Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gezocht, "vrouwelijke" fototassen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: gezocht, "vrouwelijke" fototassen

Heel mooi maar prijzig:
    Discover our range of camera bags, laptop bags and travel bags. Made in England with waterproof canvas, brass and real leather details since 1973.

Voor sommigen (ow voor mij ) zijn deze van National Geographic ook mooi:

Comment

ook deze vrouw is op zoek naar een vrouwelijke schoudertas

wil eigenlijk wel de passport sling, maar past mijn 40D met grip daar wel in?
      zijn er hier mensen die me dat kunnen vertellen.

Ook een crumpler gigolo 7500 behoort tot de kanshebbers, maar past daar mijn combi in, heb altijd het idee dat de crumplers net te klein zijn voor camera met grip, wie heeft deze tas en weet of het past.

heb enkel een tas nodig voor een walkaroundset de 40D+grip inc lens (w.s 24-105) en er moeten natuurlijk nog wat vrouwenrommeltjes in de tas kunnen maar verder komen er geen andere foto accesoires bij, (hooguit soms mijn 10-22, maar die is niet zo groot en zal altijd wel een plekje vinden )

voor active fotoshoots heb ik een aantal andere tassen waar al mijn spul in kan, ben nu dus alleen opzoek naar een alledagtas voor een walkaround zodat ik deze altijd mee kan nemen.

Comment

Da's inderdaad een probleem, zo'n 40D met grip. Ik had de 50D met grip (precies dezelfde afmetingen, geloof ik), bijna altijd in combinatie met de EF-s 17-55 f/2.8 IS, met de lenskap achterstevoren.
        Weinig tassen waar ik dat in kwijt kon, tenzij in een tas van Canon zelf, en dan nog zo "omgebouwd" met de Velcro strips zodat de onderkant van de grip op de bodem van de tas stond en de lens ondersteund werd door enkele Velcro strips. Weinig plaats over, nog juist genoeg voor mijn 580EXII en wat kleinere spulletjes. Maar geen tweede lens.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

geloof ook dat de 50 en de 40 dezelfde afmeting hebben,

ben niet echt gebonden aan de grip, de tas is voor dagelijks gebruik en grip zou dan niet persé noodzakelijk zijn.
          Als ik een shoot heb gaat de grip er wel op, maar voor de rest zou ik ook zonder kunnen,
          maar wel makkelijk om te weten of de camera met grip ook in die tassen past

de canon tas heb ik niet aangeschaft omdat ik hem gewoon lelijk vindt ja sorry zoek echt iets vrouwelijker

Comment

imiddels heb ik de stap gewaagd en een nieuwe tas aangeschaft
            was even wikken en wegen maar het is uiteindelijk de lowepro passport sling geworden in het zwart, dat kun je overal bijdragen

heel tevreden mee, mijn 40d zit er in met 24-105 en dat is voor dagelijks gebruik voldoende, heb de grip er af gehaald, is niet nodig als ik geen shoots doe.

Comment

Een vraagje: zou iets ŕ la 40D erin gaan met de grip erop ?
              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

nee dat gaat niet lukken, in principe wilde ik ook de grip erop houden, maar dan raak je hem niet kwijt, dat wordt te breed op welke manier je het ook probeert, maar zonder is voor mij geen probleem en ook een stuk lichter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                  Een vraagje: zou iets ŕ la 40D erin gaan met de grip erop ?
                  Zie ook mijn post boven, Joris. De 50D heeft dezelfde afmetingen als de 40D, niet? En de combinatie met grip en standaardlens neemt toch plaats in beslag, zoals je op mijn foto kunt zien.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Qua afmetingen kende ik deze Canons zo niet echt, Les . Ik weet dat de ene de opvolger was van de andere, maar daar blijft het ook bij. Met de 60D (also known as the Super Rebel ) wordt het alleen maar verwarrender...
                    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

al surfende gevonden:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en
                        Waaauw! Nice! Tx!

Comment

Deze is echt een prachtige tas (het is wel een mannentas):

Op deze pagina vind je ook links naar verschillende merken met mooie tassen: http://blog.veralana.com/2010/01/05/...te-camera-bag/
                          Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

Comment

Alle tassen die ik hier heb gezien vind ik barstlelijk, behalve die zelfgemaakte leren tas! Naar zoiets ben ik op zoek.
                            Heb op een site deze gezien

maar 190dollar neerleggen is teveel voor een studentje als mij.
                            Dus ik ga nog steeds op zoek naar een mooie cameratas in die aard.
                            De zwarte casual canvastas die ik nu heb vind ik ook té obvious voor dieven. Echt zo van: joehoeee hier zit een camera in! Steel mij, hier en nu!

Comment

nog iets nieuws tegengekomen... emera
                              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Deze kwam ik ook nog tegen, erg leuk. Maar ik geloof dat het wel moeilijk is om ze naar België te krijgen :s

Het zal dus ook allicht de Lowepro Passport Sling worden. Ik dacht gelezen te hebben dat er sommigen die tas al hebben, zijn jullie tevreden ervan?

Comment

Working...
                                X