Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Image Tank of Geheugenkaartjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Image Tank of Geheugenkaartjes

Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
    Heb me gisteren ook net een Image tank aangeschaft. In de makro de Sony van 40 GB voor 100 euro

Als ik deze in de loop van de week bij Makro tegen kom denk ik deze toch ook te kopen . Welke zijn de specificaties?
    De wondere wereld van Google:

Ondersteund enkel Memory stick, Compact flash en Microdrive.

1GB van een gewoon CF kaartje over te zetten duurde ongeveer 7 minuten.

Ligt in de Makro bij de externe harde schijven (PC afdeling).
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    Website - 500px - Instagram

Comment

Heb me gisteren ook net een Image tank aangeschaft. In de makro de Sony van 40 GB voor 100 euro

Als ik deze in de loop van de week bij Makro tegen kom denk ik deze toch ook te kopen . Welke zijn de specificaties?
      Ik heb een mini-review geschreven verleden jaar over de Sony: http://forum.belgiumdigital.com/show...ony+image+tank
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Dus als ge deze Sony koopt nog altijd reservebatterijen meenemen.
        Wat betekent precies Built-in Lithium-Ion battery ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Geef elk kaartje dan ook een nummer, zodat je ze bij het wisselen gemakkelijk uit elkaar kan houden .

De geheugenkaartjes zijn de laatste jaren veel goedkoper geworden, ik heb ooit nog 6.000 frank betaald voor een CF van 128MB .
          Ik zal nu is paar bedragen opnoemen van geheugen, gelezen in een oude fotografie tijdschrift van Oktober 1999. 20 Frank is toch +/- 1 gulden he
          ================================================== ===
          | 04 MB | 099 gulden | 01.980 Frank | 40 MB | 353 gulden | 07.060 Frank |
          | 08 MB | 113 gulden | 02.260 Frank | 48 MB | 404 gulden | 08.080 Frank |
          | 15 MB | 164 gulden | 03.280 Frank | 64 MB | 584 gulden | 11.680 Frank |
          | 20 MB | 233 gulden | 04.660 Frank | 80 MB | 719 gulden | 14.380 Frank |
          | 30 MB | 293 gulden | 05.860 Frank | 96 MB | 878 gulden | 17.560 Frank |
          ================================================== ===

Dan komen wij nu aanzetten met heel veel kaartjes van verschillende GB En nu heb je al een enkele 16 GB cf-kaartje voor 651,59 euro.
          Dus een Image Tank wordt steeds minder aantrekkelijke, want er komen steeds grotere capaciteit kaartjes die per twee soms meer ruimte hebben als je image tank en veel sneller werken. En iets belangrijks: ze nemen heel wat minder plek in beslag.
          Ik kies nu toch nog voor als echt het maximale die ik zou kopen een van 4Gb en nog liever 2 van 2GB
          Waar een wil is, is een weg
          ---------------------------------

Comment

De geheugenkaartjes zijn de laatste jaren veel goedkoper geworden, ik heb ooit nog 6.000 frank betaald voor een CF van 128MB .

Niet te geloven !!!!

Noliko, die Quote-knop is er niet voor niets...

Comment

En nu heb je al een enkele 16 GB cf-kaartje voor 651,59 euro.
              Dus een Image Tank wordt steeds minder aantrekkelijke, want er komen steeds grotere capaciteit kaartjes die per twee soms meer ruimte hebben als je image tank en veel sneller werken.
              16 gb voor 651 euro en 40 gb voor 100 euro en toch blijf je volhouden dat je die kaartjes (die je ook nog 'ns kwijt bent als je tijdens het fotograferen bestolen wordt) voordeliger zijn???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paparazzi Bekijk bericht
                16 gb voor 651 euro en 40 gb voor 100 euro en toch blijf je volhouden dat je die kaartjes (die je ook nog 'ns kwijt bent als je tijdens het fotograferen bestolen wordt) voordeliger zijn???
                16 GB is wel het uiterste he Dit is de grootste cardje wat er is naar mijn weten op de markt in de Benelux, en dan heb je ook een erg snelle exemplaar Extreem III. Dus je betaald er ook goed voor. Maar een capaciteit van 2 GB is niet zo duur meer.

Comment

Alleen tijdens 'n reis heb je al snel tussen de 20 en 40 gb opslagcapaciteit nodig, dus dan betaal je je blauw als je met kaartjes werkt (sandisk extreme III kost voor 2 gb 73 euro)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paparazzi Bekijk bericht
                    Alleen tijdens 'n reis heb je al snel tussen de 20 en 40 gb opslagcapaciteit nodig, dus dan betaal je je blauw als je met kaartjes werkt (sandisk extreme III kost voor 2 gb 73 euro)
                    Ik weet niet wat voor Nikon dat je hebt, maar soms is een wat langzamer kaartje net zo snel als die extreme III,
                    En ik kies eerder voor een laptop mee te nemen dan zo'n kaartje van 651 euro.

Comment

Zo'n laptop is nog veel groter dan 'n imagetank om mee te sjouwen.

'k Heb 'n Nikon D200 en maak ook wel 'ns gebruik van de multishot-optie waarbij je dus tig foto's per minuut moet kunnen wegschrijven. Dit type kaartje heeft me nog niet teleurgesteld daarbij.

Comment

investeren in kaartjes die tegenwoordig goedkoper geworden zijn is allemaal goed en wel
                        maar als ik van D70 zou overgegaan zijn naar D80 stond ik daar met mijn CF's
                        ik kan ze zelfs ni gebruiken (D80 gebruikt SD)

dus mix van beide

een tweetal CF's van 2GB bvb en een snelle image tank ala PD70X of nieuwere versie
                        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Deze Image Tank is in Duitsland als beste uit de bus gekomen .
                          http://www.trekstor.de/en/products/d...ow&language=de

Kent iemand dit toestel en wat vinden jullie v.d.specificaties ?

Comment

Deze Image Tank is in Duitsland als beste uit de bus gekomen .
                            http://www.trekstor.de/en/products/d...ow&language=de

Kent iemand dit toestel en wat vinden jullie v.d.specificaties ?
                            mijn hd ziet er bijna gelijk uit (http://www.mobile-harddisk.nl/digima...isk-p-112.html)

maar blijkbaar is hij nu wat duurder (ik dacht maar 100 euro betaald te hebben...)

ik ben er heel tevreden over, is al mee gegaan op reis, doet zijn werk goed, batterij gaat lang mee, niet zo snel maar is dan ook goedkoop
                            You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
                            www.koendd.be

FZ50

Comment

ik weet ondertussen waarom ik dacht dat hij duurder was:

hier heb ik hem gekocht.
                              is nog dus goedkoper geworden 80eur voor 40gig

de 80gb versie kost slechts 96eur!
                              You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
                              www.koendd.be

FZ50

Comment

Die heeft geen beeldschermpje lijkt 't?
                                'k heb er eentje met 'n beeldschermpje zodat je kunt controleren of alles er wel op staat en ook kun je de foto's een aardig eind inzoomen (maar dat kan inmiddels met de D200 ook)

Comment

Working...
                                X