Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

4 mei 2008 - lighting meetup

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: lighting meetup

Ik breng één model mee, ze is pas bezig met modelfotografie.
    Ik heb ondervonden dat ze sterk is in pose en expressie en daarom
    vind ik het een goed idee om haar eens kennis te laten maken
    met een hele bende fotografen met verschillende stijlen.

Ik zou zeggen, las haar maar in de planning.
    Her name is : Wendy

Greets

Comment

• Re: 4 mei 2008 - lighting meetup

Ik heb in mijn foto-archief nog wat foto's gevonden van een verkenningstocht die ik ooit door domein Teunenberg heb gedaan (prospectie naar locaties). Je hoeft geen foto's te bespreken, de foto's zijn toen maar als snapshot genomen, en waren oorspronkelijk niet bedoeld om op 't internet te zetten. De bewerking die ik er toen op gedaan heb, is ook niet echt wat het moet zijn, maar ik wil de beelden wel delen met degenen die al eens een eerste "kennismaking" met het terrein en de mogelijkheden willen houden.

Ik heb ook een "routeplanneke" en een "grondplan" gemaakt. Veel wegbeschrijving is er niet nodig, neem de E313, afrit Herentals oost. Volg richting Olen centrum. Net voorbij het centrum kom je een apotheek tegen op de linkerkant, en op de rechterkant een tankstation (ik dacht Pollet). Net hierna is het de eerste straat links indraaien. Hier vind je trouwens al een pijl met "Teunenberg". We zullen ook zorgen voor wegwijzers aan de ingang.
      Parkeren kan je op het terrein, er is een groot paradeplein in het midden van het domein (zie grondplan). Dit wordt ook ons verzamelpunt.

Het weer ziet er zeker ook niet slecht uit, kijk even op onderstaande link!

Voor de geïnteresseerden:
      http://www.esvee.be/BD_SD/

Niet BD-vzw-leden, als jullie van de verzekering willen genieten (je weet maar nooit op zulk terrein!), gelieve dan €2 te voorzien (verzekeringsbedrag van BD). Er is ook eten voorzien voor diegenen die dit wensen, we moeten onze bestellijst wel om 10u doorgeven, gelieve dus zeker tijdig aanwezig te zijn, en wat kleingeld mee te brengen. Ook als je ter plaatse drank wil aankopen, gelieve wat kleingeld mee te brengen (als iedereen afkomt met briefkes van 50euro, gaan we niet kunnen teruggeven...).
      Je mag uiteraard ook voor je eigen eten en drank zorgen!

(Bob, zet jij dit ook in de openingstopic?)

Greets en tot zondag,
      Stefan
      Last edited by svleugels0602; 3 mei 2008, 07:08. Reden: toevoeging van weersvoorspelling
      Canon 1Ds Mark III ~ Canon 1D Mark III ~ 17-40 f4 L ~ 24 f1.4 L ~ 35 f1.4 L ~ 85 f1.2 L ~ 70-200 f2.8 L IS ~ 100-400 L IS ~ 1000W Bowensflits ~ hoop strobist-materiaal
      http://www.eSVee.be/ | http://www.flickr.com/ | http://www.apertura.be/

Comment

Is het mogelijk om nog te komen en
        hoeveel man(fotonemers) en hoeveel fotot onderwerpen
        zijn er in totaal nu want iedereen moet zijn kans kunnen hebben hé.

ALs het gaat breng ik mee een statief sb-25 430ex 2PW
        shoot thru para en reflectie plu plus groot reflectiescherm

lenzen 50 mm 1.8 24-105 f4 70-200 2.8 indien

greetz

Kef

Comment

KeFJe

Leuk dat je komt!
          your name is on the list.

We proberen in de mate van het mogelijke een draaiboek op te stellen om de voor- en namiddag in te delen zodat elk model bij alle fotografen is geweest.

Er zijn een aantal modellen/fotografen die in de namiddag komen en sommigen blijven dan weer tot 's middags...

Tot dan!

...de weergoden zijn ons alvast goed gezind!
          CANON Inc. Made In Japan

Comment

Helaas heeft mijn model afgezegd, er zijn van de week twee verstandskiezen getrokken is dus niet meer moeders mooiste. Als ik kom kom ik zelf iets later , ik ben net terug van het feestje ter ere van het 50 jarig huwelijk van mijn ouders , en zie mij zelf niet morgen ochtend om 07.00 uur weer in de auto stappen, daar was het te gezellig voor en vloeide het bier net even te rijkelijk voor
            Motto: Altijd blijven lachen kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren.
            Canon eos 7D Mijn site

Comment

Naar aanleiding van het uitlopen van Aardbeiprinses verkiezeing te melsele
              zal ik er ook niet meer gaan geraken morgenvroeg , ik ga kijken of ik nog
              tegen de middag kan komen maar om 15uur heb ik andere shoot
              dus zal kijken of het nog de moeite is.

sorry

Greetz

Kef

Comment

Een aangename dag gehad.
                Fijn om weer een aantal mensen terug te zien en een aantal nieuwe te hebben leren kennen.
                Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Het was weer fijn vandaag in Olen. Ik leerde alvast wat bij.
                  Helaas kwam ik wat laat aan door het probleem met mijn hond.
                  Op de midaag nog telefoon gekregen dat we naar de dierenarts moesten gaan.
                  Sorry dat ik niet op een ordentelijke manier goedendag kon zeggen bij mijn overhaast vertrek.
                  Onze Sam ligt momenteel wat uitgeteld van zijn spuit tegen de pijn.

Bedankt aan de organisatie en aan Elien voor de mooie poses.

mvg,

Roland
                  Last edited by Roland Cuypers; 4 mei 2008, 19:16.

Comment

een zeer leerzame dag gehad , de thuisblijvers hadden ongelijk....
                    vond het ook bijzonder aangenaam de mensen achter de nicks "in real" te ontmoeten
                    een dikke pluim voor de organisatie!

mijn bijzondere dank gaat naar het erg mooie en symphatieke model Shana voor haar knappe poseerwerk en haar motiverende instelling
                    natuurlijk wil ik Michael niet vergeten die zeker ook zijn stempel gedrukt heeft op het gebeuren

en ook naar Richard alias dr jekill voor de tips die hij mij heeft bijgebracht!

de volgende keer ben ik zeker weer van de partij!!

johnny
                    http://www.jvs-photography.be/

Comment

Het was vandaag inderdaad een schitterende dag, en dan denk ik hierbij zeker niet alleen aan het weer!
                      Ik wil iedereen bedanken voor de fijne samenwerking, en hopelijk tot een volgende SD!
                      Roland, hopelijk gaat het gauw weer snel beter met je hond!!!
                      Canon 1Ds Mark III ~ Canon 1D Mark III ~ 17-40 f4 L ~ 24 f1.4 L ~ 35 f1.4 L ~ 85 f1.2 L ~ 70-200 f2.8 L IS ~ 100-400 L IS ~ 1000W Bowensflits ~ hoop strobist-materiaal
                      http://www.eSVee.be/ | http://www.flickr.com/ | http://www.apertura.be/

Comment

Voor mij ook een fijne dag, buiten de bekenden, enkele 'nieuwe' gezichten achter de nickname gezien
                        Bedankt dat ik uitgebreid kennis mocht maken met verschillende systemen en triggers. Om aldus de beperkingen en mogelijkheden onder ogen te moeten zien
                        Aan de organisatie een dikke pluim voor de locatie.
                        Ook voor het geduld en de ijver van de modellen (en zeker om in een vies-vuil-stinkend-koud water-bassin te gaan )
                        Hoop tegen volgend jaar anderen iets te kunnen bijleren
                        Gie.
                        Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

Comment

't Was idd geweldig!

Zeer leuk zoveel mensen te ontmoeten die allemaal
                          dezelfde intresse gemeen hebben.

'k Denk niet dat er iemand is die er niets van heeft opgestoken

Benieuwd wie er hier als eerste iets durft laten zien van deze 'hete' dag...

Ciao!
                          CANON Inc. Made In Japan

Comment

Leuke dag geweest vandaag met even goed weer

Altijd leuk om de personen achter de nick te leren kennen.

Ook een voor de modellen die zich in hebben gezet voor ons "testwerk".
                            En een extra voor Shana zoals Stengil al zei "het zwembadje"

Thx aan iedereen die aanwezig was

Zeker voor herhaling vatbaar zoiets.

@Roland Cuypers
                            Voor zoiets is het normaal dat je meteen weg bent en dat zal iedereen wel begrijpen.
                            Leuk dat je er toch nog even bij was.
                            Beterschap voor Sam.

Greetz rich
                            D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

Comment

Als ik dat zo lees vind ik het nog meer jammer dat ik er niet bij kon zijn... Ik ben benieuwd naar de foto's, en ik hoop op een volgende editie?!

Comment

Mijn eerste SD was dus een positieve ervaring! Voor herhaling vatbaar

Comment

Working...
                                X