Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Interessepeiling SD Oude Mijngebouwen Waterschei/Winterslag

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Interessepeiling SD Oude Mijngebouwen Waterschei/Winterslag

Ik breng ook een model mee, Julia. Hier zie je enkele foto's van haar.

Nog een opmerking voor de beurtrol. Een sheet kan heel eenvoudig, bovenaan de modellen, vertikaal de uren en op de kruising kunnen dan de fotogra(a)f(en) ingevuld worden. Aangezien er zijn die strobistmateriaal gaan meebrengen om uitleg te geven en dat er ook verschillende fotografen al aangegeven hebben dat ze dit als initiatie zien zullen er toch ook sessies (voormiddag?) zijn met meerdere fotografen bij één model. Zoals ook al eerder aangegeven is assistentie (vasthouden reflector e.d.) ook wel handig dus ook daar kan een extra fotograaf handig zijn.
    Waar ook moet naar gekeken worden zijn de lokaties. Als fotograaf altijd op dezelfde locatie met meerdere modellen is niet aangeraden maar ook voor de modellen is het aangewezen dat ze foto's hebben met verschillende achtergronden.
    Groetjes,
    FilMar, Beeldbrouwer ;-)
    * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

Comment

Bij strobistmeetings wordt er meestal gewerkt in groepen van 3 tot 4 fotografen en 1 model.
      Meestal fotograferen er 1 of 2 en de andere assisteren, na een tijdje worden de rollen omgedraaid waarna van lokatie/model gewisselt wordt.

Dit werkt nog altijd het beste.

Er gaan er waarschijnlijk ook bij ziijn die eerder Urban willen doen dan model.
      Als we nog 1 of twee modellen bijvinden kunnen we ongeveer 7 tot 8 groepen vormen met elk een model
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Gaan jij, de stobistspullen en de info/training nu ook van de partij zijn, zunoel?
        Canon EOS 550d - 18-55mm IS + 55-250mm IS

Mijn Flickr pagina

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FilMar Bekijk bericht
          Ik breng ook een model mee, Julia. Hier zie je enkele foto's van haar.

Nog een opmerking voor de beurtrol. Een sheet kan heel eenvoudig, bovenaan de modellen, vertikaal de uren en op de kruising kunnen dan de fotogra(a)f(en) ingevuld worden. Aangezien er zijn die strobistmateriaal gaan meebrengen om uitleg te geven en dat er ook verschillende fotografen al aangegeven hebben dat ze dit als initiatie zien zullen er toch ook sessies (voormiddag?) zijn met meerdere fotografen bij één model. Zoals ook al eerder aangegeven is assistentie (vasthouden reflector e.d.) ook wel handig dus ook daar kan een extra fotograaf handig zijn.
          Waar ook moet naar gekeken worden zijn de lokaties. Als fotograaf altijd op dezelfde locatie met meerdere modellen is niet aangeraden maar ook voor de modellen is het aangewezen dat ze foto's hebben met verschillende achtergronden.
          Inderdaad; ik zal de linkerblokken voor de namen voor fotografen groot genoeg maken dat er een 5-tal inkunnen.
          De plaats voor de uren en modellen laat ik ook even open, moest dat eventueel iets later starten of er komen er niet/meer moeten we dat toch aanpassen hé.
          Leuke meid ook, die mutsen en kappen ed. doen het altijd goed hé!
          Tzal top worden, hopelijk voor iedereen en ook geen ongevallen of pech want meo zo een bende gebeurt er al sneller iets.
          Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
          BE-Wommelgem
          .: 20D & D700 :.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
            Bij strobistmeetings wordt er meestal gewerkt in groepen van 3 tot 4 fotografen en 1 model.
            Meestal fotograferen er 1 of 2 en de andere assisteren, na een tijdje worden de rollen omgedraaid waarna van lokatie/model gewisselt wordt.

Dit werkt nog altijd het beste.

Er gaan er waarschijnlijk ook bij ziijn die eerder Urban willen doen dan model.
            Als we nog 1 of twee modellen bijvinden kunnen we ongeveer 7 tot 8 groepen vormen met elk een model
            Ik wil zeker zo een sessie meedoen, ik heb al een beetje ervaring maar denk eraan een flitsmeter te kopen maar heb dat nog nooit zien gebruiken behalve op youtube.
            Ik kan nog rondhoren om 2 menwen mee te brengen maar als de helft alleen urban gaat doen dan gaan die niet veel te doen hebben hé...?
            BE-Wommelgem

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door loloboy Bekijk bericht
              Ik zal vanavond eens piepen en een collage hier zetten.

Even snel om een indruk te hebben.
              Nele en Maxine hebben meegedaan een model of the year 2010 in Turkije, Kerensa en Lisa gaan dikwijls mee met mij, Britt is een vriendin van de eerste 2 maar ken ik zelf niet.
              Ik heb haar foto van haar FB gepikt, ik zal haar dat morgenavond wel vertellen, ze komen allen hier eten om af te spreken want het is vroeg voor de jeugd zenne.
              Ze zijn allen fotogeniek.
              BE-Wommelgem

Comment

Wordt dat op voorhand afgesproken als je een initiatie wil volgen? Of wordt dit ter plaatste geregeld? Zo kan je nog veel leren van andere mensen.

Even over het materiaal. Ik heb een 70-200l f4 is lens. Is deze bruikbaar op die locatie? Heb ook nog een 17-55 f2.8 en een 100mm 2.8l macro lens. Op de workshop vorige week werd er verteld dat je best een 70-200 lens zou gebruiken voor de modellenshoot, maar ik ben bang dat hij niet lichtsterk genoeg is.
                Canon EOS 7D - Canon 17-55mm f2.8 - Canon 100mm f2.8L - Canon 70-200mm IS f4L - ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Racingboy Bekijk bericht
                  Wordt dat op voorhand afgesproken als je een initiatie wil volgen? Of wordt dit ter plaatste geregeld? Zo kan je nog veel leren van andere mensen.

Even over het materiaal. Ik heb een 70-200l f4 is lens. Is deze bruikbaar op die locatie? Heb ook nog een 17-55 f2.8 en een 100mm 2.8l macro lens. Op de workshop vorige week werd er verteld dat je best een 70-200 lens zou gebruiken voor de modellenshoot, maar ik ben bang dat hij niet lichtsterk genoeg is.
                  Posseer je model dan voor een raam, een open deur of een gat in de muur?
                  Zie dat ze haar gezicht niet teveel van het raam wegdraait en ja zal al leuke fotos hebben?

Grtz
                  BE-Wommelgem

Comment

De modellen zien er al dik ok uit .

@racingboy: Ik heb ook geen lichtsterke lenzen... 18-55 F3.5 en 55-250 F4.0. Zal me daar ook mee moeten behelpen
                    Canon EOS 550d - 18-55mm IS + 55-250mm IS

Mijn Flickr pagina

Comment

18-105 VR hier...

zal t dus ook enkel met dit glas moeten doen...

maar we komen er wel

statiefje ,iets langere sluitertijd en we zijn vertrokken
                      Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

Comment

Mss een raar vraagje, maar ik zou graag voor het begin de hoofdzaal even willen "claimen" voor een indoor 360 pano ( zoals http://arnoraps.be/pano/urbanus/urbanus.swf ) kan dat?

Ik maak dat soort pano's met een 8 mm fisheye, dus krijg je nogal veel in beeld...
                        Canon 5D2 17-40L, 24-105L, 70-300, 14 2.8L, 24 2.8, 50 1.8, 135 2.0L, 8 peleng, 430EX, ST-E2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door qless Bekijk bericht
                          Mss een raar vraagje, maar ik zou graag voor het begin de hoofdzaal even willen "claimen" voor een indoor 360 pano ( zoals http://arnoraps.be/pano/urbanus/urbanus.swf ) kan dat?

Ik maak dat soort pano's met een 8 mm fisheye, dus krijg je nogal veel in beeld...
                          EN mss zijn er zo nog?
                          BE-Wommelgem

Comment

Hoeveel geef je me, dan gooi ik iedereen buiten

Oorspronkelijk geplaatst door qless Bekijk bericht

gr, eb

Comment

Ik moet tot 2 uur werken, en rond half 3 zal ik in Genk zijn. Is dat mogelijk om nog mee te doen?

Comment

Nog een leuk filmpje van een shoot daar! Zo te zien gaat dat wel lukken met een f4 lens, licht genoeg daar binnen.

Canon EOS 7D - Canon 17-55mm f2.8 - Canon 100mm f2.8L - Canon 70-200mm IS f4L - ...

Comment

Working...
                                X