Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D3s aangekondigd !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Nikon D3s aangekondigd !

    fx= full frame
    dx= crop factor sensor

    Comment


    • #32
      Re: Nikon D3s aangekondigt

      Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
      mag ik eens lui zijn en vragen wat bij nikon het verschil FX - DX is ?
      FF 36X24mm versus APS-C 24X16mm

      Comment


      • #33
        Re: Nikon D3s aangekondigd !

        Indrukwekkend qua ruis in ieder geval.
        Toont aan dat FF nog bijlange niet aan het plafond van zijn kunnen gekomen is.
        Toch blijft die nieuwe D3s voor mij eerder een 'overgangs'camera.
        Ik denk dat we volgend jaar wel een nieuw vlaggeschip kunnen verwachten op de Photokina.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #34
          Re: Nikon D3s aangekondigd !

          Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
          Ach...'t zijn stammenoorlogen,meer niet,het zit in de mens ingebakken.
          We hebben zo al de stammentwisten gehad compact versus DSLR,APS-C versus FF,prime versus zoom enz.
          En nu dus Dslr met versus Dslr zonder video.
          Je moet dat antropologisch bekijken,dan begrijp je het.Een aantal stamouderen heeft schrik dat de nieuwe verentooi onvoldoende status gaat afstralen , want: er zit een functie op die traditioneel alleen op goedkope,lage status toestelletjes zat.
          Moest al die tijd video alleen te vinden geweest zijn op dure DSLR's,en nu pas geïmplementeerd worden op compacts,dan zou het gemor een ander karakter gehad hebben:de stamoudsten zouden natuurlijk nooit toegeven dat ze't niet kunnen hebben dat lage status verentooi nu ook kenmerken krijgt van hoge status verentooi,maar ze zouden wel heel nadrukkelijk neerkijken op de mindere kwaliteit van de filmpjes.
          En in het ergste geval,als die kwaliteit toch wel heel goed zou zijn,verdorie verdorie,doodzwijgen die handel en ostentatief de andere kant opkijken.

          Interessant in dit gegeven is dat mensen op deze manier eigenlijk in hun kaarten laten kijken en ongewild hun graad van conservatisme blootgeven.


          Walter
          Mijn"bezorgdheid" heeft niks met status te maken hoor We hebben hier thuis een videocamera, maar die wordt gewoonweg niet gebruikt. En ik denk niet dat dat zal veranderen als ik deze optie op een DSLR beschikbaar zou hebben.

          Comment


          • #35
            Re: Nikon D3s aangekondigt

            Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
            Voor een camera in die prijsklasse mochten ze toch een iets kwalitatievere filmmodus voozien hebben
            Waarom, het is toch maar voor kranten, die één journalist op stap willen sturen voor foto's en filmpjes op de website en voor die grootte is 720p toch voldoende. Het is niet om Hollywood producties te draaien.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #36
              Re: Nikon D3s aangekondigd !

              Oorspronkelijk geplaatst door wip Bekijk bericht
              Waarom zetten ze er geen HDR functie op, dit is nieuw sinds digitale fotografie en heeft rechtstreeks te maken met fotografie.

              Ik zeg niet dat filmen niet leuk kan zijn, wij doen dat thuis ook met onze ixus80 van 150€ als onze kleine weer leuke nieuwigheden ontdekt heeft.
              D\Jij bent duidelijk niet de doelgroep.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #37
                Re: Nikon D3s aangekondigt

                Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                Helemaal GEEN filmmodus zou nog beter zijn
                dan hou je toch een gewone D3 over?.. afgezien van de ISO.. tot 101.200!
                1DII | 5D | 15 FE | 17-40 | 100 2.8 | 70-200 | 120-300 | 055XDB | NDG 4,8 | ND1000.

                Comment


                • #38
                  Re: Nikon D3s aangekondigd !

                  Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  D\Jij bent duidelijk niet de doelgroep.
                  Inderdaad, boven mijn budget , en behoeften de lat ligt op max. D700

                  Zoals het er nu naar uitziet gaan alle nikon's in de toekomst film functie hebben.
                  Jammer voor zij die dit overbodig vinden of niet nodig hebben daar er toch een serieus prijsverschil zal zijn zie D300 en D300s.

                  'T is te hopen dat de prijzen in de toekomst zullen dalen als er enkel filmkodak's bestaan, of ik moet mijn inkomsten alweer moeten indexeren, mijn klanten zullen lachen.
                  www.de-busschere-wolfs.net
                  D70s - 50mm AF 1.8 / 18-70mm AF 3.5-4.5DX / 70-300mm AF 4-5.6 / SB-600

                  Comment


                  • #39
                    Re: Nikon D3s aangekondigt

                    Oorspronkelijk geplaatst door andreas612 Bekijk bericht
                    dan hou je toch een gewone D3 over?.. afgezien van de ISO.. tot 101.200!
                    Image sensor cleaning
                    Following extensive feedback from professional photographers, the D3S implements a new image sensor cleaning function that generates vibrations at four different frequencies to reduce the impact of static dust collection on the optical low pass filter of the image sensor. This has been implemented without impacting on the 100% viewfinder coverage expected from a flagship, professional D series camera.
                    Zoals D700.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Nikon D3s aangekondigt

                      Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
                      Ook mijn gedacht. Dat ze die centen spenderen in andere verbeteringen. (waar die nog mogelijk zijn )
                      je kan ook gewoon een ander type kopen waar er geen filmmodus bij zit , je kiest toch je camera, misschien moeten ze er één maken met en zonder filmmodus en dan paar honderd euro minder vragen , om iedereen tevreden te stellen
                      Last edited by koen1950; 14 oktober 2009, 14:51.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Nikon D3s aangekondigt

                        Oorspronkelijk geplaatst door andreas612 Bekijk bericht
                        dan hou je toch een gewone D3 over?.. afgezien van de ISO.. tot 101.200!
                        Dat is dan ook de essentie: de "s" versies zijn gewoon verbeteringen van de voorgaande modellen, en bij deze D3s springt de extra hoge ISO er echt wel bovenuit

                        Echt volledig vernieuwde Nikon pro camera's zal je pas om de 3-4 jaar zien, en de verbeteringen zijn dan telkens serieus de moeite. 2007/2008 was dus zo'n knaljaar voor Nikon en 2010-2011 gaat dat ook weer zijn met de D4 en D400.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Nikon D3s aangekondigt

                          Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                          Dat is dan ook de essentie: de "s" versies zijn gewoon verbeteringen van de voorgaande modellen, en bij deze D3s springt de extra hoge ISO er echt wel bovenuit

                          Echt volledig vernieuwde Nikon pro camera's zal je pas om de 3-4 jaar zien, en de verbeteringen zijn dan telkens serieus de moeite. 2007/2008 was dus zo'n knaljaar voor Nikon en 2010-2011 gaat dat ook weer zijn met de D4 en D400.
                          Wordt er hier niet wat snel gestapt over het feit dat er een volledig nieuwe sensor in zit?
                          Toch niet direct een minder belangrijk accessoire van zo'n toestel.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Nikon D3s aangekondigt

                            Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                            So what?


                            Wel een erg incorrecte vergelijking om aan te tonen dat u het niet snapt. Maar ik verklaar het toch eens nader :

                            Een GSM heeft andere hardware. Een D3s heeft geen hardware-aanpassing ondergaan. De "s" is een toevoeging van een bestaand apparaat.

                            Of wil je de hogere ISO's ook niet? Dat is nl. ook softwarematig. En als je die niet wil, gebruik het dan niet. Uw camera kan er niet sneller door kapot gaan.

                            En om uw marketingbetoog te kelderen, de D3s zal niet veel duurder zijn dan de D3 lanceringsprijs.

                            Maar heeft extra :
                            -video ext micro...
                            -3 cropstanden
                            -102400 ISO
                            -betere D-lighting
                            -stillere betere sluiter

                            Als je het niet wil, koop dan een D3. En voor de fotograaf kan je eigenlijk al niet meer wensen dan een D3, wat een machien.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Nikon D3s aangekondigd !

                              Ik heb de 5D2 gekocht enkel om de video functie...
                              Een HD videocam van 10.000 euro komt nog niet in de buurt.
                              Toch voor mijn gebruik, videoclips maken waar geluid geen rol speelt.
                              Cameras als de 5D2 en 7D zijn in videoland de beste prijs kwaliteit verhouding.
                              Perfect machien voor shot per shot scenes inblikken. Optredens film ik nog steeds met een videocamera (geluid en handelbaarheid).
                              Zn enkel mensen die nog in de vorige eeuw leven die zeggen dat een videocamera dient om te filmen en een fototoestel om foto's te maken. Terwijl zij zagen op forums over filmfuncties laten wij indie filmmakers en muziekvideo makers ons lekker gaan met al dat lekkers (en dat in een beeldkwaliteit die 5 jaar geleden gewoon ondenkbaar was).
                              http://aljocha.tumblr

                              Comment


                              • #45
                                Re: Nikon D3s aangekondigd !

                                Nutteloze filmfunctie at work:

                                Vincent Munier - Summer Variations - Nikon D3s

                                Bill Frakes - All over Australia - Nikon D3s

                                Blijf vooral klagen mannen
                                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                                Comment

                                Working...
                                X