Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe je lcd scherm beschermen bij een EOS 400D ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hoe je lcd scherm beschermen bij een EOS 400D ?

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
    ??? voor PDA's pure noodzaak en voor fotomateriaal pure marketing ?? not my kind of logic ! sorry
    Mijn 10D heeft na een jaar of 3,5 nog steeds geen krasjes op de LCD, en ik ben er allesbehalve zacht mee... Als je dan ziet hoe snel er krassen komen op die beschermdingetjes, dan kun je niet anders dan denken "easy money" voor die gasten...

De vergelijking met een PDA gaat trouwens ook niet op! Ik heb altijd zo'n folie gehad op mijn PDA en die op mijn Palm Tungsten C heeft €5 gekost en heeft er meer dan drie jaar opgezeten zonder dat ik die heb moeten vervangen... Dat kun je van die plastic covers niet zeggen...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Ik zie hier na 32.000 foto's ook nog geen krassen op het LCD-schermpje van mijn 20D.
      Volgens mij is het dan ook niet noodzakelijk om geld uit te geven aan zo'n beschermplaatje.

Je kan alles wel beschermen, maar het is onmogelijk om de hele camera 100% te beschermen tegen krassen, of je zou die in de orginele verpakking moeten laten zitten.
      Maar dan heb je er niet veel aan.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Uiteindelijk is er maar één instantie die duidelijk kan zeggen hoeveel het kost om zo'n plaatje te vervangen, en dat is procirep (voor Nikon toch). Dus even gemaild en het kost 25 euro, inclusief btw en reiniging. Voor mij alvast niet de moeite om te investeren in bijkomende beschermplaatjes die bovendien (misschien weinig, maar toch) de zichtbaarheid verminderen.
        Mijn cover protector ding vliegt er vanavond al af

Comment

Heb m'n 350D ook een hele tijd gebruikt gehad zonder bescherming...en ook zonder krassen. Toch plakt er nu een plastiekje over, je weet maar nooit op het strand ofzo...
          Aanvankelijk dacht ik ook dat het het beeld ging vertroebelen, maar daar blijkt niets van waar te zijn (als je't juist plakt).
          Bij Grobet (Antwerpen): 6 EUR voor 3 beschermlaagjes (dacht ik).
          Een fotograaf hoeft geen trofeeën te winnen, hij maakt z'n juweeltjes zelf.

Comment

??? voor PDA's pure noodzaak en voor fotomateriaal pure marketing ?? not my kind of logic ! sorry
            Bij PDA's zit je er anders met puntige voorwerpen op, en hoewel ik mensen met zeer scherpe neuzen ken zie ik ze nog geen schermen krassen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Compumax Bekijk bericht
              Bij PDA's zit je er anders met puntige voorwerpen op, en hoewel ik mensen met zeer scherpe neuzen ken zie ik ze nog geen schermen krassen.
              sja .. en als je camera op je buik bengelt dan draag je nooit iets dat met een rits dichtgaat ? juist ja ..

"I'm always baffled by the simplistic logic of people"

Comment

sja .. en als je camera op je buik bengelt dan draag je nooit iets dat met een rits dichtgaat ? juist ja ..

"I'm always baffled by the simplistic logic of people"
                Bij voorkeur met rits, en toch heb ik nog geen krassen op mijnen LCD
                Canon 10D, glass, flashes & extra's
                Fuji S602Z & extra's
                www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Dat zal :
                  a. van die buik afhangen
                  b. van het bengelen

Want met een bescherming erop en ergens tegen aan knotsen is ook weggegooid geld.
                  Je zal veel eerder je lens ergens tegenaan slammen als je toch graag bengelt.

Comment

Beschermingskapje van mijn D80 altijd krasvrij kunnen houden. Tot de laatste dag op vakantie, had een hemdje met iets dikkere knoopjes (plastiek) aan. Camera heeft een kwartiertje hangen "bengelen" op de buik, gevolg, volledig gekrast
                    Op mijn Sony zit geen bescherming en die hangt nu al meer dan 6 jaar tegen mijn buik te bengelen en die is nog volledig krasvrij
                    Nikon D80 / Sony DSC-H5

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steven_V Bekijk bericht
                      Beschermingskapje van mijn D80 altijd krasvrij kunnen houden. Tot de laatste dag op vakantie, had een hemdje met iets dikkere knoopjes (plastiek) aan. Camera heeft een kwartiertje hangen "bengelen" op de buik, gevolg, volledig gekrast
                      Op mijn Sony zit geen bescherming en die hangt nu al meer dan 6 jaar tegen mijn buik te bengelen en die is nog volledig krasvrij
                      Het beschermkapje krast veel sneller dan het lcd-schermplaatje, aangezien dat eerste een simpel plastiek dingetje is. In het mijne (D70) zitten ook wat krasjes. Bovendien vind ik dat kapje storend: zichtbaarheid is een stuk minder, er kruipt vuil tussen plaatje en beschermkap en als je uitademt wasemt het geheel ook aan. Overigens: een nieuw beschermpkapje kost +/- 13 euro, dus ik laat het er vanaf nu alvast af. Ik heb het gevoel dat ik 95% kans maak om er nooit een kras op te krijgen en in het andere geval laat ik gewoon een nieuw plaatje steken. Op termijn bovendien een goedkopere oplossing.

Comment

Ik heb ook zo een setje van DAproducts, dadelijk 2 besteld want voor de prijs moet je het niet laten.

Hans
                        Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Bij Canon moet je al lelijk doen om te krassen, hoor
                          Volgens mij is dat dus overbodig en wees blij dat je die miserie niet hoeft te gebruiken!!

Dit is zeker niet voor alle merken van SLR's geldig, het verschil is immens

°°
                          I Love Leica

Comment

Ik heb ook de indruk dat die van canon nogal krasbestendig zijn. Andere merken ken ik niet
                            [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht
                              Ik heb ook de indruk dat die van canon nogal krasbestendig zijn. Andere merken ken ik niet
                              De Eos'n zijn goed voorzien en redelijk krasvrij

Wil je toch echt een goede bescherming en mag het iets meer kosten, ga dan voor de: Giottos AEGIS Glass Protector Series
                              DescriptionGiotto's new professional optical screen protector is named "AEGIS" a rigid optic glass from Zeiss, Germany. It protects the LCD panel against abrasion, scratches or incident impact. Multi-layer efficient anti-reflective coatings can help with clarity and color blindness. No more residual image or ghost image, always high definition and transmission on your LCD screen. Suitable for all digital cameras and DV's.

In uw geval (400D Thr-Starter) de:

pic

SP 8258 (12 layers AR coating)

Past als een handschoen en is gemaakt in top quality optisch glas van Schott (Germany)

Veel collega’s gebruiken dat en zijn zéér tevreden

suc6 ermee
                              Dagzz
                              Last edited by Dagzz; 21 juni 2007, 12:56.
                              I Love Leica

Comment

Ook hier geen probleem met krassen op schermpje.

Ik gebruik mijn Oly E500 nu toch al een jaartje en geen enkel krasje zichtbaar.
                                Lijkt me idd meer een marketingding, dan een noodzakelijk iets.
                                Is niet echt nodig dus.

Het enige wat er gebeurt is dat mijn schermpje een beetje vettig wordt omdat ik er met mijn neus tegenzit...

Comment

Working...
                                X