Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onderwaterhuis of alternatief

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Onderwaterhuis of alternatief

Ik zou deze zomer wat meer macrofotografie willen doen zo net rond de waterspiegel. Er net boven, er net onder, half onder - half boven. Ik weet dat er onderwaterhuizen bestaan voor DSLR's maar deze zijn allemaal behoorlijk prijzig (tss de 1500 & 3000€) omdat die tenslotte gemaakt zijn om echt mee te duiken (tot 60m) en de dichtingen enorme druk moeten kunnen weerstaan. Bestaat er een alternatief voor geringe diepte waar de druk dus niet zo hoog oploopt? Toestel : Canon 450D of 5D II of desnoods 20D of 1D II.

Re: Onderwaterhuis of alternatief

Iemand ervaring met deze : http://www.ewa-marine.de/index.php?id=598 ?

Kost iets van een 300€.

Comment

I have one of these for compact cameras.

Keeps the water off, but a son of a bitch to use the controls.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht
        I have one of these for compact cameras.

Keeps the water off, but a son of a bitch to use the controls.
        I forgot to mention that I need one that can take a 180mm macro lens .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
          Iemand ervaring met deze : http://www.ewa-marine.de/index.php?id=598 ?

Kost iets van een 300€.
          even raad gevraagd aan collega die top-onderwaterfotograaf is en die raad het ZEKER af als je echt foto's onderwater wilt nemen. Aanvaardbaar voor foto's bovenwater (vb strand/boot/zwembad) waar je de kans op zout en waterspetters wilt vermijden. Maar onderwater echt af te raden: heel moeilijk om lezen en settings te bedienen, luchtbellen in de zak.
          Ofwel een echt behuizing maar die kost evenveel als een body of een klein compactje speciaal gebouwd voor onderwater
          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
            even raad gevraagd aan collega die top-onderwaterfotograaf is en die raad het ZEKER af als je echt foto's onderwater wilt nemen.
            Heel zeker bedankt, maar heb je de situatie geschetst? Ik bedoel echt werken rond de waterspiegel. Het lijkt mij ook wel een beetje overkill om met een behuizing van 3000€ een libel die eitjes legt of een salamander te gaan fotograferen, begrijp je?

Comment

Heel zeker bedankt, maar heb je de situatie geschetst? Ik bedoel echt werken rond de waterspiegel. Het lijkt mij ook wel een beetje overkill om met een behuizing van 3000€ een libel die eitjes legt of een salamander te gaan fotograferen, begrijp je?
              yep, hij zou het risico niet lopen .
              Hij zou eerder uitkijken naar een tweedehands behuizing (1000€) of er één lenen of huren van iemand. eens rond vragen in een duikclub

IMac/IPad/Mac Air 

Comment

Hij zou eerder uitkijken naar een tweedehands behuizing (1000€) of er één lenen of huren van iemand. eens rond vragen in een duikclub
                OK, ik ken wel iemand die én fotograaf én duiker is (maar is nu op verlof tot na carnaval in Aalst). Kan uw collega een bepaald merk aanraden of een tip geven waar ik kan zoeken naar tweedehands behuizingen?

Comment

OK, ik ken wel iemand die én fotograaf én duiker is (maar is nu op verlof tot na carnaval in Aalst). Kan uw collega een bepaald merk aanraden of een tip geven waar ik kan zoeken naar tweedehands behuizingen?
                  k'zal het eens vragen maar t'is een nikonian . Voor welk toestel

IMac/IPad/Mac Air 

Comment

Rond de 1000 heb ik toch nog niet veel gezien. Ik kijk zo hier en daar uit naar een huis voor een d70, maar voorlopig gaat die geen water zien wegens te duur en andere prioriteiten. (Bij www.mes-bvba.be staat een seacam voor 1950 in bijna nieuwstaat te koop)
                    Ik vraag me ook af wat de poort gaat kosten om een 180 mm mee onderwater te nemen. Niet alle merken hebben dit (ikelite (iets goedkoper) niet, subal (duurder) wel)

Als het voor net onder de waterspiegel is denk ik dat de ewa zak van hierboven het alternatief is, al stel ik me de vraag hoe handelbaar het toestel dan wordt. Bedienen van de wieltjes etc zul ja dan wel kunnen vergeten. de filter maat van de sigma 180 is 72, de ewa kan als het moet tot 82.

j.
                    A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                    Nikon stuff

Comment

qua merken:
                      Subal
                      seacam
                      ikelite
                      sea&sea
                      sealux

als je in google de naam van het merk zet en dan "site:.be" krijg je alleen resultaten in belgie betreffende het merk. dan vindt je wast en zeker de dealers en/of de 2dehandsjes (no pun intended)

j.
                      A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                      Nikon stuff

Comment

Toestel : Canon 450D of 5D II of desnoods 20D of 1D II.
                        Voor welk toestel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwllms Bekijk bericht
                          Als het voor net onder de waterspiegel is denk ik dat de ewa zak van hierboven het alternatief is, al stel ik me de vraag hoe handelbaar het toestel dan wordt. Bedienen van de wieltjes etc zul ja dan wel kunnen vergeten. de filter maat van de sigma 180 is 72, de ewa kan als het moet tot 82.
                          Ze hebben een 72mm versie en een 82mm versie die dan met speciale stepdown ringen ook kleinere filter maten aankan.

Op hun website staat wel iets wat niet helemaal klopt. De totale lengte van het toestel plus lens zou maar 23cm mogen zijn maar terzelfdertijd spreken ze over 300mm lenzen??

Comment

idd. zou heel nipt zijn dan, als het al lukt, de sigma is al 18,2 cm.
                            Ik vraag me af welke 300mm ze dan wel als referentie genomen hebben.

Mss toch een naar de 150mm (13,7cm) kijken? (zak + lens is nog altijd goedkoper dan behuizing + poort voor 180 mm)

Jo.
                            Ze hebben een 72mm versie en een 82mm versie die dan met speciale stepdown ringen ook kleinere filter maten aankan.

Op hun website staat wel iets wat niet helemaal klopt. De totale lengte van het toestel plus lens zou maar 23cm mogen zijn maar terzelfdertijd spreken ze over 300mm lenzen??
                            Nikon stuff

Comment

Net op die website gestoten : http://www.kolvoortonderwaterfoto.nl...omId=1&lang=nl
                              Die doet o.a. wat ik wil doen (zie foto's Nederland). Toch idd met zo'n Seacam behuizing. De prijzen daarvan zijn echter om achterover te vallen . 'k Heb mij weer wat in mijn hoofd gestoken .

Comment

Working...
                              X