Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotoprinter, als je mocht kiezen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Fotoprinter, als je mocht kiezen

Ik ben sinds ongeveer een maand trotse eigenaar van een HP C8180!
    Werkt echt super! Heeft speciale laden voor 10x15 formaat met HP-fotopapier. Dat kun je via internet spotgoedkoop krijgen.
    Heeft 6 verschillende kleurencartridges: Handig!
    Je gebruikt vaak sommige kleuren meer dan de anderen, dus verspil je geen inkt!

Hij kostte 430 euro, een aardige investering. Heeft draadloos lan, touchsscreen, supersoftware, negatievenscanner: The lot.
    Werkt echt super fijn! Ook al mijn negatieven die ik nog had liggen kan ik nu allemaal op redelijke kwaliteit digitaliseren of zelfs opnieuw afdrukken.
    Foto's die ik digitaal maak en direct uitprint, zijn niet van een afdrukcentrale te onderscheiden..Top ding!
    Sony Alpha A-200
    Sony 18-70 + Sigma 28-200 + Tamron 70-300 + Sigma 400 F5.6

Comment

Beste Cindy,

Het HP equivalent voor de Epson R2400 is de HP B9180 met 8 kleurencartridges. Hiervan zijn er 3 zwart/grijs-patronen voor neutrale z/w afdrukken. Dit HP paradepaardje moet de concurrentie aangaan met de Epson R2400 qua afdrukkwaliteit zowel in kleur als in z/w. Een goedkopere versie is de B8850 (zonder ethernet en LCD-display), maar voor de rest exact dezelfde. En niet te vergeten, hij print natuurlijk ook A3+ !

Voor een vergelijking tussen de 3 giganten: Epson R2400, Canon Pro 9500 en de HP B9180, zie hier: http://www.photo-i.co.uk/Reviews/pri...gs/page_1.html
      Last edited by stefaand; 25 juni 2008, 20:53.
      Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

heb hier thuis een canon pixma pro9500 aangeschaft paar weken geleden en moet zeggen dat deze goede prints levert ik ga nooit meer foto's laten ontwikkelen in een lab tenzij het grote hoeveelheid en cheapo moet
        Gear: Pentax K20D / 2x Pentax AF360FGZ with Lumiquest Ultrabounce / Pentax DA* 16-50mm f2.8 / Pentax DA* 50-135mm F2.8 / Pentax DA 10-17mm F 3.5-4.5 ED Fisheye / Pentax 50mm F2.8

Comment

Hier een HP B9180.

Gekocht omwille van de netwerkaansluiting, de ingebouwde calibratie en de meegeleverde profielen.

Zeer tevreden van, ook in zwart-wit. Enige nadeel (en dat is iets stoms, ik weet het): hij kan niet op CD's of DVD's printen. En onze kleurenlaser kan dat ook niet...

Jos
          Meerdere zwarte kastjes waar Nikon opstaat en ook enkele doorzichtige zwarte buizen met dezelfde vreemde opdruk...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
            Ik haat fotoprinters, de HP Photosmart 7350 van rond de €300 kapot, ben eens op reis geweest en met de Photosmart op glossy paper afgedrukt, nu zijn de kleuren massa's verbleekt.

In het begin van het schooljaar vroeg de juf om een fotoke van mijn kindjes mee te geven, om in de klas op te hangen. Deze heb ik dan maar snel afgedrukt op een photosmart printer van 99 euro op premium glossy paper van HP. En wat blijkt nu ik ze terug heb, dat de kleuren er nog altijd goed uitzien. Na 10 maand dus nog goed. Let wel op dat waneer je een foto afrdukt voor thuis je ze meestal in een kadertje plaatst met een plexi, of glas voor de foto. Wat dus ook de effecten van de zon tegenhoud.

En een fotoke van 10 cent in een centrale afgedrukt is bijlange niet de kwaliteit van je eigen printer hoor. Denk maar aan de kleurafwijkingen die er zijn in de rood tinten, en het soms overzadigd blauw.

Comment

http://forum.belgiumdigital.com/show...26#post1899026

Walter
              D850

Comment

Working...
              X