Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Enkele strobist vraagjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Enkele strobist vraagjes

Misschien nog even bijvertellen dat de eigenaar van fotoshopaalten ook een forum lid is
    Ik heb een remote voor mijn Eos 40D besteld, en die werkt feilloos.
    Heb dat ook op de site gepost. ik woon dan wel in BE, maar heb vrij snel ontvangen. Kreeg ook status van de order en bijhorende mails. Alleen jammer dat de Catussen niet voorradig zijn momenteel...
    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
    www.musicinframe.be

Comment

Bedoelen jullie ergens in deze berichten dit slave contact?

Olympus E-3 + Zuiko Digital 14-54 f2.8-3.5 + Zuiko 50-200 SWD f2.8-3.5 + Zuiko 50 macro + Zuiko 7-14 f4.0
      http://petermaas.blogspot.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door B-man Bekijk bericht
        Even hierop inhaken,

Ik heb mijn cactus triggers dus ook direkt bij gadget infinity besteld. Uiteraard pas na enkele mails over en weer wat nu de beste setup voor mijn apparatuur zou zijn. Elke keer snel antwoordt gekregen en daarop dus een bestelling geplaatst. 1 x een cactus trigger ( incl receiver ) , 3 extra receivers en nog 2 16 kanaals receivers ( kan ik dan ook gebruiken voor mijn studioflitsers.
        Bevestiging van order en verzending ook snel gekregen en binnen 10 dagen lag het hier al thuis op de tafel.
        Uiteraard meteen even uitgeprobeerd met een SB25 en de eerste keer werkte het niet. Scheelt natuurlijk als je de los geleverde CR2 batterij niet ziet...
        Daarna nog niks en nadat de kanalen in overeenstemming waren gebracht deed de trigger het wel.

Nu nog ergens tijd zien te vinden om het echt uit te testen...

Grtz

Bryan
        En ? Na enige tijd gebruik tevreden van de aankoop?

Comment

Jullie komen allemaal jullie nieuwe 'strobist' spulletjes toch
          uittesten de 4e mei op de "Lighting Meetup" in Olen?

'k Zie er alvast naar uit!

'k Hoop er veel te van kunnen opsteken en te zien wie-met-wat en hoe werkt...

...zelf raak er ook maar niet uit welke triggers te kopen, maar neig toch eer naar het Elinchrom Skyport systeem.
          Last edited by Spy-Glass; 4 april 2008, 18:19.
          CANON Inc. Made In Japan

Comment

Ik heb ondertussen de Elinchrom Skyport Universal kit gekocht met extra ontvangers ... werkt perfect.

Heb ze geprobeerd vanop zo'n 50m met een 70-200 lens op de camera, en werkte feilloos, wel niet vergeten de standby mode van de flits uit te zetten

Ik heb bij Studio73 alles besteld, statiefjes, photoflex swifels (of zoiets) en twee photoflex adjustable paraplu's (heb deze nog wel niet, was niet op voorraad).
            Het voordeel van deze plu's is dat je ze vierkant kan maken, zodat het op een softbox lijkt, zilver binnenkant dus zou veel licht moeten geven.

Gebruik twee EX580 II's (die ik ook gewoon op mijn body's gebruik tijdens events) en een oude 380EX (maar die kan alleen full power geven) ben wel van plan hier nog twee flashes bij te kopen, waarschijnlijk 430EX modellen (voor 180 Euro/stuk nieuw ga ik geen 100 Euro aan 2e hands geven).

Denk er wel aan om een softbox te kopen zoals van enjoyourcamera, heb hier al een remote gekocht, en prima service en snelle levering.

Nu nog even wachten op de plu's en dan eens proberen wat deze setup met auto's geeft buiten en in een loods/garage.

Mark
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
              Gebruik twee EX580 II's (die ik ook gewoon op mijn body's gebruik tijdens events)
              Op welke manier connecteer je de receivers dan op de EX580II's ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                Op welke manier connecteer je de receivers dan op de EX580II's ?
                Met een kabeltje van Flashzebra.com, kost $15 en er zit een screwlock aan zodat je de PC Sync kabel kan vastschroeven aan de EX580, dan heb je geen problemen dat het kabeltje zou los kunnen komen na verloop van tijd, werkt prima, aan de andere kant zit een 3.5mm plug die direct in de Skyport Universal receiver gaat.

Bij de Skyport zit wel een PC Sync - 2.5mm plug, als je dus een verloopplug zou kopen van 2.5mm naar 3.5mm ben je ook gesteld, en zal waarschijnlijk minder kosten.

Dat is het voordeel van de EX580 II, die hebben een PC Sync connector, anders moet je met een hotshoe adapter werken, kan je ook bij FlashZebra vinden trouwens.

Hou er wel rekening mee dat de master/slave functie van de EX580 niet samen met de skyports werkt, je hebt dus wel degelijk een receiver per flash nodig en dan begint het natuurlijk, een receiver van 95 Euro voor een tweedehands flash van 50 of 100 Euro ... 't is een beetje raar hé, dan geef ik liever 180 Euro aan een nieuwe EX430 eerlijk gezegd.

Mark
                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

bedankt voor de info, Mark.

Comment

Working...
                  X