Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geheugenkaart SD

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Geheugenkaart SD

Ik was daarstraks in een computerwinkel en zag er Secure Digital geheugenkaartjes van het merk Apacer liggen. Ik ben nog op zoek naar een SD kaartje van minstens 1gig voor mijn nieuwe camera.
    Dit is de lijst van die kaartjes met de prijzen er bij:

Apacer 1GB Secure Digital High Speed (EAN 4711928451787) € 36.50
    Apacer 1GB Secure Digital Standard (EAN 4711928451817) € 32.00
    Apacer 1GB Secure Digital Super High Speed (91.F1007.A23) € 38.00
    Apacer 2GB Secure Digital Standard (118391) € 64.00
    Apacer 2GB Secure Digital Super High Speed (91.F2007.A23) € 72.00

Nu was mijn vraag of iemand SD geheugenkaartjes van APACER gebruikt, en of die goe werken, geen problemen mee hebben, tevreden van zijn,...

Want als ze goed moesten zijn, 2GB high speed (schrijf 15mb/s, lees 22mb/s), voor €72 is dan wel goedkoop en schaf ik mij direct aan.

Re: Geheugenkaart SD

Ik kan je niet rechtstreeks helpen met je vraag, maar wil je wel even een andere optie bieden:

Ikzelf maak gebruik van een imagetank. Ik weet niet of je het kent, maar dat zijn dus apparaatjes waar je je kaartje in kan kopiëren zodat je weer verder kan schieten met een leeg kaartje. Zo'n imagetank kan je al kopen voor 129 euro en dan heb je 40 gigabyte!!! Zo'n toestel is maar zo groot als een gemiddelde PDA en kan je makkelijk overal meenemen. Ik heb dan een kaartje gekocht van 512 Mb en daar kom ik meer dan mee toe.

Tenzij je natuurlijk van plan bent om te gaan filmen ... dan kan je inderdaad wel beter een kaartje met een hoge capaciteit nemen, anders moet je om de 5 minuten je kaartje kopiëren naar je imagetank ... :-)
    http://www.dennisclaes.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jore293
      Ik was daarstraks in een computerwinkel en zag er Secure Digital geheugenkaartjes van het merk Apacer liggen. Ik ben nog op zoek naar een SD kaartje van minstens 1gig voor mijn nieuwe camera.
      Dit is de lijst van die kaartjes met de prijzen er bij:

Apacer 1GB Secure Digital High Speed (EAN 4711928451787) € 36.50
      Apacer 1GB Secure Digital Standard (EAN 4711928451817) € 32.00
      Apacer 1GB Secure Digital Super High Speed (91.F1007.A23) € 38.00
      Apacer 2GB Secure Digital Standard (118391) € 64.00
      Apacer 2GB Secure Digital Super High Speed (91.F2007.A23) € 72.00

Nu was mijn vraag of iemand SD geheugenkaartjes van APACER gebruikt, en of die goe werken, geen problemen mee hebben, tevreden van zijn,...

Want als ze goed moesten zijn, 2GB high speed (schrijf 15mb/s, lees 22mb/s), voor €72 is dan wel goedkoop en schaf ik mij direct aan.
      Kijk dan eens naar mijn inkoopactie die aanvankelijk voor CF was maar ook met de mogelijkheid voor SD.
      Transcend 2GB SD X150!!! €56.
      Voor informatie over een nieuwe achtie die in het kort gaat beginnen, kijk dan naar de openingspost en naar de laatste ±10 posten.

Hubert
      Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
        Kijk dan eens naar mijn inkoopactie die aanvankelijk voor CF was maar ook met de mogelijkheid voor SD.
        Transcend 2GB SD X150!!! €56.
        Voor informatie over een nieuwe achtie die in het kort gaat beginnen, kijk dan naar de openingspost en naar de laatste ±10 posten.

Hubert
        Hubert rulez!

Comment

als je van plan bent om 2GB te kopen
          beter 2X 1GB kopen
          je weet maar nooit
          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Ik denk juist van niet, want als je wil gaan filmen, dan moet je dus om de x aantal minuten van kaart verwisselen, dan is zo één grote kaart toch beter.
            http://www.dennisclaes.be

Comment

wie zegt er iets over filmen ? ik denk daar gewoon ni aan: DSLR hé

mijn manier van werken:
              ik gebruik 2 512MB Ultra II Sandisk CF's
              als eentje vol is, wissel ik
              en pomp de inhoud van de volle CF over op mijn CompactDrive

en als er eentje stuk zou gaan (hout vasthouden) heb ik een reserve
              Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
              Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71
                als je van plan bent om 2GB te kopen
                beter 2X 1GB kopen
                je weet maar nooit
                Beter 2 van 2GB of 2 van 4GB
                Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Working...
                X