Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Powerex MH-C9000 "for dummies" (batterijlader, en batterijen)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies" (batterijlader, en batterijen)

    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Ze hebben dus een iets grotere capaciteit dan de Tronic eco 2300mAh accu's van de Lidl, maar die kosten ook maar 4,99 euro per setje van 4.
    Hoeveel betaal je voor die Eneloop accu's?
    Voor een set van 3x4 batterijen in doosje van die eneloops betaalde ik 38.70€. Dat is dus wel een groot verschil met de Tronics. Ze kwamen samen met de lader en er was in het aanbod 10% korting op de batterijen. Na eens terug te gaan kijken op de site van Nkon zie ik nu dat de batterijen geafficheerd staan als 2550mAh. Ik moet thuis eens nakijken wat er werkelijk op de batterijen staat.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies" (batterijlader, en batterijen)

      De exacte gegevens op de batterijen zijn : H-3UWXB 1.2V Min.2.450mAh h-Highcapacity eneloop for professional use.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies" (batterijlader, en batterijen)

        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
        De exacte gegevens op de batterijen zijn : H-3UWXB 1.2V Min.2.450mAh h-Highcapacity eneloop for professional use.
        Ja GP haalde die frats ook uit met hun GP 2700mAh batterijen ... Vooraan op de verpakking "2700" ... In kleine letterkes stond er achteraan op de verpakking dat de batterijen minimaal 2600mAh zouden halen ... dwz dat ge al kontent mocht zijn als ze afklokten op 2500 of daaromtrent ...

        Comment


        • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies" (batterijlader, en batterijen)

          Enfin, batterijladers zijn zoals statieven.
          Je koopt er vijf en uiteindelijk is de zesde de beste.
          Erg tevreden over mijn allernieuwste aanwinst : Memorex Pro 1 genius.
          Rare naam maar goede oplader die je tenminste eerlijke waarden geeft.
          Bedankt aan de leden van diverse topics van dit forum om raad te geven !!!!!
          Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

          Comment


          • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies" (batterijlader, en batterijen)

            3de zetje Eneloop 2450mAh :

            2539 332 1.46
            2543 334 1.45
            2523 330 1.45
            2535 333 1.46

            Toch weer goeie cijfers. Momenteel met een setje Memorex 2700 bezig in Break-in modus.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies" (batterijlader, en batterijen)

              Nog een setje vrij recente Powerex die min.2700mAh afficheren :
              2304 301 1.46
              2396 315 1.45
              2193 287 1.45
              2360 310 1.45

              Dit is dus bijlange geen min.2700.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies" (batterijlader, en batterijen)

                Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                Nog een setje vrij recente Powerex die min.2700mAh afficheren :
                2304 301 1.46
                2396 315 1.45
                2193 287 1.45
                2360 310 1.45

                Dit is dus bijlange geen min.2700.
                En als je die volgend jaar nog eens test, dan zal dat nog veel minder zijn, dat probleem heb je niet met low selfdischarge accu's, die verliezen hier zelfs na 5 jaar minder dan 5% van hun oorspronkelijke capaciteit (ook de goedkope van den Aldi).
                Vroeger was bij de gewone nimh accu's het beste er wel af na 1-2 jaar, maar het probleem was dat je dat nooit echt goed kon controleren, maar met de Maha lader gaat dat dus wel.

                Nog oudere nikkel-cadmium accu's gingen langer mee, maar die hadden een veel beperktere capaciteit dan nimh-accu's.
                Maar de gewone nimh-accu's zijn nooit echt goed geweest omdat die veel teveel last hadden van zelfontlading.
                De capaciteit was wel groter dan nikkel-cadmium, maar door de grote zelfontlading kon je daarvan doorgaans maar een klein deel werkelijk gebruiken (na een paar weken waren ze vanzelf weer leeg).
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies" (batterijlader, en batterijen)

                  Ik weet niet of iemand hierop kan antwoorden. De NiMHAA batterijen van mijn Pocket Wizards TT5 vreten batterijen. Volgens een artikel in Wiki zouden Alcaline batterijen hiervoor beter zijn. http://wiki.pocketwizard.com/index.php?title=Batteries
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies" (batterijlader, en batterijen)

                    Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                    Ik weet niet of iemand hierop kan antwoorden. De NiMHAA batterijen van mijn Pocket Wizards TT5 vreten batterijen. Volgens een artikel in Wiki zouden Alcaline batterijen hiervoor beter zijn. http://wiki.pocketwizard.com/index.php?title=Batteries
                    Ben je zeker over de status indicatie van je toestel? Vergeet niet dat alcalines een spanning hebben van 1,5V en Ni-MH's hebben bij vollading max 1,25V. Als je toestel "denkt" dat bij bvb 1,15V de batterijen zo goed als leeg zijn (alcalines bij 1,0V zijn kwasi dood) dan is de statusindicatie "fout" ergo, bij deze spanning hebben Ni-MH's nog behoorlijk wat in het vat ...
                    Mogelijk dateert de info die je opgeeft uit een "ver verleden"? Veel stroom kan dat toestel niet verbruiken omdat alacalines bij hoog verbruik een snel oplopende interne weerstand vertonen waardoor de spanning in elkaar zakt. Dit was het euvel bij vroegere cameras als men er alcalines in stopte. Ik heb het nog meegemaakt dat "backup" alcalines na 15-20 fotos "leeg" waren ... nu ja dat waren ze natuurlijk niet, de scheikunde kon de electronica niet volgen !!!
                    Vandaar het belang om als backup Lithium AA's te gebruiken ... FWIW

                    Comment


                    • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies" (batterijlader, en batterijen)

                      Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                      Ben je zeker over de status indicatie van je toestel? Vergeet niet dat alcalines een spanning hebben van 1,5V en Ni-MH's hebben bij vollading max 1,25V. Als je toestel "denkt" dat bij bvb 1,15V de batterijen zo goed als leeg zijn (alcalines bij 1,0V zijn kwasi dood) dan is de statusindicatie "fout" ergo, bij deze spanning hebben Ni-MH's nog behoorlijk wat in het vat ...
                      Mogelijk dateert de info die je opgeeft uit een "ver verleden"? Veel stroom kan dat toestel niet verbruiken omdat alacalines bij hoog verbruik een snel oplopende interne weerstand vertonen waardoor de spanning in elkaar zakt. Dit was het euvel bij vroegere cameras als men er alcalines in stopte. Ik heb het nog meegemaakt dat "backup" alcalines na 15-20 fotos "leeg" waren ... nu ja dat waren ze natuurlijk niet, de scheikunde kon de electronica niet volgen !!!
                      Vandaar het belang om als backup Lithium AA's te gebruiken ... FWIW
                      Zou het kunnen dat het vooral belangrijk is de batterijen tijdelijk te verwijderen indien de radio's niet gebruikt worden?
                      Ik had vandaag een TT5 waarvan de statusindicatie niks meer gaf en toch met recente eneloops maar die ik bij in gebruikname niet had opgeladen. Heb er pas opgeladen in gebracht en de radio werkte weer normaal.
                      Last edited by enero; 11 november 2013, 21:26.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies" (batterijlader, en batterijen)

                        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                        Zou het kunnen dat het vooral belangrijk is de batterijen tijdelijk te verwijderen indien de radio's niet gebruikt worden?
                        Ik had vandaag een TT5 waarvan de statusindicatie niks meer gaf en toch met recente eneloops maar die ik bij in gebruikname niet had opgeladen. Heb er pas opgeladen in gebracht en de radio werkte weer normaal.
                        Geen idee, ik ken dat toestel helemaal niet. Ik weet dus ook niet hoe het werkt. Misschien kan BB@ hier nog wat "licht" laten schijnen

                        edit: BTW weet je wel zeker dat je batterijen "goed" geladen zijn?

                        Comment


                        • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies" (batterijlader, en batterijen)

                          Ik heb in de Yongnuo RF-603C Top Craft AAA accu's zitten, die zitten er al zeker een jaar in, en die werken altijd als ik ze nodig heb (dat is niet zo heel dikwijls).

                          Maar ik heb hier een draagbare radio (een "wereldontvanger" van den Aldi), als ik daar batterijen of accu's in laat zitten, dan zijn die na een paar weken leeg, ook al is de radio niet gebruikt.
                          Sommige apparaten hebben de vervelende eigenschap dat ze ook als ze uitgeschakeld zijn ook nog een kleine stroom blijven trekken uit de accu's.
                          Als je dat merkt, haal dan altijd de accu's uit dat apparaat als je het niet gebruikt (1 accu verwijderen is voldoende, ze staan in serie, als je er dan 1 verwijdert kan er onmogelijk nog stroom door lopen).
                          Op het werk hebben we een digitale manometers om aan koelinstallaties te werken, daar moet ik er ook altijd 1 batterij uithalen als dat apparaat een tijdje niet wordt gebruikt, anders zijn ze alle vier leeg.
                          (Bij een van onze klanten hebben ze ook zo'n manometer, en die heeft hetzelfde probleem, daar heb ik toen uitgelegd wat er aan de hand was en hoe ze ervoor kunnen zorgen dat de batterijtjes veel langer meegaan.)

                          Er zijn dan ook nog lastige apparaten die alleen met volle alkalinebatterijen werken, en die al dienst weigeren als de spanning per batterij (of accu) onder de 1,2V zakt.
                          In die apparaten kan je eigenlijk geen accu's gebruiken, want de gebruiksspanning daarvan is maar 1,2V per cel (net na het laden is die wat hoger, maar die zakt vrij snel naar 1,2V en blijft dan vrij stabiel tot de accu zo goed als leeg is).
                          Een alkalinebatterij is op 1,2V eigenlijk nog maar half opgebruikt.
                          De bruikbare capaciteit van een alkalinebatterij is trouwens een stuk lager dan 2000mAh als de ontlaadstroom boven de 0,5A komt, voor zo'n toepassingen is een low selfdischarge accu altijd beter dan alkalinebatterijen, maar dat wil nog niet iedereen geloven...
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies" (batterijlader, en batterijen)

                            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                            Geen idee, ik ken dat toestel helemaal niet. Ik weet dus ook niet hoe het werkt. Misschien kan BB@ hier nog wat "licht" laten schijnen

                            edit: BTW weet je wel zeker dat je batterijen "goed" geladen zijn?
                            Ik heb er momenteel insteken die in een Break-in heb gegeven met de Powerex MH C-9000 lader. Zal nu zien wat dit wordt.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies" (batterijlader, en batterijen)

                              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                              Ik heb in de Yongnuo RF-603C Top Craft AAA accu's zitten, die zitten er al zeker een jaar in, en die werken altijd als ik ze nodig heb (dat is niet zo heel dikwijls).

                              Maar ik heb hier een draagbare radio (een "wereldontvanger" van den Aldi), als ik daar batterijen of accu's in laat zitten, dan zijn die na een paar weken leeg, ook al is de radio niet gebruikt.
                              Sommige apparaten hebben de vervelende eigenschap dat ze ook als ze uitgeschakeld zijn ook nog een kleine stroom blijven trekken uit de accu's.
                              Als je dat merkt, haal dan altijd de accu's uit dat apparaat als je het niet gebruikt (1 accu verwijderen is voldoende, ze staan in serie, als je er dan 1 verwijdert kan er onmogelijk nog stroom door lopen).
                              Op het werk hebben we een digitale manometers om aan koelinstallaties te werken, daar moet ik er ook altijd 1 batterij uithalen als dat apparaat een tijdje niet wordt gebruikt, anders zijn ze alle vier leeg.
                              (Bij een van onze klanten hebben ze ook zo'n manometer, en die heeft hetzelfde probleem, daar heb ik toen uitgelegd wat er aan de hand was en hoe ze ervoor kunnen zorgen dat de batterijtjes veel langer meegaan.)

                              Er zijn dan ook nog lastige apparaten die alleen met volle alkalinebatterijen werken, en die al dienst weigeren als de spanning per batterij (of accu) onder de 1,2V zakt.
                              In die apparaten kan je eigenlijk geen accu's gebruiken, want de gebruiksspanning daarvan is maar 1,2V per cel (net na het laden is die wat hoger, maar die zakt vrij snel naar 1,2V en blijft dan vrij stabiel tot de accu zo goed als leeg is).
                              Een alkalinebatterij is op 1,2V eigenlijk nog maar half opgebruikt.
                              De bruikbare capaciteit van een alkalinebatterij is trouwens een stuk lager dan 2000mAh als de ontlaadstroom boven de 0,5A komt, voor zo'n toepassingen is een low selfdischarge accu altijd beter dan alkalinebatterijen, maar dat wil nog niet iedereen geloven...
                              Bedankt voor de uitleg. Ik vermoed dat het verwijderen van een batterij per apparaat de oplossing zal brengen. In het artikel op WIKI wordt dit toch ook vermeld.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment


                              • Re: Powerex MH-C9000 "for dummies" (batterijlader, en batterijen)

                                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                                Maar ik heb hier een draagbare radio (een "wereldontvanger" van den Aldi), als ik daar batterijen of accu's in laat zitten, dan zijn die na een paar weken leeg, ook al is de radio niet gebruikt.
                                Sommige apparaten hebben de vervelende eigenschap dat ze ook als ze uitgeschakeld zijn ook nog een kleine stroom blijven trekken uit de accu's.
                                Als je dat merkt, haal dan altijd de accu's uit dat apparaat als je het niet gebruikt (1 accu verwijderen is voldoende, ze staan in serie, als je er dan 1 verwijdert kan er onmogelijk nog stroom door lopen).
                                Is toch altijd het beste om batterijen eruit te halen wanneer je een toestel langere tijd niet gebruikt ? Zo heb ik mij toch altijd laten vertellen.
                                "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                                Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                                Comment

                                Working...
                                X