Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

waar zetten jullie je objectieven thuis ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: waar zetten jullie je objectieven thuis ?

ok, vraagstelling zal in het vervolg wat duidelijker zijn, maar goed er waren toch enkele voor mij bruikbare tips bij. (ik had eerder oog voor de praktische kant van het opbergen en mijn voordeur is geblindeerd dus had ik niet echt aan diefstal gedacht)
    en de andere tips zullen voor anderen wel bruikbaar zijn geweest.

Comment

Het meest praktische is, volgens mij, de meest gegeven tip...in de fototas Dan heb je altijd alles direct "pakklaar" als je er op uit wil of er iets gebeurt wat je snel wil fotograferen
      Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
        Het meest praktische is, volgens mij, de meest gegeven tip...in de fototas Dan heb je altijd alles direct "pakklaar" als je er op uit wil of er iets gebeurt wat je snel wil fotograferen
        Steeds met een rugzak of tas met 12 Kg materiaal rondzeulen lijkt mij dan ook niet zo praktisch.

Comment

OT: Las hier ook iemand zeggen dat hij zn objectieven altijd rechtop bewaard? Dient dat een functie?
          Ooit vertelde een (beroeps) fotograaf dat objectieven best 'staand' of rechtop bewaard worden...ik kan niet navertellen waarom.
          Lenscases zijn toch ook ontworpen om rechtop te zetten; dus daar zal toch een reden voor zijn...

Ik volg al jaren de raad op van die fotograaf, daarenboven win je sowieso ruimte in de kast

Groeten,

Roland

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
            Ooit vertelde een (beroeps) fotograaf dat objectieven best 'staand' of rechtop bewaard worden...ik kan niet navertellen waarom.
            Lenscases zijn toch ook ontworpen om rechtop te zetten; dus daar zal toch een reden voor zijn...

Ik volg al jaren de raad op van die fotograaf, daarenboven win je sowieso ruimte in de kast

Groeten,

Roland
            Ik zie wel logica in het feit dat ze dan minder snel omrollen of van de kast afrollen... (bewaar ze uit de tas dan ook altijd staand, in de tas liggen ze gewoon).

Had gehoopt dat iemand er een goede verklaring voor kon geven, maar wellicht komt die nog (tenzij je gaat stapelen scheelt het inderdaad wel ruimte )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Steeds met een rugzak of tas met 12 Kg materiaal rondzeulen lijkt mij dan ook niet zo praktisch.
              Haha, ja...ik heb nog niet zoveel spul dat ik keuzes moet maken

Comment

Objectieven die ik vaak gebruik slingeren wat rond op mijn bureau. Degenen die ik meeneem als ik erop uit trek zitten in de fototas. Dan zijn er nog een stuk of 2 of 3 die ik zeer zelden gebruik en die zitten in een schuif. Ik ga lang niet altijd met al mijn gerief op pad.

@ TS: goed topic. Ben je een reeks inbraken van plan?
                The Knight That Says Ni...kon

Comment

mijn fotomateriaal bevind zich tussen het speelgoed van de kinderen, geen denken aan dat je daar iets in terug vind.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                    mijn fotomateriaal bevind zich tussen het speelgoed van de kinderen, geen denken aan dat je daar iets in terug vind.
                    De letter T is ook onvindbaar bij jouw werkwoordsvervoegingen. ;-)

Comment

Een beetje overal eigenlijk...
                      Last edited by Freaky_87; 27 december 2010, 16:14.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                        @ TS: goed topic. Ben je een reeks inbraken van plan?
                        nope, ik wou juist weten of jullie de objectieven in hun doos bewaren of in een of meerdere fototassen, in een dedicated koffer, apart in een kast of lade,... .

of dit alles in de kelder staat, in de kinderkamer, de badkamer, het toilet interesseert me echt niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                          nope, ik wou juist weten of jullie de objectieven in hun doos bewaren of in een of meerdere fototassen, in een dedicated koffer, apart in een kast of lade,... .:
                          zoals eerder gesteld : gewoon in mijn fototas... uithalen en in een of andere kast steken heb ik geen tijd voor
                          With Canon, I can (or at least try)
                          Photastic.be ~ Passion for the picture
                          Nieuwe site

Comment

Ik zet ze in een grote fototas, altijd alles bij de hand, moet ik weg en weet niet juist wat te gebruiken heb ik zo alles mee, ga ik weg en heb bepaalde doelen voor ogen laad ik hetgeen ik denk te gebruiken in een kleinere fototas in principe moet ik zo nooit naar iets zoeken

Comment

In de fototas...veilig naast mijn Boerboel
                              dus jouw fototas is wel boerboel-bestendig ?
                              erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
                                dus jouw fototas is wel boerboel-bestendig ?
                                Niets is dat , maar daar durft ze niet aan te zitten (gelukkig)

Comment

Working...
                                X