Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gezocht, "vrouwelijke" fototassen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: gezocht, "vrouwelijke" fototassen

Dank je voor het lieve aanbod.
    Heb gisteren na veel wikken en wegen en surfen een PilgerBag gekocht.
    "2Suez bag walnut".
    Over 6 ŕ 8 werkdagen zou ze hier moeten zijn.
    Ben benieuwd :-)

Groet,
    A

Comment

Ik heb wel het idee dat er niet zo heel veel past in zo'n "dames fototas" of lijkt dat maar zo? Daarnaast krijg ik zelf al snel last van m'n nek en schouder met een tas op 1 schouder. Ik zoek een leuke rugzak. Lowepro ben ik klaar mee, die slopen m'n kleding Crumpler tassen zijn leuk maar vallen doorgaan erg klein of hebben ruimte voor een laptop (die ik niet heb ) Volgens mij best een gat in de markt: kleurrijke fototassen, niet alleen voor dames trouwens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoinette Bekijk bericht
        Ik heb wel het idee dat er niet zo heel veel past in zo'n "dames fototas" of lijkt dat maar zo? Daarnaast krijg ik zelf al snel last van m'n nek en schouder met een tas op 1 schouder. Ik zoek een leuke rugzak. Lowepro ben ik klaar mee, die slopen m'n kleding Crumpler tassen zijn leuk maar vallen doorgaan erg klein of hebben ruimte voor een laptop (die ik niet heb ) Volgens mij best een gat in de markt: kleurrijke fototassen, niet alleen voor dames trouwens.
        Ik draag in mijn rosa het volgende mee:
        -Canon 5DmkII + 24-70
        - 50mm
        - Canon 1000D + 85mm
        - flits
        - geheugenkaartjes en batterijen

toch redelijk wat
        * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

Comment

Zijn er hier dames die in het bezit zijn van een Kelly Moore fototas?
          Ik sta op het punt om het classic model te bestellen. Maar de tassen zijn best prijzig dus ik twijfel nog een beetje. Gebruikerservaringen zouden dus heel welkom zijn.

Sony a6400 / Sony 16-50mm kitlens / Sigma 56mm f 1.4 / Sigma 30mm f 1.4

Comment

deze tas is anders ook wel héél leuk en 100% girlie, gevonden via één van m'n vele Flickr contacten, en zou zelf ook graag kopen...

bekijk het bericht op haar blog: http://micheledleephotography.wordpress.com/

link: http://cheekylime.com/
            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Robynn Bekijk bericht
              Zijn er hier dames die in het bezit zijn van een Kelly Moore fototas?
              Ik sta op het punt om het classic model te bestellen. Maar de tassen zijn best prijzig dus ik twijfel nog een beetje. Gebruikerservaringen zouden dus heel welkom zijn.

http://pilgerbags.nl/index.php/women...mutedteal.html
              Ik ken de tas zelf niet, maar het viel me gelijk op dat bij de voorvakken een magnetische sluiting wordt genoemd. Dat is voor mij een afknapper: dat soort sluitingen zijn me niet veilig genoeg voor mobieltjes, sleutels en dergelijke en ze zijn te slap om het vak vol te proppen met andere nuttige dingen.
              Canon 500D met EF-S 18-135mm/3.5-5.6 IS-USM + 18-55mm/3.5-5.6 IS + 55-250mm/4-5.6 IS +EF 75-300mm/4-5.6 III + 50mm/1.8 IS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plumeau Bekijk bericht
                Ik ken de tas zelf niet, maar het viel me gelijk op dat bij de voorvakken een magnetische sluiting wordt genoemd. Dat is voor mij een afknapper: dat soort sluitingen zijn me niet veilig genoeg voor mobieltjes,
                en niet goed voor de elektronica van je camera.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plumeau Bekijk bericht
                  Ik ken de tas zelf niet, maar het viel me gelijk op dat bij de voorvakken een magnetische sluiting wordt genoemd. Dat is voor mij een afknapper: dat soort sluitingen zijn me niet veilig genoeg voor mobieltjes, sleutels en dergelijke en ze zijn te slap om het vak vol te proppen met andere nuttige dingen.
                  'k Heb intussen de Libby bag besteld, die is een stuk groter (dat biedt uitbreidingsperspectief ) en die heeft een rits ipv magneetsluiting.

Nu vol ongeduld afwachten tot mijn "sjakos" geleverd wordt.
                  Sony a6400 / Sony 16-50mm kitlens / Sigma 56mm f 1.4 / Sigma 30mm f 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    en niet goed voor de elektronica van je camera.
                    grt,bouk.
                    Idd.
                    Stel je maar eens voor dat je ingebouwde waterpas opeens tilt slaat hierdoor ...

@Bouk ... denk jij soms na alvorens reacties te plaatsen
                    Of wil je echt aan 1 reactie per minuut verdergaan?

... #zielig
                    www.fotofolio.be

Comment

Onlangs een Crumpler Cupcake aangeschaft. Zit heerlijk, ben completely devoted to crumpler alvast (Lena Shoot haar schuld, is zij hier trouwens weg?)
                      Is misschien niet over the edge vrouwelijk, maar vind het toch een heel fijne elegante tas.
                      Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                        Onlangs een Crumpler Cupcake aangeschaft. Zit heerlijk, ben completely devoted to crumpler alvast (Lena Shoot haar schuld, is zij hier trouwens weg?)
                        Is misschien niet over the edge vrouwelijk, maar vind het toch een heel fijne elegante tas.
                        HOi Nena,

Jaaaaa Lena is hier nog hoor!
                        Ik hou alleen een beetje een laag profiel aan omdat ik met andere zaken bezig ben, paar gezondheidsproblemen, andere job, ... helaas weinig tijd voor fotografie en fora, maar ik ben r wel nog mee bezig en lees nog vaak mee!!

Blij te zien dat dit topic het nog steeds goed doet en er al veel vrouwen én mannen inspiratie hebben opgedaan en er nu wat variatie komt in de fototassen!
                        Die van jou lijkt me een heel leuke en praktische tas Nena! Bevalt ze een beetje ondertussen?

Ik heb de Crumpler Company Gigolo bij aangeschaft ondertussen en het is een heel mooi en praktische tas voor korte trips als je slechts 1 body en 2 lenzen (max formaat Canon 70-200) wil mee nemen en nog wat persoonlijk spul.
                        Het blijven leuke tassen die heel degelijk zijn en praktish bovenop, dus dat het 'mijn schuld' is dat je die tas kocht kan ik mee leven hoor Nena

Groetjes,

Lena
                        ---------------------------------------------------------------
                        Don't blame the Canon, blame the canonnier!!!
                        www.lenafotografie.be

Comment

Hello!

Ook ik ben al lang op zoek naar een mooie, degelijke fototas (type handtas). De tassen van KM, Ketti & Epiphanie komen zeker in de buurt van wat ik zoek, maar ik vind ze eigenlijk duur voor wat te zijn. Ik las op sommige blogs dat ze erg snel slijten...

Daarom wil ik een degelijke leren handtas ombouwen tot een fototas. Ik ben op zoek naar losse 'padding' om in de handtas te steken, zodat mijn camera en toebehoren toch goed beschermd zijn. Weet iemand waar ik dat kan vinden in België of Nederland? Ik dacht dit een tijdje geleden gevonden te hebben op dit forum, maar vind het niet meer terug.

Dankjewel alvast voor jullie tips!

Comment

ik herinner me ook dat topic, maar dacht dat dit een zelfbouw projectje was (papa of opa dacht ik)

grts
                            je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                            www.korandoke.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lena shoot Bekijk bericht
                              Die van jou lijkt me een heel leuke en praktische tas Nena! Bevalt ze een beetje ondertussen?
                              Totally devoted, nog steeds
                              Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nin Bekijk bericht

Daarom wil ik een degelijke leren handtas ombouwen tot een fototas. Ik ben op zoek naar losse 'padding' om in de handtas te steken, zodat mijn camera en toebehoren toch goed beschermd zijn. Weet iemand waar ik dat kan vinden in België of Nederland? Ik dacht dit een tijdje geleden gevonden te hebben op dit forum, maar vind het niet meer terug.
                                Als ik me niet vergis staat het ergens in dit topic Nin!

Greets, Lena
                                ---------------------------------------------------------------
                                Don't blame the Canon, blame the canonnier!!!
                                www.lenafotografie.be

Comment

Working...
                                X