D al boven de D200 aan het stellen op de moment van de persaankondiging...
                Nope dat doet ie niet lees dat artikel nog maar eens goed.
                Wat mij betreft zijn zowel Ken Rockwell als Rob Galbraith niet de juiste bronnen als het op reviews aankomt.
                En dat is je volste recht maar in het geval van gailbraith ben je daar een van de weinige. Rockwell daarentegen kan op niet veel support rekenen.

Comment

En dat is je volste recht maar in het geval van gailbraith ben je daar een van de weinige. Rockwell daarentegen kan op niet veel support rekenen.
                  Zijn CF card database is wel betrouwbaar, maar wat cameras betreft is hij even objectief als Ken Rockwell, maar dan vice versa.

Comment

Zijn CF card database is wel betrouwbaar, maar wat cameras betreft is hij even objectief als Ken Rockwell, maar dan vice versa.
                    Tja zodra men iets zegt dat niet in jouw idee past is men niet betrouwbaar. Phil Askey van dpreview was ook al niet betrouwbaar. Tja.... Maar een blad dat komt beweren dat een D70 betere hoge iso heeft dan een 5D dan weer wel...... Ik vrees toch echt dat je daar redelijk alleen mee bent hoor.

Comment

Tja.... Maar een blad dat komt beweren dat een D70 betere hoge iso heeft dan een 5D dan weer wel...... Ik vrees toch echt dat je daar redelijk alleen mee bent hoor.
                      Ik heb gewoon de resultaten van de D200 vs 5D uit dat blad overgenomen. Waarschijnlijk hebben ze een fout gemaakt bij de D70 en/of de D200 en/of allemaal. Ik ben benieuwd hoe ze dat in het volgende nummer gaan uitleggen. De duitstalige editie van hetzelfde blad is waarschijnlijk een betere bron.

Tja zodra men iets zegt dat niet in jouw idee past is men niet betrouwbaar. Phil Askey van dpreview was ook al niet betrouwbaar. Tja....
                      Heb ik gezegd dat zijn review onbetrouwbaar was? Nee. Ik heb me alleen vragen gesteld bij bepaalde foto's (aangezien +1.7EV was gebruikt).
                      Als je die review nog eens gaat lezen zie je dat de D200 daar als highly recommended staat. Ik ben het ook eens met zijn kritiek op Nikon Capture.
                      Mijn verdere opmerkingen hadden betrekking op het feit dat hij zichzelf kwetsbaar maakt door de sponsoring door Canon.

De review geeft de full frame lobby hier ook een pak slaag.

Ik heb al die punten al eerder aangehaald, maar dat waren dan plots overbodige features.

Maar als alleen ruis op ISO1600 de kwaliteit van een camera bepaalt, tja dan...

Ik raad je echt aan om de review in de CI te lezen.

FYI, Rob Galbraith staat in het "nikon kamp" aangeschreven als een pro-canon, terwijl Rockwell te pro-nikon is.

Comment

Worden jullie dat gekibbel zelf niet beu

T'is juist een kleuterklas.

Hubert
                        Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
                          Worden jullie dat gekibbel zelf niet beu

T'is juist een kleuterklas.

Hubert

Amaai nie. Maar ieder zijn ding. Ik kibbel liever over glas Dat vind ik belangrijker dan een body! Een 300d met een goede lens doet het beter dan een 1ds II met een kit!

Elke post 2004 DSLR is goed. BASTA!
                          Sommige hebben betere functies, kies dan gewoon welke best bij jou past.
                          Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

Comment

Als er een topic over de 30D was, dat zou interessant zijn.
                            Waarom vergelijken jullie nu deze twee camera's? Waarom zou ik nu het verschil willen weten tussen een de D200 en een 30D. Het zijn allebei andere camera's van een ander merk, als je op't einde ondervind dat de D200 stukken beter is, ga je'm dan kopen? Neen toch, iedereen verdedigd gewoon zijn eigen kant, of gaat het nu echt nog om die camera

Comment

Wie of welke bron moet je tegenwoordig nog geloven?

A) Iedereen vind hier zijn eigen camera(merk) de beste. ( toch een deel althans )
                              B) Reviewers op Internet blijken meestal meer voor één merk te vinden ( sponsoring?)
                              C) Magazines...heb vorige maand ook dat magazine gekocht waarin stond dat de D70 betere ruiswaarden heeft dan de Canon 5D.... das ook de laatste 5 euro dat ik daaraan gespendeerd heb..
                              D) Fotozaken..die verkopen ook maar waar ze de meeste % op verdienen of wat er nog op stock is...

Door heel dienen brol hier te lezen leer je wel bij... maar ofdat dat zo goed is... op den duur ben je met niks meer blij vrees ik...

Comment

niettegenstaande ik totaal niet de bedoeling heb mij in dit soort discussies te mengen (maar doe het bij deze dus toch, hypocriet hé )
                                lijkt het mij nogal verspilde moeite om zich met dit soort vergelijkingen en gekissebis bezig te houden, de tijd dat ieder hier spendeert om zijn gelijk te halen of de ander zijn ongelijk te bewijzen , lijken mij veel beter gespendeerd met fotokes pakken, bij te leren of iets anders leuk te doen.

zelf heb ik ocharme een 350D (een instappertje) met een kitlensje maar niettegenstaande deze 'brol' heb ik mij al ongelooflijk geamuseerd!

en laat het nu juist dat zijn dat mij het belangrijkste lijkt.

bij deze dus:
                                iedereen ongelooflijk veel plezier gewenst met zijn al dan niet aftands bakske!
                                [U]only sheep need a leader

ALLES GESTOLEN OP 5 MEI

Comment

Working...
                                X