Ik zou deze zomer wat meer macrofotografie willen doen zo net rond de waterspiegel. Er net boven, er net onder, half onder - half boven. Ik weet dat er onderwaterhuizen bestaan voor DSLR's maar deze zijn allemaal behoorlijk prijzig (tss de 1500 & 3000€) omdat die tenslotte gemaakt zijn om echt mee te duiken (tot 60m) en de dichtingen enorme druk moeten kunnen weerstaan. Bestaat er een alternatief voor geringe diepte waar de druk dus niet zo hoog oploopt? Toestel : Canon 450D of 5D II of desnoods 20D of 1D II.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Onderwaterhuis of alternatief
Collapse
X
-
-
Re: Onderwaterhuis of alternatief
Iemand ervaring met deze : http://www.ewa-marine.de/index.php?id=598 ?
Kost iets van een 300€.
-
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
Ofwel een echt behuizing maar die kost evenveel als een body of een klein compactje speciaal gebouwd voor onderwatermijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog
IMac/IPad/Mac Air
D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk berichteven raad gevraagd aan collega die top-onderwaterfotograaf is en die raad het ZEKER af als je echt foto's onderwater wilt nemen.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk berichtHeel zeker bedankt, maar heb je de situatie geschetst? Ik bedoel echt werken rond de waterspiegel. Het lijkt mij ook wel een beetje overkill om met een behuizing van 3000€ een libel die eitjes legt of een salamander te gaan fotograferen, begrijp je?
Hij zou eerder uitkijken naar een tweedehands behuizing (1000€) of er één lenen of huren van iemand. eens rond vragen in een duikclubmijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog
IMac/IPad/Mac Air
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk berichtyep, hij zou het risico niet lopen .
Hij zou eerder uitkijken naar een tweedehands behuizing (1000€) of er één lenen of huren van iemand. eens rond vragen in een duikclub
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk berichtOK, ik ken wel iemand die én fotograaf én duiker is (maar is nu op verlof tot na carnaval in Aalst). Kan uw collega een bepaald merk aanraden of een tip geven waar ik kan zoeken naar tweedehands behuizingen?mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog
IMac/IPad/Mac Air
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk berichtyep, hij zou het risico niet lopen .
Hij zou eerder uitkijken naar een tweedehands behuizing (1000€) of er één lenen of huren van iemand. eens rond vragen in een duikclub
Ik vraag me ook af wat de poort gaat kosten om een 180 mm mee onderwater te nemen. Niet alle merken hebben dit (ikelite (iets goedkoper) niet, subal (duurder) wel)
Als het voor net onder de waterspiegel is denk ik dat de ewa zak van hierboven het alternatief is, al stel ik me de vraag hoe handelbaar het toestel dan wordt. Bedienen van de wieltjes etc zul ja dan wel kunnen vergeten. de filter maat van de sigma 180 is 72, de ewa kan als het moet tot 82.
j.A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
Nikon stuff
Comment
-
qua merken:
Subal
seacam
ikelite
sea&sea
sealux
als je in google de naam van het merk zet en dan "site:.be" krijg je alleen resultaten in belgie betreffende het merk. dan vindt je wast en zeker de dealers en/of de 2dehandsjes (no pun intended)
j.A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
Nikon stuff
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk berichtToestel : Canon 450D of 5D II of desnoods 20D of 1D II.Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk berichtVoor welk toestel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jwllms Bekijk berichtAls het voor net onder de waterspiegel is denk ik dat de ewa zak van hierboven het alternatief is, al stel ik me de vraag hoe handelbaar het toestel dan wordt. Bedienen van de wieltjes etc zul ja dan wel kunnen vergeten. de filter maat van de sigma 180 is 72, de ewa kan als het moet tot 82.
Op hun website staat wel iets wat niet helemaal klopt. De totale lengte van het toestel plus lens zou maar 23cm mogen zijn maar terzelfdertijd spreken ze over 300mm lenzen??
Comment
-
idd. zou heel nipt zijn dan, als het al lukt, de sigma is al 18,2 cm.
Ik vraag me af welke 300mm ze dan wel als referentie genomen hebben.
Mss toch een naar de 150mm (13,7cm) kijken? (zak + lens is nog altijd goedkoper dan behuizing + poort voor 180 mm)
Jo.
Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk berichtZe hebben een 72mm versie en een 82mm versie die dan met speciale stepdown ringen ook kleinere filter maten aankan.
Op hun website staat wel iets wat niet helemaal klopt. De totale lengte van het toestel plus lens zou maar 23cm mogen zijn maar terzelfdertijd spreken ze over 300mm lenzen??A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
Nikon stuff
Comment
-
Net op die website gestoten : http://www.kolvoortonderwaterfoto.nl...omId=1&lang=nl
Die doet o.a. wat ik wil doen (zie foto's Nederland). Toch idd met zo'n Seacam behuizing. De prijzen daarvan zijn echter om achterover te vallen . 'k Heb mij weer wat in mijn hoofd gestoken .
Comment
Comment