Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zijn hier gebruikers van de Canon 9500Pro?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zijn hier gebruikers van de Canon 9500Pro?

En zo ja,hoe bevalt hij?Nooit last van banding?Geen andere nadelen?Geen problemen met de inkttanks?(Meerdere malen heb ik gelezen dat deze gechipped zijn en soms al in nieuwstaat defect zijn.Wat is hier van aan?)

Walter
    D850

Re: Zijn hier gebruikers van de Canon 9500Pro?

De Pro 9500 is zowat de beste printer als je Z/W foto's wil afdrukken, door zijn groot aantal inktanks kan hij nagenoeg perfect mengen ... je moet wel de originele inktanks en liefst degelijk papier gebruiken.

Als je non-Canon papier gebruikt (en eigenlijk ook als je toch Canon papier gebruikt ) maak je een profieltje aan, dan heb je de ideale kleuren, nagenoeg identiek aan je scherm (als die ook degelijk gecalibreerd is natuurlijk )

De tanks hebben een chip, dus je huis tuin en keuken refill zal niet lukken, er zijn natuurlijk alternatieven, maar ik zou je toch aanraden de originele te gebruiken, op een printer van zoveel geld ga je niet achteraf gerecycleerd 80gr papier en no-name cartridges gebruiken vind ik.

Heb ook al gehoord van nieuwe tanks die niet als vol herkend worden, gewoon terug naar je verkooppunt, die is verplicht je gratis een nieuwe te geven, hij krijgt de defecte ook vervangen van Canon zelf ... best zorgen dat je een dubbele set op voorraad hebt, als er dan toevallig eentje niet zou werken dan zit je tenminste niet vast voordat je naar je winkel kan gaan.

Mark
    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Ik heb er ook eentje fantastische printer
      Profieltjes laten maken bij Marc en de rest doet hij zelf

Comment

Bedankt voor de reacties.Mijn "oude" ( wat heet "oud",van 05/07/2003,in vergelijking met met mijn vaatwasser die van '90 tot '07 elke dag gedraaid heeft,heeft hij er toch verdomd vlug de brui aan gegeven )heeft een bandingprobleem dat ik maar niet opgelost krijg en is dus aan vervanging toe.
        Ik vrees wel dat ik met de 9500 een iets hogere inktkost zal hebben.

Walter
        D850

Comment

Ik heb geen 9500 maar een kleinere maar hier heb je mischien iets aan:

Tech Talk - Discuss PC Hardware, Software, Internet and Other Technology

Karel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht
            Ik heb geen 9500 maar een kleinere maar hier heb je mischien iets aan:

Tech Talk - Discuss PC Hardware, Software, Internet and Other Technology

Karel
            Thx!
            Walter
            D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
              Bedankt voor de reacties.Mijn "oude" ( wat heet "oud",van 05/07/2003,in vergelijking met met mijn vaatwasser die van '90 tot '07 elke dag gedraaid heeft,heeft hij er toch verdomd vlug de brui aan gegeven )heeft een bandingprobleem dat ik maar niet opgelost krijg en is dus aan vervanging toe.
              Ik vrees wel dat ik met de 9500 een iets hogere inktkost zal hebben.

Walter
              Ik had ervoor de 9950i en ik moet zeggen dat het verbruik van de 9500 gevoelig lager ligt

Comment

Ik ben dus nu,sinds zaterdag,de bezitter van een 9500Pro. MAAR,gloednieuw als ie is,heeft ie toch een probleem met de printkop zeker.De kleur rood PGi9r komt niet goed door en geeft ten hoogste een flets oranje.Ik ga hem terug binnenbrengen op aanraden van Canon helpdesk( 7 dagen ruilgarantie ) ,maar natuurlijk is er geen vervangtoestel in stock

Wordt opgevolgd...

Walter
                D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
                  Ik had ervoor de 9950i en ik moet zeggen dat het verbruik van de 9500 gevoelig lager ligt

Ik heb dus nu een Pro 9500.Wat een bak!Maar ik heb de indruk dat hij de inkt er toch nogal ferm doorjaagt.Heb jij ooit geteld hoeveel A4/A3's je gemiddeld met één set inktanks doet?
                  Ook blijkt hij bij de papierkeuze niet meer de keuze te bieden aan Photo paper Pro,terwijl ik daar nog wat van heb liggen.Ook het super glossy high resolution paper van Canon dat aangeboden wordt ondermeer bij online shop Geheugenkaart,staat niet in de lijst.Bij de Canon helpdesk (2X geprobeerd)weten ze van toeten of blazen "ja meneer dat moet ge allemaal eens proberen"
                  Maar het voornaamste probleem is toch dat de prints er anders uitkomen dan dat ik ze op mijn monitor zie.Met mijn i9100 had ik dat probleem veel minder.
                  Zo'n profiel aanmaken,ik snap daar dus echt NIKS van.Heb al verschillende malen gelezen over Marc-en ciel maar begrijp niet wat ,hoe ,waarom?!?

Walter
                  Last edited by Phororhacos; 18 juni 2008, 09:00.
                  D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                    Ik heb dus nu een Pro 9500.Wat een bak!Maar ik heb de indruk dat hij de inkt er toch nogal ferm doorjaagt.Heb jij ooit geteld hoeveel A4/A3's je gemiddeld met één set inktanks doet?
                    Ook blijkt hij bij de papierkeuze niet meer de keuze te bieden aan Photo paper Pro,terwijl ik daar nog wat van heb liggen.Ook het super glossy high resolution paper van Canon dat aangeboden wordt ondermeer bij online shop Geheugenkaart,staat niet in de lijst.Bij de Canon helpdesk (2X geprobeerd)weten ze van toeten of blazen "ja meneer dat moet ge allemaal eens proberen"
                    Maar het voornaamste probleem is toch dat de prints er anders uitkomen dan dat ik ze op mijn monitor zie.Met mijn i9100 had ik dat probleem veel minder.
                    Zo'n profiel aanmaken,ik snap daar dus echt NIKS van.Heb al verschillende malen gelezen over Marc-en ciel maar begrijp niet wat ,hoe ,waarom?!?

Walter

Nu pas tevreden!Heb de 9500 alsnog kunnen omruilen tegen een Pro 9000.Ik val de 9500 niet af,maar ze zouden het wel expliciet moeten vermelden dat die geen glossy prints kan maken. ( de meeste mensen willen toch wel af en toe of zelfs voornamelijk high gloss printen met hun fotoprinter ) .De verkoper wist het zelf niet,evenmin de Canon helpdesk.Je zou het wel kunnen vermoeden,daar in de ondersteunde papiersoorten geen high glossy soorten tussenstaan.Maar evengoed kun je denken dat het om een vergetelheid gaat,want wie denkt nu dat de koning der printers geen high gloss prints kan maken? ( als je het toch probeert,de prints zien er niet uit:de zwarten/grijzen drogen mat op,en in de egale zwarte stukken zie je dan zelfs een soort van banding )
                    Ondertussen al wel gemerkt dat deze printer meer kan dan mijn vorige i9100:veel onvermoede details in donkere partijen worden haarfijn zichtbaar gemaakt
                    Eindconclusie:een waardige opvolger,hopelijk voor meerdere jaren.

Walter
                    D850

Comment

De prijs voor pigmentinkt is natuurlijk inderdaad de verminderde glans en bovendien onder de verkeerde lichtinval en kijkhoek bronzing en metamerie. Het hoge voordeel van kleurstofinkt (dye) is inderdaad dat onder alle omstandigheden superieur is qua glansweergave. Echter dye-inkt is helaas niet licht- en ozonbestendig en zal in de loop der jaren geleidelijk vervagen. Originele inkten natuurlijk veel minder snel, maar nooit zo goed als pigmentinkten.

Echter: ik krijg toch redelijk goede glanzende afdrukken op mijn Epson pigmentinktprinter die zeer acceptabel zijn, natuurlijk niet zo mooi glanzend als met de Canon dye printer, maar toch zeer mooi. Ik kan me toch niet onttrekken van het vermoeden dat je het verkeerde papierequivalent hebt gekozen in het printerprofiel, waardoor je zwart/grijs mat uitdroogt. Afhankelijk van het papiersoort zal de printer kiezen tussen fotozwart (glanzend en semigloss papier) of matzwart (mat papier, karton, fine art, canvas). Kies je de verkeerde zwartpatroon dan krijg je resoluuut teleurstellende resultaten.
                      Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

Working...
                      X