Al enige tijd ben ik aan het rondkijken om me wat flitsmateriaal aan te kopen. Stilletjesaan geraak ik overtuigd dat ook met opzetflitsen goede resultaten te bekomen zijn...en het grote voordeel is uiteraard de "draagbaarheid" van die dingen. Na heel wat avonden leeswerk op strobist.com , heb ik toch nog wat vragen. Dingen die ik me wil aankopen waarbij ik me de vraag of dit een goede koop is of niet:
- ebay triggers (pocket wizards vind ik toch een beetje duur voor een amateur)
- bijkomende flits (sb-24 of sb-26 of sb-28....) .... of de SUNPAK 383: als ik dat lees een richtgetal van 120 !!! Dit lijkt me wel fantastisch om in een softbox te plaatsen...of ben ik fout?
- op strobist.com lees ik meestal over paraplu's. Is het niet beter softboxes te gebruiken?
...en ...nog een bedenking: momenteel gebruik ik mijn SB-800 draadloos met het CLS systeem. Is het niet gewoon beter een SB800 bij te kopen en deze hiermee samen te laten werken....dan heb ik die triggers niet nodig....of ben ik weeral mis
Alvast bedankt,
JanMetDeStrobistPet
- ebay triggers (pocket wizards vind ik toch een beetje duur voor een amateur)
- bijkomende flits (sb-24 of sb-26 of sb-28....) .... of de SUNPAK 383: als ik dat lees een richtgetal van 120 !!! Dit lijkt me wel fantastisch om in een softbox te plaatsen...of ben ik fout?
- op strobist.com lees ik meestal over paraplu's. Is het niet beter softboxes te gebruiken?
...en ...nog een bedenking: momenteel gebruik ik mijn SB-800 draadloos met het CLS systeem. Is het niet gewoon beter een SB800 bij te kopen en deze hiermee samen te laten werken....dan heb ik die triggers niet nodig....of ben ik weeral mis
Alvast bedankt,
JanMetDeStrobistPet
Comment