Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

waar zetten jullie je objectieven thuis ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• waar zetten jullie je objectieven thuis ?

een rare vraag: maar hoe bewaren jullie je fotomateriaal (toestel(len), objectieven, flits)

Ik dacht een koffer aan te schaffen waarin ik alles zou plaatsen, maar eigenlijk is dat nogal een dure aangelegenheid.
    Ik zou alles in een kast kunnen zetten in de originele doos (maar da's nogal omslachtig) of alles spreiden over verschillende fototassen. Maar mijn vraag is aan jullie (de slimste mens ) :waar laten jullie je materiaal ?

Re: waar zetten jullie je objectieven thuis ?

in mijn slingbag, onder mijn bureel, binnen handbreik:!!
    Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

Hey juppekes

Al mijn fotomateriaal zit in mijn fototas

Zoveel is het nu ook weer niet, Canon 50d, 18-55mm, 55-250mm, 100mm macrolens, lader en 5 batterijen.

En dit gaat overal mee waar ik ga fotograferen

Zelfs 's avonds gaat hij mee naar boven, na een inbraak bij ons thuis slaapt hij elke nacht bij mij
      Bootjes

Comment

Ik bewaar al mijn objectieven in een gewone ladenkast die zijn voorzien van een laag isolatieschuim (standaardspul uit de bouwmarkt). De objectieven blijven hier netjes op een rij in liggen en kunnen gepakt worden zonder het risico te lopen dat ze door de kast gaan rollen.
        De originele dozen liggen lekker op zolder...voor het geval er eens een objectief weer verkocht gaat worden.
        Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

Comment

In de fototas...veilig naast mijn Boerboel
          Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Bij de renovatie/verbouwing ga ik een degelijke ijzeren kast van 2000 X 600 X500 (H X B x D)in een muur inwerken.

Hierin zijn een aantal leggers voorzien, bekleed met vilt, waar alle lenzen rechtop komen op te staan. Ook de camera's, extenders, statieven, batterijen etc krijgen hun plaatsje.

Onder één legger komt een lade voor de kleinere spullen zoals filters, geheugen, X-drive, GPS etc...

Maar het belangrijkste is dat ik in de kast een aantal stopkontakten voorzie waar alle laders kunnen ingestoken worden.

Ook een verlichting die aangaat bij het openen van de deur zal er inkomen. Mijn madam is de kabels van al die opladers die her en der door het huis overal insteken meer dan beu.

Onderin komt de rugzak te staan. Deze wordt na iedere tocht leeggemaakt.

Ik heb al een hele doos silicagel verzameld die in de kast komt te liggen om eventueel vocht van statief, lenscamoflage etc op te slurpen. Een kleine verluchtingreet onder en boven in de kast zal de rest doen.

Een goed driepuntsslot moet de buren buitenhouden.
            Groetjes
            ----JO

Comment

Al mijn materiaal zit in een koffer, die staat in een berging in mijn bureau. Voor het vlugge werk (kinderen), ligt de d60 van mijn vrouw steeds binnenhandbereik
              d700 - d200 - d60 - 35/1.8 - 50/1.8 - 28-70/2.8 - 70-200/2.8 - 12-24/4

Comment

Mijn fotospul staat gewoon in een antieke kast, zonder doos oid, maar gewoon zoals het uit de fototas komt.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Hoi,
                  het ligt gewoon in een kast...
                  Net als het gewone aardewerk, papieren en andere zooi (gewoon dus...).
                  Wél heb ik van m'n lief vrouwtje een aparte legplank gekregen voor m'n spulletjes .
                  Maar dit heb ik stilletjes uitgebreid naar 2 ...
                  Daar ligt het veilig... want als de verkeerde ook maar één beweging in die richting maakt... enzovoort...

Adrie

Comment

Ik heb een niet meer in gebruik zijnde ijskastje waarin ik alles heb liggen.
                    Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                    Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Nog steeds HIER met ondertussen twee nieuwe pc,s en een Nas.

Ondertussen ook een alarm/beveiliging, maar daar geef ik geen uitleg bij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
                        Ik heb een niet meer in gebruik zijnde ijskastje waarin ik alles heb liggen.
                        Daar zou ik niet gerust in zijn, schimmels in zo een luchtdicht afgesloten ruimte kunnen veel kwaad aanrichten.

Comment

Alles in mijn 'old reliable' Lowepro CompuTrekker AW . Met een zakje silicagel erbij. Deze bevindt zich ergens in het huis...
                          Last edited by JorisVdB; 21 december 2010, 10:00.
                          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Houd er rekening mee dat potentiele inbrekers kunnen mee lezen
                            Ik ga in elk geval NIET vertellen waar mijn fotospullen liggen
                            Last edited by GeertB; 21 december 2010, 12:53. Reden: "potentiele"
                            Greetz Geert.
                            Canon gerief...

Comment

Ik bewaar zoveel mogelijk in m'n fototas. Binnen handbereik en de mogelijkheid om snel mee te nemen. Als ik ergens naartoe ga dan bekijk ik wat ik thuis kan laten en wat niet en dat staat dan gewoon in de kast.
                              https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

Comment

Working...
                              X