Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

4GB Minidrive in Aldi

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 4GB Minidrive in Aldi

Volgende week komt Aldi met een 4GB Minidrive. Misschien de moeite om te slopen als er een 4GB microdrive in zit .
    €90 is dan meegenomen.
    Het is een kwestie van:
    - wat zit er in
    - hoe snel is het
    - en is het een CF met standaard interface
    Ik denk dat je 4GB CF nu toch ergens rond de €250 moet gaan zoeken.(Heb al efkens niet meer gezien dus schat ik maar) Een microdrive zal wat goedkoper zijn, misschien €180.

Hubert
    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Re: 4GB Minidrive in Aldi

109 euro + tpt is de goedkoopste die ik vond en 135 voor de 6 gb versie
    Hitachi Microdrive 4GB Microdrive,Hitachi Microdrive 4GB,Test,Preisvergleich,Preis,Vergleich,Kaufen

is nog 30 euro verschil, is misschien wel de moeite. Wie prutst er eentje open?

Nog effe dit als je aan goedkope compacte HD wilt is de Lacie Mobile Hard Drive ook nie slecht 40 gb voor een 100 euro
    Last edited by janvangent; 3 februari 2006, 10:03.
    Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

Comment

Weet er iemand wat de voor- en nadelen zijn van zo'n microdrive??

Op het eerst zicht lijkt dit veel interessanter dan een USB stick, voor een USB stick van 1 GB betaal je toch rond de 100 euro, voor dezelfde prijs heb je een 4 GB microdrive?

Het is misschien iets minder compact dan een USB stick maar op de foto van de aldi website te zien valt dit blijkbaar toch goed mee.

Is er een snelheidsverschil??
      Heeft de microdrive functies die een usb stick niet heeft?
      Canon EOS 50D - EF 28-135mm IS USM - EF-S 18-55 - EF 50 f/1.8 II - EF 70-300mm IS USM - speedlite 430 EX
      Onderwaterset: Canon Powershot G15, Ikelite behuizing, INON S-2000 flits.

Comment

Microdrive was dacht ik zelfde technologie als gewone harde schijf in pc, met een draaiend element binnen in. Hierdoor is dit veel gevoeliger voor schokken, dan flashgeheugen zoals bij een gewone memorystick

grtz
        Tevreden Canonist

Comment

Als je het ongeluk hebt dat de minidrive valt zal je onmiddellijk het verschil met een CF of SD card merken ... zoals vermeld is de minidrive eigenlijk een minuscule hard disk, met alle schokgevoeligheid vandien.

Ook verbruikt een minidrive enorm veel vermogen van de batterijen in een digitale camera, terwijl een CF Ultra II bvb veel 'zuiniger' is.

Gebruikte vroeger de eerste IBM microdrive in een Canon G1, maar ben al snel overgeschakeld naar CF cards.

Johan

Comment

Indien ergeen Hitachi op staat nooit kopen.

Die van de Aldi worden ook onder de naam Magic, Magic Store of Magic Star aangeboden. Magic staat geloof ik voor het feit op welke raadselachtige wijze de microdrive crasht en de eigenaar zich verbaast afvraagt waar alle gegevens zijn gebleven.
            Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Gebruik nu vanaf 2002 al een microdrive van IBM en die doet het nog steeds..... Zo slecht zullen ze dus wel niet zijn.
              Mijn Foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap
                Indien ergeen Hitachi op staat nooit kopen.

Die van de Aldi worden ook onder de naam Magic, Magic Store of Magic Star aangeboden. Magic staat geloof ik voor het feit op welke raadselachtige wijze de microdrive crasht en de eigenaar zich verbaast afvraagt waar alle gegevens zijn gebleven.
                LOL
                Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

Comment

Hmm, ik gebruik ook al lange tijd een microdrive van MAGISTOR en ook die werkt als een zonnetje... geen problemen !
                  Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

Comment

als je microdrive per ongeluk mee in de wasmachiene en vervolgnes in de droogkast mee draait merk je het verschil ook ... de CF kaart is terug mooi, en de foto's staan er dan nog keurig op .. de microdive daarintegen

Comment

Ik heb ook geruime tijd een microdrive van IBM gebruikt (in een pocketpc), het ding werkte wel goed maar werd redelijk warm vond ik.
                      "In all things, the supreme excellence is in simplicity."

Comment

Opgepast. Het is mogelijk dat de microdrive , als je die uitbouwt, niet werkt in je camera. Ooit was er een MP3-speler van ik meen Creative, waarin een 4GB CF-kaart zat. Dat scheelde toen een paar honderd Euri vergeleken met een los verkochte CF-kaart. Er heeft zelfs een artikel in een computerblad gestaan om hem uit te bouwen. De maand erop bleek dat de productiewijze was aangepast en er vanaf een bepaald serienummer de CF-kaart niet meer werkte in een camera.
                        http://harryvantol.nl

Comment

Als je wilt investeren in geheugen en veiligheid... In Rotterdam bij de Eurowinkel heb ik afgelopen week 1G Lexar CF kaarten gekocht (40x). 2 stuks kostten me net geen € 100,00. Maar ik twijfel niet of mijn foto's binnenkort weg zijn.

Ze zijn ook via internet te bestellen:

(Mag ook via mij, maar dan reken ik € 10,00 extra )

'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 4Har
                            Opgepast. Het is mogelijk dat de microdrive , als je die uitbouwt, niet werkt in je camera. Ooit was er een MP3-speler van ik meen Creative, waarin een 4GB CF-kaart zat. Dat scheelde toen een paar honderd Euri vergeleken met een los verkochte CF-kaart. Er heeft zelfs een artikel in een computerblad gestaan om hem uit te bouwen. De maand erop bleek dat de productiewijze was aangepast en er vanaf een bepaald serienummer de CF-kaart niet meer werkte in een camera.
                            Dat was omdat de eerste reeks standaard CF kaartjes waren en bij de tweede reeks hadden ze kaartjes zonder connector's besteld en ingesoldeerd. Het werd daardoor veel moeilijker

Hubert
                            Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Ik zou wel zo'n Aldi-minidrive willen kopen, omdat die erg handig is om foto's en andere bestanden over te zetten van de pc naar de laptop (of omgekeerd), maar ik zou die dus niet zomaar slopen om er een geheugenkaart (microdrive) uit te halen.
                              Het was de bedoeling om binnenkort een USB-memorystick te kopen, maar die zijn vrij duur als je meer dan 1GB wil. Dit is dus een veel goedkopere oplossing.

Voor in de camera vertrouw ik meer op CF-kaartjes dan op een microdrive. De prijs van de CF-kaartjes is de laatste jaren heel sterk gedaald, en daardoor is er niet echt nog een reden om een microdrive te gebruiken.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

Comment

Working...
                              X