Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

    Oorspronkelijk geplaatst door jdm
    [MOD] On topic aub! Tekst verwijderd.

    Willy

    wtf was dit off topic ? 'k was gewoon over het principe van de sterren bezig. Vroeger was dit geen fotoforum voor strevers, maar nu maken jullie er nu wel een van.



    --------------- gewist off topic gedeelte -------------------
    Waarom testen ? Jullie veranderen gewoon het volledige principe van de showcase. Showcase was er, om foto's te tonen (zo heb ik het altijd begrepen, excuseer me als ik het mis begrepen heb). Als ik een foto wou beoordeeld hebben, was er een ander onderdeel nl fotodiscutie, of zelf de challenge.
    Nu worden in de showcase de foto's beoordeeld. Als ik een foto post in de showcase, wil ik gewoon een foto aan iedereen tonen, heb ik niet de behoefte om op die foto beoordeelt te worden.

    Kunnen jullie dan nog een andere onderdeel maken, waar we terug foto's kunnen posten, zonder dat die een beoordeling hoeven. Of mogen we gewoon die foto's, die we niet beoordeeld willen zien gewoon in chit chat posten ?

    Als het jullie bedoeling is, van minder foto's in de showcase te krijgen. Dan lukt dit wel, met dit nieuwe systeem. Ik heb helemaal geen behoefte meer om foto's te posten (niet dat dit veel verschil maak, zoveel post ik toch niet maja), en ik heb de indruk dat anderen ook die behoefte verliezen, nu de foto's een beoordeling krijgen.

    Maar ik denk niet dat jullie het willen begrijpen, dat er mensen willen foto's posten, gewoon om deze te laten zien, zonder dat ze willen dat die beoordeeld worden, en dat dit nu niet meer mogelijk is. Dit is een vrij fundamentele verandering.
    To make your dreams come true, wake up

    Comment


    • Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

      Oorspronkelijk geplaatst door jdm
      wtf was dit off topic ? 'k was gewoon over het principe van de sterren bezig. Vroeger was dit geen fotoforum voor strevers, maar nu maken jullie er nu wel een van.



      --------------- gewist off topic gedeelte -------------------
      Waarom testen ? Jullie veranderen gewoon het volledige principe van de showcase. Showcase was er, om foto's te tonen (zo heb ik het altijd begrepen, excuseer me als ik het mis begrepen heb). Als ik een foto wou beoordeeld hebben, was er een ander onderdeel nl fotodiscutie, of zelf de challenge.
      Nu worden in de showcase de foto's beoordeeld. Als ik een foto post in de showcase, wil ik gewoon een foto aan iedereen tonen, heb ik niet de behoefte om op die foto beoordeelt te worden.

      Kunnen jullie dan nog een andere onderdeel maken, waar we terug foto's kunnen posten, zonder dat die een beoordeling hoeven. Of mogen we gewoon die foto's, die we niet beoordeeld willen zien gewoon in chit chat posten ?

      Als het jullie bedoeling is, van minder foto's in de showcase te krijgen. Dan lukt dit wel, met dit nieuwe systeem. Ik heb helemaal geen behoefte meer om foto's te posten (niet dat dit veel verschil maak, zoveel post ik toch niet maja), en ik heb de indruk dat anderen ook die behoefte verliezen, nu de foto's een beoordeling krijgen.

      Maar ik denk niet dat jullie het willen begrijpen, dat er mensen willen foto's posten, gewoon om deze te laten zien, zonder dat ze willen dat die beoordeeld worden, en dat dit nu niet meer mogelijk is. Dit is een vrij fundamentele verandering.
      Je vergist je, de verwijderde tekst was niet meer dan twee lijntjes persoonlijk gericht in weinig fraaie bewoordingen naar een moderator. Ik stuur deze tekst via PM door. Niks over het principe van sterren bezig, maar "doodeenvoudig" een moderator aan het uitschelden. Vandaar duidelijk off-topic en verwijderd.

      De onderste tekst in deze quote is gewoon een herhaling van reply #183. Als je wil doen uitschijnen alsof die tekst verwijderd was, ben je behoorlijk fout.
      Hombre

      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

      Comment


      • Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

        Ja moe,dat is hier ook een hele boterham om te lezen.
        Jullie hadden misschien beter een POL gebruikt om voorstanders en tegenstanders van de sterretjes de kans tegeven hun mening te geven of met sterretjes bijvoorbeeld,dan had ik nu al die tekst niet moeten lezen.
        mvg FrançoisVM
        Canon 7D

        Comment


        • Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

          Oorspronkelijk geplaatst door Cois
          Ja moe,dat is hier ook een hele boterham om te lezen.
          Jullie hadden misschien beter een POL gebruikt om voorstanders en tegenstanders van de sterretjes de kans tegeven hun mening te geven of met sterretjes bijvoorbeeld,dan had ik nu al die tekst niet moeten lezen.

          Nee Cois, dat zou een verkeerde indruk geven, een vleugje hoop op enige democratie zou kunnen ontluiken, terwijl wij toch allemaal héél goe weten dat Belgiumdigital een dictatoriale, overgemodereerde, kleuterschool is.

          Onderdanige groeten.

          Jeff
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

            Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
            Nee Cois, dat zou een verkeerde indruk geven, een vleugje hoop op enige democratie zou kunnen ontluiken, terwijl wij toch allemaal héél goe weten dat Belgiumdigital een dictatoriale, overgemodereerde, kleuterschool is.

            Onderdanige groeten.

            Jeff
            Toch leuk dat onze onderdaan die blijkbaar hééél hard onder deze dictatuur lijdt hier nog blijft rondhangen
            [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

            Comment


            • Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

              Oorspronkelijk geplaatst door Hellcat
              Toch leuk dat onze onderdaan die blijkbaar hééél hard onder deze dictatuur lijdt hier nog blijft rondhangen

              Met liefde gehaat worden, kan soms een voordeel zijn .
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

              Comment


              • Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

                Beste bestuur, mods, leden, niet leden, gasten, fotografen en niet fotografen, hobbyisten en al die ik nog vergeten ben.

                Ik heb dit topic nu reeds een tijdje met ongeloof gevolgd.
                Als niet aandeelhouder wilde ik in eerste instantie niet reageren maar dit wordt me steeds moeilijker als ik zie hoe het er hier aan toe gaat.

                Laat me toe om als hobbyist, niet fotograaf, enthousiaste fotoamateur, buitenstaander (lees niet aandeelhouder) hier dan toch even een reactie te geven.

                Ik heb me op het BD forum geregistreerd op 12 oktober 2005 – dat is dus nog absoluut niet zo lang geleden.
                Ik heb tot nog toe steeds mijn foto’s gepost in showcase en ik wil even het hoe en waarom hiervan verduidelijken.
                De forum regels, ja die heb ik gelezen.
                Het is me echter opgevallen dat in de beide topics voor fotobewerking geen onderverdeling zit zoals deze in showcase wel zit. Het gevolg hiervan is dat een post vrij snel naar de tweede pagina verhuist.
                Dit is niet zo in showcase. Hier is er een duidelijke onderverdeling voor verschillende onderwerpen. Het dus ook wat makkelijker om een bepaald onderdeel waar je meer in bent geïnteresseerd te volgen.
                De foto’s die ik tot nog toe gepost heb (20 gestarte topics met foto’s) heb ik daar geplaatst om ze te laten zien.
                Ja ik heb daar een paar maal een reactie gegeven in de stijl van “Hmm, xxx posts en nog geen reactie….”
                Logisch denk ik dan. Vraag ik daar nu naar een BEOORDELING: NEEN!!
                Wel naar een reactie.
                Ik denk dat we allemaal onze foto’s daar plaatsen om twee (eigenlijk 3) dingen:

                1) Om te tonen wat we ZELF doen en kunnen
                2) om te kijken wat anderen hiervan vinden.
                3) omdat we ze zelf goed vinden en er tevreden over zijn.

                Punt 1 en 2 is logisch (volgens mij dan toch).
                Punt 3 is natuurlijk wat anders. Wat is goed en een showcase waardig? Dat is heel subjectief: Wat ik als amateur analoog digitaal omzetter (fotograaf mag enkel met diploma) goed vind is voor een fotograaf misschien helemaal niet goed.
                Denk ik dat, omdat ik in showcase foto’s post ik mezelf niet meer kan verbeteren? NEEN ABSOLUUT NIET
                Is punt 2 nu een beoordeling vragen: NEEN.
                Dit is gewoon om te weten wat anderen van deze tentoongestelde foto vinden. Niet in de zin van een beoordeling maar in de zin van: bevalt me, leuke stijl, compo ok, niet mijn ding, lijkt me leuker in Z/W, enz. (ik zeg maar wat).

                Als dit niet kan waarom dan replys toelaten in showcase. Gewoon de post van de TS en onmiddellijk een slotje er op. Het is toch enkel maar om te laten zien.
                Van dergelijke opmerkingen echter, kan je volgens mezelf ook wel inschatten of dat wat je doet bij anderen in de smaak valt.
                Als men in showcase geen opmerkingen (let op: geen beoordeling) mag geven zoals hierboven beschreven kunnen we dus niet weten wat anderen van onze tentoongestelde foto’s vinden. In dit geval kunnen we onze foto’s beter thuis aan het raam hangen met de foto naar de straatzijde gericht. Daar kunnen de voorbijgangers er naar kijken en zullen ze ook niet zeggen wat ze van de foto’s vinden.
                Als ik een BEOORDELING wil van een foto omdat ik deze niet naar mijn zin krijg en raad en daad wil dan zal ik deze heus wel in fotodiscussie posten.

                Ten slotte nog even dit:
                Deze post is niet geschreven omdat ik niet veel reacties krijg. (schrijf ik er even bij want anders zijn er zeker die dat denken.)
                Deze post is gewoon een persoonlijke visie van het gebruik van het forum. Bedoeling hiervan is de mensen die nieuwe mogelijkheden op het forum willen / kunnen /moeten introduceren een kijk te geven hoe een buitenstaander de zaak bekijkt.
                Deze post is geen pleidooi voor nog tegen sterrern.

                Deze post is wel een pleidooi voor VERDRAAGZAAMHEID en SAMENWERKING op een forum waar iedereen iedereen wel iets kan bijleren.
                Als de voortgang in dit topic niet zo intriest was: ik zou over de grond liggen rollen van het lachen met wat ik hier allemaal lees.
                Als dit de sfeer is waar het forum de laatste tijd naartoe leunt dan zal ik mijn foto’s thuis wel laten zien. Daar komt er zeker reactie en die is bijna altijd goed.
                Wil dit nu zeggen dat ik verdwijn: NEEN zeker niet, ik blijf hier de boel volgen en bijleren van wat ik zie en lees.
                Met bovenstaande wil ik enkel trachten aan te duiden hoe ik de boel zie.

                Met vriendelijke groet,
                Wilfried
                The tide will wait for no-one. That's not even a rule, it's a fact.

                Comment


                • Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

                  Met bovenstaand "verhaal" van Winfried ga ik voor een groot deel mee, zelf heb ik al eens vaker topicstarters die bij het plaatsen van een foto in "showcase" vragen over plaat stelden erop gewezen dat ze dat dan beter in het forumonderdeel "beoordeel" konden plaatsen.
                  Ik ben daarmee gestopt omdat ik op de vingers werd getikt door een mod omdat er ook ergens staat dat men mag posten in het onderdeel van eigen keuze.
                  Zover dus mijn bijdrage in dit topic en ik mag hopen dat de mods vlug komen met de uitslag van deze test.....
                  Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                  Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                  Comment


                  • Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

                    Oorspronkelijk geplaatst door marc
                    Het schijnt niet te helpen om met koeienletters te vermelden dat je geen prijs stelt op een sterrenbeoordeling.
                    ....
                    Marc, dit was nu blijkbaar net de reden die bij mij (de weliswaar impulsieve) reactie uitlokte om een "sterrenbeoordeling" te geven.
                    Op dat ogenblik had ik in deze topic nog niet gelezen dat je dat deed om te zien of er met je "wens" rekening zou gehouden worden.

                    De wijze waarop deze test gebeurde was m.i. niet echt subtiel te noemen.

                    Door, zoals je zelf zegt, de "koeien van letters" en de uitroeptekens voor en na de vraag om niet te quoteren, leek het zo een beetje alsof je op de grote markt, tussen veel volk, heel hard stond te roepen dat je geen aandacht wil. Uiteraard krijg je dan de aandacht waar je "zogezegd" niet om vraagt.

                    Ik dacht dat je door deze "roep" (want dat was het toch) speciale aandacht wilde voor je foto's en dat de vraag om geen beoordeling te geven eerder "ironisch" bedoeld was.
                    Daarom ook mijn "neutrale" beoordeling onder de vorm van 3 sterren. (Ik kon ook overgereageerd hebben door slechts één ster te geven; trouwens objectief gezien zou ik minstens 4 sterren gegeven hebben, zeker voor de tweede foto die ik me nu nog levendig voor de geest kan halen).

                    Toen ik dan je reactie zag (het verwijderen van de foto's) en achteraf dit topic las, begreep ik dat dit niet zo was en je het echt als een test bedoelde.

                    In dat geval had je de test, vermoed ik, beter beter op een serenere manier aangepakt. Vermoedelijk zou ik dan niet gedacht hebben aan een "roep" om aandacht, maar ook dan vrees ik dat er vroeg of laat een andere "onverlaat", al was het maar als "spielerei" bedoeld, toch een quotering zou gegeven hebben. Bij zulk druk bezocht forum kan je dat moeilijk vermijden denk ik.

                    Je mag de quotering dus niet zien als een gebrek aan respect voor jou keuze (zoals je het blijkbaar zelf opvat). Trouwens in dat geval had ik gewoon anoniem deze discussie blijven volgen en had ik hier niet "open en bloot" toegegeven dat ik deze quotering gaf, temeer daar ik hier post met mijn echte naam en mij niet "verberg" achter een nick-name. (Toen ik je ractie in de bewuste topic zelf zag, had ik daar willen reageren, maar aangezien deze, wegens het verwijderen van de foto's, reeds gesloten was, lukte dat niet meer.)
                    Jan Akkermans
                    (BD1097BE)
                    Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

                    Comment


                    • Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

                      Hallo Jan,

                      ik ben blij dat je zo open en bloot laten weten dat jij de persoon bent geweest die de impulsieve 'beoordeling' heeft gegeven.

                      Van mijn kant verdiend het geheel ook niet de schoonheidsprijs maar wil wel aangeven hoe ik over het anonieme beoordelen denk.

                      Tot die tijd hou ik me op de vlakte en wacht de uitkomst af of in de nabije toekomst dit systeem van waarderen blijft.

                      Comment


                      • Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

                        Als niet aandeelhouder en omdat ik -nog- geen foto's gepost heb op BD, heb ik lang aan het twijfelen geweest of ik zou reageren, maar hier -kort- enkele bedenkingen en suggesties.

                        1) In het gebruik van dit forum(onderdeel) stond duidelijk (en verbazingwekkend nog steeds) : "Als je een foto hebt gemaakt waar je zelf tevreden over bent, maar er niet direct een bepaalde techniek mee wilt demonstreren of een beoordeling verlangt, dan kun je deze foto in dit forum tonen.
                        "
                        Maw er is een duidelijke afspraak tussen BD en posters over "niet beoordelen", de nieuwe optie "foto's waarderen" verbreekt deze afspraak eenzijdig. Dat is niet erg netjes en niet goed voor het vertrouwen in BD.

                        2) De opties heeft alleen nut voor een gebruiker als er voor hem al voldoende andere gebruikers een beoordeling gegeven hebben. Frequente gebruikers hebben er in dit opzicht geen voordeel van en dus geen motivatie in die zin om het te doen. Er zijn echter wel andere mogelijke motieven om een "beoordeling" te geven (oa. vriendjespolitiek), maar die zijn contraproductief voor de andere latere gebruikers. Test in elk geval of er voor dit doel geen extra gebruikers worden aangemaakt, verleiding zal groot zijn.

                        3) Het beoordelen van foto's is in grote mate subjectief, behalve voor de echte uitschieters en dan nog vooral voor de -zeer- slechte foto's. Het is zeker niet omdat iemand anders een foto de moeite waard vind dat de meesten dat vinden. Hier een voorbeeld van beoordelingen en commentaar : beoordelen, met dank aan Michael Reichmann voor de tip.

                        4) Er is -zoals meestal- in praktijk geen eenduidigheid wat x *** inhoud.


                        Eventueel wordt er een extra forum onderdeel gemaakt "beoordeel mij", maar in showcase is het, volgens mij, misplaatst en ik begrijp ten volle dat een aantal personen geen foto's meer plaatst of de bestaande wegneemt (hoe jammer ik dat bij bepaalde personen ook vind). Ik vind de aanduiding trouwens storend bij het bekijken van de fora en zou ze veel liever niet zien (letterlijk). Ik zie er trouwens ook geen voordeel in om sneller door de fora te gaan.

                        Een eerste suggestie die volgens mij het volgen van de diverse subfora wel veel sneller zou maken, is een aanduiding of een thread (en niet de laatste post) al door mij bekeken is. Nu bekijk ik soms meermaals dezelfde middelmatige foto omdat ik vergeten ben dat ik hem reeds bekeken heb. (De goeie blijven gelukkig wel hangen.)

                        Een andere suggestie is de mogelijkheid om vlot een groot aantal foto's van diverse posts te kunnen bekijken. In dat opzicht is de tip van Jef een verademing (fotocommunity). Een oplossing is ook "automagically" ineens een aantal threads in aparte tabbladen te openen.

                        mvg

                        Alain

                        Comment


                        • Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

                          Bijna iedereen in deze thread maakt dezelfde redeneerfout, namelijk dat de sterretjes er staan om beoordeeld te worden.

                          Jullie schijnen te vergeten dat de belangrijkste gebruikers van een forum de lezers zijn. Kijk gerust eens naar de datum waarop ik mij inschreef in dit forum en kijk eens naar het aantal posts... juist: nog steeds "junior".

                          Het sterretjessysteem werd ingevoerd om de lezers te helpen sneller interessante threads te vinden. Uiteraard krijg je op die manier een selectie die door de massa wordt geappreciëerd, maar elke lezer kan nog steeds lager gequoteerde threads ook bekijken.

                          Het feit dat sommige posters problemen hebben met quotering van hun "showcase" staat mijns insziens niet in verhouding met het gemak dat een meervoud gebruikers hierdoor krijgt aangeboden. Voorbeeldje: ik selecteer nu op aantal reacties. Maar dan kom ik dikwijls terecht in de zoveelste scheldtirade en dus niet noodzakelijk bij een interessante discussie.

                          Trouwens, in het algemeen is er op dit forum veel te weinig respect voor de meerderheid van de gebruikers. Zelfs de veelvuldige posters ("post whores" noemen ze deze op Engelstalige sites...) zullen waarschijnlijk het belangrijkste deel van hun tijd op deze fora doorbrengen als lezer. Maak het die lezer aub aangenamer, ook als er af en toe een ego een deukje door oploopt. En ik zou nog wat hints kunnen geven ivm gebruik van quotes, smileys, back-seat modding,... maar het onderwerp van deze thread is al zwaar genoeg op zich.

                          Comment


                          • Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

                            "Bijna iedereen in deze thread maakt dezelfde redeneerfout, namelijk dat de sterretjes er staan om beoordeeld te worden.

                            Jullie schijnen te vergeten dat de belangrijkste gebruikers van een forum de lezers zijn. Kijk gerust eens naar de datum waarop ik mij inschreef in dit forum en kijk eens naar het aantal posts... juist: nog steeds "junior".

                            Het sterretjessysteem werd ingevoerd om de lezers te helpen sneller interessante threads te vinden. Uiteraard krijg je op die manier een selectie die door de massa wordt geappreciëerd, maar elke lezer kan nog steeds lager gequoteerde threads ook bekijken."


                            Meen je dat nu of is dit een grap.

                            Comment


                            • Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

                              Oorspronkelijk geplaatst door unick
                              Bijna iedereen in deze thread maakt dezelfde redeneerfout, namelijk dat de sterretjes er staan om beoordeeld te worden.

                              Jullie schijnen te vergeten dat de belangrijkste gebruikers van een forum de lezers zijn. Kijk gerust eens naar de datum waarop ik mij inschreef in dit forum en kijk eens naar het aantal posts... juist: nog steeds "junior".

                              Het sterretjessysteem werd ingevoerd om de lezers te helpen sneller interessante threads te vinden. Uiteraard krijg je op die manier een selectie die door de massa wordt geappreciëerd, maar elke lezer kan nog steeds lager gequoteerde threads ook bekijken.

                              Het feit dat sommige posters problemen hebben met quotering van hun "showcase" staat mijns insziens niet in verhouding met het gemak dat een meervoud gebruikers hierdoor krijgt aangeboden. Voorbeeldje: ik selecteer nu op aantal reacties. Maar dan kom ik dikwijls terecht in de zoveelste scheldtirade en dus niet noodzakelijk bij een interessante discussie.

                              Trouwens, in het algemeen is er op dit forum veel te weinig respect voor de meerderheid van de gebruikers. Zelfs de veelvuldige posters ("post whores" noemen ze deze op Engelstalige sites...) zullen waarschijnlijk het belangrijkste deel van hun tijd op deze fora doorbrengen als lezer. Maak het die lezer aub aangenamer, ook als er af en toe een ego een deukje door oploopt. En ik zou nog wat hints kunnen geven ivm gebruik van quotes, smileys, back-seat modding,... maar het onderwerp van deze thread is al zwaar genoeg op zich.

                              Een collectieve redeneerfout? Bij het aankondigen van deze post werd toch geschreven dat het oa de bedoeling was, een middel te creëeren om er posts te kunnen "uitpikken", net zoals de forumindeling, gezien de onmogelijkheid om nog alles te kunnen volgen. Dan zullen de meesten de bedoeling wel begrepen hebben zeker? Maar als anderzijds aangegeven wordt dat het een middel kan zijn om sommige beginners te wijzen op de mogelijkheid dat ze misschien meer opbouwende feedback kunnen krijgen in fotodiscussie (extra) is dat toch wel een "beoordeling"? En dat kan inderdaad nuttig zijn: in de eerste plaats voor de TS, en bovendien ook voor de gehaaste lezers, voor wie het -indien hij dat zelf wenst- het een middel kan zijn om de als mooi aangeduide posts er te kunnen uitpikken.


                              Bovendien: stel iemand post een foto in showcase en krijg 2 sterretjes, waarop hij of zij de "sterretjes-legende" (de knop waardering ) raadpleegt om te kijken wat die 2 sterretjes betekenen en daar staat: uitstekend - goed - gemiddeld - slecht - verschrikkelijk.
                              Ik heb geen psychologie gestudeerd, maar ik vermoed dat die woorden bij de meeste mensen als een beoordeling overkomen.



                              Groetjes,

                              Evi
                              Imagination is intelligence having fun.
                              Piep!

                              Comment


                              • Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

                                @Beauceron: wat begrijp je niet ? Dat de belangrijkste gebruiker van een forum de lezer is ? Je leest toch veel meer op een forum dan dat je er schrijft ? Bij het verbeteren van een forum moet daarom vooral gekeken worden naar wat de lezer wilt, niet naar wat de poster wilt.
                                @Eefke: Uiteraard is het een beoordelingssysteem, dat ontken ik toch niet. Maar de functie ervan is niet om de poster feedback te geven, wel de lezer. En als de poster daar problemen mee heeft dan moet die misschien wat leren relativeren ?

                                For the record: ik heb veel ervaring met verschillende fora. De meest aangename zijn deze die streng en strikt gemodereerd worden met duidelijke regels - behalve regels om het forum te laten werken ook regels die gericht zijn om het de lezer aangenaam te maken. Uiteraard vereist dit kennis van zaken en maturiteit van de moderators...

                                Comment

                                Working...
                                X