Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand al een MSI WIND ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Iemand al een MSI WIND ?

Hallo,

Jullie maken het mij er niet gemakkelijker op
    Ook ik ben op zoek naar een "kleine" laptop.
    Moet ook wifi en bluetooth aan boord hebben.
    In eerste instantie dacht ik vooral aan de Asus EEE 1000 ... maar die MSi Win ziet er ook niet mis uit - allez, de specificaties.
    Misschien zijn er nog andere spelers, maar ik denk meer prijzig ....
    Het wordt een moeilijke keuze ...

Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Jaja, zaterdag breng ik de EEE PC 900 mee, dan heb je toch al een idee . . .
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Merciekes Francis - ik heb hem al gezien in Frankrijk (en bijna gekocht daar ...). Maar op die manier weet ik dan toch al weer iets meer.

Jaja

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Jaja, zaterdag breng ik de EEE PC 900 mee, dan heb je toch al een idee . . .
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Comment

Weet er eigenlijk iemand een Asus EEE pc 901 in azerty-uitvoering te koop staan in België ?

In Nederland vind je er genoeg, maar ze zijn allemaal in querty-uitvoering

In Frankrijk heb je ook azerty's, maar das blijkbaar nog niet dezelfde azerty-layout zoals in België...

Comment

In Frankrijk zal er inderdaad "Échap" staan i.p.v. "Del" en dat soort zaken. Een Belgische Azerty zal je enkel in België kunnen kopen. Bij de MSI Wind kan je de Windows trouwens ook enkel in het Nederlands laten installeren als je hem hier koopt (je krijgt die keuze als je voor de eerste keer opstart). In Frankrijk zal het enkel Frans / Engels zijn.

Wat is een fotograaf met een solid state disk van 12 GB? Alles op 8GB SD-kaartjes zetten vind ik ook geen optie. Reden genoeg om voor de Wind te gaan, als je het mij vraagt, of inderdaad te wachten op de EEE 1000. Maar in feite komt de 1000 dus een heel stuk te laat (zeker in Azerty zal het nog een tijd duren) want de Wind is minstens even goed en (vind ik persoonlijk) een stuk mooier gedesigned.

Bij mijn weten is de 901 nog niet beschikbaar in Azerty uitvoering.
            Last edited by vision*R; 17 augustus 2008, 19:32.
            α77 | 16-50 f/2.8 SSM | 70-200G f/2.8 SSM | CZ 16-80 | Tamron 90 f/2.8 | 50 f/1.4 | 28 f/2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vision*R Bekijk bericht
              Wat is een fotograaf met een solid state disk van 12 GB? Alles op 8GB SD-kaartjes zetten vind ik ook geen optie. Reden genoeg om voor de Wind te gaan, als je het mij vraagt, of inderdaad te wachten op de EEE 1000. Maar in feite komt de 1000 dus een heel stuk te laat (zeker in Azerty zal het nog een tijd duren) want de Wind is minstens even goed en (vind ik persoonlijk) een stuk mooier gedesigned.

Bij mijn weten is de 901 nog niet beschikbaar in Azerty uitvoering.
              De EEE zou in de eerste plaats dienen voor thuisgebruik (op de schoot), en misschien eventueel eens bij een fotoshoot ja...

Heb dus ondertussen toch weeral liggen twijfelen tussen de 901, 1000H & de MSI Wind .

Alles eens op een rijtje gezet waar ik het ding ga voor gebruiken en uiteindelijk besloten dat het een 10" netbookske zal worden...
              Voornamelijk omdat ik er niet echt veel mee ga rondzeulen (buitenshuis bedoelende) + het grotere keyboard hebben de doorslag gegeven...
              (bij nader inzien was het ultrakleine formaat dus niet echt zo'n doorslaggevende factor)

'k Heb er dus meteen eens mn werk van gemaakt om een persoonlijke vergelijking te maken tussen de Asus 1000H en de MSI Wind...
              (deze zijn uiteindelijk toch de 2 toppers van de netbook-gekte voor het moment)

Let wel: onderstaande lijstjes zijn een samenraapsel van vele reviews en gebruikservaringen op het net,
              dus nog geen "real-life" ervaringen van mijn kant (buiten de eee701)

Een (random) pro-lijstje in het voordeel van de 1000H:

- 6-cell batterij vs (voorlopig) 3-cell in de Wind
              (dus de batterijduur van de Asus gaat 2x zolang mee)

- Asus touchpad is een beduidend stuk groter dan de Wind-touchpad

- "Finger gestures/multi-touch-controls" (bvb in-uitzoomen door
              knijpen met de vingers op het touchpad) voorlopig niet op de Wind

- Iets grotere toetsen op de Asus, maar het toetsenbord van de Wind zou beter afgewerkt zijn/iets comfortabeler...
              Hierover lees je veel gemengde reacties...

- De FN & CTRL toetsen staan op een "logische" plaats blijkbaar in tegenstelling tot de Wind (omgekeerd) ?

- 1000H heeft wifi-N-klasse, Wind = lagere G-klasse

- Betere speakers op de 1000H (sterker/voller/luider dan de Wind)

- Grotere/betere horizontale kijkhoek op de 1000H

- Resolution switcher op de 1000H (dus je hoeft niet in menu's te delven)

- Scharnieren steviger bij de 1000H vs Wind, het gewicht is ook beter verdeeld.
              (bij het openen van het scherm tipt de 1000H niet over, bij de Wind wel...)

- Bij gebruik van de webcam brand daarnaast een verklikkerlichtje (niet bij de Wind)

- Stereo microfoon (Wind = mono)

- Geen garantieverlies bij het (zelf) upgraden van Ram-geheugen

- Harde schijf in de Asus is makkelijker om te vervangen (normale 2.5" formaat, Wind = 1.8" harde schijf)

In het voordeel van de Wind:

- +-40 Euro goedkoper dan de Asus + makkelijk verkrijgbaar in Azerty

- Matte finish op de Wind (mat = geen vette vingerafdrukken) 1000H = glossy (persoonlijke voorkeur)

- Wind weegt wel minder (+-250-300gr), maar dat alleen dankzij de zwakkere 3-cell batterij

- De Wind heeft een mooiere minimalistische afwerking/design

- Beiden 10.2" scherm, maar behuizing van de Wind is kleiner/meer gestroomlijnd
              Wind: 260mm x 180mm x 19-32mm
              1000H: 266mm × 191mm × 38mm

- 1000H heeft harde en weinig-feedback-gevende muisknoppen (onder trackpad), de Wind-muisknoppen
              zijn comfortabeler, maar nog steeds met het "pivot"-systeem ipv 2 aparte knoppen...

- De Wind zou iets koeler & iets stiller draaien dan de Asus

- Betere plaatsing van de rechtse shift-knop (bij de Asus staat deze achter de pijltjestoetsen)

De kwaliteit van het scherm is blijkbaar heel goed (evengoed) bij beide toestellen...

Om eerlijk te zijn heeft voorlopig de Asus meer (voor mij persoonlijk) doorslaggevende voordelen tov de Wind...
              De Wind is voor mij in ieder geval geen duidelijke "winnaar", zelfs niet met een prijsverschil van +-40 euro.
              Indien de Wind met een 6-cell batterij geleverd word aan dezelfde huidige prijs, dan kan ie imho weer concurreren met de Asus...

Bij Pixmania hebben ze blijkbaar 1000H-versies in azerty-formaat op voorraad, maar helaas met een Franse WinXP...

Langs de ander kant heb je voor minder geld al een:
              15" Dual-Core Lenovo notebook voor 419 Euro, (mét DVD-brander & Bluetooth)
              wat ook niet mis is, maar das dan weer groot & lomp hé tssk, tssk...
              Last edited by scalll; 19 augustus 2008, 01:32.

Comment

scalll,

Mooie vergelijking, zoals ik al zei, ik heb de EEE PC900 met en 8.9 " schermpje, de 1000 heeft een 10" scherm, weeral iets groter en misschien net weer iets duidelijker, moest ik nu opnieuw kiezen dan ging ik voor de EEE PC 1000
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Er is wel al een 6-cel voor de Wind beschikbaar. Te bestellen via medionshop.be voor 99 euro (akkoord, is eigenlijk voor de Medion Akoya bedoeld, maar die is identiek, en verkrijgbaar in wit en grijs). Het geheugen kan je blijkbaar wel zelf upgraden, je moet het alleen melden en dan sturen ze een nieuw stickertje (beetje belachelijk, maar ik heb het gelezen op fora, ik wacht nog op bevestiging van MSI)

Leuke vergelijking, al is ze ook wel behoorlijk muggezifterig:
                  - stereo micro ipv. mono, jij neemt klassieke concerten op met je webcam ofzo?
                  - resolution switcher... een laptop LCD kan je sowieso beter niet switchen, en anders zijn er 101 3rd-party apps voor beschikbaar
                  - FN en Ctrl omgekeerd... hangt ervan af wat je de standaard noemt. Al mijn laptops hebben het 'omgekeerd' dus ik zou het lastiger vinden als het 'normaal' was

Je moet al bikkelhard zijn om van de verschillen een punt te maken. Het perfecte toestel bestaat alleszins niet. Het komt er gewoon op neer wat je persoonlijk belangrijk vindt. Bij mij was het design zeker een doorslaggevende factor, en echte grote voor-/nadelen zijn er toch niet (buiten WiFi-N misschien, maar dat is toch nog preliminary en ik heb er sowieso geen router voor). Voor mij was de 1000H ook te lang wachten (ik wilde Azerty BE), met een middelmatig keyboard, en te dik / zwaar (1,45 kg vs. 1,2 kg bij de 6-cel Wind volgens mijn info - 6-cel van de Wind is trouwens iets krachtiger dan die van Asus).

Ben ik trouwens de enige die dit toestel min of meer 'professioneel' gebruikt? (ik neem +/- 30x per jaar een vliegtuig). Lijkt me een duur gadget voor gewoon in de zetel te gebruiken. Dan ben je beter af met een 15" imho.
                  Last edited by vision*R; 19 augustus 2008, 10:06.
                  α77 | 16-50 f/2.8 SSM | 70-200G f/2.8 SSM | CZ 16-80 | Tamron 90 f/2.8 | 50 f/1.4 | 28 f/2

Comment

Zucht ....

De keuze wordt alsmaar moeilijker

BTW, zijn deze Netbooks eigenlijk al ergens "vlot" verkrijgbaar?
                    En voor mij is het een werkpaard, dus geen "schootcomputertje".

Jaja

Comment

Tones.be heeft er +/- 2 weken lang in voorraad gehad, zowel Qwerty (zwart + wit) als Azerty (wit + roze). Nu zijn enkel nog de roze en zwarte versie beschikbaar, maar de witte Azerty is blijkbaar opnieuw in bestelling.

Verder weet ik er geen in voorraad. Echt goede beschikbaarheid zou er niet zijn voor half september. De Asus 1000H is in voorraad o.a. bij www.umpcshop.be - de Azerty versie is zoals gezegd nog niet op de markt.

Comment

Ik heb gekozen voor een MSI wind (is in bestelling) omdat hij moet dienen voor onderweg, dus gewicht primeert. Spijtig dat de huidige versie maar een 3 cels accu heeft.
                        BD0497BE : Nikon body + glas
                        www.RudyVerrijt.info

Comment

Bij de Gamma zijn er Medions mini te koop. Practisch volledig hetzelfde als een Msi wind

Comment

Leuke vergelijking, al is ze ook wel behoorlijk muggezifterig...
                            Tuurlijk dat is het zeker, volledig akkoord
                            Het was gewoon een kwestie van zoveel mogelijk in kaart te brengen..
                            Je mag de Wind-lijst gerust aanvullen hoor, zo komen we immers nog meer te weten...

Je moet al bikkelhard zijn om van de verschillen een punt te maken. Het perfecte toestel bestaat alleszins niet. Het komt er gewoon op neer wat je persoonlijk belangrijk vindt.
                            Ook volledig akkoord, dat heb ik ook meermaals laten blijken dat het voor mij een persoonlijke vergelijking is.
                            Ik schreef deze vergelijking neer in de veronderstelling dat anderen hier zeker ook wat aan hebben...

Bij mij was het design zeker een doorslaggevende factor, en echte grote voor-/nadelen zijn er toch niet (buiten WiFi-N misschien, maar dat is toch nog preliminary en ik heb er sowieso geen router voor)
                            Zoals je al kan raden speelt het design niet echt een rol voor mij, maar ik vind de Wind ook alleszins mooier hoor...
                            Langs de andere kant is de Asus nu toch ook niet echt oerlelijk hé.

Het WiFi-N-signaal is wel een pluspunt hier, want is er reeds een N-router onderweg (mijn eerste draadloze router btw)

De 6 cell batterij (momenteel toch), grotere touchpad, betere (Dolby) speakers en vooral het scharniergedeelte zijn voor mij
                            persoonlijk zeker échte voordelen hoor... Ik kan het bvb echt niet hebben als je het scherm openklapt dat hij makkelijk overtilt...

Voor mij was de 1000H ook te lang wachten (ik wilde Azerty BE), met een middelmatig keyboard, en te dik / zwaar (1,45 kg vs. 1,2 kg bij de 6-cel Wind volgens mijn info - 6-cel van de Wind is trouwens iets krachtiger dan die van Asus).
                            Als ik het goed voorheb zou volgens deze review de Wind (met zijn nieuwe 6-cell batterij) slechts een kleine 60gr (2 ounces) minder wegen !
                            Dus geen 1.2 kg maar 1.360 kg versus 1.420 kg (Asus)...
                            Het gewicht is in dit geval dus niet echt een beslissende factor meer, of je moet met de 3-cell batterij kunnen leven...

Wat wel waar is is dat volgens dezelfde review de 6-cell batterij van de Wind een dikke 40 minuten langer
                            meegaat dan de Asus-batterij, wat dan weer een dik pluspunt is.

Lijkt me een duur gadget voor gewoon in de zetel te gebruiken. Dan ben je beter af met een 15" imho.
                            Daar heb ik ook al aan zitten denken, maar ik knap echt af om met zo'n lomp ding op mn schoot te zitten,
                            maar de 1000H blijkt daar het ideale compromis voor te zijn en de "portability" blijft natuurlijk ook belangrijk
                            ook al ga ik er niet zoooveel mee op de baan.

En nee, een Vaio is me echt wat te duur voor een schootboekje
                            Last edited by scalll; 20 augustus 2008, 00:46.

Comment

De MSI Wind is ook bij LOVENO te krijgen. ( Naamsestraat Leuven )
                              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                              Si non, on devient bonbon
                              Et les gens nous mangent !"

Comment

Volgens mij zijn ze daar uitverkocht. Ze hebben er inderdaad wel gehad.

Comment

Working...
                                X