Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D3s aangekondigd !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikon D3s aangekondigd !

    Ik heb het zelfde gedacht,
    Fototoestel = foto's (stil beeld prentjes)
    filmcamera = films (bewegende beelden)

    Waarom zetten ze er geen HDR functie op, dit is nieuw sinds digitale fotografie en heeft rechtstreeks te maken met fotografie.

    Ik zeg niet dat filmen niet leuk kan zijn, wij doen dat thuis ook met onze ixus80 van 150€ als onze kleine weer leuke nieuwigheden ontdekt heeft.
    Daar ga ik geen toestel van over de 2000€ kopen, voor dat geld koop je beter een HD filmcamera waaruit je scherpe foto's kunt halen.

    Mijn gedacht,

    Grtz,
    www.de-busschere-wolfs.net
    D70s - 50mm AF 1.8 / 18-70mm AF 3.5-4.5DX / 70-300mm AF 4-5.6 / SB-600

    Comment


    • #18
      Re: Nikon D3s aangekondigd !

      Oorspronkelijk geplaatst door wip Bekijk bericht

      Waarom zetten ze er geen HDR functie op, dit is nieuw sinds digitale fotografie en heeft rechtstreeks te maken met fotografie.
      dat is imho even dwaas als bvb photoshop installeren op een DSLR
      HDR is iets om te doen in nabewerking en kan je onmogelijk automatisch doen, elke foto vereist andere instellingen. Hou het nabewerken voor op de pc (totdat de DSLR's een 17" kalibreerbaar scherm met HD resolutie krijgen en draadloze muis, ok dan wel)

      ik snap echt niet wat iedereen nu in Godsnaam TEGEN een filmfunctie kan hebben. Ik heb zelfs al uitspraken gehoord van "ik koop dat toestel niet want die kan filmen" onbegrijpelijk toch

      "een fototoestel is gemaakt om foto's mee te nemen" WTF? waarom zaagt er dan niemand over compactjes die kunnen filmen? een gsm is gemaakt om mee te bellen, maar sommige kunnen verdomd sjieke filmpjes maken. We weten het al dat er mensen zijn wie het filmen met een DSLR niet interesseert, komaan, laat degenen die het wel goed vinden dan eens met rust en laat ons genieten ervan, want wij weten tenminste wat voor enorme voordelen het met zich meebrengt

      wat voor een onzin is dit nu, als je het niet nodig hebt, gebruik het dan niet hé. Maar voor de echte videofielen onder ons is dit DE ALLERGROOTSTE innovatie in SLR technologie sinds de overschakeling van analoog naar digitaal...
      De mogelijkheden en kwaliteit zijn nagenoeg eindeloos, en ze worden als maar beter en nog eindelozer (oa. mbv firmware updates)
      Ik had een HDV videocamera van 2000 euro. Als ik de kwaliteit hiervan in punten zou moeten uitdrukken, dan krijgt deze een 2/10 en de 5DmkII een 10/10 (grotendeels dankzij de verwisselbare toplenzen)

      en ik denk trouwens dat het implementeren van een videofunctie wel een beetje makkelijker, minder tijdrovend en winstgevender is dan de iso prestaties nog 1/10 stop te verbeteren...(wat ze sowieso wel zullen doen, videofunctie of niet)

      sorry als ik DSLR video haters hiermee tegen de borst stoot, maar het heeft echt lang genoeg geduurd voor mij en ik laat de haters deze zalige functie echt niet de grond in boren
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #19
        Re: Nikon D3s aangekondigd !

        Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
        dat is imho even dwaas als bvb photoshop installeren op een DSLR
        HDR is iets om te doen in nabewerking en kan je onmogelijk automatisch doen, elke foto vereist andere instellingen. Hou het nabewerken voor op de pc (totdat de DSLR's een 17" kalibreerbaar scherm met HD resolutie krijgen en draadloze muis, ok dan wel)

        ik snap echt niet wat iedereen nu in Godsnaam TEGEN een filmfunctie kan hebben. Ik heb zelfs al uitspraken gehoord van "ik koop dat toestel niet want die kan filmen" onbegrijpelijk toch

        "een fototoestel is gemaakt om foto's mee te nemen" WTF? waarom zaagt er dan niemand over compactjes die kunnen filmen? een gsm is gemaakt om mee te bellen, maar sommige kunnen verdomd sjieke filmpjes maken. We weten het al dat er mensen zijn wie het filmen met een DSLR niet interesseert, komaan, laat degenen die het wel goed vinden dan eens met rust en laat ons genieten ervan, want wij weten tenminste wat voor enorme voordelen het met zich meebrengt

        wat voor een onzin is dit nu, als je het niet nodig hebt, gebruik het dan niet hé. Maar voor de echte videofielen onder ons is dit DE ALLERGROOTSTE innovatie in SLR technologie sinds de overschakeling van analoog naar digitaal...
        De mogelijkheden en kwaliteit zijn nagenoeg eindeloos, en ze worden als maar beter en nog eindelozer (oa. mbv firmware updates)
        Ik had een HDV videocamera van 2000 euro. Als ik de kwaliteit hiervan in punten zou moeten uitdrukken, dan krijgt deze een 2/10 en de 5DmkII een 10/10 (grotendeels dankzij de verwisselbare toplenzen)

        en ik denk trouwens dat het implementeren van een videofunctie wel een beetje makkelijker, minder tijdrovend en winstgevender is dan de iso prestaties nog 1/10 stop te verbeteren...(wat ze sowieso wel zullen doen, videofunctie of niet)

        sorry als ik DSLR video haters hiermee tegen de borst stoot, maar het heeft echt lang genoeg geduurd voor mij en ik laat de haters deze zalige functie echt niet de grond in boren
        Dus iemand die een functie overbodig vind, die 'haat' die functie?

        Comment


        • #20
          Re: Nikon D3s aangekondigd !

          Oorspronkelijk geplaatst door wip Bekijk bericht
          Daar ga ik geen toestel van over de 2000€ kopen, voor dat geld koop je beter een HD filmcamera waaruit je scherpe foto's kunt halen.
          we zullen eens wat fotootjes afdrukken en naast elkaar leggen
          we zullen eens een filmpje maken en naast elkaar afspelen (en ik gebruik al mn lenzen hé, succes)
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #21
            Re: Nikon D3s aangekondigt

            Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
            Helemaal GEEN filmmodus zou nog beter zijn
            Ook mijn gedacht. Dat ze die centen spenderen in andere verbeteringen. (waar die nog mogelijk zijn )

            Comment


            • #22
              Re: Nikon D3s aangekondigd !

              Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
              Dus iemand die een functie overbodig vind, die 'haat' die functie?
              beetje dysfemistisch uitgedrukt, maar sommigen geven zo wel de indruk door erover door te bomen



              om toch nog iets on topic te zeggen :

              Bij de D3s zijn de verbeteringen tov de D3 misschien toch wat povertjes (voorzichtig gezegd in afwachting van de ruis prestaties) en hier kan ik nog begrijpen dat mensen eerder een D3 kopen als ze echt de video functie niet nodig hebben.
              5DmkIII en wat glas

              Comment


              • #23
                Re: Nikon D3s aangekondigd !

                Als je snapt wie de doelgroep is kan je ook wel snappen dat bewegende beelden ook een voordeel kunnen zijn .
                Die hdr is nog zo'n vb. hij is perfect implimenteerbaar in een body maar dit zal waarschijnlijk direct gevolgen hebben op het "moederbord " van de camera .
                We zien dat een fotograaf hoe langer hoe meer dingen moet kunnen aanreiken voor zijn opdrachtgever ,tot een verslag toe , dus bewegende beelden of hdr zijn een voordeel .
                Vind het dan ook belachelijk deze dingen steeds in twijfel te trekken , .
                Wat ik opmerkelijk vind is de crop-factor mogelijkheid , betekend dit dat op deze manier van werken het aangegeven wordt dat de lensenevolutie ietswat achterop hinkt ?
                Of concludeer ik verkeerdelijk dat de crop-factor een belangrijke rol speelt bij een lens keuze ? Terwijl beide restreeks niks met elkaar te maken hebben .
                Weet iemand hier al een prijs van ?

                Comment


                • #24
                  Re: Nikon D3s aangekondigt

                  Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk bericht
                  Jammer dat mensen nog steeds niet weten dat er enkel software toegevoegd wordt om te kunnen filmen met een DSLR. Wat er van technologie bijkomt, is te verwaarlozen.

                  Canon 40D kon niet filmen. Maar toch is er een bricoleur in geslaagd software op een CF te zetten en te kunnen filmen.
                  So what?
                  Als ze in de D4 een gsm steken, dan is dat ook alleen maar software. Of waarom geen draadloze verbinding met het camera circuit in je villa om te kijken of er geen inbrekers zijn? Ik bedoel, de mogelijkheden zijn eindeloos en natuurlijk kunnen al die dingen in héél specifieke situaties best nuttig zijn, maar de voornaamste reden om dit toe te voegen zijn commerciële redenen, marktaandeel, ... Niet onbelangrijk voor een dslr fabrikant, vooral in segmenten waar massaal veel toestellen verkocht worden en waar potentiële klanten gevoelig zijn voor gadgets.
                  Maar we hebben het hier over een D3s. Een pro-toestel met een specifieke doelgroep. Hoeveel D3 gebruikers hebben er de afgelopen jaren geklaagd dat er geen video functie in zat? Hoeveel D3s gebruikers gaan die functie gebruiken afgezien van het occasionele 'eens proberen'?
                  Dat die camera zich niet anders gaat gedragen mét video functie klopt natuurlijk. Toch deze twee bedenkingen. 1) Het gebruiksmenu wordt er niet eenvoudiger op 2) Een camerafabrikant kan zijn beperkte hoeveelheid geld/mensen investeren in allerlei dingen. Ik vind het dan zinniger als ze dat in dingen doen die het fotograferen ten goede komen.

                  Comment


                  • #25
                    Re: Nikon D3s aangekondigd !

                    Oorspronkelijk geplaatst door wip Bekijk bericht

                    Waarom zetten ze er geen HDR functie op, dit is nieuw sinds digitale fotografie en heeft rechtstreeks te maken met fotografie.
                    Mijn gedacht,

                    Grtz,
                    HDR nieuw?

                    Comment


                    • #26
                      Re: Nikon D3s aangekondigd !

                      Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                      dat is imho even dwaas als bvb photoshop installeren op een DSLR
                      HDR is iets om te doen in nabewerking en kan je onmogelijk automatisch doen, elke foto vereist andere instellingen. Hou het nabewerken voor op de pc (totdat de DSLR's een 17" kalibreerbaar scherm met HD resolutie krijgen en draadloze muis, ok dan wel)

                      ik snap echt niet wat iedereen nu in Godsnaam TEGEN een filmfunctie kan hebben. Ik heb zelfs al uitspraken gehoord van "ik koop dat toestel niet want die kan filmen" onbegrijpelijk toch

                      "een fototoestel is gemaakt om foto's mee te nemen" WTF? waarom zaagt er dan niemand over compactjes die kunnen filmen? een gsm is gemaakt om mee te bellen, maar sommige kunnen verdomd sjieke filmpjes maken. We weten het al dat er mensen zijn wie het filmen met een DSLR niet interesseert, komaan, laat degenen die het wel goed vinden dan eens met rust en laat ons genieten ervan, want wij weten tenminste wat voor enorme voordelen het met zich meebrengt

                      wat voor een onzin is dit nu, als je het niet nodig hebt, gebruik het dan niet hé. Maar voor de echte videofielen onder ons is dit DE ALLERGROOTSTE innovatie in SLR technologie sinds de overschakeling van analoog naar digitaal...
                      De mogelijkheden en kwaliteit zijn nagenoeg eindeloos, en ze worden als maar beter en nog eindelozer (oa. mbv firmware updates)
                      Ik had een HDV videocamera van 2000 euro. Als ik de kwaliteit hiervan in punten zou moeten uitdrukken, dan krijgt deze een 2/10 en de 5DmkII een 10/10 (grotendeels dankzij de verwisselbare toplenzen)

                      en ik denk trouwens dat het implementeren van een videofunctie wel een beetje makkelijker, minder tijdrovend en winstgevender is dan de iso prestaties nog 1/10 stop te verbeteren...(wat ze sowieso wel zullen doen, videofunctie of niet)

                      sorry als ik DSLR video haters hiermee tegen de borst stoot, maar het heeft echt lang genoeg geduurd voor mij en ik laat de haters deze zalige functie echt niet de grond in boren

                      Ach...'t zijn stammenoorlogen,meer niet,het zit in de mens ingebakken.
                      We hebben zo al de stammentwisten gehad compact versus DSLR,APS-C versus FF,prime versus zoom enz.
                      En nu dus Dslr met versus Dslr zonder video.
                      Je moet dat antropologisch bekijken,dan begrijp je het.Een aantal stamouderen heeft schrik dat de nieuwe verentooi onvoldoende status gaat afstralen , want: er zit een functie op die traditioneel alleen op goedkope,lage status toestelletjes zat.
                      Moest al die tijd video alleen te vinden geweest zijn op dure DSLR's,en nu pas geïmplementeerd worden op compacts,dan zou het gemor een ander karakter gehad hebben:de stamoudsten zouden natuurlijk nooit toegeven dat ze't niet kunnen hebben dat lage status verentooi nu ook kenmerken krijgt van hoge status verentooi,maar ze zouden wel heel nadrukkelijk neerkijken op de mindere kwaliteit van de filmpjes.
                      En in het ergste geval,als die kwaliteit toch wel heel goed zou zijn,verdorie verdorie,doodzwijgen die handel en ostentatief de andere kant opkijken.

                      Interessant in dit gegeven is dat mensen op deze manier eigenlijk in hun kaarten laten kijken en ongewild hun graad van conservatisme blootgeven.


                      Walter
                      D850

                      Comment


                      • #27
                        Re: Nikon D3s aangekondigd !

                        De samples zien er goed uit. De wildlife foto's zijn wel serieus onderbelicht, wat uiteindelijk misschien wel de bedoeling was om de ruisprestaties te tonen

                        Comment


                        • #28
                          Re: Nikon D3s aangekondigd !

                          Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                          Ach...'t zijn stammenoorlogen,meer niet,het zit in de mens ingebakken.
                          We hebben zo al de stammentwisten gehad compact versus DSLR,APS-C versus FF,prime versus zoom enz.
                          En nu dus Dslr met versus Dslr zonder video.
                          Je moet dat antropologisch bekijken,dan begrijp je het.Een aantal stamouderen heeft schrik dat de nieuwe verentooi onvoldoende status gaat afstralen , want: er zit een functie op die traditioneel alleen op goedkope,lage status toestelletjes zat.
                          Moest al die tijd video alleen te vinden geweest zijn op dure DSLR's,en nu pas geïmplementeerd worden op compacts,dan zou het gemor een ander karakter gehad hebben:de stamoudsten zouden natuurlijk nooit toegeven dat ze't niet kunnen hebben dat lage status verentooi nu ook kenmerken krijgt van hoge status verentooi,maar ze zouden wel heel nadrukkelijk neerkijken op de mindere kwaliteit van de filmpjes.
                          En in het ergste geval,als die kwaliteit toch wel heel goed zou zijn,verdorie verdorie,doodzwijgen die handel en ostentatief de andere kant opkijken.

                          Interessant in dit gegeven is dat mensen op deze manier eigenlijk in hun kaarten laten kijken en ongewild hun graad van conservatisme blootgeven.


                          Walter
                          heerlijk en onrustwekkend reëel
                          5DmkIII en wat glas

                          Comment


                          • #29
                            Re: Nikon D3s aangekondigd !

                            Ik ben voorlopig nog tevreden met mijn D90
                            BD0723BE

                            Comment


                            • #30
                              Re: Nikon D3s aangekondigt

                              Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                              Ik ben vooral benieuwd hoe die nog hogere ISO's er uit gaan zien. Ik had bij de aankondiging wel een nieuw FX objectief verwacht, maar het is een DX exemplaar geworden
                              mag ik eens lui zijn en vragen wat bij nikon het verschil FX - DX is ?

                              Comment

                              Working...
                              X