Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Colorvision Spyder2 Pro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Colorvision Spyder2 Pro

Ik twijfel om deze calibrator aan te schaffen maar zit met de volgende vragen.
    Is dit een goede? Wat hij zeker moet kunnen is meerdere monitoren calibreren.
    Waar moet ik op letten met de aankoop?

Bedankt

Killerke
    www.knfotostudio.be

Re: Colorvision Spyder2 Pro

Ik ben ook aan het twijfelen tussen de PRO en de Express versie...
    Ben er ook nog niet helemaal uit

Peter.
    www.dpix.nl event photography

Comment

Ik heb de Pro versie en die kan meerdere schermen calibreren. Maar als je maar 1 grafische kaart hebt met twee uitgangen, dan kan je maar 1 profiel inladen in Windows. Je kan wel met een tool snel wisselen van profiel. Je plaatst de menu's en taakbalken op het 1ste scherm en je foto op het 2de én je laadt het profiel van het 2de scherm.... (of omgekeerd )
      Calibratie werkt perfect, gewoon de menu's volgen. Het voordeel van de pro is dat je heel wat meer calibratiemogelijkheden hebt tov de Express (zie de links in de vorige post)
      Wat de prijs betreft: ik heb de Pro tweedehands gekocht via BD Prijs: 200 Euro. De moeite toch om even te zoeken en toch wat geld uit te sparen.
      Don't worry, Be happy... and take great shots !

Comment

Ik heb de colorvision express. Hardwarematig zelfde als de pro, enkel de meegeleverde software verschilt.
        Ben er tevreden over.
        Waarop letten? Als je een tweedehands koopt. Dacht dat de eerste versies niet werken op een lcd.
        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
          Waarop letten? Als je een tweedehands koopt. Dacht dat de eerste versies niet werken op een lcd.
          Klopt ! Zeker de Spyder2 nemen, anders ben je ...
          Don't worry, Be happy... and take great shots !

Comment

Ik heb ondertussen ook een spyder en wil toch even meegeven dat ik op het werk met een laptop en een extern scherm werk.
            De laptop heeft uiteraard maar 1 video kaart maar toch is het geen probleem om beide schermen te calibreren EN een verschillend profiel toe te wijzen.

Hier een screenshot van mijn 2 desktops, het ziet er een beetje raar uit maar dat komt omdat de resolutie van mijn laptop 1024*768 is en mijn extern 1280*1024.
            http://www.igrf.be/foto/2screens.jpg

Als ik dus de profile chooser open dan krijg ik op elk scherm een window waarin ik het profiel van dat scherm kan aanklikken.

G
            As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
            like.no.other

Comment

heb ook de Spyder2Pro en vind het zijn geld ZEKER waard de eerste keer dat ik callibreerde heb ik een half uur naar mijn scherm zitten geilogen
              D700 - 24-70 NIKKOR - 70-200 VR NIKKOR - SB-800 - MANFROTTO 055PROB + ballhead en ng wa reflectieschermkes en een difuusschermke waar ik veel aan heb :-)

Comment

Working...
              X