Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotoprinter, als je mocht kiezen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Fotoprinter, als je mocht kiezen

Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
    Ik haat fotoprinters, de HP Photosmart 7350 van rond de €300 kapot, ben eens op reis geweest en met de Photosmart op glossy paper afgedrukt, nu zijn de kleuren massa's verbleekt.
    Heb daarom wijselijk een Canon MP450 All in one gekocht met scanner voor €69 of €79, spotgoedkoop. In het begin goedkopere cartridges vanop Ebay gekocht, maar vul nu zelf m'n cartridges bij omdat dit altijd zo duur is. Om eens een gewoon fototje te printen of in A4, goed voor in huis.

Maar voor professionele fotos of fotoboeken gebruik ik natuurlijk fotos met echte labokwaliteit. Hoeveel betaal je niet bij pixum.nl, €0.05 per foto? Zelfs al een promo van €0.01 gehad per foto, €5 betaald voor 500 fotos op kwaliteitspapier in labo.

Waarom nog sukkelen met die stomme fotoprinters van veel geld, dure inkt en duur papier (als je goed papier wil). Online fotoservices zijn de max
    Can't beat the price/quality
    Heb bij PIXUM in december A3 fotokalender besteld , prijs rond de 30 euro ; uiteindelijk na verkeerde verzending (zeiden ze) en talrijke mailtjes 2de helft van januari hier aan gekomen. Kwaliteit was om bij te huilen , een keer PIXUM maar nooit meer ! Laat me dan maar verder zelf printen met dure inkt en dito fotopapier .

Comment

Al mijn prints worden afgedrukt op een Epson Stylus Pro 9880 in combinatie met Hahnemuller Fine Art of Plain.

Perfect resultaat, goede prijs en beschikbaar in ieder formaat dat ik wil. Géén online services voor mij, liever alles in de hand.

Bariet afdrukken op die machine zijn ook om je vingers af te likken!
      www.fotofolio.be

Comment

Normaal neem ik foto.com, maar er was eens zo'n actie van €0.01 per foto, heb 500 fotos voor slechts €5 laten afprinten, superkwaliteit! Ook eens een fotoboek laten maken, zeer tevreden. Bovendien miste ik de promo door een technisch probleem, en deze werd mij toch achteraf toegekend. Zeer klantvriendelijk... Een collega ook zeer tevreden, blijkbaar had u pech...

Oorspronkelijk geplaatst door awacs457 Bekijk bericht
        Heb bij PIXUM in december A3 fotokalender besteld , prijs rond de 30 euro ; uiteindelijk na verkeerde verzending (zeiden ze) en talrijke mailtjes 2de helft van januari hier aan gekomen. Kwaliteit was om bij te huilen , een keer PIXUM maar nooit meer ! Laat me dan maar verder zelf printen met dure inkt en dito fotopapier .

Comment

Ik print mijn foto's nog altijd af met een Canon S9000 (gaat tot A3+) van vijf jaar oud en dat bakje is gewoon ongelooflijk. Heb bij de Aldi een grote voorraad van dat Sihl-fotopapier ingedaan, die afdrukken zijn gewoon schitterend.

Eén ding is zonder meer klote bij Canon. Als je Linux draait, mag je het op je buik schrijven om je foto's degelijk afgedrukt te krijgen op een Canon-printer. Een gemeenschap van miljoenen Linux-gebruikers gaan ze echter niet ongestraft blijven negeren. Mijn volgende fotoprinter wordt geen Canon, hoe ongelooflijk tevreden ik van mijn S9000 ook ben.

Comment

Ik heb ondertussen al vele printservices uitgeprobeerd, doch uiteindelijk nooit echt het resultaat gekregen wat ik verwacht ... het beste resultaat (Z/W) krijg ik op mijn R800 printertje. Spijtig genoeg kan ik hiermee maximaal A4 afdrukken .
            Ik kan aannemen, zoals fotofolio zegt, dat een "Epson Stylus Pro 9880" super resultaten moet geven ...en zeker als je het zelf in de hand hebt... maar ja, dat ligt serieus buiten budget voor mij .

Er moet ook een mogelijkheid bestaan om digitale foto's om te zetten naar een (analoog) negatief, zodat je het op de traditionele manier kan afdrukken in de donkere kamer ... en , wat Z/W afdrukken betreft, gaat er voor mij niks boven een analoge afdruk. Is er misschien iemand die weet van een service die digitale foto's omzet in analoog?

JanMetDePet
            Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JanMetDePet Bekijk bericht
              Ik heb ondertussen al vele printservices uitgeprobeerd, doch uiteindelijk nooit echt het resultaat gekregen wat ik verwacht ... het beste resultaat (Z/W) krijg ik op mijn R800 printertje. Spijtig genoeg kan ik hiermee maximaal A4 afdrukken .
              Ik kan aannemen, zoals fotofolio zegt, dat een "Epson Stylus Pro 9880" super resultaten moet geven ...en zeker als je het zelf in de hand hebt... maar ja, dat ligt serieus buiten budget voor mij .

Er moet ook een mogelijkheid bestaan om digitale foto's om te zetten naar een (analoog) negatief, zodat je het op de traditionele manier kan afdrukken in de donkere kamer ... en , wat Z/W afdrukken betreft, gaat er voor mij niks boven een analoge afdruk. Is er misschien iemand die weet van een service die digitale foto's omzet in analoog?

JanMetDePet

Perfect ZW kan je ook behalen met de Epson R2400 en de 3800 Pro ik heb beiden gehad, en de kwaliteit van de afdrukken is vrijwel indentiek.
              De 2400 is goedkoper van aanschaf maar duurder in gebruik dan de 3800.
              Vandaar dat ik nu alleen nog met de 3800 werk.
              Het hoeft dus niet echt een Pro 9880 te zijn.

Persoonlijk zou ik omzetten naar een analoog negatief niet in overweging nemen, maar verder digaal werken en aandacht schenken aan het papier.
              Dan kan je zwart-witjes maken beter als uit de natte doka.

MVG, Jeff
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Voorlopige tevreden gebruiker van de pro9500.
                Alleen kostelijk in inkt, maar dat is niks nieuws onder de zon.
                Gravity Sucks ....

Comment

Ik haat fotoprinters, de HP Photosmart 7350 van rond de €300 kapot, ben eens op reis geweest en met de Photosmart op glossy paper afgedrukt, nu zijn de kleuren massa's verbleekt.
                  Heb daarom wijselijk een Canon MP450 All in one gekocht met scanner voor €69 of €79, spotgoedkoop. In het begin goedkopere cartridges vanop Ebay gekocht, maar vul nu zelf m'n cartridges bij omdat dit altijd zo duur is. Om eens een gewoon fototje te printen of in A4, goed voor in huis.

Maar voor professionele fotos of fotoboeken gebruik ik natuurlijk fotos met echte labokwaliteit. Hoeveel betaal je niet bij pixum.nl, €0.05 per foto? Zelfs al een promo van €0.01 gehad per foto, €5 betaald voor 500 fotos op kwaliteitspapier in labo.

Waarom nog sukkelen met die stomme fotoprinters van veel geld, dure inkt en duur papier (als je goed papier wil). Online fotoservices zijn de max

Dat de prijs van de labo's lager is klopt. Maar de kwaliteit is niet beter. En de huidige generatie fotoprinters leveren ook foto's af die 100 jaar goed blijven en niet verbleken. Maar dan moet je wel natuurlijk het origineel papier en inkt bij de printer kopen. En niet knoeien met namaak.

De afdrukken echter zijn van de goedkope fotoprinter stukken beter dan van de meeste fotolabo's. Meer kleurschakeringen en meer detail en scherpere prints krijg ik uit mijn 92 Euro Canon IP4500 en ik heb vergeleken met foto.com, extrafilm en photobox. Het dynamisch bereik van die simpele printer is gewoon veel beter.

Een 10x15 print kost mij zo'n 36 cent met mijn printer (dat is afschrijving printer, kost papier en kost inkt en dat is dan Canon origineel papier en inkt). En dus 2 tot 3 maal duurder dan het laten drukken in een labo. Maar de kwaliteit is wel ook veel beter.
                  Tot sluitertijd, Dirk

Comment

't is maar wat je wil hé. zelf heb ik geen printers meet: pixum voor het meeste, en de lambda van schelfhout als het een beetje goed moet zijn.
                    ik had wat graag de 3800 gekocht, maar ik druk te weinig af en dan rendeert dat ding niet. plus dat je dan alle verantwoordelijk zelf draagt: profileren per papiersoort, niet goed/opnieuw, inkt op, waar is die kabel gebleven?, en vooral: wie heeft er nu weer aan geprutst...

ooit zal ik mooi, rijk en beroemd zijn, en dan geef ik het afdrukken ook uit.
                    Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

Comment

Verbeter mij als ik verkeerd ben,maar in het "labo" printen ze je foto toch ook maar af met een printer?Als je thuis de beste printer hebt staan die voor geld te koop is,dan kunnen ze die kwaliteit toch onmogelijk overvleugelen in het labo,hoogstens evenaren.Plus dat je thuis alle mogelijke finetuning kunt toepassen,wanneer je dat maar wil.En vanaf A3,als je abstractie maakt van de aankoopprijs van de printer,is thuis printen goedkoper.En die abstractie kan je maken,want er is nog een factor die telt,en die moeilijk in geld is uit te drukken:de 24/24 beschikbaarheid van je eigen labo en het feit dat je zelf je eigen meest veeleisende en moeilijke klant kan zijn,nog eentje op mat,nee toch glossy,eentje ZW/W,andere uitsnede,even van idee veranderd enz.

Walter
                      D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                        Verbeter mij als ik verkeerd ben,maar in het "labo" printen ze je foto toch ook maar af met een printer?
                        Walter
                        Nee, die 15X10 afdrukmachines werken werkelijk fotografisch. Lichtgevoelig papier wordt belicht en ontwikkeld.(Zo heb ik toch gehoord over de Fuji minilabs)
                        Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                          Perfect ZW kan je ook behalen met de Epson R2400 en de 3800 Pro ik heb beiden gehad, en de kwaliteit van de afdrukken is vrijwel indentiek.
                          De 2400 is goedkoper van aanschaf maar duurder in gebruik dan de 3800.
                          Vandaar dat ik nu alleen nog met de 3800 werk.
                          Het hoeft dus niet echt een Pro 9880 te zijn.

Persoonlijk zou ik omzetten naar een analoog negatief niet in overweging nemen, maar verder digaal werken en aandacht schenken aan het papier.
                          Dan kan je zwart-witjes maken beter als uit de natte doka.

MVG, Jeff
                          Jeff,

Ik gebruik Innova en Hahnemuhle papier...denk toch dat dat goed is, niet?
                          Zoals vermeld gebruik ik een R800 ... op school een R2400. Om goede Z/W afdrukken te krijgen op mijn R800 gebruik ik een RIP, wat mooie afdrukken geeft (geen zweem) .............en toch vind ik de analoge afdrukken nog beter.
                          Enige tips?

JanMetDePet
                          Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

Comment

Ik gebruik een Canon printer uit de IPF serie. Ik heb nog geen enkele afdruk gezien van een lowcost lab dat ook nog maar in de buurt komt van wat er van mijn printer loopt. Tot hier toe alleen nog maar betere afdrukken gezien van een Lambdaprinter, maar da's een ander verhaal.
                            BD0808BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JanMetDePet Bekijk bericht
                              Jeff,

Ik gebruik Innova en Hahnemuhle papier...denk toch dat dat goed is, niet?
                              Zoals vermeld gebruik ik een R800 ... op school een R2400. Om goede Z/W afdrukken te krijgen op mijn R800 gebruik ik een RIP, wat mooie afdrukken geeft (geen zweem) .............en toch vind ik de analoge afdrukken nog beter.
                              Enige tips?

JanMetDePet

Met de nieuwere barietpapieren ga je normaal zeer goede resultaten bekomen, ook ZW, zie bv Battle of the barytas. Om op te hangen vind ik de harman gloss het beste, de Ilford galerie gold fibre silk is iets warmer van toon en voelt steviger aan. Smaken verschillen echter...

Voor ZW afdrukken zijn meerdere zwart/grijs inktpatronen aan te raden, zoniet een must.

Comment

Hey,

Ben nu de gelukkige bezitter van een R800 en print heel tevreden A4'tjes af.
                                Het voordeel van een direkte print te kunnen maken, beoordelen en indien niet goed opnieuw printen is een luxe waar je wat voor moet bijbetalen.

Maar ja, af en toe A3 afdrukjes zou wel mooi zijn. Dus ben ik op zoek naar een A3 printer.

Normaal zou ik gaan voor de opvolger van de R2400 maar binnenkort zal ik tewerkgesteld worden bij HP.

Dan worden personeelskortingen misschien wel interessant ?

Iemand ervaring met HP A3 foto printers ??
                                Anders wordt het toch de Epson, met duur papier en heeeeel dure inkten.

mvg
                                Cindy

Comment

Working...
                                X