Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D3s aangekondigd !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D3s aangekondigd !

    Last edited by JePe; 14 oktober 2009, 09:04.
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

  • #2
    Re: Nikon D3s aangekondigt

    Waar is de optionele 1.2x crop eventueel goed voor?
    :::[ w w w . f o t o m a c h i . m x ]::: :::[ M a c h i g l a z k i . О п т и к . B l o g ]:::

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D3s aangekondigt

      Ik ben vooral benieuwd hoe die nog hogere ISO's er uit gaan zien. Ik had bij de aankondiging wel een nieuw FX objectief verwacht, maar het is een DX exemplaar geworden

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D3s aangekondigt

        Oorspronkelijk geplaatst door machi Bekijk bericht
        Waar is de optionele 1.2x crop eventueel goed voor?
        Volgens dpreview:
        The new crop mode is designed to offer a practical combination of lens magnification and slightly reduced file size.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D3s aangekondigt

          Voor een camera in die prijsklasse mochten ze toch een iets kwalitatievere filmmodus voozien hebben
          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D3s aangekondigt

            De presentatie:



            LetsGoDigital is uw online magazine voor Technologie en Lifestyle, met het laatste nieuws, diepgaande achtergrond artikelen en product reviews



            mvg
            Antoine
            Last edited by antoine200; 14 oktober 2009, 08:23.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D3s aangekondigt

              Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
              Voor een camera in die prijsklasse mochten ze toch een iets kwalitatievere filmmodus voozien hebben
              Helemaal GEEN filmmodus zou nog beter zijn

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D3s aangekondigt

                Samples van foto's op iso 6400 en 12800 en video: HIER
                Danny's Photosite

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D3s aangekondigt

                  Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                  Helemaal GEEN filmmodus zou nog beter zijn
                  Ik begrijp dat argument toch niet hoor. Filmmodus is er al sinds de D90, er is dus zo goed als géén extra R&D budget voor nodig geweest, en er wordt voor zover ik weet geen knop aan verspild. De impact op beeldkwaliteit en gebruiksgemak is dus nihil. Waarom er dan over zeuren?
                  Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D3s aangekondigt

                    Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                    Helemaal GEEN filmmodus zou nog beter zijn

                    Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                    Ik begrijp dat argument toch niet hoor. Filmmodus is er al sinds de D90, er is dus zo goed als géén extra R&D budget voor nodig geweest, en er wordt voor zover ik weet geen knop aan verspild. De impact op beeldkwaliteit en gebruiksgemak is dus nihil. Waarom er dan over zeuren?
                    Voor de doelgroep van de D3s is de Filmmodus zeker belangrijk.
                    mvg
                    Antoine
                    Last edited by antoine200; 14 oktober 2009, 08:38.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D3s aangekondigt

                      Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                      Ik begrijp dat argument toch niet hoor. Filmmodus is er al sinds de D90, er is dus zo goed als géén extra R&D budget voor nodig geweest, en er wordt voor zover ik weet geen knop aan verspild. De impact op beeldkwaliteit en gebruiksgemak is dus nihil. Waarom er dan over zeuren?
                      In die zin heb je zeker gelijk, maar ik heb toch liever dat een cameramerk al zijn middelen aanwendt om het fotogedeelte piekfijn in orde te krijgen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D3s aangekondigt

                        Akkoord. Maar ik denk niet dat er aan die videofunctie veel beeldkwaliteit is verloren gegaan.
                        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D3s aangekondigt

                          Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                          Helemaal GEEN filmmodus zou nog beter zijn
                          Ik was toch heel blij dat ik vorige maand in Canada prachtige filmpjes heb kunnen maken van grizzlyberen met m'n 5D2 + 500F4 , die D3s is de camera voor journalisten dus snap ik niet dat ze dan zo'n belabberde filmkwaliteit implementeren op een camera van 4000 euro... Als je ziet wat voor filmkwaliteit uit een 5D2 komt dan zou je misschien je mening nog serieus kunnen herzien ( niet dat ik die persoonlijk veel gebruik, maar bij dergelijke gelegenheden als zojuist beschreven zijn het toch heel mooie herinneringen )
                          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D3s aangekondigt

                            Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                            In die zin heb je zeker gelijk, maar ik heb toch liever dat een cameramerk al zijn middelen aanwendt om het fotogedeelte piekfijn in orde te krijgen.
                            Jammer dat mensen nog steeds niet weten dat er enkel software toegevoegd wordt om te kunnen filmen met een DSLR. Wat er van technologie bijkomt, is te verwaarlozen.

                            Canon 40D kon niet filmen. Maar toch is er een bricoleur in geslaagd software op een CF te zetten en te kunnen filmen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D3s aangekondigt

                              Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                              Ik was toch heel blij dat ik vorige maand in Canada prachtige filmpjes heb kunnen maken van grizzlyberen met m'n 5D2 + 500F4 , die D3s is de camera voor journalisten dus snap ik niet dat ze dan zo'n belabberde filmkwaliteit implementeren op een camera van 4000 euro... Als je ziet wat voor filmkwaliteit uit een 5D2 komt dan zou je misschien je mening nog serieus kunnen herzien ( niet dat ik die persoonlijk veel gebruik, maar bij dergelijke gelegenheden als zojuist beschreven zijn het toch heel mooie herinneringen )
                              Kan zijn, en ik zal het weten te vertellen als ik ooit een Nikon met belabberde filmfunctie zal hebben

                              Comment

                              Working...
                              X