Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Canon EOS 5D topic!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het Canon EOS 5D topic!

    Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
    Goed gerief is half het werk. Al wie dat ontkent is kul aan het verkopen.

    Ge heb't het niet begrepen , dat is alles!
    Maar het is je vergeven, hoor

    Comment


    • Re: Het Canon EOS 5D topic!

      Oorspronkelijk geplaatst door grantwazoo Bekijk bericht
      Ge heb't het niet begrepen , dat is alles!
      Maar het is je vergeven, hoor
      Wat heb ik dan niet begrepen? Ik word die minachtende houding zo naderhand wel een beetje moe hoor.
      pixelpusher

      Comment


      • Re: Het Canon EOS 5D topic!

        Oorspronkelijk geplaatst door grantwazoo Bekijk bericht
        Inderdaad, 90% van de topics zijn van, totaal nutteloos, tot echt belachelijk te noemen! (Déjà-vu³)
        Gaat fotografie niet over: compositie, licht, sfeer, en (soms) het moment?

        I do think so...Yes!

        + velen denken echt: als ik maar een héél duur toestel koop 'dan' worden mijn foto's prachtig

        I do not think so...No, that is pure lulkoek!

        Grant

        En dat komt dan van iemand die in kleurtjes in zijn handtekening aangeeft dat hij een Leica R9 heeft
        Waarom heb je dan zo'n dure camera gekocht?
        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

        http://supermasj.zenfolio.com

        Comment


        • Re: Het Canon EOS 5D topic!

          Oorspronkelijk geplaatst door sugar Bekijk bericht
          En dat komt dan van iemand die in kleurtjes in zijn handtekening aangeeft dat hij een Leica R9 heeft
          Waarom heb je dan zo'n dure camera gekocht?
          Mijn post wordt hier totaal uit zijn context gerukt
          Misschien eens 'éérst' goed lezen wat er staat en dan zwaar nadenken!
          Je resultaat /output zal 100% anders zijn!

          Meer kan ik echt niet voor U doen!

          Grant

          Comment


          • Re: Het Canon EOS 5D topic!

            Nothing to see here ... move along ...
            pixelpusher

            Comment


            • Re: Het Canon EOS 5D topic!

              Een vraagje aan de 5d bezitters, ik heb er sinds kort ook een, (voor mij de beste canon kwa handling, 30d is babycam vind ik, en 1d serie is te groot. Maar dat is een andere discussie, ...
              Ik heb wel een probleem met de onscherpte, de "zachte" beeldjes. Ik wist al dat nabewerken noodzakelijk is met Canon, maar de 5d vraagt precies nog meer verscherping dan de vorige canons?
              Ik heb lightroom, als er nog iemand is die dit proggie gebruikt, zou ik eens graag weten hoe de verscherping en ruisonderdrukking zoals ingesteld staat?
              Alvast bedankt..

              Comment


              • Re: Het Canon EOS 5D topic!

                Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                Een vraagje aan de 5d bezitters, ik heb er sinds kort ook een, (voor mij de beste canon kwa handling, 30d is babycam vind ik, en 1d serie is te groot. Maar dat is een andere discussie, ...
                Ik heb wel een probleem met de onscherpte, de "zachte" beeldjes. Ik wist al dat nabewerken noodzakelijk is met Canon, maar de 5d vraagt precies nog meer verscherping dan de vorige canons?
                Ik heb lightroom, als er nog iemand is die dit proggie gebruikt, zou ik eens graag weten hoe de verscherping en ruisonderdrukking zoals ingesteld staat?
                Alvast bedankt..
                Welke lenzen heb je? Is ook geen onbelangrijke factor in de beeldkwaliteit.
                ______
                www.vue.photo

                Comment


                • Re: Het Canon EOS 5D topic!

                  Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                  Welke lenzen heb je? Is ook geen onbelangrijke factor in de beeldkwaliteit.
                  24-70 2.8L, 28-80 2.8-4.0L, 70-200 2.8 L isd, 200mm 2.8L mkII, 50mm 1.8
                  Ik besef wel dat een 28-135 geen 24-70L is, (al is het verschil op een 5d niet zo spectaculair)
                  Kies maar, heeft niks met de lenzen te maken. Puur de beeldjes.

                  Comment


                  • Re: Het Canon EOS 5D topic!

                    Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                    24-70 2.8L, 28-80 2.8-4.0L, 70-200 2.8 L isd, 200mm 2.8L mkII, 50mm 1.8
                    Ik besef wel dat een 28-135 geen 24-70L is, (al is het verschil op een 5d niet zo spectaculair)
                    Kies maar, heeft niks met de lenzen te maken. Puur de beeldjes.
                    Tja, aan je lenzen zal het inderdaad niet liggen. kan je eens een voorbeeld van zo'n zacht beeldje posten? Misschien ben je gewoon ongelofelijk veeleisend?
                    ______
                    www.vue.photo

                    Comment


                    • Re: Het Canon EOS 5D topic!

                      Mijn 5D levert qua scherpte, recht uit de camera, ook niet de scherpste beelden op, maar ze zijn op een zeer eenvoudige manier aan te scherpen. Volgens mij zit dat in de manier hoe de 5D zijn moire-onderdrukking afhandeld.

                      Wanneer je in je cameraprofielen afwijkt van de basisinstelling en een programma neemt met een hogere verscherping heb je dat probleem niet, maar in bepaalde gevallen kan je dan last hebben van moire.

                      Aangezien ik altijd in RAW schiet is dit voor mijn geen probleem.

                      Qua settings in LR is dat bij mij afhankelijk van het onderwerp. Een landschap of nachtfoto zal ik meer aanscherpen dan bv. een portret ( waar ik selectief aanscherp in PS )

                      Mvg,

                      Wim
                      BD0808BE

                      Comment


                      • Re: Het Canon EOS 5D topic!

                        Mijn 5D is van geen kanten te vergelijken met vorige camera's die ik had (300D en 10D). De foto's recht uit de camera zijn bij de 5D een héél pak scherper dan bij de 10D.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • Re: Het Canon EOS 5D topic!

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Mijn 5D is van geen kanten te vergelijken met vorige camera's die ik had (300D en 10D). De foto's recht uit de camera zijn bij de 5D een héél pak scherper dan bij de 10D.
                          Dit kan ik enkel beamen (ik had 300D, 20D en 30D)

                          Comment


                          • Re: Het Canon EOS 5D topic!

                            Heeft er iemand voorbeeldfoto's van de 5D met 17-40L of weet iemand waar ze te vinden zijn ..???

                            Comment


                            • Re: Het Canon EOS 5D topic!

                              Hier (http://web.canon.jp/Imaging/eos5d/downloads/landscape.jpg) kun je een voorbeeld vinden van de EOS 5D met 17-40L combinatie (opgepast: grote file!!!) Als dat de nieuwe norm wordt wat betreft 'beeldkwaliteit' :eek: zal ik nog wel ff doordoen met mijne ist D... :green: En zeggen dat dat met de 17-40 L genomen is

                              Comment


                              • Re: Het Canon EOS 5D topic!

                                Die had ik al ooit gezien ... Maar er moeten er toch meer zijn ...
                                En zo slecht vind ik die foto trouwens zeker niet, voor mij liever geen ist D ...
                                Last edited by Wimpy; 10 augustus 2007, 09:25.

                                Comment

                                Working...
                                X