Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotoprinter, als je mocht kiezen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Fotoprinter, als je mocht kiezen

dewelke zou het dan worden ?

Epson Stylus Photo 1400
    Epson Stylus Photo R2400
    Epson Stylus Photo R285
    Epson Stylus Photo R800
    Canon PIXMA Pro9000
    Canon PIXMA Pro9500

probeer me ook eens duidelijk te maken waarom je dat merk/model wil

(ben dus op zoek naar een goeie fotoprinter, kwaliteit boven alles)

Re: Fotoprinter, als je mocht kiezen

Oorspronkelijk geplaatst door Blackie Bekijk bericht

Epson Stylus Photo 1400
    Epson Stylus Photo R2400
    Epson Stylus Photo R285
    Epson Stylus Photo R800
    Canon PIXMA Pro9000
    Canon PIXMA Pro9500

E2400 is inmiddels vervangen door de 2880 met vivid magenta.

DPaul.
    DPaul - A.FIAP
    D810, nikkors and other stuff

Comment

ook handig om te weten, thx Paul

Comment

Hallo

Mag ik je een (eigen ervaring) goede raad geven ?
        Koop een gewone deskjet (indien je deze nog niet hebt) en een echte fotoprinter zoals bvb een Canon Selphy ES2 (heb ik in gebruik).
        Voor echte fotokwaliteit kan m.i. niets aan die Selphy, en voor gewone deskjet taken gebruik ik reeds jaren printers van de Officejet PRO serie. Momenteel 2 K550 's. Kosten een beetje duurder in aankoop, maar werken met hele grote inhoud inktpatronen, zonder steeds een nieuwe printkop te moeten steken.
        Resultaat : goedkoop en razendsnel printen op gewoon A4 papier voor normaal gebruik
        Canon Selphy fotoprinter: echte foto's, vergelijkbaar met deze die je doet ontwikkelen (en watervast !)
        En wanneer ik grote series echte foto's wil, dan doe ik dat via een echte online fotodienst !

Groetjes

Marc
        NIKON D70 + D80 + 18-200 VR + 105 F2.8 Macro + Sigma 24 F1.8 + TOKINA 12-24 F4 + TOKINA 28-80 ATX-PRO F2.8 + Nikon 50 F1.8 / FLASH SB-900/ CANON POWERSHOT S5is + A540 / CANON HV 20 Camcorder + Panasonic GS320

Comment

momenteel heb ik enkel een Dell 3115MFC kleurenlaser in huis, foto's zijn redelijk op gewoon papier maar durf daar geen fotopapier in plaatsen

Comment

Ik kan niet vergelijken, maar heb de PIXMA9500 printer en ben zeer tevreden van de 20x30 afdrukken die hier uit komen op speciaal fotopapier.
            Deze printer wordt uitsluitend gebruikt om mini-posters te printen (of natuurlijk ook dagdagelijkse print-outs op gewoon papier).

Voor 10x15 foto's gebruik ik echter de Selphy 740.
            Ik vind deze toch nog van een betere kwaliteit dan wat eender welke inkjet kan leveren (totaal ander afdrukprincipe -> sublimatie).
            En zoals hier reeds aangehaald: de laatste laag is een beschermlaag die de foto's 100 jaar kleurvast zouden garanderen en bestendigheid tegen waterdruppels.
            Greetz Geert.
            Canon gerief...

Comment

Epson R2400 : schitterende kleuren (o.a. op Permajet papier en nog degelijk op Aldi papier), mooie, neutrale Z/W of sepia. Je kan op rol printen, heel mooi als je panorama's maakt. Alleen is de inkt verschrikkelijk duur! Hier kost een cassette ong. € 15.00 (in USA $ 6.00!), leg dat maar uit.

Comment

serieus? enig idee waar je online kan aankopen in usa aan die prijs?
                orginele natuurlijk

zelf ook enorm tevreden van de 2400, mss in de nabije toekomst overschakelen naar epson 4800 voor de grotere cartridges

Oorspronkelijk geplaatst door Mil Verhasselt Bekijk bericht
                Epson R2400 : schitterende kleuren (o.a. op Permajet papier en nog degelijk op Aldi papier), mooie, neutrale Z/W of sepia. Je kan op rol printen, heel mooi als je panorama's maakt. Alleen is de inkt verschrikkelijk duur! Hier kost een cassette ong. € 15.00 (in USA $ 6.00!), leg dat maar uit.
                Fuji XPRO1

Comment

Kijk maar op www.pricegrabber.com, daar vind je cartridges voor $ 5.99. Eer je ze hier hebt komen er natuurlijk nog kosten bij, maar toch.

Comment

Epson Stylus Photo 1400
                    Epson Stylus Photo R2400
                    Epson Stylus Photo R285
                    Epson Stylus Photo R800
                    Canon PIXMA Pro9000
                    Canon PIXMA Pro9500

Mag ik er nog eentje toevoegen ? Hp Photosmart pro B9180, vanwege zeer hoge kwaliteit en ingebouwde calibratie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frankyds Bekijk bericht
                      zelf ook enorm tevreden van de 2400, mss in de nabije toekomst overschakelen naar epson 4800 voor de grotere cartridges
                      Print hier al paar jaar met redelijke tevredenheid op een Epson R800 A4 printer. Heb inderdaad ook al enkele nachten gepiekerd over de aankoop van een eventuele Epson 3880 of zelfs 4880 .
                      Bij de R800 hebben de cartridges een inhoud van 11ml terwijl dat bijvoorbeeld bij de 3880 80ml is dus laat ons zeggen 7x zoveel .
                      Wat de prijs betreft , 11ml catridges ongeveer 16 euro en 53 euro voor een catridge voor de 3800 (bij Konijnenberg) , veel goedkoper dus maaaaaaaar :
                      Als je meestal A4 print is de eerste kleur (magenta) bij de R800 meestal leeg na een 20 tal foto's , de andere vullingen pas na merkelijk meer prints.
                      Dat betekent dat je in geval van de 3800 zo 'n 200 A4's moet afdrukken eer je magentavulling leeg komt en voor de rest nog meer , veel meer !
                      Heb dan ook zo mijn bedenkingen of ikzelf GENOEG printwerk heb om zulke aankoop rendabel te maken.
                      Ben er ook van overtuigd dat de vullingen bij te weinig gebruik gewoon gedeeltelijk uitdrogen en dat valt moeilijk te controleren.
                      Vergelijk het een beetje met een vulpen waarin je een nieuwe vulling steekt en niet dagelijks mee schrijft ... zie maar eens hoe snel die leeg staat ..
                      Heb ik het mis of ?????

Comment

Print nu een half jaar op een Epson R2400... heel tevreden vermits ik graag wat groter print: A3+ en ik zelf de controle van de print in handen houd. Ik vind het ook gemakkelijk, omdat ik niet moet wachten op m'n prints, kan ze zo ineens afdrukken. Ik print op epson papier, meestal mat
                        cardriges zijn duur, 11.99€ 't stuk bij inktshopper.nl
                        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Ik haat fotoprinters, de HP Photosmart 7350 van rond de €300 kapot, ben eens op reis geweest en met de Photosmart op glossy paper afgedrukt, nu zijn de kleuren massa's verbleekt.
                          Heb daarom wijselijk een Canon MP450 All in one gekocht met scanner voor €69 of €79, spotgoedkoop. In het begin goedkopere cartridges vanop Ebay gekocht, maar vul nu zelf m'n cartridges bij omdat dit altijd zo duur is. Om eens een gewoon fototje te printen of in A4, goed voor in huis.

Maar voor professionele fotos of fotoboeken gebruik ik natuurlijk fotos met echte labokwaliteit. Hoeveel betaal je niet bij pixum.nl, €0.05 per foto? Zelfs al een promo van €0.01 gehad per foto, €5 betaald voor 500 fotos op kwaliteitspapier in labo.

Waarom nog sukkelen met die stomme fotoprinters van veel geld, dure inkt en duur papier (als je goed papier wil). Online fotoservices zijn de max
                          Can't beat the price/quality

Comment

Epson Stylus Photo 1400
                            Epson Stylus Photo R2400
                            Epson Stylus Photo R285
                            Epson Stylus Photo R800
                            Canon PIXMA Pro9000
                            Canon PIXMA Pro9500

Ik dacht dat alleen de Epson Stylus Photo R2400/2880 en Canon PIXMA Pro9500 extra grijze patronen hebben en dus echt goed ZW kunnen afdrukken. Ik ben wel niet zeker van de Canon.

Het kan nuttig zijn om te zien wat in je vriendenkring het meest gebruikt wordt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alainD Bekijk bericht
                              Ik dacht dat alleen de Epson Stylus Photo R2400/2880 en Canon PIXMA Pro9500 extra grijze patronen hebben en dus echt goed ZW kunnen afdrukken. Ik ben wel niet zeker van de Canon.

Het kan nuttig zijn om te zien wat in je vriendenkring het meest gebruikt wordt.

De Canon kan inderdaad perfect ZW/W afdrukken.
                              Printer review:

Walter
                              D850

Comment

Working...
                              X