Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
This website is for sale! kleinelaptops.nl is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, kleinelaptops.nl has it all. We hope you find what you are searching for!
Ik wacht geduldig af op de Asus eee pc 901 aan een deftig prijsje rond de 340 euro
ik werk nu al een maand of 2 met de EEE PC 900, de originele batterij heeft een gebruiksduur van ongeveer 1,5 uur, de nieuwe die ik gekocht heb, gaat bijna 4 uur mee.
There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age. Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age. Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa CentauriBekijk bericht
En hoe ziet dat eruit in je EEE pc ?
Deze batterij is waarschijnlijk dikker ?
Laat ik het zo stellen . . . als iemand je er attent opmaakt zie je het minieme verschil, anders niet. Die 10.400Ah is een heel pak groter.
Ha nu zie ik het. Stabiliteit blijft hetzefde, alleen ne groten 'bobbel" aan de achterkant van je computer.
Mmm....ben er nog niet uit MSI of EEE...
Het mag ook weer niet té groot worden - draagbaarheid, autonomie en internet zijn de voornaamste prioriteiten.
Die site van die batterijen, is dat een USA-site ?
- levertijd ?
- douanekosten ?
Voor zover ik me herinner, komt deze batterij uit één of anders Aziatisch land, ik had deze op 4 dagen in mijn bezit, geen douane kosten gehad.
De eee PC 901 komt er voor mij persoonlijk het beste uit dankzij:
- (bijna) hetzelfde compacte design van de eee PC 701 (de 1000H is alweer 4 cm breder)
- een 8,9" scherm
- een krachtige 6 cell batterij van 6600 mAh
- snelle Wifi-N-klasse
- Bluetooth (met een mini-Bluetooth-mouse hebt ge dus geen usb-stickske nodig)
- SolidState geheugen (dat overleeft wel eens een val)
- Gewicht is nog steeds +-1,1 kg (de 1000 reeks gaat al naar 1,5kg)
- 1,3 megapixel webcam (ivg met 0,3 mp)
Alle andere (niet-Asus) netbooks kunnen aan deze specs niet tippen imho...
De eee PC 901 komt er voor mij persoonlijk het beste uit dankzij:
- (bijna) hetzelfde compacte design van de eee PC 701 (de 1000H is alweer 4 cm breder)
- een 8,9" scherm
- een krachtige 6 cell batterij van 6600 mAh
- snelle Wifi-N-klasse
- Bluetooth (met een mini-Bluetooth-mouse hebt ge dus geen usb-stickske nodig)
- SolidState geheugen (dat overleeft wel eens een val)
- Gewicht is nog steeds +-1,1 kg (de 1000 reeks gaat al naar 1,5kg)
- 1,3 megapixel webcam (ivg met 0,3 mp)
Alle andere (niet-Asus) netbooks kunnen aan deze specs niet tippen imho...
De specs zijn inderdaad prima, behalve de solidstate van 12GB.
Je hebt dus altijd een externe USB disk nodig als je hem wil gebruiken als een digital wallet. De 1000H, MSI, Acer One hebben een HD van 80GB
De specs zijn inderdaad prima, behalve de solidstate van 12GB.
Je hebt dus altijd een externe USB disk nodig als je hem wil gebruiken als een digital wallet. De 1000H, MSI, Acer One hebben een HD van 80GB
Je hebt zeker een punt hoor, maar bovenstaande argumenten schreef ik uit een persoonlijk standpunt...
Tuurlijk zullen er een pak mensen (het merendeel wss) meer opgezet zijn met grotere opslagcapaciteiten,
maar aangezien ik met een extra netwerk-hardeschijf zou werken (die ik dan ook draadloos kan bereiken) heb ik dat niet nodig...
Mijn persoonlijke data omvat trouwens veel meer dan 80Gig, dat zou dus nooit allemaal in de Asus kunnen
12Gig is ruimschoots voldoende om XP + andere software te draaien en aangezien SD-kaartjes vandaag
spotgoedkoop de deur uitgaan kan dat nog dienen als extra opslag (ook schokvrij)
Ha nu zie ik het. Stabiliteit blijft hetzefde, alleen ne groten 'bobbel" aan de achterkant van je computer.
Mmm....ben er nog niet uit MSI of EEE...
Het mag ook weer niet té groot worden - draagbaarheid, autonomie en internet zijn de voornaamste prioriteiten.
Die site van die batterijen, is dat een USA-site ?
- levertijd ?
- douanekosten ?
Ik heb mij een Asus EEE Pc 1000H besteld (was vandaag niet thuis voor levering). Ik heb ook een tijdje getwijfeld voor de wind, maar de moeilijke leveringstermijnen en het feit dat in de meeste reviews de Asus een iets beter scherm lijkt te hebben, hebben mij in het voordeel van de asus laten beslissen. Ik koop'm hoofdzakelijk om mijn tablet Toshiba Portege 3500 te vervangen (water op gemorst ).
Uit de specs lijkt trouwens dat de Asus met een straffere batterij komt, daarenboven is upgraden (2GB RAM + Disk) eenvoudiger: je verliest er je garantie niet door en de asus bevat een gewone 2.5" disk (MSI 1.8). Ik heb dus direct een latje van 2GB bijbesteld (<20€). Als die 80GB ontoereikend blijken, koop ik gewoon een disk bij
Sinds vorige maand een Msi wind bezitter (aangekocht in Frankrijk, voordeel van een azerty klavier).
Scherm uitstekend, zelfs buiten te gebruiken.
De batterijduur (3 cells) heb ik zelf nog niet uitgetest maar komt overeen met wat je in de reviews kuns lezen, 2-3 uur max. Dit is ook het zwakste punt.
Ik heb sinds gisteren een MSI Wind (Azerty BE van www.tones.be). Prima toestel, heb alle netbooks vergeleken en dit is gewoon de winnaar. Niet onbelangrijk voor fotografen: de Wind heeft LEDs als backlight en heeft dus een zeer mooi, superhelder scherm.
Batterijduur met Wifi en Bluetooth aan: 2u15. Als je vrij intensieve dingen doet (bv. continu Skype met webcam aan) dan zakt het naar 1u30 - 1u45.
Binnenkort koop ik zeker een 6-cel, maar voorlopig voldoet dit wel.
Comment