Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D200 v Canon EOS 30D

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Nikon D200 v Canon EOS 30D

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
    Maar dit vat het mooi samen
    1) " from my 35+ years as a photographer, having worked in conditions ranging from the jungles of Africa, to the Arctic of Canada, and deserts of the American Southwest; from rainstorms, to blizzards, to dust storms, and in temperatures ranging for -40C to +40C. In all that time I have never had a camera fail completely because of dust, moisture, heat or cold."
    dan zal ik Mr. Reichmann toch eens mijn eigen bevindingen moeten mailen (sympatieke vent overigens, antwoordt altijd heel correct):

aantal jaar geleden in tropisch regenwoud: canon 50 wilde niet meer werken, 1N wel onder exact dezelfde omstandigheden

vorige week noorderlicht gefotografeerd bij -40°C: canon 20D weigerde dienst, canon 1Ds ging perfect door, ook na meer dan 2h bij dergelijke temperaturen (zo koud dat de draad van de draadontspanner is gekraakt omdat hij stijf was bevroren )

conclusie voor mij: onder extreme omstandigheden werkt enkel een professionele camera zeker

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotofiel
      dan zal ik Mr. Reichmann toch eens mijn eigen bevindingen moeten mailen (sympatieke vent overigens, antwoordt altijd heel correct):

aantal jaar geleden in tropisch regenwoud: canon 50 wilde niet meer werken, 1N wel onder exact dezelfde omstandigheden

vorige week noorderlicht gefotografeerd bij -40°C: canon 20D weigerde dienst, canon 1Ds ging perfect door, ook na meer dan 2h bij dergelijke temperaturen (zo koud dat de draad van de draadontspanner is gekraakt omdat hij stijf was bevroren )

conclusie voor mij: onder extreme omstandigheden werkt enkel een professionele camera zeker
      Het zou maar erg zijn moest de 1 reeks in die omstandigheden niet beter presteren he.

Comment

Het zou maar erg zijn moest de 1 reeks in die omstandigheden niet beter presteren he.
        het gaat niet over beter presteren. Het gaat over wel of niet presteren. In die omstandigheden een groot verschil.

Had ik enkel een 20D meegehad (toch een vrij duur toestel, en voor de meeste mensen hun eerste of enige body), dan had ik dus gewoon geen fotos van het noorderlicht

Comment

het gaat niet over beter presteren. Het gaat over wel of niet presteren. In die omstandigheden een groot verschil.
          Das muggeziften over woorden he. En daar ga ik nu niet over beginnen discussieren. Maar je hebt gelijk hoor en ik ook.

Comment

Kan je dit toelichten? Ben zeer geintresseerd!!
            Je kunt met de popup flash een externe flash laten afgaan, draadloos. Zowel de popup als de wireless belichten dan de foto. Dit is zowel voor macro en portret zéér handig, want je kunt zonder zichtbare schaduw flitsen.

Je kunt zelf manueel op de body (je hoeft de externe alleen maar in wireless te zetten) instellen hoe sterk beide moeten afgaan of het gewoon aan de camera over laten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fonzie
              Je kunt met de popup flash een externe flash laten afgaan, draadloos. Zowel de popup als de wireless belichten dan de foto. Dit is zowel voor macro en portret zéér handig, want je kunt zonder zichtbare schaduw flitsen.

Je kunt zelf manueel op de body (je hoeft de externe alleen maar in wireless te zetten) instellen hoe sterk beide moeten afgaan of het gewoon aan de camera over laten.
              Als je dan met 2 flitsen flitst... ben je dan niet de gezelligheid van zonder flits kwijt? ( b.v. s'avonds binnenshuis met sfeerlicht ) ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plex
                Als je dan met 2 flitsen flitst... ben je dan niet de gezelligheid van zonder flits kwijt? ( b.v. s'avonds binnenshuis met sfeerlicht ) ?
                Flitsen en flitsen is 2... Als je niet uitkijkt, flits je idd. alles plat... Maar met wat kennis en uitproberen, kun je ook met flits prachtige sfeerbeelden maken...
                Canon 10D, glass, flashes & extra's
                Fuji S602Z & extra's
                www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
                  Flitsen en flitsen is 2... Als je niet uitkijkt, flits je idd. alles plat... Maar met wat kennis en uitproberen, kun je ook met flits prachtige sfeerbeelden maken...
                  Klopt maar vaak gaat dat dan ook ten koste van de sluitertijd. En tja daar zijn we dan weer bij het beginpunt.

Comment

ten koste van de sluitertijd.
                    wat bedoel je daarmee?

Comment

wat bedoel je daarmee?
                      Die snap ik idd. ook niet... Als je flitst moet je je veel minder zorgen maken om sluitertijd... Surprise me...
                      Canon 10D, glass, flashes & extra's
                      Fuji S602Z & extra's
                      www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
                        Het gat in de portemonéé is ook niet zo groot

Hubert
                        Als het alléén om de body gaat niet nee

Dirtyharry heeft hiernochtans toch wel echt een punt denk ik hoor. Alhoewel dit op zich niets met het merk te maken heeft is de layout van de camera's vaak toch redelijk merkgebonden.
                        Iedereen die wel eens het verschil tussen een 10D en een 1D serie heeft mogen proeven weet wat ik bedoel Maar inderdaad, de filosofie van een merk bepaalt heel erg de ergonomie die je ervaart.
                        Last edited by ajh; 12 maart 2006, 13:41.
                        Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                        lidnummer: BD0371NL

Comment

Klopt maar vaak gaat dat dan ook ten koste van de sluitertijd. En tja daar zijn we dan weer bij het beginpunt.
                          Kevlar kraakt de D200 niet af hoor.

Spijt me heel erg, maar ofwel kraak je de D200 hier wel af, ofwel toon je hier een gebrek aan kennis.

Ik krijg perfecte sfeerbeelden met de D200 + SB600 wireless en omgevingslicht, zelfs met hogere sluitertijden (1/250).
                          De flits hoeft in dat soort gevallen maar weinig vermogen af te geven vanwege het omgevingslicht en weinig vermogen = korte flitsduur. Aangezien je hoofdonderwerp vooral door de flits wordt belicht (als je weet wat je aan het doen bent), is dit effectief om de beweging te bevriezen, zelfs bij lage sluitertijden, terwijl de sfeer in de rest van de foto behouden blijft.

BTW, kevlar, wat de sealing betreft, de Nikon 18-70DX (toevallig mijn walk around lens op de D200) heeft een rubberen ring aan het bajonet om indringen van vuiligheid te voorkomen. Er zijn er nog meer, de 200-400 AF-S (typisch wildlife lens) bvb ook, om er nog eentje te noemen.
                          Last edited by Fonzie; 12 maart 2006, 15:04.

Comment

Hoe je het ook draait of keert heb je met de 30D/20D toch minstens 2 stops extra door mindere ruis...

maar dat is dan ook het enige in mijn mening....

Comment

En ik denk dat beide toestellen hun goede of slechte kanten zullen hebben.
                              Maar bij mijn eerste keuze ben ik voor Canon gegaan en waarom.
                              Gewoon omdat ik bij de Canon lenzen het meest mijn persoonlijke keuze vond.
                              Een paar jaar geleden had Nikon nog niet veel keuze in VR lenzen en Canon had wel meer IS lenzen.
                              En aangezien dat voor mij belangrijk was heb ik voor Canon gekozen,zo simpel was dat.
                              Had dit bij Nikon geweest,dan was ik voor Nikon gegaan.
                              Dus ik kies eerst voor de lenzen en dan voor de body.
                              Ik ga mijn lenzen nu ook niet allemaal gaan verkopen omdat ik nu Nikon beter vind bijvoorbeeld.
                              Dus mijn gouden raad aan de mensen die nog moeten beginnen,kies eerst voor de lenzen dat jullie het meest aanstaan en je weet welke merk van body je zult kopen.
                              Dat hebben de aciens van BD me vroeger aangeraden en tot hiertoe ben ik gelukkig dat ik daar naar geluisterd heb.
                              Kies je voor overwegend Sigma of Tamron lenzen.....dan zou ik het nu ook niet meer weten.
                              Last edited by Cois; 12 maart 2006, 21:04.
                              mvg FrançoisVM
                              Canon 7D

Comment

Dus ik kies eerst voor de lenzen en dan voor de body.
                                Tuurlijk. Maar een paar van je canon collega's zijn manifest van overtuiging dat een EOS magischer wijze een perfecte fotograaf van iedereen maakt.

Hoe je het ook draait of keert heb je met de 30D/20D toch minstens 2 stops extra door mindere ruis...

maar dat is dan ook het enige in mijn mening....
                                Dus je koopt een camera puur op ruis karakteristiek? Ooit al eens ISO 800 film geschoten?

Comment

Working...
                                X