Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand al een MSI WIND ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Iemand al een MSI WIND ?

Zou graag eens weten wat de autonomie is terwijl de wifi aan staat.
    Ik heb wel reviews gelezen, maar ik zou het eens willen weten van een eigenaar.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

Re: Iemand al een MSI WIND ?

Hangt ervanaf welke batterij erin zit...

De huidige modellen hebben een 4cell 4400 mAh batterij, maar binnenkort zou dit wel eens een 6-cell batterij worden met 6600 mAh...

Veel interessante info kan je hier vinden:
    This website is for sale! kleinelaptops.nl is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, kleinelaptops.nl has it all. We hope you find what you are searching for!

Ik wacht geduldig af op de Asus eee pc 901 aan een deftig prijsje rond de 340 euro

Comment

ik werk nu al een maand of 2 met de EEE PC 900, de originele batterij heeft een gebruiksduur van ongeveer 1,5 uur, de nieuwe die ik gekocht heb, gaat bijna 4 uur mee.
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        de nieuwe die ik gekocht heb, gaat bijna 4 uur mee.
        Welke batterij is dit dan ?
        Deze misschien ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk bericht
          Welke batterij is dit dan ?
          Deze misschien ?
          Het was deze : http://shop.eten.hu/mugen-power-7800...mpc-p-387.html
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

En hoe ziet dat eruit in je EEE pc ?
            Deze batterij is waarschijnlijk dikker ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
              En hoe ziet dat eruit in je EEE pc ?
              Deze batterij is waarschijnlijk dikker ?
              Laat ik het zo stellen . . . als iemand je er attent opmaakt zie je het minieme verschil, anders niet. Die 10.400Ah is een heel pak groter.

Comment

Ha nu zie ik het. Stabiliteit blijft hetzefde, alleen ne groten 'bobbel" aan de achterkant van je computer.

Mmm....ben er nog niet uit MSI of EEE...

Het mag ook weer niet té groot worden - draagbaarheid, autonomie en internet zijn de voornaamste prioriteiten.

Die site van die batterijen, is dat een USA-site ?

- levertijd ?
                - douanekosten ?

Comment

Ha nu zie ik het. Stabiliteit blijft hetzefde, alleen ne groten 'bobbel" aan de achterkant van je computer.

Het mag ook weer niet té groot worden - draagbaarheid, autonomie en internet zijn de voornaamste prioriteiten.

- levertijd ?
                  - douanekosten ?
                  Voor zover ik me herinner, komt deze batterij uit één of anders Aziatisch land, ik had deze op 4 dagen in mijn bezit, geen douane kosten gehad.

Comment

Hier nog een vergelijkend lijstje tussen alle Asus-modellekes:

Van een verwarrende line-up gesproken

De eee PC 901 komt er voor mij persoonlijk het beste uit dankzij:

- (bijna) hetzelfde compacte design van de eee PC 701 (de 1000H is alweer 4 cm breder)
                    - een 8,9" scherm
                    - een krachtige 6 cell batterij van 6600 mAh
                    - snelle Wifi-N-klasse
                    - Bluetooth (met een mini-Bluetooth-mouse hebt ge dus geen usb-stickske nodig)
                    - SolidState geheugen (dat overleeft wel eens een val)
                    - Gewicht is nog steeds +-1,1 kg (de 1000 reeks gaat al naar 1,5kg)
                    - 1,3 megapixel webcam (ivg met 0,3 mp)

Alle andere (niet-Asus) netbooks kunnen aan deze specs niet tippen imho...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk bericht
                      Hier nog een vergelijkend lijstje tussen alle Asus-modellekes:

Van een verwarrende line-up gesproken

De eee PC 901 komt er voor mij persoonlijk het beste uit dankzij:

- (bijna) hetzelfde compacte design van de eee PC 701 (de 1000H is alweer 4 cm breder)
                      - een 8,9" scherm
                      - een krachtige 6 cell batterij van 6600 mAh
                      - snelle Wifi-N-klasse
                      - Bluetooth (met een mini-Bluetooth-mouse hebt ge dus geen usb-stickske nodig)
                      - SolidState geheugen (dat overleeft wel eens een val)
                      - Gewicht is nog steeds +-1,1 kg (de 1000 reeks gaat al naar 1,5kg)
                      - 1,3 megapixel webcam (ivg met 0,3 mp)

Alle andere (niet-Asus) netbooks kunnen aan deze specs niet tippen imho...
                      De specs zijn inderdaad prima, behalve de solidstate van 12GB.
                      Je hebt dus altijd een externe USB disk nodig als je hem wil gebruiken als een digital wallet. De 1000H, MSI, Acer One hebben een HD van 80GB
                      BD0497BE : Nikon body + glas
                      www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                        De specs zijn inderdaad prima, behalve de solidstate van 12GB.
                        Je hebt dus altijd een externe USB disk nodig als je hem wil gebruiken als een digital wallet. De 1000H, MSI, Acer One hebben een HD van 80GB
                        Je hebt zeker een punt hoor, maar bovenstaande argumenten schreef ik uit een persoonlijk standpunt...

Tuurlijk zullen er een pak mensen (het merendeel wss) meer opgezet zijn met grotere opslagcapaciteiten,
                        maar aangezien ik met een extra netwerk-hardeschijf zou werken (die ik dan ook draadloos kan bereiken) heb ik dat niet nodig...
                        Mijn persoonlijke data omvat trouwens veel meer dan 80Gig, dat zou dus nooit allemaal in de Asus kunnen

12Gig is ruimschoots voldoende om XP + andere software te draaien en aangezien SD-kaartjes vandaag
                        spotgoedkoop de deur uitgaan kan dat nog dienen als extra opslag (ook schokvrij)

Het schokvrij aspect speelt hier een grote rol, want de kids zullen er wss ook regelmatig eens mee spelen...

Mijn collega heeft de 701 en die kijkt trouwens ook nog eens probleemloos (gratis) digitaal tv met een DVB-T-tuner-usb-stick van Freecom...

Nog een leuke extra functionaliteit dus

Comment

- levertijd ?
                          - douanekosten ?

Ik heb mij een Asus EEE Pc 1000H besteld (was vandaag niet thuis voor levering). Ik heb ook een tijdje getwijfeld voor de wind, maar de moeilijke leveringstermijnen en het feit dat in de meeste reviews de Asus een iets beter scherm lijkt te hebben, hebben mij in het voordeel van de asus laten beslissen. Ik koop'm hoofdzakelijk om mijn tablet Toshiba Portege 3500 te vervangen (water op gemorst ).

Uit de specs lijkt trouwens dat de Asus met een straffere batterij komt, daarenboven is upgraden (2GB RAM + Disk) eenvoudiger: je verliest er je garantie niet door en de asus bevat een gewone 2.5" disk (MSI 1.8). Ik heb dus direct een latje van 2GB bijbesteld (<20€). Als die 80GB ontoereikend blijken, koop ik gewoon een disk bij
                          ---
                          Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
                          http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

Sinds vorige maand een Msi wind bezitter (aangekocht in Frankrijk, voordeel van een azerty klavier).
                            Scherm uitstekend, zelfs buiten te gebruiken.
                            De batterijduur (3 cells) heb ik zelf nog niet uitgetest maar komt overeen met wat je in de reviews kuns lezen, 2-3 uur max. Dit is ook het zwakste punt.

Comment

Ik heb sinds gisteren een MSI Wind (Azerty BE van www.tones.be). Prima toestel, heb alle netbooks vergeleken en dit is gewoon de winnaar. Niet onbelangrijk voor fotografen: de Wind heeft LEDs als backlight en heeft dus een zeer mooi, superhelder scherm.

Batterijduur met Wifi en Bluetooth aan: 2u15. Als je vrij intensieve dingen doet (bv. continu Skype met webcam aan) dan zakt het naar 1u30 - 1u45.

Binnenkort koop ik zeker een 6-cel, maar voorlopig voldoet dit wel.
                              α77 | 16-50 f/2.8 SSM | 70-200G f/2.8 SSM | CZ 16-80 | Tamron 90 f/2.8 | 50 f/1.4 | 28 f/2

Comment

Working...
                              X