Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D200 v Canon EOS 30D

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Nikon D200 v Canon EOS 30D

Ik kan er enkel dit op zeggen:

Een bekend fotograaf was bij een dame uitgenodigd omdat hij toch zo mooie foto's van haar gemaakt had.
    Tijdens het eten vroeg de dame de fotograaf met welk merk en type toestel hij toch die mooie foto's had kunnen maken.
    De fotograaf antwoordde met de vraag:" mevrouw u hebt hier zo een lekkere maaltijd klaargemaakt, mag ik vragen welk merk van oven en pannen u hebt gebruikt?"

Comment

Je hebt wel een punt...

Ik was zo eens uitgenodigd voor een feest van een koppel dat 60 jaar getrouwd was ( buren ).
      We mochten allemaal op de bus naar het feest en een dame was voor iedereen constant jenever aan het uitschenken op de bus en toen ze bleef kwetteren met een andere dame riepen alle oude knarren "Niet lullen maar vullen!"

Eigenlijk heb je gelijk en zal hel heeel lang duren vooralleer ik met 1 van de 2 betere foto's kan trekken.. tegen dan is misschien de 90D uit

Comment

...toch 1 iemand die foto's post om de vergelijking te maken...

Dat de ruis op de 20D dik in orde is ... dat is ondertussen geen staatsgeheim meer...

Iedereen had gehoopt dat de D200 in de buurt zou komen... maar vanaf iso 800 is dit blijkbaar niet het geval... zeer spijtig...

Image quality verschil tussen Nikon 20D en D200 is er volgens mij nauwelijks...

Wil je veel op hoge ISO trekken is Canon de beste keuze op de moment.

Comment

correctie... bedoelde hoger dan iso 800,,,

Denk dat ISO 800 nog wel meevalt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
            Das nu ook wel iemand die vaak onzin verkoopt he
            De vergelijlking is deze keer geen onzin maar wel onzinnig.

kenrockwell vergelijkt een negatief van 12,5 x 10 cm met een digitale sensor van 2,4 x 1,6 cm en toont zo aan dat analoog nog steeds meer detail kan weergeven dan digitaal.

Jan.

Comment

Ken Rockwel is het levende bewijs dat je alles wat je o pinternet leest met de nodige kritiek moet lezen.

sugar
              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Mannen toch, maak foto's inplaats van dit onzinnig gelul, velen hier (op deze topic) zitten maar te zeveren over vanalles, en dat weten ze van horen zeggen van iemand die het ook ergens heeft horen zeggen.
                Moest er iemand nu eens met beide toestellen een reeks foto's maken en laten afdrukken, zodat iemand van die betweeters hier, deze dan even kan uitsorteren, welke met Nikon en welke met Canon gemaakt zijn, dan pas zullen we weten hoeveel ze er vanaf weten,
                Dergelijke discussies moeten kunnen, maar na 170 reacties hebben wij het wel gehad zeker

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg
                  Mannen toch, maak foto's inplaats van dit onzinnig gelul, velen hier (op deze topic) zitten maar te zeveren over vanalles, en dat weten ze van horen zeggen van iemand die het ook ergens heeft horen zeggen.
                  Moest er iemand nu eens met beide toestellen een reeks foto's maken en laten afdrukken, zodat iemand van die betweeters hier, deze dan even kan uitsorteren, welke met Nikon en welke met Canon gemaakt zijn, dan pas zullen we weten hoeveel ze er vanaf weten,
                  Dergelijke discussies moeten kunnen, maar na 170 reacties hebben wij het wel gehad zeker
                  Als ge nog geen van beide toestellen bezit kan je niet anders dan vragen stellen en erover "lullen"...
                  Vond de poging van Kevlar al een stap in de goede richting en ben blij dat er zo'n mensen zijn die anderen proberen te helpen... Als ik eerst een paar duizend euro moet spenderen om daarna niet kontent te zijn...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg
                    Ik had het hier al gezegd maar dat heb ik al gedaan hoor. En blind want met mezelf wil ik altijd eerlijk zijn. En de laatste reply's in deze thread gaan over iets anders dan het begin he.

Maar als je er genoeg van hebt moet je het gewoon niet lezen he...It's a free world.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Knor
                      Als ge nog geen van beide toestellen bezit kan je niet anders dan vragen stellen en erover "lullen"...
                      Vond de poging van Kevlar al een stap in de goede richting en ben blij dat er zo'n mensen zijn die anderen proberen te helpen... Als ik eerst een paar duizend euro moet spenderen om daarna niet kontent te zijn...
                      Dat is het probleem in België! In andere landen zoals USA heb je winkels waar gewoon ALLES in stock is. Je loop gewoon een mega fotowinkel binnen en je kan daar nog eens alles rustig test. Die mensen kopen daar toestellen of lenzen, testn ze een week en brengen ze nadien terug met FULL refund.
                      Dat moet wij es proberen bij Bartok! Krijgt ge ne f*cking tegoedbon.

Dus het enige als 'non' pro is om forums af te schuimen of reviewsites.
                      En dan krijg je natuurlijk altijd wel canon vs nikon fanboy comments. Maar dat is toch ook spannend
                      Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door multipasser
                        Dat is het probleem in België! In andere landen zoals USA heb je winkels waar gewoon ALLES in stock is. Je loop gewoon een mega fotowinkel binnen en je kan daar nog eens alles rustig test. Die mensen kopen daar toestellen of lenzen, testn ze een week en brengen ze nadien terug met FULL refund.
                        Dat moet wij es proberen bij Bartok! Krijgt ge ne f*cking tegoedbon.

Dus het enige als 'non' pro is om forums af te schuimen of reviewsites.
                        En dan krijg je natuurlijk altijd wel canon vs nikon fanboy comments. Maar dat is toch ook spannend
                        En naar waar gaan die toestellen en lenzen daarna.....naar een andere klant.......en als die dan ook niet tevreden is.
                        Dan wil ik dat toestel of lens niet meer hebben zelle of ik ga het zeker niet als nieuw betalen.
                        En zo kan er ook misbruik van komen hé.
                        Last edited by Cois; 15 maart 2006, 16:59.
                        mvg FrançoisVM
                        Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cois
                          En naar waar gaan die toestellen en lenzen daarna.....naar een andere klant.......en als die dan ook niet tevreden is.
                          Dan wil ik dat toestel of lens niet meer hebben zelle of ik ga het zeker niet als nieuw betalen.
                          Ja normaal kan een consument alles binnen een bepaalde tijd terugbrengen en geld terugvragen. Wat met die producten gebeurt weet ik niet. Gaan ze terug of verkopen ze ze opnieuw? Misschien als 'demo'.

Ik heb vroeger in de BIGGS (hasselt) echt veel gekocht en veel teruggebracht na 1 week. Dat is nu veranderd omdat er misbruik van gemaakt werd. Als je een printer nodig had ging je ene halen, en bracht hem volgende dag terug. No questions asked.
                          Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door multipasser
                            Dat is nu veranderd omdat er misbruik van gemaakt werd. Als je een printer nodig had ging je ene halen, en bracht hem volgende dag terug. No questions asked.
                            Dat is nu de voornaamste reden waarom ik geen voorstander van die USA gewoonte.
                            Als iedereen eerlijk was hé,maar op deze wereld zijn misschien 20% van de mensen eerlijk en niet egoistisch......of ik ben toch te optimistisch.
                            mvg FrançoisVM
                            Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cois
                              Die worden verkocht als refurbished. Er wordt wel vaak een restocking fee gevraagd

sugar
                              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                                Die worden verkocht als refurbished. Er wordt wel vaak een restocking fee gevraagd

sugar
                                Ik heb in een gewone winkel nog nooit een "refurbished" toestel te koop zien staan...
                                Wél heb ik al veel bepotelde dozen gezien, waarvan ik de inhoud, om die reden alleen al, zeker niet moest hebben....

Comment

Working...
                                X