Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

    Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe
    Neen serieus. Ik ben net eventjes naar de eerste pagina gaan kijken van het "dierenforum" en ben eventjes vlug aan het tellen geslagen...
    Niet gekwoteerd = 2
    1 ster = 0
    2 sterren = 3
    3 sterren = 9
    4 sterren = 11
    5 sterren = 1
    Behoorlijk vlak he. En wat nog meer is : hoe meer kwoteringen er worden gegeven, hoe zachter (lees minder extreem) de kwotering wordt.
    Daarom relativeer ik de waardebepalende van die sterren enorm, maar om ze nu met alle zonden van Egypte te beladen en te gaan dreigen met vaandelvlucht en dies meer .
    Greetz, KAriboe
    Dat laatste vind ik nu ook wel een brug te ver, maar dat belet niet dat me op het ogenblik wel de zin ontgaat om iets te posten. Laat ons hopen dat het idd koelt zonder blazen. Als je trouwens het aantal stemmen bekijkt en het rekenkundig gemiddelde ervan ten opzichte van het aantal views blijkt het idd een maat voor niets te zijn. Nu ja, ik post dan wel in fotodiscussie, hoef ik me voor mijn foto's over die sterren niet druk te maken.
    fotosite

    Comment


    • Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

      Oorspronkelijk geplaatst door elsan
      Nu ja, ik post dan wel in fotodiscussie, hoef ik me voor mijn foto's over die sterren niet druk te maken.
      Komaan Elsan, dat zou toch al te jammer zijn - dat zijn die 'sterren' toch niet waard. Kijk naar de foto's en de bijhorende commentaren binnen het forum waar we het meest vertoeven : eigenlijk is er toch niets veranderd ?
      De commentaren blijven toch interessant, grappig, dom of gemeen ? Dat was zo, dat is nu nog zo en dat zal toch ook zo blijven - sterren of geen sterren. Het zijn niet de sterren die een forum leuk en interessant maken, maar de posters als jij en ik en de meeste anderen... Zolang de boeiende, leuke en goedbedoelende posters in de meerderheid blijven zal deze digitale plek de moeite blijven...
      Gemeende groet,
      Kariboe
      * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
      Euh... deze quotering is zeer subjectief !

      Comment


      • Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

        @Kariboe : als ik van 't weekend de zon zie ipv sterren en een paar uren in 't veld gezeten heb, zal ik er allicht ook wel anders tegenaan zien
        fotosite

        Comment


        • Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

          Oorspronkelijk geplaatst door elsan
          @Kariboe : als ik van 't weekend de zon zie ipv sterren en een paar uren in 't veld gezeten heb, zal ik er allicht ook wel anders tegenaan zien
          Dat is 't, makker - een echte natuurfotograaf komt tot rust in de ... juist ja
          Greetz, Kariboe
          * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
          Euh... deze quotering is zeer subjectief !

          Comment


          • Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

            Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe
            Het zijn niet de sterren die een forum leuk en interessant maken, maar de posters als jij en ik en de meeste anderen... Zolang de boeiende, leuke en goedbedoelende posters in de meerderheid blijven zal deze digitale plek de moeite blijven...
            Bravo dat jij zo positief denkt. Het siert je, echt waar. Ik probeer dit ook, hoor. Maar kan mij nu iemand eens uitleggen voor wie die sterren dan wel bedoeld zijn? Als de goedbedoelende posters ze links laten liggen, waarvoor dienen ze dan?
            DigiCam

            Comment


            • Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

              Na het lezen van de eerste postings, heb ik me niet meer de moeite getroost om de hele ontsporende discussie in deze draad nog verder tot in detail te lezen want er wordt teveel op de man gespeeld en het komt de algemene sfeer van het forum zeker niet ten goede.
              Hierboven heb ik een suggestie gedaan om de "kwotering" tenminste doorzichtig én leerrijk te maken. Een moderator heeft correct geantwoord dat dit technisch niet mogelijk is. OK, ik heb ik alle begrip hiervoor, maar dan moet voor mij die sterrenhemel helemaal niet.
              Als ik al eens een foto post, dan is dat enkel en alleen om opbouwende commentaar te krijgen van collega's die me wat kunnen bijbrengen.
              Ik ben niet het type dat zit te smachten om veel lofbetuigingen of "sterren" te krijgen.
              Beoordelingen zijn sowieso subjectief, als ik zie wat soms in de HOF verschijnt, dan weet ik wel genoeg...

              Als dit kleingeestig gekrakeel hier niet spoedig ophoudt, zal ik moeten overwegen of ik nog dagelijks op dit forum zal komen.
              Gebruik liever uw energie in POSITIEVE zaken en stop aub. met dat gekibbel. Ik ben het méér dan beu!

              Comment


              • Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

                Oorspronkelijk geplaatst door LucD
                Als dit kleingeestig gekrakeel hier niet spoedig ophoudt, zal ik moeten overwegen of ik nog dagelijks op dit forum zal komen.
                Gebruik liever uw energie in POSITIEVE zaken en stop aub. met dat gekibbel. Ik ben het méér dan beu!
                Ik begrijp je wel Luc, maar je komt toch niet op deze plek voor het 'kleingeestig gekrakeel' ? Je komt hier toch voor de vele foto's, de knappe hulp en het boeiend over en weer gepraat over je hobby. En voor de vele forummembers die het wel goed menen met het forum en de andere fotografen.
                Want laten we realistisch zijn, er zijn er wel een paar die vreemde spelletjes spelen, een paar lastpakken... maar de vele andere goedbedoelende posters daarvoor in de kou laten staan... Als je 't moeilijk krijgt, kijk dan naar hun foto's en de zinvolle commentaren. Zie de hulp die members elkaar geven, lees de antwoorden op de vragen...
                Dàn kan je er weer tegen voor een tijdje

                Wat uiteraard niet wegneemt dat hier niet - beleefd en gemotiveerd! - kan gesteld worden dat die "sterrenslag" niet hoeft
                Greetz, Kariboe
                * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                Comment


                • Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

                  Hallo,

                  Amaai ...
                  In dit forum zijn we gewend om zo veel mogelijk rekening te houden met de wensen van de gebruikers, en dus bieden we bijvoorbeeld iets aan als "test" om eens te zien wat de gebruikers ervan vinden. Dat geldt dus ook voor het "sterrensysteem" want je kan op voorhand vaak moeilijk inschatten wat de mensen ervan vinden.
                  Het "sterrensysteem" zit dus nog steeds in de "evaluatiefase" en de bedoeling was dat de gebruikers er hun (gefundeerde) mening over konden zeggen. Na de evaluatiefase wordt dan bekeken of het al dan niet bruikbaar is/een meerwaarde biedt. Da's alles ...
                  Maar amaai, wat sommigen ervan gemaakt hebben ... pffffff ....
                  In plaats van gewoon even een objectieve en gefundeerde mening te geven over iets wat in een test/evalutaiefase zit.
                  Dank aan iedereen die het bij die mening heeft gehouden - want daarom was het te doen.

                  Dit is nog steeds een forum waar digitale fotografie het hoofdonderwerp is.
                  Dat we daarbij de mening van de gebruikers vragen is voor ons een onderdeel van de "open" politiek en een mogelijkheid tot inspraak.
                  Jammer dat daar door sommigen zo'n misbruik van gemaakt wordt ...

                  Jaja
                  Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7III, Sony A7II, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                  Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                  Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                  Comment


                  • Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

                    Je hebt gelijk Kariboe, dàt is dan ook de (enige) reden waarom ik steeds naar dit forum blijf terugkomen.
                    Ik heb hier idd. een aantal fijne en interessante mensen leren kennen die ik bijzonder waardeer, maar er zijn er ook andere, die ik systematisch tracht te negeren omwille van hun houding. Desalniettemin wordt je toch maar weer geconfronteerd met "afrekeningen" tussen twee of meer "partijen", waar je zelf niets mee te maken hebt. Ik tracht dit allemaal niet te lezen, maar ongewild val je er toch steeds weer op... Laat dit dus aub. ophouden!...
                    Met de beste bedoelingen kijk ik dan toch maar weer uit naar die interessante en leerrijke bijdragen...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe
                    Ik begrijp je wel Luc, maar je komt toch niet op deze plek voor het 'kleingeestig gekrakeel' ? Je komt hier toch voor de vele foto's, de knappe hulp en het boeiend over en weer gepraat over je hobby. En voor de vele forummembers die het wel goed menen met het forum en de andere fotografen.
                    Want laten we realistisch zijn, er zijn er wel een paar die vreemde spelletjes spelen, een paar lastpakken... maar de vele andere goedbedoelende posters daarvoor in de kou laten staan... Als je 't moeilijk krijgt, kijk dan naar hun foto's en de zinvolle commentaren. Zie de hulp die members elkaar geven, lees de antwoorden op de vragen...
                    Dàn kan je er weer tegen voor een tijdje

                    Wat uiteraard niet wegneemt dat hier niet - beleefd en gemotiveerd! - kan gesteld worden dat die "sterrenslag" niet hoeft
                    Greetz, Kariboe

                    Comment


                    • Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

                      Misschien eens hier een kijkje nemen, op deze site hebben ze een zeer ingenieus quoteringssysteem uitgedokterd omdat ze vroeger dezelfde problemen hadden : http://www.photoblink.com/

                      Comment


                      • Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Xarder
                        mogelijkheden om Showcase (weer) te maken waarvoor het bedoeld is.
                        <snip>
                        krijg je idd die schifting die denk ik vrijwel iedereen graag ziet, nl. dat de TSers die foto's posten die (regelmatig) beoordeeld worden met 1 of 2 sterren, zich eens achter de oren gaan krabben en hun post toch maar de volgende keer in discussie of discussie extra gaan posten om te kijken wat er nu eigenlijk mis is met hun foto's.
                        Als het systeem zou slagen, en het zou functioneren volgens dit idee, dan krijg je dus nog maar een paar fotos per dag, keurig geordend in wel 10 verschillende categorieen (showcase) en een paar honderd in de "discussie" vergaarbakken waar geen onderscheid gemaakt wordt op basis van onderwerp. Dan zit je als lezer / kijker tegen een hele berg aan te hikken waarvan je van tevoren niet weet wat er tussen zit, van wat interessante problemen zouden kunnen zijn en wat "afgekeurd showcase materiaal" zou zijn. Van de regen in de drup, als je het mij vraagt.

                        Persoonlijk ben ik meer een voorstander van een portfolio systeem zoals bij sportsshooter het geval is. Laat iedereen een portfolio maken waarin hij/zij representatief werk ten toon kan stellen. Beperk dat tot 20 platen die eens per week gewisseld kunnen worden bijvoorbeeld. Daarnaast nog een forum om probleemgevallen te kunnen bespreken en voila!

                        Comment


                        • Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

                          Het waarderingssysteem geniet wat mij betreft nog steeds het voordeel van de twijfel, ik heb wel al enkele bedenkingen :

                          Als het systeem behouden blijft zou ik ook voorstellen om de beschrijvingen bij de sterren iets aan te passen. Nu wordt heel veel met 3 of 4 sterren gewerkt omdat 1en 2 sterren te negatief geformuleerd zijn. En aangezien een gemiddelde score van 3.5 à 4.49 vier sterren toont en een gemiddelde van 2.5 à 3.49 drie sterren, is er te weinig onderscheid en lijkt het systeem wat overbodig.

                          Men kan zich ook de vraag stellen of het systeem echt een meerwaarde is als je kijkt naar :
                          de enorme afwijking tussen het aantal sterquoteringen en het aantal views
                          en de heel sterke gelijkenis tussen het aantal sterquoteringen en het aantal comments per foto. Wie niet reageert, quoteert blijkbaar ook meestal niet.

                          Ik kan ook gerust leven zonder het systeem. Het aantal reacties en views geeft ook meestal een zekere indicatie wat men van een foto vindt...

                          Ik heb mijn twijfels of dit mensen gaat doen inzien dat kwaliteit belangrijker is dan kwantiteit.

                          Maar ik vind het wel wat overdreven om iets na nog geen dag al af te schieten ... Mocht iedereen zijn fototoestel terugbrengen naar de winkel en de winkelier wat gaan uitschelden omdat de eerste gemaakte foto's wat minder uitvallen, het zou een mooie bedoening worden ...
                          Mijn fotowebsite : www.filover.be

                          Comment


                          • Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

                            Het is hier nu toch volle bak hé...

                            Een foto van me krijgt heel goeie kritieken, maar deze mensen zeggen ook dat ze geen sterrengevers zijn.
                            En de sterrengevers halen hem naar een gemiddelde, de score is zelfs maar 2,6, dus eigenlijk slecht nu weet ik het ook niet meer hoor

                            Comment


                            • Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

                              Oorspronkelijk geplaatst door picasso
                              Het is hier nu toch volle bak hé...

                              Een foto van me krijgt heel goeie kritieken, maar deze mensen zeggen ook dat ze geen sterrengevers zijn.
                              En de sterrengevers halen hem naar een gemiddelde, de score is zelfs maar 2,6, dus eigenlijk slecht nu weet ik het ook niet meer hoor

                              Ja, dat is nu hetgene wat ik gezegd heb. Goede commentaar van mensen die die sterretjes maar niets vinden en waarschijnlijk een paar die je niet moeten hebben.

                              Ik vroeg me dus ook af waarom men niet eerst de mening had gevraagd aan de leden alvorens over te gaan tot zulke test.

                              Hombre verdraaide mijn woorden of heeft men boodschap misschien verkeerd begrepen. Uiteraard wilde dat niet zeggen of iedreen pro of contra zou zijn, maar het had jullie misschien, bestuur, een hoop last bespaard.

                              En ook zeker weten, je kan niet voor iedereen goed doen.

                              Comment


                              • Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

                                Omdan te horen, dat jullie moeten oordelen over iets dat jullie niet kennen, niet gestest hebben, eerste willen testen om te zien wat het is....??!!

                                Oorspronkelijk geplaatst door beauceron
                                .....
                                Ik vroeg me dus ook af waarom men niet eerst de mening had gevraagd aan de leden alvorens over te gaan tot zulke
                                test.....
                                Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

                                Comment

                                Working...
                                X