Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gezocht, "vrouwelijke" fototassen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: gezocht, "vrouwelijke" fototassen

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
    Goed geantwoord!
    Nee ik heb al moeite de kleur van mijn t-shirt te doen beantwoorden aan dat van mijn eroverheen gedragen overhemd (wat soms gelach oplevert van mijn huisgenoten)
    Maar ik ben mee met jullie blij met al jullie pas aangeschafte pimpelpaarse, appelblauw, zeegroene fototasjes hoor! Walter
    Geniet er maar van Walter...

Mijn man koopt vaak 2e hands damestasjes dus ik heb alle begrip....
    De dames vinden het ook heel gewoon dat hij dat doet met die tasjes. (Wij wel ja...!)
    Hij wil ze het liefst van krokodillenleer of struisvogelleer want die zijn nieuw nogal prijzig maar andere kleuren komen ook in aanmerking.
    Ik sta er dan maar bij en af en toe zeg ik: "Nee, vandaag geen tasje want je hebt er al genoeg" of iets van: "Dat staat je toch niet..."; gewoon voor de lol dan hé.
    Als jullie denken dat ik flauwekul vertel - het is echt serieus - hij maakt er namelijk horlogebandjes van voor grote maten herenhorloges.
    Met de Gr. van Mevr. HapSnap - Panasonic G1 + LX5

Comment

Wanneer gaan ze eens iets veranderen aan de zwarte, met testosteron doorweekte fototoestellen.
      Laat zoiets eens vijf minuten in de zon staan.
      Robby G L
      Minder tijd achter de computer
      Is meer tijd achter de camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
        Wanneer gaan ze eens iets veranderen aan de zwarte, met testosteron doorweekte fototoestellen.
        Robby G L
        Haha, last gehad onder de Italiaanse zon Robby???
        Welkom terug hoor, je toestel kan nu wel heel vlotjes afkoelen naar onze Benelux klimaat
        Mijn compactje is mooi groenmetallic maar die andere is inderdaad saai zwart

Blij dat je terug bent!

Lena
        ---------------------------------------------------------------
        Don't blame the Canon, blame the canonnier!!!
        www.lenafotografie.be

Comment

heb je inmiddels al een tas??

ik heb anders een oplossing:

Koop gwoon een zwarte (egale)tas:
          en laat deze beschilderen, dan is hij helemaal je smaak!
          - Je hebt er speciale verf voor (textiel verf)
          en zoek vervolgens een kennis die goed kan teken ofzo...

- of als je binnenkort nog naar azie gaat:
          neem je zwate tas mee,
          en ga naar een parasolletjes-makerij/fabriek.
          Daar beschilderen ze behalve parasolletjes ook de tassen van touristen.
          Ze kunnen daar echt alles, bloemen, streepjes etc. En je betaalt voor een grote tekening ong. 20cent, dus voor een hele tas hoogstens een paar euro.

Die schildering blijven trouwens goed zitten (eigen ervaring)

Comment

Dat is een héél goed, creatief, persoonlijk en origineel idee Bass!!!!!
            Dank voor je creatieve input! maar ik heb ondertussen al een tas gevonden ... toch, misschien leuk idee voor iemand anders of voor later!!

Thx!!!

Lena
            www.lenafotografie.be

Comment

Robby G L
              Weer eens verdwaald Robby?

Mijn Fotocamera is van een prachtige, diepe kleur ROOD! Mooi ding hoor die Pana-G1!!
              De kleur schijnt een (geheim) mengsel van karmozijn en oestrogeen te zijn...

Comment

Robby G L
                nog meer testosteron

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HapSnap Bekijk bericht
                  Weer eens verdwaald Robby?

Mijn Fotocamera is van een prachtige, diepe kleur ROOD! Mooi ding hoor die Pana-G1!!
                  De kleur schijnt een (geheim) mengsel van karmozijn en oestrogeen te zijn...
                  Mijne heren en dames, ik heb het hier wel over de Spiegelreflex camera's en niet over die speelgoedjes. Om mijn mannelijkheid te profileren moet ik wel iets van enkele kilo's in mijn hand hebben. Liefst zo lang mogelijk en toch niet mettallic groen of rood.
                  Ik zie al zelf mijn camera beschilderen
                  Mischien een idee voor VTM
                  "PIMP my fototas en camera"
                  Robby

Comment

@ Robby > Je hebt zeker ook liever Prime lenzen dan "Uitschuifbare"?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HapSnap Bekijk bericht
                      @ Robby > Je hebt zeker ook liever Prime lenzen dan "Uitschuifbare"?
                      Een uitschuifbare met de kwaliteiten van een prime, zalig, maar wel duur.
                      Blijven we wel zitten met dat levenloze zwart van de spiegelreflex dat in de zon gloeiend heet wordt.

Heb een artiekel gelezen over "Micro FourThirds" systeem. Lijkt me wel intressant en er zijn andere kleuren beschikbaar wat ook al een positief punt is.
                      Robby

Comment

wéééken zoniet maanden ben ik aan het uitkijken naar een fototas. en ik vind maar niet wat ik wil. waarom niet? omdat ik een man ben die ook niet wil rondlopen met zo'n lomp vierkant ding of een uitzakkende rugzak of zo'n slingshot die alleen maar hangt te sllingeren. en toen zag ik dit:

en dit

en dit

en dit

en toen zag ik dit topic.
                        en wilde even de vrouwen een hart onder de riem steken.

alleen weet ik nu helemaal niet meer wat ik wil:
                        die beige valt af: groot en lomp
                        die lichtblauwe valt af: te klein
                        die Golla of de Crumpler Jimmy Bo dan maar. voordeel van die laatste is dat ik 'm ook rond de heup kan dragen in combinatie met een rugzak (handig als je een dag gaat stappen). nog een nachtje slapen en dan bestel ik maar denk ik - anders zit ik over drie maand nog te surfen in plaats van foto's te trekken.

en btw: naast de Pretty Boy bestaat er wel degleijk een lijn 'Pretty Bella' bij Crumpler.

ook nog 'n kanshebber.

of moet ik dan toch een rugzak nemen van crumpler? maar dan geef ik de flexibiliteit die ik wil op... en mits wat knip en plakwerk pas ik wel een bestaande deftige rugzak aan zodat m'n fotogerief daar sporadisch ook in kan.
                        't is verdorie inderdaad nog moeilijker dan een camera kopen...

post scriptum: als mannen elegantie enkel aan de vrouwen overlaten zijn we veel te afhankelijk ;-)
                        Last edited by mikromakro; 16 september 2009, 15:18.
                        ---------
                        op zoek naar schoonheid en wijsheid ;-)
                        Nikon D7000 GESTOLEN, Tamron 17-50 2.8 GESTOLEN, Tamron 28-75 2.8, 50 mm 1,8; Nikor 70-300 VR

Comment

Hallo Micromacro:
                          Jij staat voor een moeilijke keuze, en ik ben blij dat ik niet meer in jouw schoenen sta
                          Ik blijf erbij, ik ben héél tevreden met mijn Crumpler Pony én hij kan nog steeds 'volgen'! Mijn man heeft vorige week een objectiefje bij gekocht en zijn Lowepro 200 moet nu passen (de nieuwe lens geraakt er niet meer bij). Daarom ben ik blij met mijn esthetische, praktische en ruime keuze.
                          Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel fotomateriaal je hebt en of je nog gaat uitbreiden.
                          Mijn mening?
                          -Je eerste Crumpler is te klein maar wel heel mooi!! (Ik heb al gedacht om me zo eentje aan te schaffen voor korte uitstappen waar ik beperkt materiaal mee neem, want dan is mijn Pony box te groot)
                          - De Golla is niet mis maar ik vind ze in het echt zo toilettas-achtig lijken ook qua materiaal (maar ze zijn best betaalbaar)
                          -De beige en lichtblauwe lijken me saai en uit de mode/antiek (+ als die lederen details/biezen géén écht leder zijn, dan hoeft het voor mij niet)
                          -De laatste Crumpler Mooi tasje (voor beperkt materiaal) en ik weet uit ervaring dat de Crumplers afwerking SUPER is!!!

Ik wens je veel succes met je keuze en laat ons weten wie er gewonnen heeft!!!
                          (Toch éne vent mee smaak )

Lena
                          www.lenafotografie.be

Comment

Die "lompe"beige is wel het merk der fototassen Billingham, duur, onverwoestbaar en echt leer, google maar eens op Billingham.
                            Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lena shoot Bekijk bericht
                              Hallo Micromacro:
                              Jij staat voor een moeilijke keuze, en ik ben blij dat ik niet meer in jouw schoenen sta

Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel fotomateriaal je hebt en of je nog gaat uitbreiden.
                              Mijn mening?
                              -Je eerste Crumpler is te klein maar wel heel mooi!! (Ik heb al gedacht om me zo eentje aan te schaffen voor korte uitstappen waar ik beperkt materiaal mee neem, want dan is mijn Pony box te groot)
                              - De Golla is niet mis maar ik vind ze in het echt zo toilettas-achtig lijken ook qua materiaal (maar ze zijn best betaalbaar)
                              -De laatste Crumpler Mooi tasje (voor beperkt materiaal) en ik weet uit ervaring dat de Crumplers afwerking SUPER is!!!

Lena
                              dank voor de waarschuwing over de Golla - die mijd ik dan maar.
                              Sja, het blijft moeilijk kiezen. Wat moet erin: D60 met 18-55 en 50mm lens. idealiter ook nog m'n 70-300 erbij. Maar als dat niet kan, dan steek ik die elders.
                              Mijn oorspronkelijk idee was namelijk een fotorugzak, maar dan moet die groot genoeg zijn om voldoende andere prul te kunnen meenemen (drinken, eten, trui of jas, pampers voor de kleinste kid, slabje etc). En dus kwam ik uit bij mastodonten die je rug toch maar scheeftrekken, er niet uitzien en de bewegingsvrijheid enorm beperken. Weg fotorugzak dus.
                              Volgend idee is dus: een kleinere schoudertas voor het basisfotomateriaal, en de andere dingen in een gewone rugzak. Ik win aan gebruiksgemak en elegantie. En ik kan er wel mee leven om enkel de body met lens en één andere lens op de schouder te dragen, en de andere lens en evt flits in de rugzak te steken. En als ik eens even alleen op stap ben, hoef ik niet met een te grote rugzak rondlopen.
                              Het voordeel van de Jimmy Bo is dan dat die ook op de heup gedragen kan worden (handig als je al een rugzak draagt + eens de kinderen wat groter zijn wil ik toch weer meer gaan stappen). Nadeel is dat hij nipt zal zijn. De Pretty Bella heeft dan weer het voordeel dat er iets meer in kan, maar die dragen in combinatie met een rugzak voor een stevige wandeling in de natuur lijkt me dan weer minder... Dus ik denk dat ik proefkonijn zal worden voor de Jimmy Bo.
                              ---------
                              op zoek naar schoonheid en wijsheid ;-)
                              Nikon D7000 GESTOLEN, Tamron 17-50 2.8 GESTOLEN, Tamron 28-75 2.8, 50 mm 1,8; Nikor 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lena shoot Bekijk bericht
                                Hallo Micromacro:
                                Ik blijf erbij, ik ben héél tevreden met mijn Crumpler Pony én hij kan nog steeds 'volgen'! Mijn man heeft vorige week een objectiefje bij gekocht en zijn Lowepro 200 moet nu passen (de nieuwe lens geraakt er niet meer bij). Daarom ben ik blij met mijn esthetische, praktische en ruime keuze.
                                Mijn mening?
                                -De beige en lichtblauwe lijken me saai en uit de mode/antiek (+ als die lederen details/biezen géén écht leder zijn, dan hoeft het voor mij niet)

Ik wens je veel succes met je keuze en laat ons weten wie er gewonnen heeft!!!
                                (Toch éne vent mee smaak )

Lena
                                Iedere zak die je koopt zal te klein zijn. Al koop je een zak waar een auto in kan. na een tijdje zul je er een auto in stoppen en heb je weer geen plaats genoeg.
                                Een mens zit nu zo in elkaar, de zak zal altijd voller en voller geraken en dan nog liefst met matriaal dat niets met fotografie te maken heeft. Of ben ik de enige die dit probleem heeft.

Robby G L

Comment

Working...
                                X