Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D3s aangekondigd !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Nikon D3s aangekondigd !

    Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
    Meestal heb ik veel respect voor je uitspraken, maar hier ben je toch flink uit de bocht aan het gaan hoor Iedereen doet nog altijd met zijn geld wat hij wil me dunkt, en de meesten zijn zich wel bewust dat technische mogelijkheden en fotografische visie los van mekaar staan
    Sorry maar dan moet je eens op een doordeweekse dag op spottersplekken in Zaventem gaan kijken.. Het loopt daar vol van personen die denken dat ze met een goede camera en een volledige kit de volgende Michiel Hendryckx of Cartier-Bresson zullen worden..
    Mijn Flickr: http://www.flickr.com/photos/40893297@N05/

    Comment


    • Re: Nikon D3s aangekondigd !

      Oorspronkelijk geplaatst door Frederic007 Bekijk bericht
      Sorry maar dan moet je eens op een doordeweekse dag op spottersplekken in Zaventem gaan kijken.. Het loopt daar vol van personen die denken dat ze met een goede camera en een volledige kit de volgende Michiel Hendryckx of Cartier-Bresson zullen worden..
      Dat is dan maar jouw perceptie

      Van mij kan je ook zo'n gedacht krijgen omdat ik ook met duur materiaal werk en een beetje afstandelijk ben, maar ik ken maar al te goed mijn eigen limieten en probeer me ook zo bescheiden mogelijk te gedragen.

      Comment


      • Re: Nikon D3s aangekondigd !

        Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
        Dat is dan maar jouw perceptie

        Van mij kan je ook zo'n gedacht krijgen omdat ik ook met duur materiaal werk en een beetje afstandelijk ben, maar ik ken maar al te goed mijn eigen limieten en probeer me ook zo bescheiden mogelijk te gedragen.
        Seg dingske, gaan we hier blijven kibbelen, of krijgen we nog wat testjes te zien van die 70-200 huppeldepup II N?
        Vriendelijke groet,

        Jos

        Comment


        • Re: Nikon D3s aangekondigd !

          Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
          Seg dingske, gaan we hier blijven kibbelen, of krijgen we nog wat testjes te zien van die 70-200 huppeldepup II N?
          Kijk Jos,

          Ik heb twee weken geleden vergelijkende testen uitgevoerd, en vooral de resultaten op DX waren m.i. duidelijk beter in het voordeel van de VR2. Nadat de heisa met de reproductiefactor op DPR losgebarsten is, voelde ik er nog weinig voor om de resultaten te publiceren, temeer omdat het een hoop werk inhoudt om de resultaten in bruikbare vorm te gieten en ik zelf geen band heb met de VR1. Ik heb ze immers nooit zelf in mijn bezit gehad of lang gebruikt, en ik wou de "kwestie" dus verder laten rusten. Maar ik ben momenteel bezig terug een afspraak met iemand te maken voor een tweede vergelijking omdat andere testers op DPR minder verschil vonden. Ik ga me dan hoofdzakelijk op 200mm concentreren van f/2.8 tot f/8, en dan op verschillende onderwerp afstanden, om het verkortingseffect vs contrast en scherpte in kaart te brengen. Als je specifieke wensen had, kan je het me altijd vragen

          Edit, zo'n vergelijking is ook altijd met de beste bedoelingen gemaakt, maar voor je het weet zit je in een defensieve welles-nietes discussie verwikkeld
          Last edited by frank207be; 9 december 2009, 20:28.

          Comment


          • Re: Nikon D3s aangekondigd !

            Als je nog niet weet wat je moet vragen aan de kerstman (voor Sinterklaas is het al te laat). Hier een reviewke van de twee beestjes
            http://wedshooter.tv/blog/review-of-d3s-70-200vr-ii/ Ik ben niet verantwoordelijk voor de gevolgen
            BD0497BE : Nikon body + glas
            www.RudyVerrijt.info

            Comment


            • Re: Nikon D3s aangekondigd !

              Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
              de plaatjes die ik gezien heb van de d3s, waren tot iso 6400 nog erg goed te noemen, daarboven liep alles dramatisch terug in kwaliteit, veel groene, rode en blauwe spikkels, om over het verlies in detail nog maar niet te spreken.


              commercial photography USA, Advertising Photography, Industrial Photography, Professional photography in Atlanta Georgia, Advertising photographer Atlanta, industrial photographer Georgia, magazine photographer Atlanta, energy industry photographer Georgia Florida South Carolina Alabama, executive portraits Atlanta, annual report photography Atlanta, political campaign photographer Atlanta, law photography, editorial photography Atlanta


              (mijn persoonlijke conclusie: een dijk van een camera, een kanon van formaat, maar met de high-iso-platen vanaf pak em beet iso 12800 kun je niet echt meer spreken van serieus bruikbare platen, en kun je beter de sb-900 of het statief (naargelang de omstandigheden) erbij pakken.

              groetjes, Alex!
              Wat hier in deze link ook opvalt (tenminste toch op mijn scherm) is dat de ISO 25600 beter resultaat oplevert dan de 12800...

              Hoe kan dit? Meer inhuizige bewerking in de camera zelf?

              Comment


              • Re: Nikon D3s aangekondigd !

                Als ik nog even off-topic mag gaan:
                Wat is me BD in vele topics toch een azijnpisserij geworden, met een bijhorend welles-nietes gediscusieer over welke camera nu de beste (of slechtste) is. En dat je met goed materiaal... en dat er geen video-functie hoort op een DSLR... enzoverder enzovoort... jadajada, blablabla...

                Jongens en meisjes, er is een nieuwe camera aangekondigd! Laten we vooral blij zijn met de vooruitgang die de fabrikanten wederom maken! Laten we vreugdevol wezen dat ze niet jaren wachten om nieuwe modellen uit te brengen en vooral, laten we blij zijn dat ze proberen om die (dikwijls) lelijke ruis uit onze foto's te verjagen...

                Ik had gedacht hier wat specs en nieuws te zien te krijgen rond de nieuwe Nikon, maar neen... alleen miereneukerij en zuur gewauwel tegen elkaar op! Op een andere thread die ik volgde, idem maar dan rond Sony...en zo zijn er nog véél meer!

                Ik ben het op deze manier hier spuugzat op BD. Ik ben hier lid sinds 2004, 'k heb zelfs ooit in de editorial board gezeten, maar wegens drukte ben ik afwezig geweest.
                In die tijd was het hier een gezellige bende die het constructief oneens was soms.
                Wat ik hier nu meer en meer tegenkom lijkt eerder op een bende volwassenen! (zelfs kleine kinderen zijn niet zo erg!)

                Ik wens jullie veel plezier met zeuren!

                Comment


                • Re: Nikon D3s aangekondigd !

                  Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                  Als je nog niet weet wat je moet vragen aan de kerstman (voor Sinterklaas is het al te laat). Hier een reviewke van de twee beestjes
                  http://wedshooter.tv/blog/review-of-d3s-70-200vr-ii/ Ik ben niet verantwoordelijk voor de gevolgen
                  Duidelijk, dat ook hier de Nanotechnologie bij de VRII zijn doel niet mist.

                  Comment


                  • Re: Nikon D3s aangekondigd !

                    wat een foto's
                    nikon stuff

                    Comment


                    • Re: Nikon D3s aangekondigd !

                      Zal es naar de kerstman e briefke schrijven

                      Comment


                      • Re: Nikon D3s aangekondigd !

                        heb da met de sint ook al geprobeerd gaf verstek op de dag zelf
                        nikon stuff

                        Comment


                        • Re: Nikon D3s aangekondigd !

                          Samples D3s met foto's en filmpjes op de Amerikaanse Nikon site. KLIK

                          Comment


                          • Re: Nikon D3s aangekondigd !

                            Iso 12.800 KLIK

                            Nog steeds niet leverbaar in België.

                            Comment

                            Working...
                            X