Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Iemand al een MSI WIND ?
Collapse
X
-
-
-
Re: Iemand al een MSI WIND ?
Wel opletten, want die van Komplett zijn NL versies (zie productcode), dus geen BE en geen Azerty.
Tones heeft ook een tiental zwarte Azerty versies binnen:
α77 | 16-50 f/2.8 SSM | 70-200G f/2.8 SSM | CZ 16-80 | Tamron 90 f/2.8 | 50 f/1.4 | 28 f/2
Comment
-
In september komt er blijkbaar nog een andere concurrent op de markt...
With this week's announcement of Lenovo entering the mini-notebook space, there were lots of oohs and ahhs over its S10's design. I haven't yet gotten an in-person look at the S10 (like our bud at not...)|default(The latest News,\/news,,news, breaking news, comment, reviews and features from the experts at %site%)|fteTrans({"category":"","site":"Laptop Mag"}
Zie filmpje onderaan...
Comment
-
Hallo,
Na veel studie en rondneuzen heb ik uiteindelijk gekozen voor de MSI Wind.
En ik heb er vandaag 6 meegebracht van Tones in Heist op den Berg ...
Vijf voor de collega directeurs van het Stedelijk Onderwijs te Hasselt en eentje voor mezelf.
Ben er nu op aan het werken en ... het is een "sjoeke" om mee te werken
Aan iedereen die hier een beetje informatie heeft gegeven: bedankt ...
En ja, morgen komt er een betere op de markt - maar dan heb ik toch tenminste vandaag er al mee kunnen werken
JajaVoorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com
Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk berichten ja, morgen komt er een betere op de markt - maar dan heb ik toch tenminste vandaag er al mee kunnen werken
lol !”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
Si non, on devient bonbon
Et les gens nous mangent !"
Comment
-
Goed nieuws (en een klein beetje slecht nieuws) op het Wind-front:
http://www.kleinelaptops.nl/nieuws.php?subaction=showfull&id=1219790003&archive=&start_from=&ucat=1&This website is for sale! kleinelaptops.nl is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, kleinelaptops.nl has it all. We hope you find what you are searching for!
Comment
-
-
Even gebeld naar Padeg Computers en volgens de verkoper zou de Asus 1000H
"met Belgisch keyboard" eind volgende week bij hun binnenkomen...
Vind het maar twijfelachtig, maar soit we zien wel ...
Oorspronkelijk geplaatst door FieldmarshallIk heb mij een Asus EEE Pc 1000H besteld (was vandaag niet thuis voor levering).
Heb je de Qwerty of (franse) Azerty versie ?
Comment
-
Jops, de mijne is geleverd met QWERTY. Ik vind qwerty niet zo'n probleem, zolang je maar niet te veel Frans moet typen In dit geval vervangt hij een tablet/portable die reeds QWERTY had.
XP Pro installeren met de nodige guides van internet was geen probleem (ik had nooit een bootable SD Card of Memory Stick gemaakt).
Het beestje is in ieder geval heel wat vlotter dan diegene die hij vervangt (dat was een PIIIm , 1.3GHz, 512MB Ram). Ik verlies wel 40GB schijfruimte, maar misschien dat ik in de toekomst toch een grotere schijf inplug...
De Upgrade naar 2GB Ram (1 slot => dus je moet de standaard 1GB verwijderen) heb ik wel onmiddellijk gedaan. Geen idee van de prestaties in standaard configuratie dus---
Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen
Comment
-
Jij hebt de Linux-versie met SSD (40gig )dan ?
Eens ik hem te pakken krijg zou ik ook van 1 naar 2GB Ram willen upgraden.
Naar't schijnt hoef je dan geen pagefile te gebruiken wat je systeem sneller doet werken en de harde schijf wordt minder belast...
Heb ook al gedacht om thuis met QWERTY te leren werken, maar eens je buitenshuis gaat
wordt je automatisch geconfronteerd met AZERTY (werk, familie, vrienden etc...)
en dan zuigt het om steeds weer die switch te moeten maken.
+ Mijn vrouw werkt ook nog eens met AZERTY en wil absoluut niet met qwerty werken
om dezelfde redenen, het is gewoon een vicieuze cirkel...
En indien de Belgische versie nog lang op zich laat wachten koop ik me gewoon de franse versie...
Blijkbaar heb je met een frans XP-os bij de installatie nog de keuze tussen Engels of Frans,
en aangezien ik liever met een Engelstalig OS werk vormt dat geen probleem meer...
Verder ligt het enige verschil met de Belgische versie nog bij een paar toetsen zoals - § ^ ´ `, Escape = Echappe en Delete = Supprimer...
Comment
-
Ik heb een 80GB XP Versie... SSD vind ik voor de geboden capaciteit nog wat te duur, maar aangezien het een gewone 2.5" SATA schijf is, kan ik over een jaar nog zien wat de markt zegt---
Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen
Comment
-
@ Scall je kan toch een azerty maken van je qwerty? morfologisch niet maar software matig, niet ?Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Xentro Bekijk bericht@ Scall je kan toch een azerty maken van je qwerty? morfologisch niet maar software matig, niet ?
Overigens wordt het mijn 1ste laptop en het "laptop-keyboard op zich" zal al serieus wennen zijn geloof ik
Comment
-
Hallo,
Misschien even een kleine "update" van mijn vebindingen ...
Ik heb dus gekozen voor de MSi Wind, zwarte uitvoering AZERTY-klavier.
Na ruim een week gebruikservaring ben ik nog mer aangenaam verrast door dit toestel.
Het toetsenbord is perfect bruikbaar en het is even wennen aan een kleiene toets voor sommige tekens (bv. punt), maar dat went snel.
Het scherm is uitstekend van kwaliteit en zeer gelijkmatig verlicht.
Op de standaard meegeleverde batterij kan ik zo'n dikke twee uur werken, wat voorlopig voldoende is.
Het "omvervallen" door het gewicht van het scherm heb ik nog niet meegemaakt - maar er zijn omstandigheden waarin ik me die situatie kan voorstellen
Qua prestaties, ik heb Dreamweaver CS3, PS CS2, Office XP ed geïnstalleerd en die werken allen vlot en probleemloos.
Zelfs in Dreamweaver CS3 kan ik probleemloos werekn, ondanks de beperkte resolutie van het scherm (1024x600) - maar dat is kwestie van overbodige vensters dichtklikken.
Draadloos netwerk en bluetooth werken prima.
Ik had al een Logitech draadloos muisje, dus als ik langer moet werken gebruik ik dat ipv het touchpad - omdat het wat comfortabeler is.
Nadelen? Nog niet echt. De dikke stroomkabel van de netadapter valt wat uit de toon en de geluidskwamiteit is geen "hi-fi", maar daarvoor heb ik deze MSI Wind dan ook niet gekocht.
Het is nu m'n vaste "partner" geworden op alle vergaderingen (en dat zijn er heel veel) en doet zijn werk perfect
Kortom, wat mij betreft een ideaal werkpaard ...
JajaVoorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com
Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk berichtHallo,
Misschien even een kleine "update" van mijn vebindingen ...
Ik heb dus gekozen voor de MSi Wind, zwarte uitvoering AZERTY-klavier.
Na ruim een week gebruikservaring ben ik nog mer aangenaam verrast door dit toestel.
Het toetsenbord is perfect bruikbaar en het is even wennen aan een kleiene toets voor sommige tekens (bv. punt), maar dat went snel.
Het scherm is uitstekend van kwaliteit en zeer gelijkmatig verlicht.
Op de standaard meegeleverde batterij kan ik zo'n dikke twee uur werken, wat voorlopig voldoende is.
Het "omvervallen" door het gewicht van het scherm heb ik nog niet meegemaakt - maar er zijn omstandigheden waarin ik me die situatie kan voorstellen
Qua prestaties, ik heb Dreamweaver CS3, PS CS2, Office XP ed geïnstalleerd en die werken allen vlot en probleemloos.
Zelfs in Dreamweaver CS3 kan ik probleemloos werekn, ondanks de beperkte resolutie van het scherm (1024x600) - maar dat is kwestie van overbodige vensters dichtklikken.
Draadloos netwerk en bluetooth werken prima.
Ik had al een Logitech draadloos muisje, dus als ik langer moet werken gebruik ik dat ipv het touchpad - omdat het wat comfortabeler is.
Nadelen? Nog niet echt. De dikke stroomkabel van de netadapter valt wat uit de toon en de geluidskwamiteit is geen "hi-fi", maar daarvoor heb ik deze MSI Wind dan ook niet gekocht.
Het is nu m'n vaste "partner" geworden op alle vergaderingen (en dat zijn er heel veel) en doet zijn werk perfect
Kortom, wat mij betreft een ideaal werkpaard ...
Jaja
Ondrtussen heb ikzelf ook het ramgeheugen vervangen en ge-updated naar 2 GB. Je ondervindt wel dat alles weer een stuk vlotter werkt.There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander WoollcottA diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Comment
-
Weet er iemand hier waar je een MSI Wind U123T kan krijgen?
Deze is in US gelanceerd in April. Mijn zoon heeft sterke interesse hiervoor.
Vooral de ingebouwde TV tuner en het LED scherm zijn mijns inziens sterke troeven.
Hoe lang werkt nu zo'n netbook op een 3cel batterij in de praktijk?
Comment
Comment