Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Enkele strobist vraagjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Enkele strobist vraagjes

Oorspronkelijk geplaatst door jgeraert Bekijk bericht

Iemand enig idee wat adaptertje ik best tussen de swivel adapter en de flits hang?

Groetjes,

Jo
    Bedoel je een dummy hotshoe?
    www.fotofolio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
      Bedoel je een dummy hotshoe?
      Een hot - hotshoe

Liefst eentje die ik op de swivel adapter kan monteren.

Ik had eerst dit in gedachten:

Maar volgens de mannen van fotosg heeft deze gene schroefdraad onderaan zodat hij op de swivel adapter kan gemonteerd worden.

Ze stellen voor om

deze nog tussen de swivel en de eigenlijke hotshoe te steken. Maar ik vind dat het zaakje dan allicht wat hoog komt hangen en onstabiel wordt.

Groetjes,

Jo

Comment

Ik wil toch graag kantekeningen zetten bij de cactus setjes...
        Ze zijn goedkoop, en als je een versie hebt die goed werkt geweldig veel value for money...

Maar mijn setje haalt regelmatig 1/300ste, maar vaak ook nog niet eens 1/80ste. Deze kan ik gelukkig terug brengen na de nederlandse winkel waar ik ze gekocht heb.
        Tevens zijn de baterijen best duur...

Als flitsers had ik 2 430EZ (niet de EX, maar de EZ) gekocht... Deze hebben energie besparing :'(
        vallen uit na 90 seconde...
        VRESELIJK vervelend
        Ben altijd op zoek naar leuke en spontane modellen, bezoek m'n website en neem contact met me op...
        www.liquidphoto.tk

Comment

Voila ...ondertussen heb ik al wat materiaal besteld:
          * sb-26 (SB-800 heb ik al)
          * 2 statieven
          * paraplu
          * softbox
          * cactus triggers (ja, de pw's waren toch iets te duur naar mijn mening)
          * swivels

... en nu maar wachten tot het aankomt (heb op verschillende plaatsen moeten bestellen )

Grt,
          JanMetDePet
          Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

Comment

@Jan met de Pet, hebben die beide flitsers SB-26 en SB800 een optie om aan te blijven? en niet naar 1 of 2 minuutjes uit te vallen?

Wat zijn eigelijk de grote verschillen tussen de SB26 en SB800?
            Lijken mij erg veel hetzelfde
            Ben altijd op zoek naar leuke en spontane modellen, bezoek m'n website en neem contact met me op...
            www.liquidphoto.tk

Comment

De sb-800 kan je instellen dat ie aan blijft
              Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Wat de SB-800 betreft, kan je dit lezen op pagina 69 van de handleiding. Je kan dus de standby functie uitschakelen. Wat de SB-26 betreft ... dat weet ik ook niet. Het enige dat ik weet is dat de SB-26 zeer geschikt zou zijn voor het strobist gebeuren.

JanMetDeStrobistPet
                Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

Comment

Maar ik vraag me af, wat is er van de elinchrom skyports?
                  Want die zouden toch een mooi compromis zijn tussen de cactus triggers en de pocketwizards? Of zie ik iets over het hoofd?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door liquid_ice Bekijk bericht
                    Deze kan ik gelukkig terug brengen na de nederlandse winkel waar ik ze gekocht heb.
                    Weet je nog welke winkel dit was, en of ze eventueel verzenden naar België?
                    Want ik ben als een dolle op zoek naar de triggers maar kan dus niet op ebay bestellen (wegens gebrek aan visa).
                    Ik zou je eeuwig dankbaar zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joris818 Bekijk bericht
                      Weet je nog welke winkel dit was, en of ze eventueel verzenden naar België?
                      Want ik ben als een dolle op zoek naar de triggers maar kan dus niet op ebay bestellen (wegens gebrek aan visa).
                      Ik zou je eeuwig dankbaar zijn
                      Hoi,

Studio 73 heeft de elinchrom universele triggers in het assortiment staan en dat is een belgische winkel.

Grtz

Bryan
                      Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

Comment

Ik heb mijn SB-26's nog niet weten uitgaan, maar ook doe steeds een test-foto voor ik aan de shoot begin. Direct erna neem ik toch constant foto's dus krijgen die niet de kans om in stand-by te gaan.

Wel heb ik gemerkt dat de Vivitar 285's niet zo snel herladen als de SB-26, waardoor het vaak gebeurt dat deze niet afgaan, best irritant.

Michiel
                        Canon R | Leica Q
                        EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                        Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                        [/COLOR]

Comment

@Joris, Ik wil ze NIET aan jou verkopen, er is een goede reden dat ik ze weg doe...
                          Ik ben niet tevreden en jij bent er ook echt niet tevreden met dit setje.
                          Maar op : http://www.fotoshopaalten.nl/
                          Kan je een setje bestellen, hopelijk krijg jij dan wel een werkend setje
                          www.liquidphoto.tk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door liquid_ice Bekijk bericht
                            @Joris, Ik wil ze NIET aan jou verkopen, er is een goede reden dat ik ze weg doe...
                            Ik ben niet tevreden en jij bent er ook echt niet tevreden met dit setje.
                            Maar op : http://www.fotoshopaalten.nl/
                            Kan je een setje bestellen, hopelijk krijg jij dan wel een werkend setje
                            Eerst en vooral, bedankt voor de link
                            Ik heb even een mail naar de shop gestuurd om te vragen hoe het zit met garantie voor moesten ze niet zo goed werken. Als er geen garantie zit op misfiren denk ik misschien toch aan de skyports. Hoewel dit vrij duur is gezien had feit dat ik graag 3 flitsen gebruik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joris818 Bekijk bericht
                              Eerst en vooral, bedankt voor de link
                              Ik heb even een mail naar de shop gestuurd om te vragen hoe het zit met garantie voor moesten ze niet zo goed werken. Als er geen garantie zit op misfiren denk ik misschien toch aan de skyports. Hoewel dit vrij duur is gezien had feit dat ik graag 3 flitsen gebruik.

Of paar weken wachten voor de radiopoppers?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door THESIS Bekijk bericht
                                Of paar weken wachten voor de radiopoppers?
                                Akkoord, lijkt me ook veelbeloven. Maar 175$ per ontvangers is ook niet mis. Hoewel, je hebt dan wel Ettl of Ittl en dat is ook wel wat waard.
                                Ik denk dat ik nog even ge wachten (en sparen )

Comment

Working...
                                X