Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

    ... maar deze wou ik toch eens tonen :p Crioceris asparagi Maldegem Aspergehaantje (Blauwe Aspergekever) -- Asparagus beetle Tyria jacobaeae Maldegem Sint Jacobsvlinder -- Cinnabar


    Link die ik eigenlijk bedoelde te plaatsen .
    Dit wordt dus gewaardeerd als "slecht". Mss geen meesterwerk, maar als dit een slechte macro is, ja jongens, dan kunnen we beter de boeken toedoen.
    De man niet spelen ? Laat me niet lachen.
    fotosite

    Comment


    • Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

      Heb grote twijfels of dit een verbetering is. Persoonlijk vind ik het geen verrijking. Ik hoop dat er snel een optie komt waarmee je kan aangeven geen prijs te stellen op deze anonieme waardering.

      Tot die tijd wacht ik met posten en kijk de kat uit de boom.

      Comment


      • Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

        Oorspronkelijk geplaatst door marc
        Heb grote twijfels of dit een verbetering is. Persoonlijk vind ik het geen verrijking. Ik hoop dat er snel een optie komt waarmee je kan aangeven geen prijs te stellen op deze anonieme waardering.

        Tot die tijd wacht ik met posten en kijk de kat uit de boom.
        Ook mijn mening.
        Het gevaar bestaat dat men je foto's enkel zal bekijken vanaf x sterren. Sterren die anoniem kunnen gegeven worden, met alle gevaar vandien. Kweet echt niet of dit Michelingedoe echt nodig was. (Michelin gaf ook al sterren aan reastaurants die nog niet open waren En hier was al duidelijk wie de sterren gaf, op dit forum echter......... )

        Comment


        • Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

          Ik ga mijn eerste post over dit onderwerp even herhalen . . . . kijk naar die sterren met een knipoog en neem het niet persoonlijk . . . iedereen heeft verschillende smaken en goestingen . . . leg je daar bij neer en je voelt je ineens een stuk gelukkiger
          En collega's fotografen en amateur fotografen : Til er gewoon niet te zwaar aan . . . zoals een liedje ooit begon : Don't worry, be happy . . . tenslotte, voor de meesten is het toch een hobby, niet? ( Wel een dure . . . )
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

            Oorspronkelijk geplaatst door 21kine
            Ik ga mijn eerste post over dit onderwerp even herhalen . . . . kijk naar die sterren met een knipoog en neem het niet persoonlijk . . . iedereen heeft verschillende smaken en goestingen . . . leg je daar bij neer en je voelt je ineens een stuk gelukkiger
            En collega's fotografen en amateur fotografen : Til er gewoon niet te zwaar aan . . . zoals een liedje ooit begon : Don't worry, be happy . . . tenslotte, voor de meesten is het toch een hobby, niet? ( Wel een dure . . . )
            Kan best zijn en het zijn niet de sterren op zich die me storen maar heel het anonieme gedoe. Op het moment dat ik mijn post plaats staat die macro met twee sterretjes, nu met vier ??? Trek heel dat gedoe uit de anonimiteit zodat we zien wie wat stemt en desnoods kunnen vragen waarom en ik wil me er zeker bij neerleggen. Nu is het gewoon om misbruik vragen. Nu, maak je geen zorgen, ik ga d'r mijn slaap niet voor laten. Tot nader order post ik gewoon niets meer, hoeft er niets gewaardeerd te worden, en ik vrees dat er nog zo zullen reageren.
            fotosite

            Comment


            • Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

              Geef gewoon 5 sterretjes aan de foto's die er geen of ééntje hebben. Dat oogt toch mooier

              Comment


              • Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

                Ik ben er gewoon al niet zo een voorstander van omdat het dubbel werk is. Eerst een beoordeling geven dmv sterretjes en daarna nog commentaar geven. Je kan het een of het ander doen, maar dan is het gewoon maar punten geven, wat ik niet zo goed vindt. Liever een goed commentaar dan. Soms kan je niet anders zeggen dat een foto goed en dat is alles van commentaar, maar dan is het zo. Ik geef nu alleen maar commentaar op de foto, zoals ik altijd al gedaan heb. Aan de hand van het aantal reply's en commentaren weet je ook dat de anderen de foto goed vinden en je kan dan nog altijd leren van het commentaar.
                "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

                Comment


                • Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

                  Aha, 't wordt hier weer zo'n discussie waar iedereen eens goed tegen het plafond kan gaan .

                  Mijn gedacht over die melkweg in showcase ?

                  1. Ik vind het visueel nogal vervuilend op het forum. Nu, 't Is een nieuw speeltje dat imho op zijn tijd wel zal minderen. Dat stel je ook vast op andere forums. En de mod's hebben wat mij betreft gelijk als ze stellen dat je pas kunt weten of deze race tegen de sterren een meerwaarde biedt als je het uitprobeert.

                  2. Alles hangt er natuurlijk van af hoeveel waarde je aan zoiets hecht. Gezien de anonimiteit van de sterrenslag hecht ik er weinig belang aan. Vorige reacties beschrijven reeds het mogelijke oneigenlijk gebruik van anonieme systemen. Dat maakt ook mij een beetje huiverig in een tijd waar mensen op van alles en nog wat kritiek hebben maar steeds minder het lef tonen om daar openlijk voor uit te komen, te zeggen wat niet goed is, waarom dat is en (het belangrijkste van al) een alternatief te geven.

                  3. Sterren of niet, ik blijf zeer veel waarde hechten aan de reacties op een foto. Als ik zie wat die allemaal bijgedragen hebben aan mijn werk het voorbije anderhalf jaar dan kan ik alleen maar een opsteken voor iedereen die de moeite gedaan heeft om op mijn foto's te reageren. Volgens sommigen staat de toekomst in de sterren te lezen, maar of deze sterren belangrijk zijn voor de toekomst van de digitale fotografie valt ernstig te betwijfelen.

                  3. Positief bekeken kan het misschien een uitdaging zijn om meer originaliteit in de titel van je post te stoppen. Ik stel vast dat dit voor mij vaak de bepalende factor is om een foto al dan niet te bekijken. Op de tweede plaats komt dan de naam van de fotograaf. Alhoewel die bij een snelle visie van het forum wat verbleekt naast al dat sterrengeweld.

                  4. De stickie bij elk showcase item zegt " Als je een foto hebt gemaakt waar je zelf tevreden over bent, (...)". Dat is ook wat ik op BD doe, foto's posten die ik in eerste instantie nog altijd voor mezelf maak. Maar die ik heel graag deel met de community op dit forum. En het doet zo'n deugd als anderen je werk kunnen appreciëren of er kritieken op geven waar je werk beter van wordt. Maar een foto waar ik zelf tevreden over ben, blijft wat hij is, ongeacht de lading sterren die er al dan niet naast staat.

                  Conclusie? Voor deze jongen hoeft deze software spielerei niet geactiveerd te blijven. Maar als dat wel zo blijft zullen al die sterren na verloop van tijd wennen zoals het logo van een TV zender dat constant geprojecteerd wordt tijdens de uitzending van een film. Je let er gewoon niet meer op.

                  Tot zover deze lezing
                  Meer foto's op mijn website

                  Comment


                  • Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

                    Oorspronkelijk geplaatst door pendragon
                    Aha, 't wordt hier weer zo'n discussie waar iedereen eens goed tegen het plafond kan gaan .

                    Mijn gedacht over die melkweg in showcase ?

                    1. Ik vind het visueel nogal vervuilend op het forum. Nu, 't Is een nieuw speeltje dat imho op zijn tijd wel zal minderen. Dat stel je ook vast op andere forums. En de mod's hebben wat mij betreft gelijk als ze stellen dat je pas kunt weten of deze race tegen de sterren een meerwaarde biedt als je het uitprobeert.

                    2. Alles hangt er natuurlijk van af hoeveel waarde je aan zoiets hecht. Gezien de anonimiteit van de sterrenslag hecht ik er weinig belang aan. Vorige reacties beschrijven reeds het mogelijke oneigenlijk gebruik van anonieme systemen. Dat maakt ook mij een beetje huiverig in een tijd waar mensen op van alles en nog wat kritiek hebben maar steeds minder het lef tonen om daar openlijk voor uit te komen, te zeggen wat niet goed is, waarom dat is en (het belangrijkste van al) een alternatief te geven.

                    3. Sterren of niet, ik blijf zeer veel waarde hechten aan de reacties op een foto. Als ik zie wat die allemaal bijgedragen hebben aan mijn werk het voorbije anderhalf jaar dan kan ik alleen maar een opsteken voor iedereen die de moeite gedaan heeft om op mijn foto's te reageren. Volgens sommigen staat d...
                    ///
                    ...Conclusie? Voor deze jongen hoeft deze software spielerei niet geactiveerd te blijven. Maar als dat wel zo blijft zullen al die sterren na verloop van tijd wennen zoals het logo van een TV zender dat constant geprojecteerd wordt tijdens de uitzending van een film. Je let er gewoon niet meer op.

                    Tot zover deze lezing
                    Verdikkemes Pendragon, ge trekt nie alleen schoon fotokes, maar ge kunt het nog goe zeggen ook...
                    En da voor iemand van het Brugse

                    De waarde van de sterren schat ook ik veel lager in dan een paar gefundeerd commentaren. Trouwens, kijk eens naar de verschillende subfora : eigenlijk is alles redelijk gelijk - de meeste posts krijgen 3 of 4 sterren. Dus zoveel zal het (op den duur) niet uitmaken.
                    Voor mij hoeven de sterren niet echt, maar om daar direct over te beginnen dreigen
                    Ik wacht rustig de proefperiode af...

                    Greetz, Kariboe
                    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                    Comment


                    • Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe
                      En da voor iemand van het Brugse

                      Greetz, Kariboe
                      Rustig hé Kortrijkzaan of ik ga je eens weinig sterren geven bij je foto's
                      Meer foto's op mijn website

                      Comment


                      • Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

                        Oorspronkelijk geplaatst door pendragon
                        Aha, 't wordt hier weer zo'n discussie waar iedereen eens goed tegen het plafond kan gaan .

                        Mijn gedacht over die melkweg in showcase ?

                        1. Ik vind het visueel nogal vervuilend op het forum. Nu, 't Is een nieuw speeltje dat imho op zijn tijd wel zal minderen. Dat stel je ook vast op andere forums. En de mod's hebben wat mij betreft gelijk als ze stellen dat je pas kunt weten of deze race tegen de sterren een meerwaarde biedt als je het uitprobeert.

                        2. Alles hangt er natuurlijk van af hoeveel waarde je aan zoiets hecht. Gezien de anonimiteit van de sterrenslag hecht ik er weinig belang aan. Vorige reacties beschrijven reeds het mogelijke oneigenlijk gebruik van anonieme systemen. Dat maakt ook mij een beetje huiverig in een tijd waar mensen op van alles en nog wat kritiek hebben maar steeds minder het lef tonen om daar openlijk voor uit te komen, te zeggen wat niet goed is, waarom dat is en (het belangrijkste van al) een alternatief te geven.

                        3. Sterren of niet, ik blijf zeer veel waarde hechten aan de reacties op een foto. Als ik zie wat die allemaal bijgedragen hebben aan mijn werk het voorbije anderhalf jaar dan kan ik alleen maar een opsteken voor iedereen die de moeite gedaan heeft om op mijn foto's te reageren. Volgens sommigen staat de toekomst in de sterren te lezen, maar of deze sterren belangrijk zijn voor de toekomst van de digitale fotografie valt ernstig te betwijfelen.

                        3. Positief bekeken kan het misschien een uitdaging zijn om meer originaliteit in de titel van je post te stoppen. Ik stel vast dat dit voor mij vaak de bepalende factor is om een foto al dan niet te bekijken. Op de tweede plaats komt dan de naam van de fotograaf. Alhoewel die bij een snelle visie van het forum wat verbleekt naast al dat sterrengeweld.

                        4. De stickie bij elk showcase item zegt " Als je een foto hebt gemaakt waar je zelf tevreden over bent, (...)". Dat is ook wat ik op BD doe, foto's posten die ik in eerste instantie nog altijd voor mezelf maak. Maar die ik heel graag deel met de community op dit forum. En het doet zo'n deugd als anderen je werk kunnen appreciëren of er kritieken op geven waar je werk beter van wordt. Maar een foto waar ik zelf tevreden over ben, blijft wat hij is, ongeacht de lading sterren die er al dan niet naast staat.

                        Conclusie? Voor deze jongen hoeft deze software spielerei niet geactiveerd te blijven. Maar als dat wel zo blijft zullen al die sterren na verloop van tijd wennen zoals het logo van een TV zender dat constant geprojecteerd wordt tijdens de uitzending van een film. Je let er gewoon niet meer op.

                        Tot zover deze lezing
                        Volledig mee eens...eindelijk iemand die een "gegrond" antwoord geeft
                        Vind die "sterrenregen" een beetje verwarrend, "visueel vervuilend" zoals onze vriend het hier noemt.
                        Het is in testfaze en dus moeten we dit systeem misschien wat respons geven en zien of het "bloeit" of "dood bloedt"...
                        Persoonlijk kom ik liever uit voor mijn mening en probeer die indien mogelijk nog te staven....we zien wel....
                        D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
                        BD0290BE

                        Comment


                        • Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

                          Oorspronkelijk geplaatst door pendragon
                          Rustig hé Kortrijkzaan of ik ga je eens weinig sterren geven bij je foto's
                          Iets tegen Kortrijkzanen daar? Je zal daar al gauw wat meer dan 5 sterretjes zien, als 't zo zit.


                          seppuku.

                          Comment


                          • Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

                            Oorspronkelijk geplaatst door seppuku
                            Iets tegen Kortrijkzanen daar? Je zal daar al gauw wat meer dan 5 sterretjes zien, als 't zo zit.


                            seppuku.
                            LOL
                            Meer foto's op mijn website

                            Comment


                            • Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

                              Voilá, eindelijk nog eens een aantal gefundeerde kritieken zonder het gebruik van scheldwoorden en/of rood aanlopende smilies. Zo kan het ook gasten!

                              We willen hier niemand gaan opzadelen met een systeem dat geen toekomst heeft. Daarom ook dat we reeds van in het begin aangegeven hebben dat het een testperiode moet doorlopen.
                              Mag ik iedereen er aan herinneren dat de verbeteringen aan de forums (herinner je het eerste forum met 5 onderdelen 5 jaar geleden?) er komen mede op vraag van de forumleden. Door bewust deze testperiode te willen saboteren (jdm, jazzadict, kodachrome, ... ) lopen alle forumleden het risico om verdere vernieuwingen, aanpassingen of uitbreidingen uit te stellen of zelfs al te gelasten. Waar halen enkele forumleden dit recht om hun wil op te dringen aan de andere forumleden

                              We staan open voor kritiek en opmerkingen, maar kunnen we het aub een klein beetje eerlijk en fatsoenlijk houden?

                              Bedankt!

                              Willy
                              Forumcoördinator
                              Hombre

                              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                              Comment


                              • Re: Nieuwe forum mogelijkheden: Foto's Waarderen

                                Nu het toch nog test-fase is, wil ik wat vraagjes stellen bij het sterrensysteem.


                                Oorspronkelijk geplaatst door JLP
                                Persoonlijk ben ik ook niet de grootste voorstander van de sterrenregen, vanwege de anonimiteit

                                Persoonlijk vind ik de anonimiteit ook niet het beste idee. Voor mezelf zou ik er geen problemen mee hebben indien zichtbaar zou zijn, hoeveel sterren ik gaf.

                                Wat was eigelijk de reden dat hiervoor werd gekozen, als ik zo nieuwsgierig mag zijn? Vrees voor "wraak"? Ik weinig sterretjes van jou en jij daardoor weinig van mij enz?
                                Misschien zouden sommigen bij een niet-anoniem systeem trouwens meer schroom hebben om zich te laten verleiden tot praktijken zoals aangehaald in FAQ4 (en ik denk daar precies niet alleen zo over )?

                                Als ik het starttopic van Hombre lees was de bedoeling van het sterrensysteem er o.a. voor te zorgen dat de showcase-subfora opnieuw te volgen zijn?
                                Doordat je de zogenaamd "lelijke" foto's kan overslaan? De risico's hiervan zijn al beschreven en voorbeelden waar het misloopt zijn er helaas al. Hombre vermeldt ook (terecht vind ik) "Aan de andere kant zijn er af en toe postings in de Showcase-forums die er in feite niet thuis horen." Hoewel ik mij daar ook erg aan kan ergeren, vind ik dat eigenlijk contradictorisch met de vermelding in de stickies dat iedereen zelf kiest waar hij zijn foto's post? Het is toch niet zo dramatisch om forumleden die zich pas registreren vb automatisch een welkomst-PM te sturen en daarin o.a. te wijzen op de uitgebreidere mogelijkheid om bij te leren via fotodiscussie (extra) dan via showcase waarvan dat niet de bedoeling is (evenals een link naar vb de stickies, de tips, de BD-sizer en de zoekfunctie met de vermelding dat er zich reeds een schat aan info op BD bevindt. Het vermijden van de honderste "wat is diafragma?-vraag" beperkt ook het aantal te lezen topics. ). Ervaren BD-nieuwelingen zullen wel weten dat ze wel kunnen posten in showcase. Niet dat mijn voorstel alles oplost.

                                Sterretje klikken is natuurlijk sneller dan (zelfs heel kort) reageren en leidt misschien tot minder reacties en dus minder te lezen, maar als sommige vaste waarden dan minder lovende commentaren krijgen vind ik dat jammer. Een lovende persoonlijke comment krijgen is toch toffer dan een soort onpersoonlijke "michelin-score" omdat het sommige beginners aan de nodige zelfkritiek ontbreekt? Spijtig, niet? De meeste beginners komen hier toch om te leren (en niet om hun foto's te "showen"), daar hoeft niemand zich toch voor te schamen? Trouwens, als men eerlijk met dit systeem en zichzelf omgaat heb je vanaf 3 of minder sterren kritiek op de foto waarvan de TS wat van kan leren als je hem "out". Oplossing: van zodra je 3 of minder sterren aanklikt, springt er een schermpke open dat je verplicht je comment te posten! (grapje!)



                                In elk geval, ook ik apprecieer het erg dat er nagedacht wordt over het forum en "geëperimenteerd" wordt om dingen te verbeteren en ik ben zeker dat de bedoelingen erachter goed zijn, dus ben ik benieuwd naar het resultaat. Laat jullie dus niet afschrikken door afkraak-reacties.
                                Imagination is intelligence having fun.
                                Piep!

                                Comment

                                Working...
                                X