Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sunpak auto zoom 3600 thyristor

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sunpak auto zoom 3600 thyristor

Een goeie flitsert, zegt men. Maar:
    1.
    Kan iemand mij aan een handleiding helpen; en
    2.
    Bestaan er aansluit/verloop mogelijkheden om dit ding vanaf een EOS 450D aan te sturen?

Re: Sunpak auto zoom 3600 thyristor

De ontsteekspanning van deze flitser is 194 Volt en dat is meer dan genoeg om je camera te cremeren!!!!!!!!!!!!!!
    Wat je nodig hebt is dus een Wein Safe Sync om die ontsteekspanning terug te brengen naar 6 Volt.

Hier vind je de gebruiksaanwijzing van deze flitser.

Comment

ViewFinder,
      Dank voor de reactie.
      Het lijkt er op dat ik veel geld heb bespaard door hier mijn vraag te stellen - ik was natuurlijk eerst van plan om het maar gewoon te gaan proberen, nogmaals dank.

Maar...een ontsteekspanning van 194 Volt, dat is nogal wat zeg. Bedoel je nu te zeggen dat het converterende item dat je aanraadt, de spanning van 6 Volt (die naar ik aanneem van de Canon afkomstig is) transformeert naar de 194 Volt die de Sunpak nodig heeft om te ontsteken? Graag je reactie.

Comment

Het is andersom .
        De flitsschoen van de camera is spanningsloos en is feitelijk niets meer dan een schakelaartje.
        Aan de voet van de flitser staat een voltage van 194 Volt en wanneer de schakelaar van de camera even wordt gesloten dan zal ook het ontsteekcircuit van de flitser worden kortgesloten.
        Hierna zal ontlading van de condensatoren over de flitsbuis plaats vinden.
        Het camera schakelaartje, vermoedelijk een schakelende thyristor, is niet bestand tegen hogere spanningen (lees: Voltages) dan 6 V.
        Het Wein Safe Sync blokje zet dus 194 Volt om in 6 Volt.

Comment

Dat had ik na het lezen van het artikel in je link ook begrepen.
          Nogmaals dank voor de reactie
          Van mij mag ie dicht mod.

Comment

Working...
          X