Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Image Tank of Geheugenkaartjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Image Tank of Geheugenkaartjes

Mocht je beslissen om alsnog met geheugenkaartjes te werken/stockeren, zou ik persoonlijk opteren om 'kleinere' geheugenkaartjes te nemen.
    Bv max 2GB en er meerdere van die capaciteit gebruiken, dan bv eentje van 8 GB. Kwestie van verliezen of stukgaan.
    Nooit wedden op één paard!

mvg,

Roland

Comment

Dat zal ik zeker doen .

Comment

Mijn redenen waarom ik voor kaartjes zou gaan

1) als je 1 kaartje kwijt raakt van een hele boel = niet (zo) erg, wordt je imagetank gepikt of gaat ie kapot dan zijn al je foto's weg.

2) kaartjes verbruiken geen (extra) energie
        [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

Heel schoon allemaal maar als u terug komt van uw reis met 40 gig photos, kunt u of een Tank bij hebben of 20 kaarten van 2 gig.
          Maak de rekening!!!
          Groetjes
          Canon 5D MarkIII - 17-40mm f4 / 50mm f1.4 / 24-70mm f2.8 / 100mm f2.8 macro / extender 1.4x / 100-400mm IS USM / 70-200mm f2.8 IS USM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Selamat Bekijk bericht
            Heel schoon allemaal maar als u terug komt van uw reis met 40 gig photos, kunt u of een Tank bij hebben of 20 kaarten van 2 gig.
            Maak de rekening!!!
            Groetjes
            20 kaarten van 2 gig aan 273 foto's per kaart (met D50 en dan nog in RAW)
            geeft 5.460 foto's. In Jpeg Fine gaat dit naar 575 X 20 of 11.500 foto's.
            Hoe lang dacht jij weg te blijven ?
            fotosite

Comment

Qua gebruiksgemak, plaats & gewicht en veiligheid zou ik gaan voor geheugenkaartjes. Tenminste, als je budget beperkt is.

Als je budget het toelaat, zou ik er een goedkope imagetank bijnemen. Dan kan je 's avonds een bu nemen van je geheugenkaartjes. Zo ben je gedekt moest je er eentje (of allemaal) verliezen.

Maar zelf zie ik alleen maar voordeel bij genoeg CF kaartjes mee te nemen.
              Ze zijn veel steviger, compacter, je verdeelt je waardevolle foto's over meer dragers, ...

En ja, je hebt een beetje meer werk na je verlof om ze één voor één in te lezen. Maar dat moet je uiteindelijk toch ook doen als je een imagetank hebt. Alleen doe je het dan ter plaatse.
              PS. Ik wou dat ik het kon

Comment

ik heb beide.

een harde digimate van 30gig, traag maar doet wat het moet doen, en 's avonds als er niets meer te zien is kopieer is die.
                en het koste maar iets meer dan 90eur

En ik heb 3gig aan geheugenkaartjes, en ben daar voorlopig altijd mee toegekomen.

maar ik gebruik dus beide, je weet maar nooit.
                You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
                www.koendd.be

FZ50

Comment

Heb me gisteren ook net een Image tank aangeschaft. In de makro de Sony van 40 GB voor 100 euro.

Als ik op city trip ga, trek ik normaal wel een 1GB kaartje/dag vol.
                  Met 30 euro/1GB CF kaartje (konijnenberg) komt dat op 7 * 30 = 210 euro.
                  En als ik dan een 8ste kaartje nodig heb, ben ik nog gezien.
                  Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                  Website - 500px - Instagram

Comment

'k schiet tijdens mijn reizen gemiddeld 1 gig per dag vol (x ca. 26 dagen) dus is een imagetank vele malen goedkoper dan zoveel kaartjes

als je kaartjes van 'n goeie snelheid wilt hebben (sandisk extreme III) zijn ze nog niet bepaald goedkoop en ben je beter af met 'n imagetank van 40 gb van tussen de 100-300 euro

sandisk extreme III van 2 gb: 73 euro (konijnenberg)
                    dan ben je dus 1460 euro kwijt om 40 gb opslagcapaciteit te krijgen
                    Last edited by paparazzi; 31 december 2006, 19:51.

Comment

Eum... is het dan niet beter een goedkope portable te kopen.
                      Je hebt tegenwoordig portables met 80GB HDD voor +-600 euros (image tank 40GB=100-300), en je hebt dan nog de mogelijkheid je fotos op full size te reviewen op lokatie.
                      Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                      MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

ik heb 2 geheugenkaarten van 1 gb
                        en een image tank van 40 gb
                        als ik 1 kaartje vol heb copier ik het op mijn tank ( +/- 20 min voor 1gb ) en daartegen is mijn 2de kaartje nog niet volgeschoten

dus ik kan altijd plaatjes maken

Met vriendelijke groeten
                        Joeri

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TedereTijger Bekijk bericht
                          Eum... is het dan niet beter een goedkope portable te kopen.
                          Je hebt tegenwoordig portables met 80GB HDD voor +-600 euros (image tank 40GB=100-300), en je hebt dan nog de mogelijkheid je fotos op full size te reviewen op lokatie.
                          Maar dat is wel groot om mee op reis te nemen hé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joerig1970 Bekijk bericht
                            ik heb 2 geheugenkaarten van 1 gb
                            en een image tank van 40 gb
                            als ik 1 kaartje vol heb copier ik het op mijn tank ( +/- 20 min voor 1gb ) en daartegen is mijn 2de kaartje nog niet volgeschoten

dus ik kan altijd plaatjes maken
                            Dan heb je wel 'n hele trage!
                            Bij mij doet ie over 1 gig ongeveer 5 minuten!

'k Heb 'n X s-drive Super van Vosonic type VP6210 (inmiddels 1,5 jaar oud, dus er zullen al wel weer snellere zijn)
                            Het formaat is 13,5 x 8,5 x 3 cm, dus dat past makkelijk in je bagage.
                            Ik neem hem overigens nooit mee in mijn dagrugzak, omdat ik niet het risico wil lopen al mijn foto's kwijt te raken als ik beroofd zou worden.
                            Overdag werk ik met 2 kaartjes van 1 gig en dat is tot nu toe altijd voldoende gebleken. 's Avonds kopieer ik alles naar m'n tank.

Comment

Heb me gisteren ook net een Image tank aangeschaft. In de makro de Sony van 40 GB voor 100 euro

Als ik deze in de loop van de week bij Makro tegen kom denk ik deze toch ook te kopen . Welke zijn de specificaties?

Comment

http://discountoffice.nl/shop/p/d/si...gb-met-8-in-1/
                                Deze heb ik. 30GB en erg traag en naar mijn idee zijn steeds de batterijen leeg als ik hem nodig heb Dus gebruik ik hem als back-up als ik in me hotel kamer ben of in de caravan bent. Net hoe ik op vakantie ben en dan via de netstroom.
                                Waar een wil is, is een weg
                                ---------------------------------

Comment

Working...
                                X