Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe je lcd scherm beschermen bij een EOS 400D ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hoe je lcd scherm beschermen bij een EOS 400D ?

Ik heb me vorige week een Eos 400D aangeschaft. Wat ik merk is dat je constant met je neus tegen je lcd schermpje aanzit. Dus je veegt het ook constant af ... Hoe kan je het beste je scherm beschermen (zoals nikon het doet?). Die plastic covers aanbrengen lijkt me omslachtig en dan lijkt het schermpje minder zuiver. bestaan er alternatieven ?

Thx
    VsTrash
    Instagram | Website | Blog | Facebook | Twitter

Re: Hoe je lcd scherm beschermen bij een EOS 400D ?

Ik loop nu toch al een maand of 8 rond met een 400D en heb nog geen één krasje op het schermpje en ik spring niet lichtzinnig om met m'n apparatuur - er zit, dacht ik, al een beschermlaag op die krasbestendig is.
    flickr.com/wernerwattenbergh
    flickr.com/vdpsportfotograaf
    http://voetbalfotografie.wordpress.com

Comment

Zoek hier eens tussen:http://www.daproducts.com/index.html
      Dit zijn polycarbonaat, hardkunststoffen venstertjes, met een duidelijke gemarkeerde kant aan! Eén kant is extra krasbestendig gemaakt doormiddel van speciale hardingsbehandeling.(buitenzijde uiteraard ;-) )
      Als hij niet bestaat voor jou toestel, kijk dan bij de modellen op afmeting. Ik heb voor mij dit ook zo gedaan! Sterk en simpel. Uit V.S. voor nog geen 7 €.
      Doe gewoon hun maten x 25.4 mm dan heb je onze maten. kijk goed naar de binnen afmetingen van het zichtbare gedeelte! Succes.
      Last edited by Petronix; 13 juni 2007, 11:53.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wernwatt Bekijk bericht
        Ik loop nu toch al een maand of 8 rond met een 400D en heb nog geen één krasje op het schermpje en ik spring niet lichtzinnig om met m'n apparatuur - er zit, dacht ik, al een beschermlaag op die krasbestendig is.
        idem hier... half jaartje gebruik en geen krassen... ik probeer wel voorzichtig te zijn, maar dat lukt ook niet altijd...

misschien dat ik ook wel eens zo een sticker-setje bestel...
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

Comment

Ik heb deze gekocht: http://cgi.ebay.com/GGS-LCD-Screen-P...QQcmdZViewItem

Absoluut de beste screenprotector die ik al in mijn handen heb gehad...en past perfect. Hij kost misschien een beetje meer, maar je hebt gegarandeerd nooit meer krassen op je scherm.
          www.flickr.com/nertog/sets

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nertog Bekijk bericht
            Ik heb deze gekocht: http://cgi.ebay.com/GGS-LCD-Screen-P...QQcmdZViewItem

Absoluut de beste screenprotector die ik al in mijn handen heb gehad...en past perfect. Hij kost misschien een beetje meer, maar je hebt gegarandeerd nooit meer krassen op je scherm.
            ziet er inderdaad goed uit... heb net eentje besteld voor net geen 15 €, verzending inclusief.
            Nieuwe site

Comment

Heeft er hier iemand al ooit zo'n schermpje laten vervangen? Hier is ooit een post geweest waarin stond dat dat eigenlijk bijzonder weinig kostte (wat ik me best kan voorstellen, want het is gewoon een plastic plaatje dat wordt vastgeplakt op de camera). Ben wel benieuwd naar de ervaringen (vooral Nikon in mijn geval )
              Persoonlijk vind ik dat beschermplaatje op mijn D70 vrij storend. Zichtbaarheid is toch iets beperkt en als je uitademt durft het schermpje nogal eens aan te slagen (tussen scherm en beschermkapje dan).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StijnL Bekijk bericht
                Heeft er hier iemand al ooit zo'n schermpje laten vervangen? Hier is ooit een post geweest waarin stond dat dat eigenlijk bijzonder weinig kostte (wat ik me best kan voorstellen, want het is gewoon een plastic plaatje dat wordt vastgeplakt op de camera). Ben wel benieuwd naar de ervaringen (vooral Nikon in mijn geval )
                Persoonlijk vind ik dat beschermplaatje op mijn D70 vrij storend. Zichtbaarheid is toch iets beperkt en als je uitademt durft het schermpje nogal eens aan te slagen (tussen scherm en beschermkapje dan).
                misschien kost het niet zo veel maar ik denk dat je je camera zal moeten opsturen en je deze wel enige tijd kwijt bent...
                Nieuwe site

Comment

Zelfs op mijn oude Canon D60 zit er nog geen krasje. Al die beschermartikelen zijn puur marketing.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                    misschien kost het niet zo veel maar ik denk dat je je camera zal moeten opsturen en je deze wel enige tijd kwijt bent...
                    Ik vermoed dat als je zelf naar de hersteldienst gaat, ze dat daar wel ter plekke kunnen doen. Bovendien maakt een kras je camera niet onmiddellijk onbruikbaar zodat je het tijdstip van herstel wel zelf kan kiezen. Ik blijf dus benieuwd naar een mogelijke prijs voor herstelling.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                      Zelfs op mijn oude Canon D60 zit er nog geen krasje. Al die beschermartikelen zijn puur marketing.

??? voor PDA's pure noodzaak en voor fotomateriaal pure marketing ?? not my kind of logic ! sorry

Comment

Het is idd een beetje vervelend, maar na een half jaartje gebruik zie ik er nog geen gebruiksporen op m'n 400D (en dat van iemand die een GSM vervangt vanaf dat er één kras op staat hé ). Nu dat het voor PDA's pure noodzaak is kan ik inkomen, omdat je daar ook geconfronteerd wordt met een touchsreen hé. Het scherm van de 400D is zowiezo al veel steviger. Heb zelf pas met een Nikon D200 mogen spelen, met plastiekje voor het scherm, en ik vond het verschrikkelijk irritant...

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                        ??? voor PDA's pure noodzaak en voor fotomateriaal pure marketing ?? not my kind of logic ! sorry
                        Canon 40D // Speedlite 430EX // Canon 50mm f1.8 // Canon 70-200L f2.8 // Tamron 28-75mm f2.8 (te koop) // Tokina 11-16 f2.8
                        http://digital.raptor-tec.be

Comment

Ik heb ondertussen het topic teruggevonden met vermelding van de prijs voor een nieuw lcd-plaatje (post van Rupselkopke): http://forum.belgiumdigital.com/show...40&postcount=3

Een twintigtal euro valt nog goed mee vind ik. Tenslotte is de kans gigantisch groot dat je het nooit zult moeten laten herstellen
                          En anders lijken die DAproducts mij nog het beste en goedkoopste.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                            not my kind of logic ! sorry
                            Whatever, it's your money

Comment

Ik gebruik mijn 350D nu twee jaar, en het bakske heeft al heel veel meegemaakt. Ik ben er niet speciaal voorzichtig mee (mijn body mag gebuikt worden!), maar eerlijk gezegd: er zit nog niet het minste krasje op 't scherm. Dus wat mij betreft is zo'n protector pure onzin.
                              ______
                              www.vue.photo

Comment

Working...
                              X