Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D200 v Canon EOS 30D

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Nikon D200 v Canon EOS 30D

Ja, als ge tegenwoordig iets nieuw koopt in de winkel doen ze al snel die doos open "om te zien of alles er in steekt"
    ... dan let ik toch ook wel goed op hoor

Comment

Is het de moeite om van een 20D naar een 30D te gaan?

Mvg
      "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog

Mvg
        Moeilijk te zeggen omdat er nog bijna geen mensen zijn dier er al degelijk mee gewerkt hebben... Mij lijkt het minder de moeite, maar mijn 10D wordt nu toch echt wel oud
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog

Mvg
          Buiten wat Cooma reeds zegt hangt het ook af wat je ervan verwacht van die overstap he. En hoeveel die veranderingen jou waard zijn.

Comment

Kevlar, hier nog iets ivm AF-speed:

AF speed: Extremely Fast in bright light (EV 12 to 8) from 0.46 to 0.56 sec, about the same as the EOS 30D (0.49 to 0.55 sec). In moderate light (EV 6 to 4), still Extremely Fast at 0.49 sec to 0.57 sec. In low light (EV 2 to 0) it slowed down to 0.75 to 1.1 sec. At its super-sensitive limit (EV –2), the D200 tops all at 1.51 sec.
            Rob Galbraith zal zijn test toch eens over mogen doen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fonzie
              Kevlar, hier nog iets ivm AF-speed:

Rob Galbraith zal zijn test toch eens over mogen doen...

http://www.popphoto.com/article.asp?...&page_number=3
              Ik denk het nochtans niet hoor. Ik had zelf toch ook al gezegd dat de D200 in donkere omstandigheden wat beter gaat focussen. Staat zelfs al in de specs. D200 focus van -1 to +19 ev, 20D -0.5 tot +18 ev. Wat popphoto hier schrijft is dus gewoon wat je al uit de specs kan opmaken. Dit is zelfs zo met alle nikons tov Canons. De waarde die zoiets voor je heeft moet je zelf uitmaken. Maar vermits mijn 20D bij donkerdere dan F1.4 iso3200 omstandigheden nog goed focust ga ik dit geen probleem noemen. Het hangt natuurlijk ook van het contrast af dat je in je beelden gaat vinden. Als er geen contrast is dan gaat niemand focussen.

Waar Gailbraith het over heeft is over focus tracking. In die omstandigheden blijkt een 20D een stuk beter het onderwerp te volgen dan de D200 en dus meer foto's te maken die in focus zijn. Dat is dus voor jou in continous servo en voor een canon in aiservo.

PS: Ter info hoewel ik in je statement niks abnormaal zie moet ik toch effe melden dat popphoto geen al te goeie reputatie heeft. En dit bij aanhangers van alle merken. Maar ik ken het blad niet en ga mij er dus niet over uitspreken. Zeker niet als ze bevestigen wat ik al zei

Comment

Als dat geen statement is...

Comment

Dat is dus voor jou in continous servo en voor een canon in aiservo.
                  Zo simpel is het helaas niet. Op de D200 heb je nog vier opties voor focustracking bij AF-C, waarbij closest subject priority nog kan aangepast worden met twee modes.
                  Dan is er nog wide en normal area focus.

Tom Hogan schrijft hierover:

The Autofocus Area Mode Selector is going to confuse even more folk on the D200 than it did on the D2 series. That's because some of the selections also add Closest Subject Priority when selected, some don't, and we now have wide area autofocus versus individual area autofocus. Some settings show the active sensor in the display, some don't. The wide area autofocus isn't well described by Nikon, which complicates matters more. And these all interact with Custom Settings, which control the release-priority versus focus-priority choice, and the pattern that's used in Group Dynamic AF. If you were confused by Single Area AF versus Dynamic Area AF, you're going to need to carefully study these new controls--they add a great degree of choice to your autofocus options, but they are not obviously intuitive, even to veteran Nikon users.
                  Wat ik wil zeggen is dat even een D200 oppakken om een basketbalwedstrijd te schieten niet gaat lukken. Zeker niet als je Canon gewend bent.

Comment

Wees gerust Gailbraith weet daar een stuk meer over dan de gemiddelde nikon D200 gebruiker.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
                      Wees gerust Gailbraith weet daar een stuk meer over dan de gemiddelde nikon D200 gebruiker.
                      Ik denk het niet. Je neemt inderdaad zo maar geen toestel van deze orde vast dat je onvoldoende kent om even wat te gaan fotograferen en dan een vergelijking te maken. Net zo min dat je ver komt met wat cijfertjes uit de technische specificaties te gaan vergelijken. En dan zwijg ik ook nog over de soft waarmee je de foto's gaat post-processen, teneinde de echte resultaten die je kan bekomen te kunnen gaan vergelijken.
                      Daarenboven Kevlar merkte ik dat je in je tussenkomsten regelmatig naast de kwestie zit. Een voorbeeldje ? Elders zeg je dat een sluitertijd niet belangrijk is bij het inflitsen. Ook dat is dus verkeerd. Dat is wel zo wanneer er helemaal geen licht meer is, maar daar maak jij dan ook geen foto's meer, althans niet zonder flits. Met cijfertjes en stellingskes kan je alles proberen te bewijzen maar niet iedereen trapt daar in.
                      De ene keer kan je natuurlijk mijnheer X een andere keer mijnheer Y aanhalen echt amusant om te lezen maar of je daarmee objectieve informatie geeft aan degenen die het nodig hebben is maar zeer de vraag.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digifo
                        Ik denk het niet. Je neemt inderdaad zo maar geen toestel van deze orde vast dat je onvoldoende kent om even wat te gaan fotograferen en dan een vergelijking te maken. Net zo min dat je ver komt met wat cijfertjes uit de technische specificaties te gaan vergelijken. En dan zwijg ik ook nog over de soft waarmee je de foto's gaat post-processen, teneinde de echte resultaten die je kan bekomen te kunnen gaan vergelijken.
                        Daarenboven Kevlar merkte ik dat je in je tussenkomsten regelmatig naast de kwestie zit. Een voorbeeldje ? Elders zeg je dat een sluitertijd niet belangrijk is bij het inflitsen. Ook dat is dus verkeerd. Dat is wel zo wanneer er helemaal geen licht meer is, maar daar maak jij dan ook geen foto's meer, althans niet zonder flits. Met cijfertjes en stellingskes kan je alles proberen te bewijzen maar niet iedereen trapt daar in.
                        De ene keer kan je natuurlijk mijnheer X een andere keer mijnheer Y aanhalen echt amusant om te lezen maar of je daarmee objectieve informatie geeft aan degenen die het nodig hebben is maar zeer de vraag.
                        Nu ja jij mag ervan uitgaan dat gailbraith geen ervaring heeft met nikon toestellen alleen hij heeft ze allemaal al getest en is een professional die toch heel wat collega's heeft die met nikon werken en het hem kunnen uitleggen. Waar je toch wel mag van uitgaan niet. Maar als jij overtuigd bent dat die man niet weet waar ie over spreekt. Ok voor mij. oh en effe terloops hij heeft een D200 een hele tijd gebruikt niet 1 keer of zo he.(Hij heeft en gebruikt hem waarschijnlijk nog steeds want hoe moet hij anders zijn CF database aanpassen)

En moest je het nog niet weten de flits bevriest de actie niet de sluitertijd wanneer je aan het flitsen bent. En nu mag je ook komen beweren dat dit dus niet waar zou zijn maar denk dan maar eens na wat het nut van flitsen op het tweede gordijn zou zijn.

En hoe objectief mijn info is. Wel als er iets niet klopt gelieve mij dan te verbeteren he. Ik heb niet liever want ik ben hier om te leren. Leren doe ik ook aan de hand van wat professionals vertellen zoals de meneer X en Y die ik aanhaal. Dat betekent niet dat je hen moet geloven en ook niet dat ik hen zomaar geloof. Maar er eens over nadenken zou je wel moeten doen dat is alleen maar positief. Meestal geef ik ook enkel mijn mening en geef ik aan waarom ik iets denk wat al meer is dan de meeste die niet met mij akkoord gaan. Maar ook dat betekent niet dat je met mij moet akkoord gaan en ook hier ben ik heel geinteresseerd waarom iemand iets anders denkt. Zo heb ik hier mijn mening in het verleden al kunnen veranderen. Dus gelieve mij te zeggen waar ik hier met cijfertjes aan het liegen ben en jij daar dan niet intrapt. Ik dacht zelfs niet dat ik hier veel cijfertjes gegeven heb. Oh ja de prijsvergelijkingen eventueel. Wat kloppen die dan niet?(de bron staat er nochtans altijd bij)
                        Last edited by Kevlar; 21 maart 2006, 13:46.

Comment

Met citaat antwoorden
                          Hier gaan we over op pure speculatie he. "Gemiddelde" etc...

Zulke statements zijn evenveel waard als zeggen dat de Canon 5D niks waard is omdat Ken Rockwell dat zegt en omdat Ken Rockwell meer ervaring heeft dan de gemiddelde 5D gebruiker.

Ik heb het stukje eens opgezocht:

More importantly, we've shot the D200 and 20D side-by-side for available light basketball over several weekends this winter, and the 20D is by far the better camera for this purpose. Not only were the ISO 800 through ISO 3200 frames massively cleaner and more usable, the percentage of in-focus frames was signficantly higher. In fact, we've ruled out using the D200 for this sort of assigment again. So, we don't think Nikon has in the D200 a camera that's a clear winner over the upcoming 30D by any means.
                          Het is toch bijzonder vreemd dat de D200 het daar slechter doet als de focussnelheid hoger ligt bij slechte lichtomstandigheden? Hij geeft ook absoluut geen details over de instellingen.
                          Last edited by Fonzie; 21 maart 2006, 20:33.

Comment

eigenlijk is de 20D/30D dan meer geschikt voor sportfotografie met weinig licht, minder ruis op hoge iso, snelle tracking indien het klopt...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fonzie
                              Hier gaan we over op pure speculatie he. "Gemiddelde" etc...

Zulke statements zijn evenveel waard als zeggen dat de Canon 5D niks waard is omdat Ken Rockwell dat zegt en omdat Ken Rockwell meer ervaring heeft dan de gemiddelde 5D gebruiker.
                              Akkoord 100% gaan we zoiets niet weten. Maar jij die beweert dat hij dit niet deftig kan want een D200 heeft veel instelmogelijkheden is zeker niet meer waard als statement he! Je verwijt mij dus wat je zelf ook doet. Maar het verwijt klopt.

En gezien de credentials van Gailbraith is de kans dat ik gelijk heb mijn inziens veel groter dan dat jij gelijk hebt zou ik zeggen. Mijn statement is immers gebaseerd op de man zijn ervaring en professionalisme en algemene beoordeling. Ik heb nog niet vaak commentaar gezien dat Gailbraith iemand is die er met zijn pet naar slaat. Ken Rockwell daarentegen...
                              Ik heb het stukje eens opgezocht:

Het is toch bijzonder vreemd dat de D200 het daar slechter doet als de focussnelheid hoger ligt bij slechte lichtomstandigheden? Hij geeft ook absoluut geen details over de instellingen.
                              Nope geen instellings details zou ook nogal raar geweest zijn in een artikel over een andere camera. Maar hij geeft toch wel aan dat hij niet zomaar tot die conclusie is gekomen. En de lichtomstandigheden waar een D200 beter gaat focussen zijn nog veel donkerder dan je hier gaat hebben(misschien wel te donker om echt relevant te zijn zoals hier iemand al aanhaalt). En zeg nu zelf met 1.5 sec focust hij in die omstandigheden misschien wel sneller dan de rest maar met zo een focustijd ga je niet veel actie kunnen trekken he.

Comment

Nikon boert iig zéér goed met deze camera. Op dit ogenblik de 2de best verkopende camera in Japan (na de 350D) volgens de officiële statistieken

sugar
                                "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Working...
                                X