Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips voor wat trouwfoto's te maken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tips voor wat trouwfoto's te maken

Hallo allemaal.

Ik ben gevraagd om een paar trouwfoto's te maken op een zeer eenvoudig trouwpartijtje. Ik heb aangegeven dat ik alleen een compact camera heb en dus eigenlijk niet de goeie uitrusting. Zij zeiden beter iets mindere kwaliteit dan geen foto's want ze willen geen geld uitgeven aan allerlei dingen. Ze trouwen alleen voor de wet. Er is ook geen trouwjurk aanwezig.
    Kunnen jullie mij een beetje helpen met wat tips.
    Ik ben in het bezit van een canon a710 is

Heeft het nut een zonnekap aan te schaffen, zit hier al een tijdje over te denken of kan ik er een zelf maken.
    Alvast bedankt voor alle reacties.

groetjes Slimpie
    "The important thing is not the camera but the eye..............

but the camera helps "

Re: Tips voor wat trouwfoto's te maken

op die dag ga je niet experimenteren: dus ik zou niet gaan knoeien met zelfgemaakte zonnekappen, die dan achteraf deels voor de foto hangen. binnen zal je die zonnekap niet perse nodig hebben, een zonnekap is ook af te raden als je met de interne flits gaat werken, omdat je zonnekap dan voor schaduw gaat zorgen.

wel ga je al eens oefenen in een ruimte met weinig licht, bij voorkeur bezoek je dat gemeentezaaltje al eens op voorhand

Comment

Man Man Man .....
      Afblijven is de boodschap, echt waar geloof me, blijf ver vandaan van al die trouw toestanden. Zeker met een compactje en een bijna nul ervaring.

Minimaal nodig voor een trouw en dan nog ...

2 DSLR body's met lichtsterke optiek F2.8 of beter over het ganse zoombereik. bereik van 24 naar 200 mm in twee lenzen
      2 Externe flitsen
      Voldoende batterijen en geheugenkaarten

En liefst een beetje ervaring.

MVG, Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Godja... Ik zou ook afblijven van dat compactje... Als het koppel geen geld wil spenderen aan een fotograaf en gelukkig zijn met de typische ingeflitste compactjesfoto's is dat hun goed recht
        Canon EOS 400D, Sigma 17-70 2.8/4.5, Canon 50 1.8, Canon 55-250 IS
        scriptie in ontwikkeling : www.kunstigdigitaal.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steven D Bekijk bericht
          Godja... Ik zou ook afblijven van dat compactje... Als het koppel geen geld wil spenderen aan een fotograaf en gelukkig zijn met de typische ingeflitste compactjesfoto's is dat hun goed recht

Uiteraard, alleen komt de kat op de koord als het te laat is, daarom blijf er af
          zo verlies je je vrienden niet.

MVG, Jeff
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Eerlijkheidshalve moet ik Jeff gelijk geven.
            Zou toch 1 van de mooiste dagen uit iemand zijn leven moeten zijn?

Hans
            Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Alvast bedankt voor jullie reacties

Heb nogmaals overleg gehad met koppel maar er is echt geen budget voor fotograaf. Dus als diegene die mij het afraden misschien toch een paar tips kunnen geven daar zou ik dan wat meer aan hebben.
              Ben niet bang voor ruzie met koppel zijn duidelijke afspraken gemaakt en heb ze gezegt dat mijn ervaring en equipment niet voldoende zijn. Dit nemen zij op de koop toe.

Nogmaals alle tips zijn welkom.

but the camera helps "

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                Man Man Man .....
                Afblijven is de boodschap, echt waar geloof me, blijf ver vandaan van al die trouw toestanden. Zeker met een compactje en een bijna nul ervaring.

Minimaal nodig voor een trouw en dan nog ...

2 DSLR body's met lichtsterke optiek F2.8 of beter over het ganse zoombereik. bereik van 24 naar 200 mm in twee lenzen
                2 Externe flitsen
                Voldoende batterijen en geheugenkaarten

En liefst een beetje ervaring.

MVG, Jeff
                Afblijven ok, laat het fotograferen van een trouw aub over aan professionele fotografen. Mogen die ook nog werken? Dat mag hier precies nooit verteld worden.

Minimaal nodig: ?
                Ik ben profesioneel met maar één D200. Ik fotografeer een trouw zonder externe flits met die ene camera en twee batterijen, één GBkaart en niet in RAW! Ik ben wel PROFESSIONEEL! (Al 27 jaar)

Ik begrijp dat hier veel mensen zijn die willen leren, maar van wie leren ze?
                Je bent geen fotograaf omdat je een camera hebt he!

Comment

Zet die flits af en neem desnoods een éénbeen statief mee.
                  Zet uw kodak volledig op auto, dan sta je niet te prutsen met de instellingen van uw toestel. Die compactjes maken best wel goeie foto's op auto...
                  Niet te veel inzoemen dan heb je meer kans op scherpe foto's ( brandpunt/sluitertijd ).
                  Maak foto's van de familie.
                  Vraag dat ze de ringen traag op de vingers schuiven ( dan heb je iets meer tijd )
                  Vraag ze om de handtekening traag te zetten ( dan heb jij iets meer tijd )...
                  Trek het trouwboeket van dicht
                  Maak wat spontane foto's zonder dat ze u in de gaten hebben.
                  Laat ze poseren op de trappen van het stadhuis voor familiefoto's.
                  Let er op dat ze niet in " geef acht " staan.
                  Let op hun kledij ( rits dicht, haar goed, ogen open )...

Veel succes
                  Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bape Bekijk bericht
                    Afblijven ok, laat het fotograferen van een trouw aub over aan professionele fotografen. Mogen die ook nog werken? Dat mag hier precies nooit verteld worden.

Minimaal nodig: ?
                    Ik ben profesioneel met maar één D200. Ik fotografeer een trouw zonder externe flits met die ene camera en twee batterijen, één GBkaart en niet in RAW! Ik ben wel PROFESSIONEEL! (Al 27 jaar)

Ik begrijp dat hier veel mensen zijn die willen leren, maar van wie leren ze?
                    Je bent geen fotograaf omdat je een camera hebt he!
                    Ik heb toch aangegeven dat er geen budget is voor fotograaf. Het gaat alleen om het vastleggen van een paar momenten van een trouwpartijtje van 15 mensen. Ik begrijp de tekortkomingen van mijn apparatuur maar wil wel proberen het uiterste eruit te halen wat er in zit. Zij verwachten alleen een paar familiekiejes, maar ik wil ze iets meer bieden. Dit is een familiedienst. Ze zeiden: beter een minder ervaren fotograaf dan geen fotograaf en ze vonden mijn foto's tot nu toe erg boeiend die ik van hun kleinkinderen heb gemaakt.Dus aub geen opmerkingen meer inde zin van BLIJF AF, maar tips waar ik wat aan heb. Bv iso instellingen binnen zijn die van mijn toestel acceptabel tot 400iso bv en kan ik iets met scherptediepte dmv van diafragma en handmatig scherpstellen ja of nee.

Alvast bedankt en heb er vertrouwen in dat ik nu bruikbare tips krijg zoals die van lieven lens en momentopname.

PS Mijn compact heeft beeldstabbilisatie moet ik deze op continu zetten of op opname. Alleen bij opname scheelt batterijduur.
                    Last edited by slimpie; 15 februari 2008, 13:51. Reden: niet volledig bericht ben wat vergeten

but the camera helps "

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door slimpie Bekijk bericht
                      Ik heb toch aangegeven dat er geen budget is voor fotograaf. Het gaat alleen om het vastleggen van een paar momenten van een trouwpartijtje van 15 mensen. Ik begrijp de tekortkomingen van mijn apparatuur maar wil wel proberen het uiterste eruit te halen wat er in zit. Zij verwachten alleen een paar familiekiejes, maar ik wil ze iets meer bieden. Dit is een familiedienst. Ze zeiden: beter een minder ervaren fotograaf dan geen fotograaf en ze vonden mijn foto's tot nu toe erg boeiend die ik van hun kleinkinderen heb gemaakt.Dus aub geen opmerkingen meer inde zin van BLIJF AF, maar tips waar ik wat aan heb. Bv iso instellingen binnen zijn die van mijn toestel acceptabel tot 400iso bv en kan ik iets met scherptediepte dmv van diafragma en handmatig scherpstellen ja of nee.

Alvast bedankt en heb er vertrouwen in dat ik nu bruikbare tips krijg zoals die van lieven lens en momentopname.

PS Mijn compact heeft beeldstabbilisatie moet ik deze op continu zetten of op opname. Alleen bij opname scheelt batterijduur.
                      Nu je het over batterijduur hebt, zou je niet kijken om een extra batterij bij te kopen? Kost de wereld niet en kan later altijd nog eens van pas komen.
                      Want als je een hele dag foto's wil nemen dan vrees ik dat je tekort zult komen.
                      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

ik denk dat Lieven Lens het wel netjes verwoord heeft...

probeer ervoor te zorgen dat er altijd voldoende licht is.
                        houd rekening met de shutterlag van je compact (de tijd tussen scherpstellen en afdrukken voor de foto) : dit is uiterst belangrijk voor die momenten als de ringen en handtekeningen zoals Lieven heeft aangehaald.

Heel veel met scherptediepte zal je niet kunnen spelen denk ik met een compactje maar als je van de automaat-stand af wil, zet dan je camera op Av (heeft die camera wel dacht ik) zodat je controle hebt over die scherptediepte die je ter beschikking hebt... Probeer weinig in te zoomen want als je inzoomt heb je een kleiner diafragma = tragere sluitertijd of hoge iso (en dat is dan weer meer ruis)... Probeer flits inderdaad te vermijden...

Veel succes zou ik zeggen! Toon ons maar de resultaten
                        With Canon, I can (or at least try)
                        Photastic.be ~ Passion for the picture
                        Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                          Nu je het over batterijduur hebt, zou je niet kijken om een extra batterij bij te kopen? Kost de wereld niet en kan later altijd nog eens van pas komen.
                          Want als je een hele dag foto's wil nemen dan vrees ik dat je tekort zult komen.
                          En vergeet je lader niet, zo kan je de eerste batterij weer opladen als je met de tweede bezig bent. Zorg ook voor voldoende opslagruimte (SD-kaartjes)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                            ik denk zelfs dat zo'n PS A710 IS op AA-batterijen werkt dus dat is zeker de kost niet en "change battery" wil je op zo'n dag wel vermijden ja
                            With Canon, I can (or at least try)
                            Photastic.be ~ Passion for the picture
                            Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door slimpie Bekijk bericht
                              Hallo allemaal.

Ik ben gevraagd om een paar trouwfoto's te maken op een zeer eenvoudig trouwpartijtje. Ik heb aangegeven dat ik alleen een compact camera heb en dus eigenlijk niet de goeie uitrusting. Zij zeiden beter iets mindere kwaliteit dan geen foto's want ze willen geen geld uitgeven aan allerlei dingen. Ze trouwen alleen voor de wet. Er is ook geen trouwjurk aanwezig.
                              Kunnen jullie mij een beetje helpen met wat tips.
                              Ik ben in het bezit van een canon a710 is

Heeft het nut een zonnekap aan te schaffen, zit hier al een tijdje over te denken of kan ik er een zelf maken.
                              Alvast bedankt voor alle reacties.

groetjes Slimpie
                              Doe die dag niets wat je al niet geoefend hebt en beheerst !

hg,

karel

Comment

Working...
                              X