Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mini Mac of Imac?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mini Mac of Imac?

Hallo,

laptop is aan vervanging toe ..

Wat heb ik reeds :

- Samsung 22" T220 scherm
    - enkele harde schijven

Nu twijfel ik tussen :

- mini mac met upgrade naar 2 GB : 644 €
    (intel dual core 2.0 - 120 HDD - Nvidea 9400 met 128 shared - 2 GB ram)

- Imac 24" : 1399 €
    (intel dual core 2.6 - 640hdd - nvidea 9400 met 256 shared - 4 GB ram)

Gebruik :

Internet - MSN - Office - Fotobewerking

Suggesties ??
    Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

Re: Mini Mac of Imac?

Imac 24" voor fotobewerking: niet twijfelen.
    Een droom om mee te werken.
    Je oude scherm kan nog altijd aangesloten worden.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Ik volg volledig vantje.
      Nikon, Apple & Epson

Comment

Heb zelf een Mac Mini gehad en die vond ik persoonlijk wel te licht voor fotobewerking hoor. Ga maar voor die Imac!
        Nikon D50

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen_Christiaens Bekijk bericht
          Heb zelf een Mac Mini gehad en die vond ik persoonlijk wel te licht voor fotobewerking hoor. Ga maar voor die Imac!
          met hoeveel geheugen was dit te weinig?
          twijfelde gewoon aan mac mini dat hij te licht ging zijn..
          Maar prijsverschil te verantwoorden van 700€?
          Tweede scherm aansluiten is geen optie.
          Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

Comment

Post verwijderd
            Last edited by tommmm; 10 januari 2011, 18:27.

Comment

Voor fotobewerking e.d. is véél ramgeheugen toch zeer gewenst. 2Gb is wat mij betreft te mager. In ieder geval als je wilt werken met programma's als CS3 en Lightroom, en zéker als je meerdere van dit soort progs tegelijk wilt kunnen gebruiken. Dus mocht je de mini aanschaffen, doe jezelf een lol en koop hem gelijk met 4Gb.

Als het scherm wat je nu hebt je goed bevalt, zou ik je persoonlijk eerder een Macbook Pro aanraden. Die zijn sneller dan de snelste Mini's, hebben vaak een betere grafische kaart en je hebt gewoon het comfort van een laptop. Aangezien er net een model-update is geweest is het nu een ideale tijd om een in de opruiming een voorlaatste model aan te schaffen. Dat scheelt vaak écht veel geld.

A-mac.nl bijvoorbeeld heeft nu een Macbook Pro Unibody 2.4ghz met 15,4" scherm in de aanbieding voor 1449,- Deze machine kostte een paar weken geleden nog 1800,- Okee, daar moet nog wat extra geheugen in maar dat kost tegenwoordig toch bijna niets meer. (moet je over het algemeen alleen niet via de apple winkel kopen ). Da's écht een goede prijs voor zo'n machine
              www.indetailfotografie.nl

Comment

goh, wil nu vaste pc daar laptop batterij kapot gaat als je deze altijd op stroom laat zitten.. gaat nu maar amper 30min mee terwijl dit in het begin 2u30min was..
                Dus geen laptop meer, of ben ik verkeerd?

Blijf twijfelen of 700 € meer voor mij te verantwoorden valt..
                Photoshop zal ik niet kunnen draaien op mac daar ik dit niet heb..
                Dus zal PSE aanschaffen worden voor MAC ... Is dit ook zo zwaar?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stroedel Bekijk bericht
                  met hoeveel geheugen was dit te weinig?
                  Ik zou het niet precies meer weten, maar ik zou zeggen dat het 1 GB was. Dit is niet veel, maar weet niet of 2 GB veel zou uitmaken. Je blijft met een relatief trage processor zitten enz. Die 700 euro meer is volgens mij echt wel te verantwoorden door de betere technische specificaties van de Imac en het grote scherm dat je erbij krijgt.
                  Nikon D50

Comment

goh, wil nu vaste pc daar laptop batterij kapot gaat als je deze altijd op stroom laat zitten.. gaat nu maar amper 30min mee terwijl dit in het begin 2u30min was..

Blijf twijfelen of 700 € meer voor mij te verantwoorden valt..
                    Photoshop zal ik niet kunnen draaien op mac daar ik dit niet heb..
                    Dus zal PSE aanschaffen worden voor MAC ... Is dit ook zo zwaar?
                    Zouden diegenen die zeggen dat ze een mini hebben ook kunnen specifiëen welke versie?
                    De laatste versie kan zonder problemen mits genoeg geheugen 2 maar liever 4 gb makkelijk weg met photooshop. de laatste versie heeft een veel betere schermkaart dan de vorige versies.

Comment

Dit lijkt me niet helemaal okee eerlijk gezegd..... Bij m'n Macbook Pro kan ik het gewoon zien, in iStat bijvoorbeeld. Daar zit een batterij indicator in, die aangeeft hoe de health van mijn batterij is, en hoe vaak die al volledig ontladen en weer opgeladen is geweest. In mijn geval is dat 32 keer. Dat wil niet zeggen dat deze 32x maximaal ontladen is geweest, maar uitsluitend dat hij 32 x 100% heeft geladen. De health van mijn accu is 95%. Met andere woorden, de accu presteert nog op 95% van z'n oorspronkelijke vermogen. Door slijtage zal dit percentage dus steeds lager worden. Maar als je er goed mee omgaat van deze slijtageslag nochtans nogal mee hoor. Hier kun je lezen wat Apple aanraadt om je accu zo lang mogelijk mee te laten gaan. Trouwens het wordt tijd dat ik mijn accu eens ga kalibreren.
                      www.indetailfotografie.nl

Comment

OK.. besluit is genomen.. via veel lezen en forums toch afgewogen om mini mac te nemen. Imac zal wel beter zijn maar met mini mac zal ik laptop van 3 jaar wel kunnen vervangen.. eerste stappen in MAC.. daarna zien we wel.

Wat neem ik :

2.0 ghz versie met 4 gb ram en wireless tobo en muis : prijs +/- 860 €
                        scherm heb ik al, degelijke speakers ook.. dus komt hopelijk wel goed.

Nu vraagje, wie gebruikt bootcamp?
                        Wat kost een nieuwe XP trouwens nu nog?
                        Of hoe draaien jullie windows?

Comment

Nu vraagje, wie gebruikt bootcamp?
                          Of hoe draaien jullie windows?
                          Als ik een tip mag geven : probeer een maand te werken zonder proberen er windows op te zetten. Voor bijna alle programma's vind je een alternatief voor Mac. 9 kansen op 10 dat je nadien de moeite niet zal doen om er windows op te krijgen.

Ga ook eens een kijkje nemen op Intermactivity als je vragen hebt over je Mac, velen van hier zitten ook op dat forum. Er zijn vele switcher met dezelfde vragen als jij... Als je niet vindt wat je zoekt, stel de vraag, daar zijn ook vele vriendelijke mensen

Success,

Dany_

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dany_ Bekijk bericht
                            Als ik een tip mag geven : probeer een maand te werken zonder proberen er windows op te zetten. Voor bijna alle programma's vind je een alternatief voor Mac. 9 kansen op 10 dat je nadien de moeite niet zal doen om er windows op te krijgen.

Ga ook eens een kijkje nemen op Intermactivity als je vragen hebt over je Mac, velen van hier zitten ook op dat forum. Er zijn vele switcher met dezelfde vragen als jij... Als je niet vindt wat je zoekt, stel de vraag, daar zijn ook vele vriendelijke mensen

Success,

Dany_
                            tnx voor tip.. jah, BD is vertrouwd maar daarom is het op een ander niet beter..
                            ga daar eens de vraag stellen welke office suite te gebruiken...

Comment

Windows XP Home €79
                              Windows XP Professional €139
                              bron: alternate.be
                              about.me/stijnv

Comment

Working...
                              X