Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
waarom worden de titels steeds vaker in het Engels aangekondigd, wat is er mis met Nederlands!!!!.
tijdje terug is BD juist over gegaan om het meeste in het Nederlands om te zetten.
grt,bouk.
waarom worden de titels steeds vaker in het Engels aangekondigd, wat is er mis met Nederlands!!!!.
tijdje terug is BD juist over gegaan om het meeste in het Nederlands om te zetten.
grt,bouk.
Helemaal juist. Ik versta het ook niet. Meestal is het dan nog Engels
"met haar op". Maar ja, daarover moet je hier zwijgen he
( fotosite... eu fotoforum! )
Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp
grt,bouk.
Senior Member klinkt toch ook leuker als "Gepensioneerd Lid"
bouk, dit heb ik ook reeds aangehaald in het verleden.
Een reden zou kunnen zijn dat zo'n titel meer aandacht trekt
of dat sommigen denken dat hun publicatie meer gewicht in de
schaal legt.
Jammer genoeg wordt meestal de lading niet gedekt
Wat is er mis met het Nederlands?
Totaal niets.
Door het gebruik van het Engels in de titels vermijd je wel
dat er schrijffouten voorkomen in het Nederlands
Eeeeuuuuhhmm, misschien omdat engels de internet taal bij uitstek is
Je ziet engels meer en meer in de Nederlandse taal sluipen. Vindt het persoonlijk niet erg, maar voor mensen die de engelse taal niet of niet zo goed machtig zijn lijkt het me heel vervelend.
Ik erger me mateloos aan het Engels ipv het Nederlands. Eerst laten wij Vlamingen ons onderdrukken door het Frans, dan gaan we nu toch niet hetzelfde doen met een taal die niet eens iets met ons land te maken heeft?
Eerste taal in België is Nederlands, dan Frans en dan Duits. Daarachter komt pas Engels, wat in België alleen wordt gesproken bij internationale contacten met mensen die Engels praten, of die een taal spreken die we niet machtig zijn, maar toch niet tussen Vlamingen en Nederlanders onderling
Sommige zinswendingen klinken beter in het Engels ja. Maar andere klinken dan weer beter in het Frans, Duits, Italiaans, Aalsters, Poelkapels of Kölsch, dus waarom niet zo'n titels maken?
Spijtige zaak dat zoveel mensen opkijken naar Amerika. Het centrum van de wereld ligt nog altijd in West- en Midden-Europa, waar Duits de meest gesproken taal is…
Nederlands is een strakke en vrij gevoelloze taal. Het is wat minder poëtisch. Ik noem het een boerentaal. Wellicht daarom dat het zich niet zo gemakkelijk leent voor bepaalde titels he?
Comment