Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Image Tank of Geheugenkaartjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Image Tank of Geheugenkaartjes

Voor mijn geplande 22-daagse reis naar India en Nepal in februari had ik de intentie om mij een Image Tank te kopen maar is dit wel zinvol met de gangbare prijzen van geheugenkaartjes op de dag van vandaag en het feit dat zij ook niet veel plaats innemen .
    Ik heb de Nikon D70 en trek mijn foto's voorlopig nog alleen in JPEG Fine .

Re: Image Tank of Geheugenkaartjes

hangt ervan af hoeveel foto's je denkt te maken he
    pas wel op dat je je kaartjes niet verliest, en dat je niet een vol kaartje herformatteert

erik
    erik, Nikon materiaal

'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

Comment

Ik heb ooit is nen X-drive gekocht, dat onding was traag en voor mijn niet al te geduldig persoontje een ergenis ! Ik heb het dus slechts één keer meegenomen op lokatie en de week daarna verkocht. Ik heb nu 18 giga aan CF kaarten 5 X 2 giga en 2 X 4 giga voor mijn soort van fotografie is dit voldoende, ik kan er comfortabel met twee body's in Raw mee werken zonder plaatsgebrek !

Dus ik zou investeren in kaartjes, en niet in een image tank !

MVG, Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

ik gebruik beide , zowel de image tank als genoeg kaartjes ... kwestie van backup te hebben
        www.Klikkerdeklik.be
        Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

Comment

compactdrive PD70X (mss is er al een nieuwer model)

ben er content van (copieert 1 GB op 2 minuten dacht ik en werkt met AA's)

heb er eentje met 60GB

heb voor de rest enkel 2 maal 512MB CF
          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Paradroid Bekijk bericht
            ik gebruik beide , zowel de image tank als genoeg kaartjes ... kwestie van backup te hebben
            Ik gebruik hem ook voor de backup voor mocht er iets misgaan met de kaartjes. Je komt toch vaak op plaatsen waar je niet snel meer terug komt om het over te doen.

Comment

Gebruik ook beide. CF-kaartje vol, overzetten op X-drive, duurt overigens wel zo'n 5 minuten, maar ik stop hem met kaart in de gleuf terug in mijn rugzak en ga gewoon verder. Het CF-kaartje ga ik pas weer leegmaken wanneer ik thuis ben en de zekerheid heb dat alles bewaard is gebleven. Dus idd X-drive als bback-up.

Voordeel is wel dat de X-drive sneller overzet op PC dan de CF kaarten. En alles staat mooi geordend. Met 6 CF-kaartjes weet je ook niet altijd welke volgorde je gebruikt hebt. (Of je moet ze gaan nummeren natuurlijk, maar ik wil nooit schrijven op mijn spullen!!)

'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

Comment

Een paar jaar geleden was een image tank nuttig. Ik heb er trouwens zelf één.
                Nu, met de huidige prijzen en opslagvolumes op CF en SD zou ik er geen meer kopen. Met mijn D200 schiet ik 244 RAW's (ongecomprimeerd) op één CF kaart van 4GB, en met de D50 273 RAW's op één SD kaartje van 2GB. Mijn CF's zijn 120X en de SD's 150X, en beiden lezen sneller in de computer in dan de imagetank.
                fotosite

Comment

Gewoon voldoende kaartjes meenemen en heel belangrijke foto's op twee kaartjes nemen.
                  Marlies
                  Groetjes Marlies

https://www.facebook.com/marliesprieckaerts?ref=hl

Comment

Verleden week besteld bij MacWay in Frankrijk "http://www.macway.com/fr/path/1/stockage/207/videur-de-carte.html"

een Hyperdrive Space van 80Gig voor 199 euros,plus 9,12 euros transport, totaal 208 euros.
                    In alle winkels in Nederland staat die te koop voor 278 of 289 euros zonder transportkosten.

Zie maar :"http://www.mobile-harddisk.nl/hyperdrive-space-snelste-imagetank-op-de-markt-inclusief-harddisk-p-208.html?cPath=21"

Dit is dus de nieuw model van Hyperdrive, successor van de PD70X
                    "http://www.hypershop.com/shop/index.php?cPath=27"

Groetjes
                    Canon 5D MarkIII - 17-40mm f4 / 50mm f1.4 / 24-70mm f2.8 / 100mm f2.8 macro / extender 1.4x / 100-400mm IS USM / 70-200mm f2.8 IS USM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
                      Een paar jaar geleden was een image tank nuttig. Ik heb er trouwens zelf één.
                      Nu, met de huidige prijzen en opslagvolumes op CF en SD zou ik er geen meer kopen. Met mijn D200 schiet ik 244 RAW's (ongecomprimeerd) op één CF kaart van 4GB, en met de D50 273 RAW's op één SD kaartje van 2GB. Mijn CF's zijn 120X en de SD's 150X, en beiden lezen sneller in de computer in dan de imagetank.
                      Ik volg deze stelling. Tot voor een paar jaar was dit idd het geval, maar aan de huidige prijzen van CF-kaarten investeer je beter in kaartjes.
                      Bovendien blijft een image tank fragiel en moet je over een oplader beschikken, wat dan weer plaats in je bagage inneemt.
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Ik denk inderdaad dat ik mij nog enkele kaartjes van 2 of 4 GB ga bijkopen i.p.v. een Image Tank .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
                          Ik denk inderdaad dat ik mij nog enkele kaartjes van 2 of 4 GB ga bijkopen i.p.v. een Image Tank .
                          Geef elk kaartje dan ook een nummer, zodat je ze bij het wisselen gemakkelijk uit elkaar kan houden .

De geheugenkaartjes zijn de laatste jaren veel goedkoper geworden, ik heb ooit nog 6.000 frank betaald voor een CF van 128MB .
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

Comment

Ik blijf erbij : beide .

Achteraf de CF kaartjes in de handbagage en de tank in de koffers.

Backup is vrij belangrijk

echt

www.Klikkerdeklik.be
                            Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

Comment

De geheugenkaartjes zijn de laatste jaren veel goedkoper geworden, ik heb ooit nog 6.000 frank betaald voor een CF van 128MB .

Niet te geloven !!!!

Comment

Working...
                              X