Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe je lcd scherm beschermen bij een EOS 400D ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hoe je lcd scherm beschermen bij een EOS 400D ?

Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
    idem hier... half jaartje gebruik en geen krassen... ik probeer wel voorzichtig te zijn, maar dat lukt ook niet altijd...

misschien dat ik ook wel eens zo een sticker-setje bestel...
    ik loop al 2 jaar met mijn 350D (zonder bescherming rond) en heeft alles al overleeft
    Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

Comment

LCD scherm is reeds beschermd door een extra glasplaatje over het eigenlijke LCD scherm.
      Je kan hier natuurlijk nog een bescherming over plaatsen, maar wat is de zin hiervan

Als je dan al eens een krasje hebt: wegpoetsen met witte tandpasta (net zoals GSM display's trouwens).

Mocht ik een Nikon hebben, was deze LCD beschermer het eerste dat eraf vloog.
      Greetz Geert.
      Canon gerief...

Comment

het probleem met de neus het ik opgelost met een
        Oculairverlengstuk EP-EX15
        is een blokje waardoor je zoeker een half centimeter uitsteekt
        zo komt je neus afdruk teminste niet op het scherm
        voor de rest ook geen krasjes nog op het scherm
        Canon EOS400D + Canon 18-55 + Sigma 70-300/F4.0-5.6 + Speedlite 430EX + sandisk-ultra II 1gb - 2GB en een Olympus SP310 compactcam

Comment

Snap niet goed waar jullie over bezig zijn. Zoiets als: 'hoe voorkom ik krassen in het koetswerk van mijn auto?'
          Krasje in uurwerk, zonnebril, lcd-scherm, so what?? Werkt daarom niet minder goed toch?
          Wel nuttig lijkt mij een geschikt reinigingsproduct. Om resten zonnebrandolie, zweet, vingerafdrukken e.d. af en toe te verwijderen. Zou te koop zijn, speciaal voor lcd-displays. Dat voortdurend gewrijf met allerlei doekjes, het hemd of de mouw kan niet goed zijn en wekt statische electriciteit op.
          Last edited by livinius; 27 juni 2007, 18:18. Reden: taalfouten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door livinius Bekijk bericht
            Snap niet goed waar jullie over bezig zijn. Zoiets als: 'hoe voorkom ik krassen in het koetswerk van mijn auto?'
            Krasje in uurwerk, zonnebril, lcd-scherm, so what?? Werkt daarom niet minder goed toch?
            Akkoord, maar vele krasjes maken het scherm wel veel minder duidelijk, de foto's zal je minder goed kunnen bekijken.
            Beschermfolie is tevens ook enigzins bescherming tegen zweet, vingerafdrukken, ... Alleszins voor het originele schermpje.
            Een fotograaf hoeft geen trofeeën te winnen, hij maakt z'n juweeltjes zelf.

Comment

Ik heb nog nooit iets op mijn scherm geplakt en er zit ook nog geen kras in.
              Ik zit er ook altijd met mijn neus en vingers op en kuis het wel 10 keer op een dag af als het vuil is.

Zo'n bescherming erover plakken belet niet dat je er met je neus en vingers op gaat zitten en je zal het nog steeds evenveel moeten afkuisen.

Krassen voorkom je door het een beetje deftig te behandelen en te reinigen met een zachte doek.

Als je er ergens mee tegenaan klopt dan zal het met of zonder extra plastieklaagje toch beschadigd zijn.

Al die plakbazar is inderdaad meer marketing dan wat anders.

En het is niet dat een krasje mij niets kan schelen, ik krijg er ook iets van als er iets aan scheelt ...
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VsTrash Bekijk bericht
                Ik heb me vorige week een Eos 400D aangeschaft. Wat ik merk is dat je constant met je neus tegen je lcd schermpje aanzit. Dus je veegt het ook constant af ... Hoe kan je het beste je scherm beschermen (zoals nikon het doet?). Die plastic covers aanbrengen lijkt me omslachtig en dan lijkt het schermpje minder zuiver. bestaan er alternatieven ?

Thx
                VsTrash

Bij Canon is dat nooit nodig, ik ben ondertussen aan mijn 4de reflex van canon en nooit heb ik een krasje in het LCD schermpje gehad.

MVG, Jeff
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Porscheke Bekijk bericht
                  Aanvankelijk dacht ik ook dat het het beeld ging vertroebelen, maar daar blijkt niets van waar te zijn (als je't juist plakt).
                  Bij Grobet (Antwerpen): 6 EUR voor 3 beschermlaagjes (dacht ik).
                  en wat IS de juiste manier om deze folie (in mijn geval, Hama) aan te brengen?
                  ik heb t nl. vandaag gedaan, maar bij mij lijkt t scherm nu bezaaid te zijn met (stofjes). en scherptebeoordeling is eigenlijk niet mogelijk.

Comment

Als je dan toch een bescherming wil voor het geval dat ...
                    Ik heb gewoon een PDA folie op maat gesneden, is niet zo duur en zeer helder.
                    Jean

Comment

Heb een nieuwe 40D gekocht. De eerste "accesoire" was een screenprotector van www.expertshield.com. Heb nog niet genoeg uren in gebruik om te zeggen of het degelijk is. Ziet er heel goed uit, plakt goed zonder luchtbellen en er zat ook een screenprotector bij voor mijn schermpje bovenaan. En (voorlopig) niet zichtbaar.
                      Ik geloof wel dat de schermen op de DSLR's krasbestendig zijn, maar mijn motto hier is: better safe than sorry. Liever een nieuwe protector plakken als er schade aan is, dan met krassen op mijn origineel zitten. Ook al kunnen ze tegen een stootje.
                      The bitterness of cheap quality remains, long after the sweetness of low price has gone.
                      Fuji XT-2 + .......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door def joe Bekijk bericht
                        Heb een nieuwe 40D gekocht. De eerste "accesoire" was een screenprotector van www.expertshield.com.
                        Zonde van het geld, he. Dat plastic ding op je 40D is de bescherming van je LCD. Kost nog geen tientje om het te vervangen. Daarom gaat de vergelijking hierboven met een PDA ook helemaal niet op (ook daar gebruik ik overigens geen 'protectors'). Het enige dat je nu gedaan hebt is geld uitgeven voor slechtere beeldkwaliteit.

Comment

En dat vervangen, doe je dat zelf of moet hij binnen?
                          The bitterness of cheap quality remains, long after the sweetness of low price has gone.
                          Fuji XT-2 + .......

Comment

En dat vervangen, doe je dat zelf of moet hij binnen?
                            Dat kun je eenvoudig zelf doen. Er is hier ergens een oude thread waarin dat gedemonstreerd staat, of in elk geval een link daarnaartoe. Als je deze thread hebt kunnen vinden moet dat met die andere ook wel lukken.

Comment

Heb er een gevonden.
                              http://forums.dpreview.com/forums/re...0852446&page=1

Blijkbaar kan je de cover van het LCDscherm met een zuignap verwijderen. Ik wist niet dat dat zo eenvoudig zou kunnen gaan. Had er ook niet bij stilgestaan. Ik vermoedde dat dat er muurvast in geplakt zat. En...dat het veel geld zou kosten om te (laten) vervangen.
                              Nu...'t Is gewoon zoals met een nieuwe auto, dan vind je het ook heel erg als er in de eerste maand een kras op zit. Op mijn 2dehands EOS 10D heb ik geen bescherming geplakt en zitten er ook geen krassen op, na een paar jaar (on)voorzichtig gebruik.
                              Maar ik ben toch een beetje geruster met die protectoren die erop zitten, en al helemaal gerust, dat als er toch ooit een kras in 1 van de 2 schermen komt, het dan zeker geen drama is.
                              Fuji XT-2 + .......

Comment

Maar ik ben toch een beetje geruster met die protectoren die erop zitten...
                                Ik gebruik ook altijd 2 condooms overeen .

Comment

Working...
                                X