Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

4 mei 2008 - lighting meetup

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: lighting meetup

dit topic beetje laat gezien maar....zou graag ook komen!
    kan dit nog?

2 x sb600 en 1 x sb800 +statiefjes en paraplu....
    http://www.jvs-photography.be/

Comment

meer dan 30 fotografen....hoeveel modellen gaan er mee ??

Comment

Al een keer gevraagd maar nog geen antwoord op gekregen:

Oorspronkelijk geplaatst door Sergio_Nikon Bekijk bericht
        Graag hier wat meer info over, wie zijn bv die "gevorderde strobisten" die ons wat uitleg gaan geven?

2de ding, zijn er genoeg modellen, ik denk per groep van 5 is ruim voldoende, maar dan moeten we wel een 6tal modellen hebben want ik tel toch al ruim 30 deelnemers.
        Qua gevorderd strobist kan ik alleen Fotofolio aanwijzen. ( sorry als er meer zijn maar dit weet ik niet )
        1tje op 30 man is een beetje veel denk ik.

Qua modellen, ik weet dat je gevraagt hebt om door te geven wie een model meeneemt maar misschien beter iedereen een pb sturen met de vraag of, en zoja hoeveel modellen ze eventueel mee kunnen nemen aangezien niet iedereen dagelijks dit topic volgt.
        Dan heb je meteen het aantal, kom je er te kort dan best een reactie plaatsen op een modellenfora.
        Neem aan dat de modellen dit ook wel vroegtijdig willen weten.

Het zou het wel fijn zijn mocht hier wat opheldering over zijn, beter dit nu te weten ipv daar te staan koekeloeren denk ik dan.
        Denk ik toch, of niet?

Greetz rich
        D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

En kan iedereen aangeven of hij/zij een expert/kenner is op het gebied van flitsen, en die deze kennis ook nog wil delen met velen ? Anders hebben we zo direct veel deelnemers , maar niemand die ons iets kan vertellen.
          Motto: Altijd blijven lachen kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren.
          Canon eos 7D Mijn site

Comment

Ik zal in de loop van deze week al jullie vragen proberen op te helderen.

Ik ben volop bezig met het opstellen van een draaiboek om alles zo vlot mogelijk te laten verlopen.

M.v.g.

Bob
            Last edited by Spy-Glass; 21 april 2008, 18:32.
            CANON Inc. Made In Japan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spy-Glass Bekijk bericht
              Ik zal in de loop van deze week al jullie vragen proberen op te helderen.

Ik ben volop bezig met het opstellen van een draaiboek om alles zo vlot mogelijk te laten verlopen.

M.v.g.

Bob
              ben er zeker van dat het goed gaat komen.
              Het zal zoieso een gezellige boel worden daar

Greetz rich
              D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

idd lijkt het een gezellige boel te worden
                helaas zal ik niemand iets kunnen bijbrengen over het strobbist gebeuren want ik kom zelf om van anderen te leren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim1960 Bekijk bericht
                  En kan iedereen aangeven of hij/zij een expert/kenner is op het gebied van flitsen, en die deze kennis ook nog wil delen met velen ? Anders hebben we zo direct veel deelnemers , maar niemand die ons iets kan vertellen.
                  Ik ben enkel vertrouwd met het Nikon flitssysteem (2x SB-800) en zal deze meestal indirect op mijn personen richten om de gruwelijke lichtafval in de achtergrond te beperken. Verder heb ik wel een idee wat er mogelijk is, maar de praktijk zal waarschijnlijk wel helemaal anders uitdraaien .

Misschien is het goed om een idee te vormen welke objectieven we best meebrengen? Ik heb bv enkel vaste objectieven in het bereik 50mm - 85mm. Is dit te beperkend en zorg ik beter voor een wijdere zoom?

MVG,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                    Ik ben enkel vertrouwd met het Nikon flitssysteem (2x SB-800) en zal deze meestal indirect op mijn personen richten om de gruwelijke lichtafval in de achtergrond te beperken. Verder heb ik wel een idee wat er mogelijk is, maar de praktijk zal waarschijnlijk wel helemaal anders uitdraaien .

Misschien is het goed om een idee te vormen welke objectieven we best meebrengen? Ik heb bv enkel vaste objectieven in het bereik 50mm - 85mm. Is dit te beperkend en zorg ik beter voor een wijdere zoom?

MVG,
                    Als jij die objectieven altijd gebruikt en tevreden bent zou ik voor dit niet een ander objectief aanschaffen.
                    Het gaat om het strobist idee en dit is met ieder brandpunt te doen.
                    Als je al het idee had voor een ander objectief is dit anders natuurlijk maar speciaal voor dit iets nieuws halen is niet nodig.

Btw hier ook een beginnend strobist

Greetz rich

Comment

Ik heb een ZEER interessante tutorial gevonden:

"Controlling daylight at strobist"

http://strobist.blogspot.com/2008/04...ight-pt-1.html

Als je dit al onder de knie kan krijgen tegen volgende week .
                      CANON Inc. Made In Japan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spy-Glass Bekijk bericht
                        Ik heb een ZEER interessante tutorial gevonden:

"Controlling daylight at strobist"

Als je dit al onder de knie kan krijgen tegen volgende week .
                        Zeker ook op de rss staan ?

Maar t is idd een mooie, eingelijk zou iedereen die meegaat die site al moeten kennen he

Greetz rich

Comment

Sorry, maar ik moet afmelden, andere verplichtingen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digiwoman Bekijk bericht
                            Sorry, maar ik moet afmelden, andere verplichtingen.
                            Jammer, maar iig netjes dat je het meld

Greetz rich

Comment

Hi

Moet tot mijn spijt ook afmelden wegens verplichtingen (werk).
                              Mvg,
                              SW
                              BD1071BE

Comment

Ik heb hier hetzelfde aan de hand...moet spijtig genoeg afmelden
                                Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

Comment

Working...
                                X